Když tak to pak Honzo přesuň do samostatnýho vlákna, jestli budeš mít chvilku, nebo to udělám večer....
Je to tak, hasit motorový prostor se musí v první fázi přiotevřenou haupnou, tedy škvírou, která tam vznikne. Spodem se uhasí prd, když je to dneska všechno zadeklovaný. Jak psal Honza, práškový hasící přístroj je výbornej pomocník, ale motor spolehlivě zničí.
Prášek se na ty rozžhavený části napeče a co nezničil oheň, dokončí prášek. Ale hasí bezvadně.
Ideální do auta je bohužel dnes zakázaný halonový přístroj, což byly buď chlorbromové nebo tetrachlorové hasící přístroje. Způsob, kterým hasí je na principu inhibice, neboli chemicky zabrání hoření jako takovému. Do auta ideální. Bohužel, halony dělají ozonovou díru, tak jsou zakázaný.
Pyrocool je fajn, ale sám jsem se ztrapnil kdysi na jednom srazu, kde jsem předváděl hasící schopnosti pyrocoolového spreje a nechal jsem trochu rozhořet pneumatiku. Dva spreje jí neuhasily a víc jsem jich neměl. Naštěstí v publiku byl k dispozici práškový přístroj, tak se to s ním uhasilo.
Pamětníci tuto humornou historku jistě neopomenou připomenout...
:)
CO2 by bylo fajn, ale je to tlaková lahev a při teplotách 60 a více stupňů si nejsem jistej, co by na to říkal ventil. Myslím, že by to céóčko postupně ušlo. Ale nejsem odborník na tlakové lahve, tak trošku vařím z vody.
Takže když to shrnu, co vozit v autě, toho co je dnes běžně dostupné, tak asi prášek a klidně k tomu jeden ten sprej. Možná, že jsou na trhu ještě nějaké další alternativy, o kterých nevím, protože přece jen už dlouho sedím na operačním středisku a reálně už jsem 12 let nehasil. Ale ať je to, co je to, lepší si zmrvit motor práškem, než stát a koukat, jak to hoří celý. Je to dost tristní pohled.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk