Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Ivooos »

Tak jsem si udělal opětovně výlet na západ od našich hranic a jelikož je auto už zajeté, tak jsem jej nešetřil a do slova do písmene mu šlapal na krk co to šlo, tedy přesněji co provoz dovolil. Přidávám tedy pár uživatelských postřehu z obyčejného dálničního přesunu a drobné srovnání s dieselem.

Pro představu, jaká je dynamika auta ve dvou s plným kufrem zavazadel:
Kdykoliv to šlo, tak mi tachometr osciloval kolem 200km/h (GPS 188km/h) a šlo to v DE často :3gears: . Dosáhnout tuhle rychlost nebylo problém téměř nikdy. Celkem nám fičel protivítr, ale i tak se to k té 200 dostalo celkem v pohodě a v porovnání s dieselem snadněji. Nejvýše jsem to vyhnal těsně před 230km/h tacho (GPS 214 km/h) a tohle už bylo opravdu max. Muselo by asi opravdu hooodně fouknout do zad, aby to dalo víc. CVT jak při rychlosti 200 tak 230 pořád točí 5500 a po ubrání i při maximu to klesne téměř o 1000, takže ta virtuální 6 je opravdu hodně těžká.

Když jsem to zkoušel na manuál, tak 6 neměla sílu na zrychlování už kolem 170km/h, prostě otáčky byly moc nízko a tam ten výkon prostě není. Na 6 nebylo možné trvale jet ani nižšími rychlostmi, protože to zrychlení bylo vždy tak pomalé, že se mi hned někdo lepil na zadek :815: . U dieselu má 6 sílu pořád a z pohledu dálničního přesunu, je to mnohem lepší.

Zrychlení při plném plynu, není vůbec špatné (průměrný koncern o objemu 2.0L ve většině výkonových verzích nestíhal, různé 3.0 biturba atd. mi už mizely v dáli) téměř při jakékoliv rychlosti do 180km/h a troufám si říct, že díky rychlému podřazení CVT, je lepší než u dieselu. Jediné co trpí je komfort, protože v 5500otáčkách je motor hodně slyšet, takže udržovat rychlost mezi 180-200km/h není příliš příjemné. U dieselu to jde mnohem komfortněji. Tam se ve 100km/h zařadí 6 a i když se nepodřazuje, tak má auto síly na zrychlování relativně dostatek. Ideální cestovní rychlost benzínového Lega z pohledu komfortu a výkonové rezervy je někde kolem 160km/h což je srovnatelné s dieselem, vše nad 180km/h už je otravné, ale jde to.

Co se týká jízdních vlastností, tak zde je na tom lego lépe než OTB, jednak i při opravdu vysokých rychlostech, je mnohem méně náchylné na poryvy větru a je jedno zda ze strany nebo ze předu a i v zatáčce v rychlostech přes 180km/h , jsem měl pocit větší jistoty. Samotné pérování je měkčí, takže jsem z těch dálnic nebyl tak vytřesený i přes menší profil pneu. Aerodynamický hluk se začíná projevovat někde kolem té 180km/h, záleží na větru, ale i při 200km/h jsem si rádio zesilovat nemusel, do 160km/h je auto naprosto tiché.

2tis km jsem ujel s průměrnou spotřebou 10,6L/100Km a průměrná cestovní rychlost se mi oběma směry pohybovala přes 130km/h, počítáno bez zastávek, složení cesty bylo sprint 500km DE dálnice, lehce nad limit 400km BE a CZ dálnice a 100km silnice a zpět. Spotřeba téměř 11L/100km sice vypadá pro mnoho a to zejména ,,nesubaristu,, hrozivě, ale při stejném stylu jízdy jsem se u dieselového OTB nikdy nedostal pod 9l/100km. Kdybych se držel rychlostních limitů a v DE se držel do 160km/h tak jsem jel s přehledem do 8l/100km. Já vím kdyby nebyly ryby.... U nás se na dlouhých trasách pohybuju kolem 7,5l/100km.

Když to tedy slušně shrnu, tak pro dálniční piráty je lepší diesel, protože ten benzín se prostě musí točit aby jel a pak už je hlučný. Pro ty co jezdí na pohodu (tempomat) tak je to asi jedno. No a pro ty co rádi poslouchají vytočený boxer a to i na dálnici, tak je lepší benzín. Rozdíl spotřeby bych neřešil, protože prostě....

Největší radost mi udělalo, že jsem ještě nemusel dolít ani dcl oleje a to ani po této 6ti hodinové slušné zátěži, olej se pořád drží na maximu. Takže to bude na 100% od výměny do výměny bez dolévání. :783: Na to jsem u dieselu nebyl zvyklý.

Jinak kolega co se mnou jel a je hrdým majitele dvou koncernů, (Toledo 1.9tdi 81kw a Altea 1.6tdi 77kw) tak mě neustále přesvědčoval, že s Toledem by mě dal na prdel a to s poloviční spotřebou. :baseball: Tak jsem ho alespoň zneužil k nahrání krátkého videa, ale evidentně se mu strachem tak třásly ruce při rychlostech přes 200km/h (zřejmě první zážitek přestože má doma dvě skvělé rakety), že nebyl schopen nahrát nic, co by se dalo publikovat. :839:

Kdybych teď opětovně volil zdali benzín nebo diesel, tak bych bral zase benzín, ale to jen z důvodu, že 80% najezdím po CZ a často jezdím i krátké trasy a město. Pokud bych měl před sebou pravidelné dlouhé dálniční přesuny a to zejména po DE dálnicích, tak bych na 100% zase zvolil diesela.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: pát bře 14, 2014 8:09 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od rva »

Ahoj,
náhodou jsem se sem dostal, nicméně mě překvapilo, že píšeš, že benzín se musí točit aby jel a je pak hlučný, sám jsem se s nezajetým Forestrem XT dostal na dálnici náhle na 230, a hluk nebyl žádný ... právě pro to, že XT je jen dvoulitr .. o Legacy jsem přemýšlel, ale rozhodoval jiný(á) :-)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Ivooos »

To bude rozdíl mezi atmosférou a turbem. Atmosféra je opravdu pod 4500 otáček úplně mrtvá a na zrychlování to není. Těch 100Nm na víc u turba bude strašně moc znát a to zejména v těch nižších otáčkách. A co se týká té hlučnosti ve vyšších rychlostech, tak aerodynamický hluk je nízký pořád tam je to v pořádku, ale zvuk motoru při 5500 je už hodně slyšet. On teda není o nic větší než u toho dieselu, když točil ke 4000, rozdíl je ale v tom, že tady CVT má tendenci utahovat převod pořád a tedy i pořád točit motor přes těch 5tis a to zejména při udržování plynového pedálu v poslední třetině, u diesela se ke 4tis dostaneš jen výjimečně a to zpravidla na krátkou chvíli, pak většinou přeřadíš a nebo už letíš 220 :845: . Proto ten pocit, že je to hlučnější. Ono totiž při ostré jízdě je motor nad 5000 téměř pořád a v porovnání s jízdou na pohodu, kdy se i při 130km/h povaluje kolem 2000 otáček, opravdu znatelný rozdíl. Není to samo žádná tragédie, jen už to není 100% komfort a ticho na palubě.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: pát bře 14, 2014 8:09 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od rva »

to mne taky překvapilo, že ta atmosféra je tak strašně líná, nečekal jsem zázrak, ale vyloženě mne to zklamalo, pár dní před tím jsem jel mazdou 6, nejslabší benzín 107 kW, sice manuál, ale nešlo to vůbec srovnat ..... pravdou je, že mazda je o cca 250 kg lehčí, v pohotovostní hmotnosti ..
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Slavek_xxx »

A nema navic kardanku, diferencial, dve poloosy a 4 homokinetaky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
bubo
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 250
Registrován: úte zář 08, 2009 10:17 pm
Jméno a příjmení: Dušan
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od bubo »

rva píše:to mne taky překvapilo, že ta atmosféra je tak strašně líná, nečekal jsem zázrak, ale vyloženě mne to zklamalo, pár dní před tím jsem jel mazdou 6, nejslabší benzín 107 kW, sice manuál, ale nešlo to vůbec srovnat ..... pravdou je, že mazda je o cca 250 kg lehčí, v pohotovostní hmotnosti ..
Měl jsem Forestera XT 169kw, teď Outback 2,5cvt. Jak jsem již psal, ten rozdíl v kw a Nm je velkej, a prostě nemůže nikdo čekat že ta atmosféra pojede jak z praku od 2000ot/min. Ale pokud se člověk přizpůsobí tomu že musíš točit , tak je to úplně napohodu.Pořád mě to auto překvapuje jak umí zabrat a jed když za to vezmeš od správnýho konce.
Subaru Forester 2022
Subaru Outback 2019
Subaru Legacy 2,5 sedan 1999 prodáno
Subaru Outback 2,5 sport 2014 prodáno
Subaru Forester XT 2009 , prodáno
Subaru Impreza 2,0 2008, prodáno
rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: pát bře 14, 2014 8:09 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od rva »

slavek: tak teď jsem se nějak ztratil .. :-(, diferenciál a poloosu bych asi dal, ale ten zbytek ....
rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: pát bře 14, 2014 8:09 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od rva »

to bubo: outback se mi líbí více než forester, osobně bych uvítal outback XT.. zajímalo by mne proč jsi prodal forestra XT ...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49239
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od VDC »

Slávek tím myslel, že Outback točí mezinápravu, druhej nápravovej diferenciál, kardan a další dvě poloosy navíc, oproti Mazdě. Že i to je jeden z důvodů, proč je línější

[Příspěvek odeslán z GT-S6500 pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Slavek_xxx »

rva píše:slavek: tak teď jsem se nějak ztratil .. :-(, diferenciál a poloosu bych asi dal, ale ten zbytek ....
Kardanka je hřídel, která vychází z přední rozvodovky a vede pod celým autem do zadního diferenciálu. Ze zadního diferenciálu vedou dvě poloosy na zadní kola a na každé jsou dva homokinetické klouby, které zajišťují, že se kolo může pohybovat nahoru a dolu. Toto Mazda nemá a než to motor u Subaru všechno roztočí, dá mu to docela práci.
VDC> :826:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
bubo
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 250
Registrován: úte zář 08, 2009 10:17 pm
Jméno a příjmení: Dušan
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od bubo »

rva píše:to bubo: outback se mi líbí více než forester, osobně bych uvítal outback XT.. zajímalo by mne proč jsi prodal forestra XT ...
Je to auto ve firmě. Tak, že asi tak. Výměna po 5-6letech. Outbacka s 2,5litrem jsem bral na jednu stranu stranu protože se mi moc líbil, a na druhou stranu jako nutnost v daný okamžik, prostě rychlé rozhodnutí. Možná si to moc optimisticky namlouvám jak je to auto skvělý,když nemám XT, ale zatím jsem fakt moc spokojenej.
Varianta Outback XT(bohužel není), by byla ta nejlepší volba bez kompromisů(alespoň pro mě). :811:
Subaru Forester 2022
Subaru Outback 2019
Subaru Legacy 2,5 sedan 1999 prodáno
Subaru Outback 2,5 sport 2014 prodáno
Subaru Forester XT 2009 , prodáno
Subaru Impreza 2,0 2008, prodáno
rva
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: pát bře 14, 2014 8:09 am

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od rva »

to slavek, vdc: diky za info, ale presto si o tom alespon neco prectu,
to bubo : prave o toto auto jsem se doma snazil, coz neproslo ....


Sent from my iPad using Tapatalk
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Zdeny »

bubo píše: Je to auto ve firmě. Tak, že asi tak. Výměna po 5-6letech. Outbacka s 2,5litrem jsem bral na jednu stranu stranu protože se mi moc líbil, a na druhou stranu jako nutnost v daný okamžik, prostě rychlé rozhodnutí. Možná si to moc optimisticky namlouvám jak je to auto skvělý,když nemám XT, ale zatím jsem fakt moc spokojenej.
Varianta Outback XT(bohužel není), by byla ta nejlepší volba bez kompromisů(alespoň pro mě). :811:
Podobný je Legacy GT, pokud se někde vyskytne. 195kW :655: :655: :655:
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Subaru70 »

SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19176
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od hamoun »

v pripade zajmu vice informaci o tomhle konkretnim GT na SZ ...
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“