Stoupající otáčky volnoběhu
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
DAlva: co to máš vlastně za auto - forester?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Imprezu kombi 2.0GX MY03.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24468
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Kua,toto jsou závady na dvě věci...tohle jsem si taky odžil,u jiného auta.Nekonečný boj,přeji ti ať na to dojdete!Tohle člověka sere neskutečně,pokud není totálně splachovací.Chtělo by to člověka či servis s diag,kteří ji nejen mají,ale hlavně tomu rozumí(protože diag má dneska kdejaký uživatel)a nejlíp ještě spešl zaměření na subaru.Ostatně kdesi se už chystáš,tak hodně zdaru.
Jinak systém mazání dočasných závad a znovu nastavení hodnot odpojením baterie se všeobecně používá,tím se nic nezkazí.Je jen taky dobré znát znovu načítací procesy-15s zapnutí spínačky atd...vím,že se to u aut liší a opravdu to funguje.
Jinak systém mazání dočasných závad a znovu nastavení hodnot odpojením baterie se všeobecně používá,tím se nic nezkazí.Je jen taky dobré znát znovu načítací procesy-15s zapnutí spínačky atd...vím,že se to u aut liší a opravdu to funguje.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
U mňa nezmenené. Ot. kolíšu ale sa mi zdá že som od sledoval kedy sa to prejavy.
Pri zošliapnutom plyn. pedály a nasledovnom uvoľnení, tak keď vymačknem spojku ot. sa mierne zdvihnú. Ak zaraďujem vyššiu rýchlosť tak sa nič nedeje, ale ak vyradím, ot. klesnú a následne vyletia k 2000 a tam sa držia. Ale ak, pri zošliapnutom plyn. pedály chcem vyradiť rýchlosť, dám dole nohu z plyn. pedálu na chvíľu kým začne motor decelerovať a v tom momente vamačknem spojku ot. normálne klesnú na 1100 ot.. Keď to takto prevádzkujem ot. sú v pohode. Je to záhada ale zatiaľ mi to takto funguje.
Pri zošliapnutom plyn. pedály a nasledovnom uvoľnení, tak keď vymačknem spojku ot. sa mierne zdvihnú. Ak zaraďujem vyššiu rýchlosť tak sa nič nedeje, ale ak vyradím, ot. klesnú a následne vyletia k 2000 a tam sa držia. Ale ak, pri zošliapnutom plyn. pedály chcem vyradiť rýchlosť, dám dole nohu z plyn. pedálu na chvíľu kým začne motor decelerovať a v tom momente vamačknem spojku ot. normálne klesnú na 1100 ot.. Keď to takto prevádzkujem ot. sú v pohode. Je to záhada ale zatiaľ mi to takto funguje.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak jsem byl dnes v autorizovaném servisu na diagnostiku a vše je dle diagnostiky v pořádku.Závada se při zkušební jízdě neprojevila,hodnoty všech komponent jsou v O.K stavu.Přehrát software prý nejde!?Nepodařilo se.Teplé špatné starty-neví.
Zjištěna netěsnost těsně za katalizátory před přírubou.1000,- v :zachod:
Snaha byla.
Zjištěna netěsnost těsně za katalizátory před přírubou.1000,- v :zachod:
Snaha byla.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mám tuhle frázi nerad, ale já jsem to říkal... :(
Pánové, nechte to plavat, páč jinak se nedoplatíte a výsledek žádný.
Pánové, nechte to plavat, páč jinak se nedoplatíte a výsledek žádný.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak jsem dnes namontoval novou palivovou pumpu PB997 original oem 42022FE011 a kromě toho,že je tedy o dost hlučnější než ta originální,tak kolísání otáček přestalo,prostě fungují jak mají a auto pocitově líp jede,není potřeba ho tolik točit aby mělo požadovaný výkon.Operace na cca 45min. cena 1450,- a trochu benzinu na zemi.Uvidím a doufám,že i horší starty zmizí.
Jinak cena tiché originál pumpy je cca 6000,- (to je na zblití)to raději uslyším tu náhradu)
Přivedl mě k tomu mechanik Subaru Ivos,který říkal,že pokud pumpa mín tlačí a auto potřebuje víc,tak jednotka reaguje přidáním dávky což má za následek zvyšování otáček za jistých okolností,teplot a reakcí.Jestli je to realita ukáže čas.
Jinak cena tiché originál pumpy je cca 6000,- (to je na zblití)to raději uslyším tu náhradu)
Přivedl mě k tomu mechanik Subaru Ivos,který říkal,že pokud pumpa mín tlačí a auto potřebuje víc,tak jednotka reaguje přidáním dávky což má za následek zvyšování otáček za jistých okolností,teplot a reakcí.Jestli je to realita ukáže čas.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7836
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Měnit pumpu jen tak mi nepřijde jako správná diagnostika problému. Tlak v palivové soustavě se dá změřit manometrem. Pumpa je jen zubové čerpadlo a tlak tam reguluje přepouštěcí ventil.
Vyměnil jsi zároveň i palivový filtr?
Vyměnil jsi zároveň i palivový filtr?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Palivový filtr jsem měnil před 5-ti měsíci,stará pumpa má hodně nepěkné sací síto,možná proto kolísal průtok-nevím.
Regulační ventil to pouští do vratky až po natlakování toho co je před ním-tj. vstřikovací lišty.Pumpa možná dokázala natlakovat,ale neměla požadovaný průtok-tzn. dýl jí trvá než dodá.
Ventil propouští při 2.6 bar a pumpa by měla dát 3.5 bar a nějaký průtok.
Absolutně netuším čím a jak to tam je,ale kolísání otáček zmizelo.
Regulační ventil to pouští do vratky až po natlakování toho co je před ním-tj. vstřikovací lišty.Pumpa možná dokázala natlakovat,ale neměla požadovaný průtok-tzn. dýl jí trvá než dodá.
Ventil propouští při 2.6 bar a pumpa by měla dát 3.5 bar a nějaký průtok.
Absolutně netuším čím a jak to tam je,ale kolísání otáček zmizelo.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49365
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tonoucí se stébla chytá, tak se nedivím, že Dalva zkouší kde co, aby vyřešil nediagnostikovatelný problém s kolísáním otáček. Jestli to pomohlo, tak hurá !!!
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No pral bych mu to, ale neverim, ze by palivova pumpa pusobila problemy na volnobehu. Spis pri maximalnich otackach, kdy by auto nejelo :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Takže znova zopakuji kde a jaký byl můj problém.Cca 5 měsíců mě provázelo kolísání otáček motoru,kolísání výkonu motoru,špatné teplé starty po odstání vozu cca 1 a víc hod.
Otáčky kolísaly v rozpětí 750-2000 ot/min hlavně studené za tepla 750/1500 a to tak,že pokud jsem vyřadil za jízdy či vymáčkl spojku spadly pod 750 a následně stouply k 2000 a držely dokud jsem nezastavil,či nevytočil motor do více jak 4000 ot.Stejně tak se zvedaly z normálu když jsem projel prudčeji zatáčku či podřazoval.Kolísání výkonu jsem pocitoval protože jezdím v kopcovitém prostředí a to tak,že někdy to jelo 90 a někdy 110km/h i když jízdní styl byl stejný-prostě pocitově se tomu někdy nechtělo roztočit.Špatné starty přibyly postupem času a to tak,že jsem jel nakoupit a zahřáté auto po cca hodině a víc točilo několik mnoho vteřin a pak teprve chytlo.Za studena se motor ani neotočil stejně tak po zastavení zahřátého a hned naskočil.
Vyměnil a zkusil jsem naprosto vše,nestálo to ani tak moc peněz jako spíše času a nervů.
Všechny filtry,náplně,svíčky,kabely,cívky,vstřiky test,regulátor paliva test,nové palivové hadičky,baterie,kontrola kontaktů a kostry,výfuk nový,kat a lambdy ok-emise ok vizuálně a diagn. ok,přehozena-zkoušena veškerá čidla ve voze,čištěno vše,testováno vše.
Návštěva 2x servisu za nějaké ty tisíce.Výsledek 0-zero-nic.
Konečné resumé-dámy a pánové,po výměně toho úplně posledního a to palivové pumpy ta rakovina zmizela.Věřte nebo ne,ale je to tak.Nic jiného jsem s tím už nedělal a po výměně pumpy startuji vždy a za jakékoliv teploty,jede to pocitově lépe a hlavně otáčky se začaly pohybovat jako u standartního vozu-tzn. 750 voln. 1100-1250 při klimě,při točení volantem či našlapání pedálu brzdy.Sytič cca 1800 a postupně za 2 min spadne k 1100 a pak 750ot/min.
Takže pumpa-neboli palivové čerpadlo působilo tuhle neplechu-věřte a nebo ne(hlavně,že já už budu spát)
Jakým způsobem,to takhle působilo nevím.Pouze jsem se zamyslel nad slovy mechanika co řekl,pumpa může způsobovat nějaké nedostatky a pak to dělá bordel.
No a na otázku proč měnit pumpu a takhle diagnostikovat problém?Mohu odpovědět pouze jedinné.Navštívil jsem 2x Subaru servis a výsledek pátrání-nic!!!Cena pátrání 2300,- vč DPH. a 2 dny volna v pr.eli
Palivová pumpa 1434,- včetně všeho-takže na nějaké měření tlaku pumpy s prominutím bych se mohl vysr.t,protože to by zase bylo několik stovek a nějakého toho času v pr.
Tak asi tak.Takže snad to někomu jinému napoví a já budu doufat,že už mě nic takového nepotká.
Otáčky kolísaly v rozpětí 750-2000 ot/min hlavně studené za tepla 750/1500 a to tak,že pokud jsem vyřadil za jízdy či vymáčkl spojku spadly pod 750 a následně stouply k 2000 a držely dokud jsem nezastavil,či nevytočil motor do více jak 4000 ot.Stejně tak se zvedaly z normálu když jsem projel prudčeji zatáčku či podřazoval.Kolísání výkonu jsem pocitoval protože jezdím v kopcovitém prostředí a to tak,že někdy to jelo 90 a někdy 110km/h i když jízdní styl byl stejný-prostě pocitově se tomu někdy nechtělo roztočit.Špatné starty přibyly postupem času a to tak,že jsem jel nakoupit a zahřáté auto po cca hodině a víc točilo několik mnoho vteřin a pak teprve chytlo.Za studena se motor ani neotočil stejně tak po zastavení zahřátého a hned naskočil.
Vyměnil a zkusil jsem naprosto vše,nestálo to ani tak moc peněz jako spíše času a nervů.
Všechny filtry,náplně,svíčky,kabely,cívky,vstřiky test,regulátor paliva test,nové palivové hadičky,baterie,kontrola kontaktů a kostry,výfuk nový,kat a lambdy ok-emise ok vizuálně a diagn. ok,přehozena-zkoušena veškerá čidla ve voze,čištěno vše,testováno vše.
Návštěva 2x servisu za nějaké ty tisíce.Výsledek 0-zero-nic.
Konečné resumé-dámy a pánové,po výměně toho úplně posledního a to palivové pumpy ta rakovina zmizela.Věřte nebo ne,ale je to tak.Nic jiného jsem s tím už nedělal a po výměně pumpy startuji vždy a za jakékoliv teploty,jede to pocitově lépe a hlavně otáčky se začaly pohybovat jako u standartního vozu-tzn. 750 voln. 1100-1250 při klimě,při točení volantem či našlapání pedálu brzdy.Sytič cca 1800 a postupně za 2 min spadne k 1100 a pak 750ot/min.
Takže pumpa-neboli palivové čerpadlo působilo tuhle neplechu-věřte a nebo ne(hlavně,že já už budu spát)
Jakým způsobem,to takhle působilo nevím.Pouze jsem se zamyslel nad slovy mechanika co řekl,pumpa může způsobovat nějaké nedostatky a pak to dělá bordel.
No a na otázku proč měnit pumpu a takhle diagnostikovat problém?Mohu odpovědět pouze jedinné.Navštívil jsem 2x Subaru servis a výsledek pátrání-nic!!!Cena pátrání 2300,- vč DPH. a 2 dny volna v pr.eli
Palivová pumpa 1434,- včetně všeho-takže na nějaké měření tlaku pumpy s prominutím bych se mohl vysr.t,protože to by zase bylo několik stovek a nějakého toho času v pr.
Tak asi tak.Takže snad to někomu jinému napoví a já budu doufat,že už mě nic takového nepotká.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7836
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak to gratuluji, že se to podařilo vyřešit.
Ale ta diagnostika se mi stejně nelíbí. Nízký tlak paliva musí být na diagnostice vidět. Pokud to nevyhazuje chybu, tak alespoň v korekcích dávky paliva.
Ale ta diagnostika se mi stejně nelíbí. Nízký tlak paliva musí být na diagnostice vidět. Pokud to nevyhazuje chybu, tak alespoň v korekcích dávky paliva.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Veškeré korekce byly údajně v pořádku.Je to zvláštní,že pumpa toto může dělat.
Ale ten mechanik se zrovna z něčím podobným potýkal u Lancie HF Integrale,auto nejezdilo několik let a říkal,že ta pumpa byla snad nějak poškozena tím palivem a tím,že se dlouho netočila.
Ono by se dalo říct,že na toto musí být stavěná,ale buhví.Mé auto nejezdilo "prý" 5 let a problémy mě provází od zprovoznění.
Jednotka reaguje údajně na pokles výkonu přidáním dávky což by vysvětlovalo to zvyšování otáček.
Z mého laického pohledu pumpa asi nedodávala potřebné množství paliva,dýl tlakovala nebo i propouštěla zpět palivo po zastavení a nějaké době,mohl zůstávat zaseklý vratný mechanismus na pumpě.Taky prý bordel dělá když je nějak zneprůchodněno vratné potrubí,ale do něj jsem nezasahoval a jen jsem otevřel nádrž a odpojil dvě hadičky,vytáhl pumpu-dal novou a ono to začalo fungovat jak má.
To je asi na hlubší zamyšlení proč pumpa způsobila mou psychickou likvidaci :655:
Ale ten mechanik se zrovna z něčím podobným potýkal u Lancie HF Integrale,auto nejezdilo několik let a říkal,že ta pumpa byla snad nějak poškozena tím palivem a tím,že se dlouho netočila.
Ono by se dalo říct,že na toto musí být stavěná,ale buhví.Mé auto nejezdilo "prý" 5 let a problémy mě provází od zprovoznění.
Jednotka reaguje údajně na pokles výkonu přidáním dávky což by vysvětlovalo to zvyšování otáček.
Z mého laického pohledu pumpa asi nedodávala potřebné množství paliva,dýl tlakovala nebo i propouštěla zpět palivo po zastavení a nějaké době,mohl zůstávat zaseklý vratný mechanismus na pumpě.Taky prý bordel dělá když je nějak zneprůchodněno vratné potrubí,ale do něj jsem nezasahoval a jen jsem otevřel nádrž a odpojil dvě hadičky,vytáhl pumpu-dal novou a ono to začalo fungovat jak má.
To je asi na hlubší zamyšlení proč pumpa způsobila mou psychickou likvidaci :655:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5187
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Hm to bych taky mohl zkusit, i když mi to blbne i na LPG. Jediné co u mě funguje je odpojení baterie přes noc tak jednou za 3 týdny pak se problémy většinou objeví znovu. Možná že to rozhodí jednotku při jízdě na benzín a pak to blbne i na LPG je to fakt hnus, gratuluji k vyřešení problému at ti to šlape