Zkušenosti s DCCD
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
fotky parádní !!!
klobouk dolů...
jen houšt
sakra čím víc koukám na fotky Thanantose, tak mi víc a víc chybí DCCD
klobouk dolů...
jen houšt
sakra čím víc koukám na fotky Thanantose, tak mi víc a víc chybí DCCD
WRX 2003
- jaromir_jr
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: ned pro 13, 2009 1:44 am
- Jméno a příjmení: Jaromír Zubák jr.
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
a jel si s Karlem? Byla to parádní jízda, to wrx proste na suchu neumí! :655:geraltos píše:fotky parádní !!!
klobouk dolů...
jen houšt
sakra čím víc koukám na fotky Thanantose, tak mi víc a víc chybí DCCD
Jaromír jr.
http://www.jaromirzubak.cz
Subaru Impreza WRX STI 2009, 430 Hp by 4turbo
Audi A6 Allroad 3,0 Bi-TDI 2016
http://www.jaromirzubak.cz
Subaru Impreza WRX STI 2009, 430 Hp by 4turbo
Audi A6 Allroad 3,0 Bi-TDI 2016
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
jo jo, jel, ale ne v Sosnové. ale dovedu si to představit, jak se pošle většina výkonu dozadu, tak je z toho rázem jiné auto. WRX jede jako po kolejích, ale na suchu se moc bokem jezdit nedá (teda dá, ale hodně nepřesně, lepší je mokro)
WRX 2003
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
Ani s DCCD nejde poslat většinu výkonu dozadu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- jaromir_jr
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: ned pro 13, 2009 1:44 am
- Jméno a příjmení: Jaromír Zubák jr.
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
Dovolím si citovat Karla: " U DCCD 1.generace jde udělat i poměr 0:100 ve prospěch zadní nápravy. "HonzaCZ píše:Ani s DCCD nejde poslat většinu výkonu dozadu...
Jaromír jr.
http://www.jaromirzubak.cz
Subaru Impreza WRX STI 2009, 430 Hp by 4turbo
Audi A6 Allroad 3,0 Bi-TDI 2016
http://www.jaromirzubak.cz
Subaru Impreza WRX STI 2009, 430 Hp by 4turbo
Audi A6 Allroad 3,0 Bi-TDI 2016
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
Tak prosím o nějaké technické materiály, nebo vysvětlení, jak je toho dosaženo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Zkušenosti s DCCD
nejsem technik tak kdo tomu rozumí více, prosím opravte mě. Níže pouze popisuji uživatelské poznatky:Tak prosím o nějaké technické materiály, nebo vysvětlení, jak je toho dosaženo
první verze dccd co je v GC8 type RA ,type R a 22B se chová jinak než v dalších verzích STi
nevím jak je to přesně v nových, ale v GC8 verzi DCCD se spíše než poměr rozdělení výkonu nastavuje požadovaná svornost středového diffu.
od 0% (diff open - na toto jsem jezdil ty drifty)
do 100% diff lock.
Je-li diff zcela zavřený, vyžadují se stejné otáčky přední i zadní nápravy 50:50- tohle nastavení mají i nová STi
Je-li diff otevřený, pak standardně je podíl náhonu v gc8 cca 35:65 ve prospěch zadní nápravy. Středový diff ale v tomto nastavení je v režimu 0% svornosti, čili v podstatě výkon jde tam kde je nejmenší odpor. - utrhnu-li tedy zadní kola, jde celý výkon za nimi do té doby, než se zase chytnou (a proto je mezi nimi vzadu ještě R180 samosvor)
takže abych se vrátil k tomu co psal HonzaCZ: ano i ne. Nastavit dccd trvale do režimu 0:100 opravdu nelze, nicméně za specifických podmínek - přední kola s trakcí, zadní bez, středový diff open - lze dosáhnout že se to dočasně chová jako zadovka. do doby něž se zadní kola opět chytí. Ale i pokud mají trakci všechny 4, většina výkonu jde v režimu open opravdu dozadu.
(prosím ty kdo tomu po technické stránce rozumí víc ať moje vyjádření korigují)
Ale jako důkaz si dovolím dodat další supr fotku od Jaromíra, kde se protáčejí opravdu jen zadní
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zHZSgXXC2x8[/youtube]
Forester 2006 2,5XT
Forester 2006 2,0-ex
Impreza GT kombi 2000-ex
Impreza 2,0GX kombi 2001 -ex
Forester 2006 2,0-ex
Impreza GT kombi 2000-ex
Impreza 2,0GX kombi 2001 -ex
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
to video je dokonalé, jen moje japonština zatím nedosahuje potřebné úrovně
ale jestli jsem to dobře pochopil, tak tam říkají, že 50:50 je rychlejší, než většina výkonu dozadu?
každopádně fun faktor toho DCCD je v kombinaci s nízkou váhou zcela výbornej. WRX na suchu jede krásně čistou stopu, ale nedá se s tím tak parádně jezdit bokem, jako se starým STI.
ale jestli jsem to dobře pochopil, tak tam říkají, že 50:50 je rychlejší, než většina výkonu dozadu?
každopádně fun faktor toho DCCD je v kombinaci s nízkou váhou zcela výbornej. WRX na suchu jede krásně čistou stopu, ale nedá se s tím tak parádně jezdit bokem, jako se starým STI.
WRX 2003
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
No takže jsem měl víceméně pravdu. Téměř 100 % výkonu by mohlo jít dozadu při např. přední nápravě na asfaltu a zadní na ledě. Mechanicky ale u tohoto systému není možné docílit řízeně více než 50 % dozadu, 50 % dopředu. Všechno ostatní je závislé na adhezi jednotlivých náprav a tomu neříkám "řízené docílení". Stejných 100 % výkonu dozadu by se dalo docílit u obyčejného Forestera, Imprezy, Legacy, Outbacka s jakýkomliv jiným pohonem. Ale nemluvme o výkonu, ale o kroutícím momentu a ten může být maximálně 65 % dozadu nebo u novějších 59 % - ve volném režimu, tedy bez uzavírání/svírání mezinápravového diffu. Pokud nám ale v tomto režimu bude utíkat výkon na přední nápravě z důvodu její snížené adheze (odlehčení při akceleraci, v zatáčce atd.), tak tento poměr nemůžeme použít pro procentuální rozdělení výkonu. Výkon a kroutící moment jsou dvě odlišné věci, i když úzce související.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
HonzaCZ: jojo, napsals to dobře. je to vše jen o svornosti středového diffu. To jakou část výkonu/kroutícího momentu přenáší přes kola závisí na adhezi jednotlivých náprav. Jelikož ale tu lze za určitých podmínek cíleně ovlivnit, lze dosáhnout krátkodobě rozdělení 0:100. DCCD samo to ovšem neudělá.
jak se budou v obdobných podmínkách chovat ostatní varianty DCCD nebo případně standardní systémy v legacy, outbacku apod. už si netroufám popsat, ale pocit z chování je podstatně odlišný. s WRX se mi varianta "vše jde jen na zadní nápravu" nikdy nezadařila.
ale to už je téma do jiné sekce - navrhoval bych přesun.
PS: na ty další videa jsem též zvědavý :?:
jak se budou v obdobných podmínkách chovat ostatní varianty DCCD nebo případně standardní systémy v legacy, outbacku apod. už si netroufám popsat, ale pocit z chování je podstatně odlišný. s WRX se mi varianta "vše jde jen na zadní nápravu" nikdy nezadařila.
ale to už je téma do jiné sekce - navrhoval bych přesun.
PS: na ty další videa jsem též zvědavý :?:
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
No já bych neřekl, že lze někdy docílit 0:100 rozložení výkonu, ale řekněme, přiblížit se. I když budou přední kola hodně zatížená, všechno bude utíkat odlehčeným zadkem, stejně nějakou tu práci vykonávají => jde na ně výkon => není to 0 Ale to už slovíčkaříme.
Předpokládám správně, že pocit "vše jde jen na zadek" docílíš v Type R plným zamknutím? Pak by to totiž odpovídalo tomu, že na zadek jde 50 % momentu vždy, tedy i když jsou přední kola odlehčená a u jiných systémů by tam utíkal výkon jejich protáčením. U WRX je "pouze" viskospojka, která působí samosvornost diferáku, ale i tak umožní poměrně velký rozdíl otáček, tedy stále může dost výkonu "utíkat předem". Což když plně zamkneš DCCD, tak ti vždycky uteče maximálně půlka. To je podle mě ten hraniční stav, kdy se to chová jako téměř 100 % dozadu, protože sice dozadu jde jen 50 % momentu, ale vzadu těch celých 50 % přeměníš na výkon, kdežto dopředu ti jde taky 50 % momentu, ale na výkon přeměníš jen malou část.
U jiných modelů (resp. pohonů) se to takto chovat nikdy nemůže, protože jak jsem psal - WRX a další auta s klasickým diferákem a viskospojkou neumožní plně zamknout a VTD nebo MPT, které dokáží nastolit 50:50, tak zase nemají manuální režim, který by jim to dovolil udržet i v zatáčce - můžeš se sice dostat na 100% lock např. při rozjezdu rovně s plným plynem, ale jakmile zatočíš, tak to automaticky uvolňuje, aby se mohly nápravy točit rozdílnými otáčkami. Otázka je, kdyby se to dalo ovládat manuálně, což by zase nebyl takový problém - ovládá to jeden ventil v převodovce, jak dlouho by to vydrželo, protože ta spojka není na to dělaná, na rozdíl od té, co je v DCCD. Ještě mě napadá, že starší modely, s manuálním zapínáním 4x4 (Justy, Leone?, XT?...) zvládnou taky mechanicky 50:50, ale problém s životností by byl podobný.
Předpokládám správně, že pocit "vše jde jen na zadek" docílíš v Type R plným zamknutím? Pak by to totiž odpovídalo tomu, že na zadek jde 50 % momentu vždy, tedy i když jsou přední kola odlehčená a u jiných systémů by tam utíkal výkon jejich protáčením. U WRX je "pouze" viskospojka, která působí samosvornost diferáku, ale i tak umožní poměrně velký rozdíl otáček, tedy stále může dost výkonu "utíkat předem". Což když plně zamkneš DCCD, tak ti vždycky uteče maximálně půlka. To je podle mě ten hraniční stav, kdy se to chová jako téměř 100 % dozadu, protože sice dozadu jde jen 50 % momentu, ale vzadu těch celých 50 % přeměníš na výkon, kdežto dopředu ti jde taky 50 % momentu, ale na výkon přeměníš jen malou část.
U jiných modelů (resp. pohonů) se to takto chovat nikdy nemůže, protože jak jsem psal - WRX a další auta s klasickým diferákem a viskospojkou neumožní plně zamknout a VTD nebo MPT, které dokáží nastolit 50:50, tak zase nemají manuální režim, který by jim to dovolil udržet i v zatáčce - můžeš se sice dostat na 100% lock např. při rozjezdu rovně s plným plynem, ale jakmile zatočíš, tak to automaticky uvolňuje, aby se mohly nápravy točit rozdílnými otáčkami. Otázka je, kdyby se to dalo ovládat manuálně, což by zase nebyl takový problém - ovládá to jeden ventil v převodovce, jak dlouho by to vydrželo, protože ta spojka není na to dělaná, na rozdíl od té, co je v DCCD. Ještě mě napadá, že starší modely, s manuálním zapínáním 4x4 (Justy, Leone?, XT?...) zvládnou taky mechanicky 50:50, ale problém s životností by byl podobný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
Právě naopak. čím víc nechám diff otevřený, tím víc je auto přetáčivé - tím víc má preferenci posílat krouťák dozadu. Pokud v tomto nastavení utrhnu auto do smyku a následně prošlápnu plyn, hrabe pouze záď. Chápu to tak že krouťák se přenese tam kde je menší odpor - při klouznutí zádi tedy dozadu. Předek pokud v téhle situaci vykonává nějakou práci tak jí nepoznám. Chová se to pak pocitově jak M3 :D
Pokud naplno zamknu, vyžaduje se pevně 50:50. V takovém případě pokud to utrhnu do smyku a dám plný kndedlík, rozhrabu všechny 4 a chování je hodně podobné novým STi v režimu DCCD-Lock.
Pokud naplno zamknu, vyžaduje se pevně 50:50. V takovém případě pokud to utrhnu do smyku a dám plný kndedlík, rozhrabu všechny 4 a chování je hodně podobné novým STi v režimu DCCD-Lock.
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
Aha, takže využíváš té vyšší preference zadku dané nesymetričností mezidiffu a toho, že 65% preferovaný navíc odlehčený zadek snáž hrabe a předek se víceméně jen veze, i když v reálu malinko zabírá (jsou tam nějaké odpory, díky kterým tam nějaký výkon jde). OK, tomu rozumím.
Jinak s tím, kam jde v této situaci - power slide s otevřeným DCCD - krouťák, si nějak nedokážu poradit - asi si budu muset lépe nastudovat fyziku a mechaniku Logicky krouťák jde tam, kde je zatížení. Tedy v případě jedné nápravy na ledu a druhé na asfaltu a otevřeného diffu, jde téměř všechen krouťák na tu na asfaltu. Ale v případě toho slidu fakt nevím Není tu někdo, kdo by nám to dovysvětlil? :850:
Jinak s tím, kam jde v této situaci - power slide s otevřeným DCCD - krouťák, si nějak nedokážu poradit - asi si budu muset lépe nastudovat fyziku a mechaniku Logicky krouťák jde tam, kde je zatížení. Tedy v případě jedné nápravy na ledu a druhé na asfaltu a otevřeného diffu, jde téměř všechen krouťák na tu na asfaltu. Ale v případě toho slidu fakt nevím Není tu někdo, kdo by nám to dovysvětlil? :850:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19542
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: SFC Letní Sosnová 2014 - Foto a video
no jestli ne ty, tak uz asi fakt nikdo :655: :845:
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008