Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
WRX 2006-2007 přehřívání motoru 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2980
Bydliště: Praha/Beroun
Dnes jsem opět po dlouhé době čelil problému, který je dle odborníka klasickou nemocí WRX - přehřívání pod velkou zátěží. Stejně tak jako na začátku roku v Sosnové, tak i dnes na stejném okruhu mne překvapila vysoká teplota motoru (do červeného). Pokaždé teploty pod nulou, respektive kolem 10 stupňů nad. Dokud je auto v pohybu, dokáže se uchladit. Jakmile se ale zastaví nebo hodně zpomalí (a to i po dochlazení), začne extremně topit a vrtule to nestíhají, což dnes vedlo až k vytlačení chladícího media ze sekundární expanzní nádrže. Medium doslova vařilo. Následně dochází k zavzdušnění chladícího systému a přehřívání v nízké rychlosti nebo zastavení přetrvává ještě mnoho dalších kilometrů po zátěži. Samozřejmě je asi třeba dochlazovat mnohem déle, ale na to je Sosnová malá (v Mostu se mi to třeba nestalo).
Máte s tím někdo podobnou zkušenost? U jakého modelu a roku?

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte říj 15, 2013 5:51 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 4257
Bydliště: Opava
zkusil bych proplachnout chladic (novy chladic?), zkontrolovat vodni pumpu. neexistuje nejaka novejsi nebo lepsi verze pumpy?

jinak u subaru zkusenost nemam. u starsich aut to jinych znacek bylo neco z vyse uvedeneho ...

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


úte říj 15, 2013 7:33 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
Předpokládám, že bežné věci jsi už vyloučil. Napadá mě zkusit vyměnit chladicí kapalinu. Jde o to jaký poměr máš antifreeze a vody. Samozřejmě ideální, z pohledu chlazení, by bylo mít v chladiči jenom vodu (největší měr. tep. kapacita) ale to samozřejmě nejde. Zkusil bych naředit tak na - 35°. Oni to občas v servise ředí jak je napadne, já naposledy změřil -60°C origo subaru genuine coolant. Je to jak med a otázka je, jak klesá chladicí schopnost. Voda samotná má totiž tu geniální vlastnost odebrat obrovské množství tepla (porovnej hodnoty c různě koncentrovaných nemrznoucích kapalin).


Přílohy:
mertepkap.JPG
mertepkap.JPG [ 54.63 KiB | Zobrazeno 3687 krát ]

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek
úte říj 15, 2013 8:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2980
Bydliště: Praha/Beroun
Teď je tam uplně nová kapalina, nevím do kolika má hustotu, ale jako voda tedy není. Minule to bylo při jiné kapalině a jen o trochu nižší. To čerpadlo by samozřejmě mohl být důvod. Hlavně když to leze nahoru když zastavím. Ještě mě napadl termostat, jestli se nějak nekouše. A znovu zkontrolovat ventilátory, jestli by to mělo vliv. V normálním provozu, ani při výkonu, to nikdy neudělalo. Ale jen a na té Sosně to prostě nechce chladit.


Sent from iPhone

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte říj 15, 2013 8:28 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát kvě 17, 2013 11:15 am
Příspěvky: 76
Ja mam tu samou zkusenost ze Sosnove i z Bele: dokonce jsem mel kvuli tomu podezreni na fouknute tesneni pod hlavou. Ale nakonec to vyresilo vicko expanzky z STI, ktere udrzi vetsi tlak a chladici medium se tak rychke nevycaka ven a naopak po vykonu se i snaze nasaje zpet. Optimalni to samozrejme neni, ale na zavodni chladic jsem nechtel dat finance, protoze zase tak casto na okruh nejezdim a v normalnim provozu se to nedeje.

Jinak potvrzuji, bylo mi receno, ze je to stara znama nemoc WRX. Ja mam sice WRX MY08 ne 2006 , ale problem je u EJ 255 ten samy (pry).

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
ex-WRRRX 08


úte říj 15, 2013 8:39 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2980
Bydliště: Praha/Beroun
Ja mam víčko chladiče STI. Na té expanzce nad turbem mam standard, ale tamtudy to neteklo. Mě to šlo ven tou velkou expanzkou vedle chladiče. Dobře to kouřilo, myslel jsem nejdřív že to vzdal motor a že je olej všude. Odlili jsme s ladisem skoro půl litru a bylo to jakž takž. Večer jsem to tam zase nalil zpátky.


Sent from my iPad

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte říj 15, 2013 8:46 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
nejde mě to do hlavy, zvlášť když píšete, že dochlazujete po výkonu... jak vypadá to dochlazování? ještě se stávalo, že některé náhrady vodních pump mají plastová kola a ty se byly při velké teplotě schopné protáčet na hřídeli...

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte říj 15, 2013 9:45 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2980
Bydliště: Praha/Beroun
Jedno až dvě kola bez výkonu, teplota se drží na normálu. Jakmile zastavím, tak to vyleze nahoru. Jako by nejely větráky nebo pumpa. Uvažuji o jiném termostatu, který otevírá na 60'C namísto srandartních 75'C. Do chladiče se mi nechce.


Sent from iPhone

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


úte říj 15, 2013 9:55 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
chápu to tak, že pumpa po zastavení není schopná na volnoběh odvést zbytkové teplo? v jakém stavu je ta pumpa, mohla by mít axiální vůli a ztrácet účinnost. ...už dost hádám:))

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte říj 15, 2013 10:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 4257
Bydliště: Opava
termostat urcite nemen za jiny typ ... !!!
budes mit behem normali jizdy porad studenou vodu ...
to neni reseni priciny ale jen nasledku.

dethroned: ano .. bud pumpa neni schopna cirkulovat dostatecne kapalinu (pumpa, pricpany okruh) nebo jej neni kudy predat ven (chladic) ...
ventilatory mi pripadaji malo pravdepodobne ...

co ten pricpany okruh?? kdysi jsem na starem aute cistil okruh nejakou srajdou - uz ani nevim, jestli jsem mel octovou vodu nebo neco original na cisteni ... ale ... to auto mi nepripada tak stare, aby se to muselo resit ...

nemohl tam nekdy nekdo (nebo mas auto od novoty?) nalit neco na utesneni, kdyz tekl chladic?

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


stř říj 16, 2013 4:17 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2980
Bydliště: Praha/Beroun
Necham vse zkontrolovat, ale je docela mozne, ze je to proste konstrukci vozu. Nam auto od mimina, takze cizi zasah je vylouceny. Nastesti to neni problem pri beznem provozu, at je jakykoli. Ten extrem nenastava tak casto. Zajimave je, ze kdyz jsem jezdil nekolik hodin palbu po nemecke dalnici, nebyl problem. Maly okruh je hodne vykonu na malou rychlost = malo vzduchu na chladic. Takze bych to opravdu videl na konstrukci chladiciho systemu, spise nez na zavadu. Zkusim mozna zadeklovat misto nad chladicem at zvysim prutok vzduchu.
Diky za dosavadni rady a nazory;)


Sent from iPhone

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


stř říj 16, 2013 6:37 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát kvě 17, 2013 11:15 am
Příspěvky: 76
Ahoj, jen abys mel komplet info: ja psal o vicku STI expanzni nadoby, ne te nadrzky nebo chladice. Prave pres expanzni nadobu se to prepousti do expanzni nadrzky vedle chladice a kdyz vicko vydrzi vetsi tlak, tak se nadrzka tak snadno nenaplni a nedojde k zavzdusneni chladic.okruhu. Navic jak jsem psal se diky STI vicku o to rychleji chlad.kapalina vrati zpet do okruhu.

Pry je to konstrukcni nedostatecnost, kterou by lepe vyresil kvalitativne lepsi chladic, ale jak.jsem.psal, vicko bylo podstatne levnejsi a kdyz je to spis muj daily driver nez zavodak, tak by to byly zbytecne penize.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
ex-WRRRX 08


stř říj 16, 2013 7:05 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm
Příspěvky: 644
Marty: to nebude konstrukcni zalezitost. mi se to poradne nezahralo ani v lete v Moste, kdy vzduch mel 35, asfalt 40 a ja auto hnal na max. zazil jsem ale jedno prehrivajici se BMW 330d, u ktere byl nakonec problem v zanesenem chladici. stacilo vycistit a bylo po problemu.

_________________
ex Reza WRX 2,5 combi


stř říj 16, 2013 7:49 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
taky si nemyslím, že by to měla být konstr. záležitost. zvlášť po dochlazování, kdyby to udělalo bezprostředně po palbě, tak to pochopím. ale takhle ...logicky se někde nevymění tolik tepla, kolik by bylo třeba.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř říj 16, 2013 8:02 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned dub 01, 2012 9:52 am
Příspěvky: 65
ja som zacal mat stýto problemy v horucich dnoch pri "vrchoch" ..ale až ked som zacal atakovat výkon 400PS ... termostaty okrem serii nedoporučujem najme vzime je to katastrofa jedný ktory by som skusil je od Cosworth ale tie su tak okolo 100€..(aj toe len v lete)pretlakove viečko na nadržke je fajn to pomáha (seria 1,1 bar upgrade 1,3 a je jedno ci to je sti cusco hks atd.) to pomohlo asi najviac viac ako obrí chladič čo mám na aute ktorý je asi 4x vacsi ako seria a kompet alu od Mishimoto Obrázekaj ked smaozrejme aj to ma svoje výhody... doporučujem oboje .. spoločne je to ideál.. a taktieš mam upravené spinanie sahár (pri niseej teplote a dlchsie)
termostat čo sa otvara pri nissej teplote nieje jeidál to velmi otravné v bežnej premávke ..ak tak len taký čo mavacsi prietok no otvára sa pri teplote seriového

_________________
FXTi MT6 400PS


stř říj 16, 2013 8:21 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: