Cervova sbírka historických Subaru
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Kluci,kluci obecne lze rict, a na tom se shodneme,ze lepsi vzdy stary auto,ktery vic zahreje u srdce nez novy tuctovy!Ja myslim,ze VDCemu je jen lito,ze lidi investuji cas a penize do aut,ktery nemaj uplne tak smysl z historickyho hlediska a nevenuji se treba tem zminenym japoncum,ktery byly technicky tenkrat opravdu jinde...Ja osobne taky vzpominam na detstvi, kdyz nasi meli skodu 100, ale neznamena to,ze bych si ji musel ted doma hyckat jako veterana nebo si ji bezet koupit za 50 k nejakymu duchodci...Takze myslim,ze vlastne chapeme stejne,jen k tomu mame jiny pristup:-)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Štěpáne lépe bych to nevyjádřil.
Jožko chápu, že nostalgicky vzpomínáš na ruský maslostroj. Taky jsme to měli doma, ale já na to s láskou nevzpomínám. Bylo to nutný zlo, proti vyspělýmu světu za opicema, byť uznávám, že proti škodce to byl kočár. A proti škodofkám to byl kočár jenom proto, že nám v rámci socialistického bloku nepříslušelo vyrábět výkonnější stroje, než ruští soudruzi. Já bych chápal, kdyby si někdo doma hýčkal Fiat 124, jakožto původní originál a ne tu špatnou ruskou kopii...Prostě to mám nastaveno jinak ...Ale samozřejmě netvrdím, že úplně všechny auta z údobí socialismu byly špatný, to bych zase nechtěl. Jen si prostě myslím, že zrovna starý japonský auta by si zasloužily mnohem víc pozornosti, na úkor socialistických znouzectností, než se jim v tuzemsku dostává...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Jožko chápu, že nostalgicky vzpomínáš na ruský maslostroj. Taky jsme to měli doma, ale já na to s láskou nevzpomínám. Bylo to nutný zlo, proti vyspělýmu světu za opicema, byť uznávám, že proti škodce to byl kočár. A proti škodofkám to byl kočár jenom proto, že nám v rámci socialistického bloku nepříslušelo vyrábět výkonnější stroje, než ruští soudruzi. Já bych chápal, kdyby si někdo doma hýčkal Fiat 124, jakožto původní originál a ne tu špatnou ruskou kopii...Prostě to mám nastaveno jinak ...Ale samozřejmě netvrdím, že úplně všechny auta z údobí socialismu byly špatný, to bych zase nechtěl. Jen si prostě myslím, že zrovna starý japonský auta by si zasloužily mnohem víc pozornosti, na úkor socialistických znouzectností, než se jim v tuzemsku dostává...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Moje první auto byla Škoda 120 a ač jsem jí v té době měl rád a mám rád totalitní Škodovky dodnes, neobhajuji je slepě, jaké to byly hustokáry...
Oproti tomu, co se ve stejných letech dělalo na západě (Mercedes, BMW, VW, Jaguar, ale třeba i Itálie)... No nevím. A odolnost? Např. jedničkové golfy potkává člověk na silnicích ještě dnes a taky pořád jezdí...
Mně se třeba vždycky líbila Volha 21 (carevna). A taky Lada Niva je do terénu celkem slušné a jednoduché auto i na dnešní poměry. Sověti uměli udělat spíš vojenská auta než civilní...
BTW něco pro zasmání: Vyrobili komunisti vůbec někdy nějaké dobré auto? (TopGear).
Nicméně když si zavzpomínám na svojí Škodověnku se zadním náhonem a sníh... Jej, to bylo v zimě srandy. A bylo to i praktické, protože kde uvízl předohrab (např. Podsrp při výjezdu ze Strakonic, resp. obecně jakýkoli kopec za horších podmínek), tam já většinou vyjel...
Oproti tomu, co se ve stejných letech dělalo na západě (Mercedes, BMW, VW, Jaguar, ale třeba i Itálie)... No nevím. A odolnost? Např. jedničkové golfy potkává člověk na silnicích ještě dnes a taky pořád jezdí...
Mně se třeba vždycky líbila Volha 21 (carevna). A taky Lada Niva je do terénu celkem slušné a jednoduché auto i na dnešní poměry. Sověti uměli udělat spíš vojenská auta než civilní...
BTW něco pro zasmání: Vyrobili komunisti vůbec někdy nějaké dobré auto? (TopGear).
Nicméně když si zavzpomínám na svojí Škodověnku se zadním náhonem a sníh... Jej, to bylo v zimě srandy. A bylo to i praktické, protože kde uvízl předohrab (např. Podsrp při výjezdu ze Strakonic, resp. obecně jakýkoli kopec za horších podmínek), tam já většinou vyjel...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Tohle je podle mě způsobeno nejvíc tím, že japonské stroje tady neměli víceméně moc šanci se historicky uchytit. Za totáče tu prostě byly jen "východní" zázraky a všichni jen slintali a snili o tom, co dělal zbytek Evropy a znali to jen z plakátů, které někdo propašoval...VDC píše:Jen si prostě myslím, že zrovna starý japonský auta by si zasloužily mnohem víc pozornosti, na úkor socialistických znouzectností, než se jim v tuzemsku dostává...
V pozdějším komunismu už se občas nějaké to západní auto objevilo a byl to kontrast, když se mezi šedí Škodovek, Volhy, Moskvičů apod. objevilo třeba BMW E30, Alfa a jiné... Všichni tady bledli závistí, jedna polovina v úžasu zírala s otevřenou hubou a druhá žhavila kontakty a v hlavě jim jelo, jaké zvíře to musí být a čím se provinilo proti státu, že má takovou věc a bonzpovaha se projevila...
Vytouženými auty obyčejných lidí tenkrát byly Golfy a obecně auta z provenience kapitalistických zemí. Japonec byl exot, který nebyl nikde vidět a myslím, že i v západní Evropě to byla těžká minorita, jestli se tam vůbec nějaké Subo objevilo. Lidé jen odhadovali z občasných útržkovitých informací, co se asi děje na západě natož aby měli ponětí o zbytku světa...
Subaru se IMHO dostalo do povědomí až v souvislosti s rallye mnohem později, v návaznosti na to byla pak Impreza jednoznačný boom této značky, kdy se stalo Subaru pojmem a legendou.
Naopak docela stoupnul po revoluci zájem o historické výdobytky USA jakožto hlavního rivala SSSR a začaly se sem tahat Mustangy, Camara a podobné kapitalistické skvosty. Jen se zkuste někoho zeptat, co si představí pod pojmem "youngtimer" - většina neví vůbec, co to znamená a kdo ví, tak bude spíš jmenovat modely Mercedesu, BMW Jaguaru, Alfy, Fordu... Subaru napadne málokoho stejně jako třeba Nissan (nebo Datsun, jak je libo), který dělal IMHO v 70., 80. i 90. letech dobrá auta. Já třeba dodnes slintám u Datsunu 240Z :657:
Sakra kluci, padá na mě nostalgie... Taková auta už v moderní době nikdo nevyrobí... :666:
Jinak zrovna před týdnem jsem potkal známého - bývalého souseda a taky jsme se na tohle téma bavili. Ten někdy tuším v roce 1991 jezdil ještě s jedním borcem do Itálie pro zlato, které pak převáželi sem a prodávali. Způsobovali na hranicích docela rozruch, zejména Němci s orezlými Das Auto jim to prý dávali vždycky sežrat, protože nehorázně záviděli. Jezdili Alfou 164 Quadrifoglio (V6)...
Když už jsme na to narazili, nechce někdo znalý napsat článek do WIKI s timeline jednotlivých modelů Subaru, abychom to zdokumentovali pro příští generace? A taky pro sebe? Určitě se spousta z nás dozví nemálo nového o oblíbené značce...
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Mám doma několik pěkných rodokmenu subaru,jsou většinou v japonštine ale obrázky s letopočtem jsou jasný,tak je převodu do el.podoby a zkusím to sem dat...
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5220
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Super! Možná by fakt nebylo od věci něco vytvořit. Já tedy alespoň prozatím přihodím linky, co vyhodil narychlo strýček Google:
http://www.subaru-global.com/history.html
http://drive2.subaru.com/Spr03_EarlyHistory.htm
http://www.briggssubaru.com/blog/subaru ... -timeline/
http://www.subaru-global.com/history.html
http://drive2.subaru.com/Spr03_EarlyHistory.htm
http://www.briggssubaru.com/blog/subaru ... -timeline/
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Tak už nějaký témata ohledně historie tam jsou. Chtělo by to trochu uklidit a rozšířit, doplnit, vylepšit
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Tím je to vyřešeno:)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Petře ten pohled je zkreslený hlavně v tuzemsku. Podařilo se mi v roce 1984, kdy mi bylo 12 let, vycestovat do Švýcarska. Jako dítě jsem hrál na dudy a tak jsem se tam dostal s folklórním souborem.
Už tehdy tam bylo spousta divných malých aut, která jsem nikdy neviděl. Těmi auty byly jednak malé teréňáčky Suzuki LJ, tedy předchůdce slavného Samuraje, pak spousty malých divných úzkých dodávčiček s divným znakem z hvězdiček, který jsem nikdy před tím neviděl. A bylo jich tam už tehdy mraky. Běžné osobní vozy s divnými znaky tam byly taky, ale ty mě tenkrát tak nezaujaly.
Ano, Švýcarsko bylo oproti zbytku Evropy exotické. Nicméně přesto, že byly Japonská auta oproti Evropským v menšině, nebylo to na západ od našich hranic nikde tak špatné, jako u nás.
Samozřejmě tu globální popularizaci způsobilo až působení v rallye. Proto do toho taky Subaru vstoupilo, že ano...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Už tehdy tam bylo spousta divných malých aut, která jsem nikdy neviděl. Těmi auty byly jednak malé teréňáčky Suzuki LJ, tedy předchůdce slavného Samuraje, pak spousty malých divných úzkých dodávčiček s divným znakem z hvězdiček, který jsem nikdy před tím neviděl. A bylo jich tam už tehdy mraky. Běžné osobní vozy s divnými znaky tam byly taky, ale ty mě tenkrát tak nezaujaly.
Ano, Švýcarsko bylo oproti zbytku Evropy exotické. Nicméně přesto, že byly Japonská auta oproti Evropským v menšině, nebylo to na západ od našich hranic nikde tak špatné, jako u nás.
Samozřejmě tu globální popularizaci způsobilo až působení v rallye. Proto do toho taky Subaru vstoupilo, že ano...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Po nekolika letech,kdy auta najela jen nekolik desitek km rocne jsem se rozhodl,ze letosni sezonu vytahnu jedno z aut,asi SRX 1600 a budu ho pouzivat na bezne jezdeni,chtel bych s nim ujet alespon 1000km,inspiroval me pan,ktereho jiz pres mesic skoro kazdy den potkavam, v jeho 911 cca rocnik 90, v Praze Troji,pri jeho pravdepodobne kazdodenni ceste do prace!
Na co by nam ta auta byla,kdyz bychom s nimi nejezdili!Takze timto vyhlasuji sezonu pouzivani youngtimeru jako auta pro vsedni den!Kdo se prida?:-)
Na co by nam ta auta byla,kdyz bychom s nimi nejezdili!Takze timto vyhlasuji sezonu pouzivani youngtimeru jako auta pro vsedni den!Kdo se prida?:-)
- Přílohy
-
- file-5.jpeg (25.66 KiB) Zobrazeno 2140 x
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cervova sbírka historických Subaru
tohle auto je nadherny, palec nahoru tomu napadu a hlavne, at to bezne jezdeni prezije bez uhony!!!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Souhlas Štěpáne. Já jsem v týdnu ujel prvních 6 km z toho letošního tisíce s naší Justýnou.. Zlehčuju to, ale samozřejmě je to pravda, těm autům to jen prospěje, když najedou nějaký kilometry.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Já se přidávám! :drive:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Tak si to kluci s radostí uzivejte a hlavně bacha na zvědavce které vás potkají.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Cervova sbírka historických Subaru
Já jezdím s Leonem nejbezpečnějším možným způsobem: tak, abych všem problémům, nebezpečenstvím a blbcům co nejrychleji ujel :drive:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<