Výlet za repasí viskózní spojky
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Výlet za repasí viskózní spojky
Včera jsem absolvoval dlouho očekávaný výlet do Žiaru nad Hronom, kde jsem nechával repasovat viskózu. Auto už dlouho vykazovalo známku opotřebení a ke konci k projevům „zapečení“ stačilo méně než 30 km. Využil jsem toho, že 28. 10. není na Slovensku štátný sviatok a po předchozím objednání a domluvě vyrazil.
Z údajů o adrese dílny jsem měl trochu zmatek, protože různé internetové zdroje ukazovaly celkem 3 možné adresy. Protože u dvou se lišilo pouze č.p. a ta třetí podle Google Street View vůbec neodpovídala očekávání, zadal jsem do navigace ulici M. Chrásteka. Na první pohled ani náznak autoservisu, ale naštěstí u nenápadné odbočky byla celkem velká cedule. Směřovala do „garážové osady“, do jejího nejzazšího rohu.
V 8 hodin tam ještě nikdo nebyl, tak jsem vyrazil do nedaleké Billy na snídani. O půl deváté už jsem našel otevřené plechové okenice a odemčené vrata, za kterými mě přivítal pan Balýž. V rychlosti jsme se domluvili a že vraj kolega príde za chvílu. Na odchodu už jsem se míjel se zeleným foresterem mé generace, který zastavil u těch správných vrat, což ve mně vzbudilo hřejivý pocit, že Forejs bude v dobrých rukách.
O sedm a půl hodiny později a nějakých těch nachozených kilometrech po převážně nepěkném Žiaru (mluvím o nové části z éry komunizmu) a o to pěknějším okolí jsem přijal dlouho očekávaný hovor, že to mám hotové. Tou dobou už jsem víceméně zevloval poblíž dílny, takže volným tempem jsem za dalších 10 minut byl na místě.
S mechanikem jsem prohodil pár slov. Mimo jiné říkal dost překvapivou věc: rozdílný obvod pneumatik viskóze nevadí, (proto)že je tam diferenciál, že u land rovera je to podstatně horší a že minulou zimu celou odjezdil na Foresterovi na 65kách gumách vepředu a 60kách vzadu (nebo naopak) a úplně v pohodě. Chtěl jsem mu na to říct něco jako, to se vám to jezdí, když si to sám můžete repasovat, ale mlčel jsem. Tak jsem z toho jelen, každopádně repasi pociťuju a oněch 180€ + cenu benzínu nelituju. A pro úplnost - kdybych jednou Forejse prodával, mám od repase i doklad potvrzující 2letou záruku.
Celé to takto vypisuju pro případ, že by to někdo chtěl udělat stejně. Pro mě tato možnost byla mnohem přijatelnější, než někde v servisu vymontovávat diferák, celý ho tam posílat, pak čekat na doručení, repasi, doručení zpět a montáž do auta. Takto jsem měl za den hotovo a ještě s výletem
EDIT:
Kontakt na dílnu: http://www.renova.edb.sk
Z údajů o adrese dílny jsem měl trochu zmatek, protože různé internetové zdroje ukazovaly celkem 3 možné adresy. Protože u dvou se lišilo pouze č.p. a ta třetí podle Google Street View vůbec neodpovídala očekávání, zadal jsem do navigace ulici M. Chrásteka. Na první pohled ani náznak autoservisu, ale naštěstí u nenápadné odbočky byla celkem velká cedule. Směřovala do „garážové osady“, do jejího nejzazšího rohu.
V 8 hodin tam ještě nikdo nebyl, tak jsem vyrazil do nedaleké Billy na snídani. O půl deváté už jsem našel otevřené plechové okenice a odemčené vrata, za kterými mě přivítal pan Balýž. V rychlosti jsme se domluvili a že vraj kolega príde za chvílu. Na odchodu už jsem se míjel se zeleným foresterem mé generace, který zastavil u těch správných vrat, což ve mně vzbudilo hřejivý pocit, že Forejs bude v dobrých rukách.
O sedm a půl hodiny později a nějakých těch nachozených kilometrech po převážně nepěkném Žiaru (mluvím o nové části z éry komunizmu) a o to pěknějším okolí jsem přijal dlouho očekávaný hovor, že to mám hotové. Tou dobou už jsem víceméně zevloval poblíž dílny, takže volným tempem jsem za dalších 10 minut byl na místě.
S mechanikem jsem prohodil pár slov. Mimo jiné říkal dost překvapivou věc: rozdílný obvod pneumatik viskóze nevadí, (proto)že je tam diferenciál, že u land rovera je to podstatně horší a že minulou zimu celou odjezdil na Foresterovi na 65kách gumách vepředu a 60kách vzadu (nebo naopak) a úplně v pohodě. Chtěl jsem mu na to říct něco jako, to se vám to jezdí, když si to sám můžete repasovat, ale mlčel jsem. Tak jsem z toho jelen, každopádně repasi pociťuju a oněch 180€ + cenu benzínu nelituju. A pro úplnost - kdybych jednou Forejse prodával, mám od repase i doklad potvrzující 2letou záruku.
Celé to takto vypisuju pro případ, že by to někdo chtěl udělat stejně. Pro mě tato možnost byla mnohem přijatelnější, než někde v servisu vymontovávat diferák, celý ho tam posílat, pak čekat na doručení, repasi, doručení zpět a montáž do auta. Takto jsem měl za den hotovo a ještě s výletem
EDIT:
Kontakt na dílnu: http://www.renova.edb.sk
Naposledy upravil(a) MaSlo dne čtv říj 30, 2014 9:04 pm, celkem upraveno 2 x.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
MaSlo
a jak se ta věc repasuje co se mění?
a jak se ta věc repasuje co se mění?
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Počítám, že se mění pouze viskózní kapalina.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Máslo díky za sepsání.. no ale 180eur je dost dobrá cena.. pokud to tedy bude fungovat
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Počítam že ma to čaká na jar, prejavy po jazde po diaľnici sú dosť zreteľné . . . aj ťa to nejako obmedzovali v jazde / manévrovaní na parkovisku ? Inak ten pán to mení priamo na aute tj. nemusím nič robiť a on si to sám demontuje ?
Momentálne už bez auta...
Pozrite aj môj e-shop s pivom
Pozrite aj môj e-shop s pivom
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Tak to je naprosto luxusní cena, klidně si myslím že bys na něj mohl sem hodit kontakt, mě se to teda netýká ale řekl bych že spousty lidí ano (podle množství telefonátů co přijímám)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Pěkně MaSlo, tak ať ti stroj zase jezdí,jak má. Tos měl časově docela náročný vandr. Já bych asi nevěděl, co tam mám osum hodin dělat... Tak ať vládne spokojenost.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Pumbaa: ano, parkování se zahřátým autem bylo docela utrpení. Projevy - při zatočených kolech viskóza klade odpor, který jakmile překonáš, skokem poklesne a tak furt dokola. Takže vysledek je škubání, intenzitou úměrné zahřátí a zatočení kol a frekvencí úměrné rychlosti pohybu.
Kofilka: dík za tip, přidal jsem odkaz na stránku s vizitkou firmy
Šaman: jo, bylo to dlouho, ale vlekla se až poslední hodina, kdy už se slunko chýlilo k západu. Do té doby jsem si to užíval
Kofilka: dík za tip, přidal jsem odkaz na stránku s vizitkou firmy
Šaman: jo, bylo to dlouho, ale vlekla se až poslední hodina, kdy už se slunko chýlilo k západu. Do té doby jsem si to užíval
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
A nedělá to i někdo v ČR?
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Co vím, tak nejblíže v Poslku - někde tu je odkaz na Allegro (polské Aukro)
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
No myslím, že se nemění jen ta kapalina, ale spíš celá sada lamel. Nebo jestli je jen nějak očistí, zrenovují? Ale rozhodně ten problém není jen v kapalině.
A s těmi rozdílnými obvody bych si teda troufnul dost silně nesouhlasit. To, že je tam diferák je sice pravda, ale tady jde o tu viskózní spojku. Není to dimenzované na to, aby se to naustále protáčelo a třelo.
A s těmi rozdílnými obvody bych si teda troufnul dost silně nesouhlasit. To, že je tam diferák je sice pravda, ale tady jde o tu viskózní spojku. Není to dimenzované na to, aby se to naustále protáčelo a třelo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Rozdíl u těch profilů 60 a 65 u nějaké té 205/60 R15 (nevím, co se přesně dává na Forestera, ale takový rozdíl už to nebude) je cca 3 %. To znamená, že se mezinápravový diferák i při jízdě rovně třeba po dálnici bude neustále protáčet. Rozdíl počtu otáček výstupů bude 3 %.
Takže když si uděláme takový malý příklad: 130 km/h na dálnici, to je 130 000 m za hodinu, kola mají obvod cca 2 m, takže cca 1080 otáček kola za minutu, převod na nápravových diffech cca 1 : 4, takže cca 4300 otáček za minutu. Přesně tak rychle se točí při 130 na dálnici mezinápravovej diferák a pokud jedeme rovně a máme správný gumy, správně nahuštěný atd atd, tak se lamely nebudou točit příliš rozdílnými otáčkami. Takže se nebudou příliš o sebe třít a celou soustavu mezinápravy zahřívat.
Pokud ovšem do toho vnesu, že rozdíl otáčení předních a zadních kol je o 3 % jiný, tak se bude jeden výstup mezinápravy točit cca 4240 a druhý cca 4360 (rozdíl cca 3 %, 120 otáček/minutu). Což znamená, že klec mezinápr. diferáku (vstup z převodovky, jeden pár lamel) se bude točit o 60 ot/min jinak než výstup na zadní nápravu (druhý pár lamel). No já nevím, ale něco mi říká, že by se ta lamelová viskózní spojka neměla protáčet 1 otáčku za sekundu nějak dlouhodoběji, což cesta k moři může znamenat třeba 16 hodin téměř v kuse.
Jestli se v tom výpočtu pletu, tak se rád nechám opravit.
Takže když si uděláme takový malý příklad: 130 km/h na dálnici, to je 130 000 m za hodinu, kola mají obvod cca 2 m, takže cca 1080 otáček kola za minutu, převod na nápravových diffech cca 1 : 4, takže cca 4300 otáček za minutu. Přesně tak rychle se točí při 130 na dálnici mezinápravovej diferák a pokud jedeme rovně a máme správný gumy, správně nahuštěný atd atd, tak se lamely nebudou točit příliš rozdílnými otáčkami. Takže se nebudou příliš o sebe třít a celou soustavu mezinápravy zahřívat.
Pokud ovšem do toho vnesu, že rozdíl otáčení předních a zadních kol je o 3 % jiný, tak se bude jeden výstup mezinápravy točit cca 4240 a druhý cca 4360 (rozdíl cca 3 %, 120 otáček/minutu). Což znamená, že klec mezinápr. diferáku (vstup z převodovky, jeden pár lamel) se bude točit o 60 ot/min jinak než výstup na zadní nápravu (druhý pár lamel). No já nevím, ale něco mi říká, že by se ta lamelová viskózní spojka neměla protáčet 1 otáčku za sekundu nějak dlouhodoběji, což cesta k moři může znamenat třeba 16 hodin téměř v kuse.
Jestli se v tom výpočtu pletu, tak se rád nechám opravit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Zajímavé téma, ale jedna technická, nebylo by vhodnější, umístění vlákna v
příslušné technické sekci ??
příslušné technické sekci ??
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
Pravdu máš předsedo, nějak jsem si ani nevšimnul, kde to je. Přesunuto.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Výlet za repasí viskózní spojky
no dřív jsem si myslel že tam tu visco spojku ani nemám a ted se mi zdá že spíná až moc často asi pomalu odchází :655: