Dobrý večer všem.
Dnes jsem vyřídil zápis altern.kol a pneu.Chystám se tedy dát konečně letní 16 kola,hliníky.
Mám k tomu spešl zánovní matky na kola,které dokupoval předešlý majitel.Matky jsou delší,zřejmě kvůli většímu prolisu kola směrem dovnitř.V obchodě mě nabídli bezp.šrouby febi,přesně ty co pasujou,jen jsou prostě kratší a je to dělané tak,že šroub proleze v případě potřeby durch matkou.Takhle se to dělá běžně,ale ptám se máte to tak taky,či máte nějaké jiné matky,které nejsou "durch" pro šroub průchozí?
Jde mě o to,aby šroub nakonec nevylezl z matky ven,což si myslím je možné.
Poradíte někdo,nebo to budu muset když tak vyzkoušet.Čili přehodit kola a sundat jednu matku a před obchodem zkusit novou bezp.matku.To bude asi nakonec jediné nejjistější řešení,ale zajímá mě jak to máte vy,případné fota,díky.
Bezpečnostní šrouby kol
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Bezpečnostní šrouby kol
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Bezpečnostní šrouby kol
Vzhledem k tomu, že i originál matky jsou dost krátký a v pohodě stačí i na plecháče, tak pochybuju, že by bezp.matka byla tak krátká, aby ti prolezla durch. Navíc by to teda bylo pěkně hnusný. Spíš myslím, že budeš mít krátký matky jen hodně utopený v kolech, do al. disků se většinou používají delší matky, právě aby nebyly tak utopený.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bezpečnostní šrouby kol
No zkusím,uvidím,ale nadarmo ty delší matky předešlý majitel nekupoval,silně pochybuju,že jen skrz desaign.Ta delší matka je delší cirka o celou jednu délku.
No,že by to bylo hnusné to je mě jasné :850: O to jde právě taky.No proč je teda bezp.matka durch...nejspíš kvůli univerzálnosti použití na různé tvary hliník.kol a na různé délky šroubů.Nebo skrz jednodušší,levnější výrobu?To pochybuji.Dík za reakci prostě to zkusím,nic jiného nezbývá.Jiné stejně nemají a objednávat někde něco je zatím zbytečné.
No,že by to bylo hnusné to je mě jasné :850: O to jde právě taky.No proč je teda bezp.matka durch...nejspíš kvůli univerzálnosti použití na různé tvary hliník.kol a na různé délky šroubů.Nebo skrz jednodušší,levnější výrobu?To pochybuji.Dík za reakci prostě to zkusím,nic jiného nezbývá.Jiné stejně nemají a objednávat někde něco je zatím zbytečné.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Bezpečnostní šrouby kol
To je obchodní trik. Kupuješ kola, tak ti k tomu prodáme i matky.sima píše:ale nadarmo ty delší matky předešlý majitel nekupoval
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bezpečnostní šrouby kol
Ne,ne,on koupil starší hliníky,nechal je pokomaxitovat,matice k tomu právě nebyly.No na tom už nesejde,čo bolo,to bolo...i zavolám předešlému majiteli,protože jsem si vzpomněl,že něco mě o těch dokupovaných maticích právěže říkal.Šrouby a matice,tj věda
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bezpečnostní šrouby kol
Tak jsem konečně,byť jen na chvíli,na zkoušku,přezul na letní,koupil bezpečnostní matky febi za 531 kč s konickým zapuštěním.Vše pasuje,utopení šroubů je v pohodě.Jak psal Mira,šroub samozřejmě neproleze durch matkou,naopak,je dost krátký,schová se uvnitř.Matka je ale "otevřená",tudíž tam dám nějakou čepičku,kterou bych ji uzavřel,ať se nedostává na šroub bordel a prach.Ještě zkusím,zda se nepovolují,ale neměl by být důvod.
Jen ty letní hliníky se dle mě na foryna tak moc nehodí,jsou na můj vkus až zbytečně "otevřené",mě se ty origo plecháče opravdu na forynovi líbí,toto se jim podařilo.Vypadá to auto s něma tak nějak robustněji a přitom tak pěkně japonsky .Ale už si zvykám,je to prostě takové lehčí letní obutí,navíc byly v ceně auta.Jeté michelinky jsou tichučké,v autě je boží klid,přestože ty zimní verdeisteiny teda klobouk dolů se chovali výtečně i teď v hicech,ani bych nepoznal,že jedu na zimních.
Třeba to někomu pomůže,v případě zájmu nafotím i přesný název febi matek.
Jen ty letní hliníky se dle mě na foryna tak moc nehodí,jsou na můj vkus až zbytečně "otevřené",mě se ty origo plecháče opravdu na forynovi líbí,toto se jim podařilo.Vypadá to auto s něma tak nějak robustněji a přitom tak pěkně japonsky .Ale už si zvykám,je to prostě takové lehčí letní obutí,navíc byly v ceně auta.Jeté michelinky jsou tichučké,v autě je boží klid,přestože ty zimní verdeisteiny teda klobouk dolů se chovali výtečně i teď v hicech,ani bych nepoznal,že jedu na zimních.
Třeba to někomu pomůže,v případě zájmu nafotím i přesný název febi matek.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98