Účast na prvním srazu mám za sebou, myslím že je dobrá příležitost zde založit profil sobě a hlavně mému Subaru.
Napřed představím sebe: Jmenuju se Ondřej, jsem ženatá ale bezdětná kancelářská krysa z Prahy. Ročník 1985, řidičák mám cca 10 let, za tu dobu mi říkala pane jen 3 auta- Renault Clio 1,2/60HP, Ford Focus mk1 combi 1,6/74kW no a letos od září konečně Impreza WRX STI MY2006 2,5l/206kW. Často ale taky jezdím různýma dodávkama, když můžu, dělám řidiče kámošům co mají kapelu- Ford transit je super auto!!! Nejsilnější auto co jsem řídil před STIčkem bylo BMW E38 740i (286HP, ale najel jsem jen maličko km) a nějaký Saab 93 Turbo (měl myslím 210koní, měl jsem ho měsíc na stáži v Belgii). Kromě ježdění autem mě baví chodit a jezdit na Klokany, poslouchat muziku a dělat fotky.
Když došlo na finální rozhodnutí, že se s Focusem konečně rozloučíme (bylo na čase- jezdil u nás v rodině od roku 2000, najel cca 243tis. Km a byl před zásadní opravou podvozku), snažili jsme se vybrat hlavně rozumem- co nejlepší spotřeba, spolehlivost, poměr cena/výkon, bezpečnost, co nejnižší ztráta při dalším prodeji ojetiny... No a čistě rozumovým rozborem nám vyšlo že koupit si auto se nám vlastně vůbec nevyplatí . Jenže jsme si vlastně život bez auta naprosto nedovedli představit- jednak z praktického hlediska, jednak mi jakýkoli řízení přináší radost a zábavu. Bylo tedy jasno, když jsme nevybrali rozumem, vyberem si srdcem. Děti zatím nemáme, dohromady se ženou nemáme úplně špatnej příjem, uděláme si radost a splníme si automobilový sen ještě před třicítkou.
Adepti vlastně byly jen dva: Land Rover Defender a Impreza WRX STI. Jelikož do Defenderu se absolutně nevejdu a o jejich spolehlivosti kolují děsné skazky, bylo to jasné. Ještě jsme trochu pokukovali po Mitsu EVO alespoň VIII nebo IX, ale po zjištění nabídky aut na trhu jsme zjistili, že tolik se nám za auto dávat nechce a vůbec- STIčko je STIčko.
Nákup proběhl poměrně rychle (rychleji než jsme čekali), za vydatné pomoci jednoho nejmenovaného pražského autorizovaného Subaru servisu. Auto se k nám dostalo ze Švýcarska přes severní Moravu a není to úplně typické STI- není modré, ale šedivé, nemá ani jedno křídlo (jen decentní mini spojler na hraně kufru) a interiér v kůží (sedačky vpředu i vzadu, tapecy dveří). Celkově působí dost nenápadně (což mi vyhovuje), ani na srazu ho spolujezdci nepovažovali za STI. Jinak je to ale klasický Hawkeye v sériovém stavu, v létě obouváme 18" OZ Ultraleggera, v zimě nějaké podle mě noname, ale o to krásnější 17" kola. Vlastně k jedné malé úpravě došlo v interiéru- nechal jsem si přemontovat sedačku nadoraz dozadu, abych se líp vešel. K tomu přibude ještě menší volant, doufám že do vánoc.
Auto bylo předchozím majitelem bourané na předek, ale před koupí bylo ověřeno že bylo opraveno poctivě a správně. Auto má poměrně nízký nájezd, po koupi jsme měnili kotouče a desky vepředu a vzadu. Proběhla už i první dorbná závada- prskla manžeta od přední poloosy, začal stříkat olej na vejfuk- ten děs že mi hoří nové auto bych nikomu nepřál. V nejbližší době neplánuji žádný zásadní tuning, první co přijde na řadu ale budou zřejmě brzdy- nevím proč, ale zdá se mi že sériová Bremba nebrzdí tak dobře, jak bych na charakter a výkon auta čekal.
Ahoj všem, díky za ohlasy. Ad brzdy: možná brzdí úplně v pohodě a já jen z neznalosti chci moc . Kotouče mám DBA a desky HAWK, doporučili mi je v servisu.
Co se týče volby mezi LR a STI, sice jsou to úplně rozdílná auta, ale pro mě mají dost společného- líbí se mi od vždycky a po obou jsem vždycky toužil. Kdykoli nějaké míjím tak se za ním otočím a zasním se. Ani jedno není úplně tuctové auto a každé má svoje- LR nastrojenej do terénu je zatraceně sexy, stejně tak jako STI v jakémkoli stavu (ve sportovním s polepy nebo v šatech do divadla jako to moje ). S LR by mě bavily off-road projížďky, se Subaru mě baví on-road projížďky . Mohlo to dopadnout ještě jinak- původní idea byla, že peníze co by nás stálo nové auto vrazíme do renovace/úprav stařičkého Fokusu. Tenhle plán je zatím u ledu, ale auto má ještě na rok a kousek technickou, takže z domu nepůjde. A pokud do té doby vyhrajem ve sportce, tak plán určitě dojde naplnění.
:ironie: zrenovovat focuse za 400 palackejch, to uz je skoro "pimp my car"
O to tak trochu slo Nejdivocejsi verze byla koupit Mk1 RS, rozebrat ho a nastrojit ho na to moje. Ale vzhledem k vzacnosti RSek by to byla slusna svatokradez a navic decentne mimo rozpocet... Ale jak rikam, sportka to jisti V te dobe jsem dost hltal Street/ West coast customs serial, prislo mi to jako dobry napad :D
v dobe kdy sem mel escorta 1991 sem mel taky nutkani tam soupnout motor z RS,kterej se nevyuzitej valel na dilne, nicmene celkova koroze kastle byla jaksi proti ....
OZP tak takovéhle vysvětlení samozřejmě chápu Souhlasím, že Def. pořádně nastrojenej je prostě parádní. Ale z tebou zmíněných problémů bych do toho nešel. :) Po těch letech, co se o auta zajímám to mám tak, že když offroad, tak jedině Toy...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Auto je po letošním posledním servisu- alespoň doufám. Spodek nastříknut Siltexem, dutiny vystříkané Tectylem + nějaké další drobnosti. Dále byla provedena výměna volantu ze sériového za 330mm OMP- musím říct že ten rozdíl v řízení je docela znát a rozhodně je to změna k lepšímu. Jedinou nevýhodu vidím v tom, že se teď nevrací páčka blinkrů, ale to bude jen o zvyku. Mám na míru vyrobenou delší nábu, páčky jsou teď celkově dál od volantu.
Největší radost mi ale udělal vánoční dárek který jsem absolutně nečekal- nába je ozdobená klokanem a přibila k ní i hlavice řadící páky s logem Bohemians- SUPER, DÍKY!!!
DOPLNĚNO Z VLÁKNA "SPOTŘEBY": Od 10/9 do 19/12 STičko najelo celkem 4511Km, spotřebovalo na to 662,11l N98. To dělá průměrnou spotřebu cca 13,8l/100Km, což podle mě není špatné. Průměrné spotřebě uvedené v TP se to ovšem neblíží ani zdaleka. Včera jsem ho byl protáhnout na Kokořínsko, odjížděl jsem s nádrží plnou až po okraj a při návratu cca 10Km od baráku na měl začlo svítit hladový oko. Ujeli jsme krásných 253Km , z toho nikoli zanedbatelnou část po dálnici kde nejezdím nijak rychle a přes obce .
Ještě krátké video z projížďky- z kvality záznamu jsem zklamanej, ale zatím nevím jak docílit lepší.
Přílohy:
VYMENA.jpg [ 222.26 KiB | Zobrazeno 8896 krát ]
20141221_200752.jpg [ 129.18 KiB | Zobrazeno 8896 krát ]
20141221_200808.jpg [ 88.15 KiB | Zobrazeno 8896 krát ]
Skoro cele je to na dvojku, takze do cca 90. je to tam uzke a kratke useky, na trojku jsem to nerozjizdel. Ta videa dost zkreslujou- mam jeste video z kabiny tocene na mobil a vubec to nevypada takhle dynamicky, spis tak na 50-60 .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru