Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-ložisko

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
revis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 15, 2013 2:51 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Binar

Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-ložisko

Příspěvek od revis »

Zdravím všechny. Mám najeto 165tkm a objevilo se drobné cinkání v motoru. Mám v háji 5-ložisko na klikovce. Dočetl jsem se, že jde o neoficiální výrobní vadu. Nemáte tady někdo nějakou zkušenost? Děkuji
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-loži

Příspěvek od quickly »

revis: a nejsou to vstřiky ? Myslím, že tady u nás jsou minimálně 2 forestíci, kterým odešel motor, tak se možná ozvou.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-loži

Příspěvek od catana »

A jak víš, že je to 5. ložisko? Máš nějaké další projevy typu vysoká teplota chladící kapaliny při zátěži, apod. ?

Ono tato závada se obvykle projevuje tak, že nedostatečně ukotvená hřídel (problém původního bloku) postupně vybrušuje blok a motor se začne přehřívat, typicky u Forestra pak jízda na dálnici v protivětru do kopce a chladící kapalina přeteče. Teplota se dá nejlépe sledovat přes OBD. Co jsem tohle kdy v minulosti sledoval, tak standardně se mění polomotor, v případě tvého Euro IV je to možné jen za Euro IV z novější produkce, který už je na tom lépe.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
revis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 15, 2013 2:51 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Binar

Re: Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-loži

Příspěvek od revis »

Protože se mi to nepodařilo zadřít. Nechal jsem to rozebrat a vysledek. 5ložisko v háji.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-loži

Příspěvek od catana »

Blok je netknuty? To jsi asi prvni, komu se to podarilo dostat do teto faze bez zadreni. Pokud to mas rozebrany a ostatni je jinak ok, stejne by mi davalo smysl vymenit. Nicmene Euro 5 pouzit nemuzes, natoz ty z 3.generace dieselu. Pokud bys do toho sel, tak pro Euro IV je nejvhodnejsi kombinaci 11010AB073 shortblock a 12200AA480 klikova hridel, ktere jsou posledni a nejodolnejsi pro Euro IV.

Vymena ciste jen jednoho loziska to ti okomentovat nedokazu, neslysel jsem o tom...

Nemas to nahodou vyfoceny? Zatim jsem vsude videl jen "finale".
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
revis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 15, 2013 2:51 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Binar

Re: Prosím o pomoc Forestr Diesel 12/2008 klik.hřídel 5-loži

Příspěvek od revis »

Ostatní je vše v pořádku. Je nějaká možnost ti zavolat a probrat to po telefonu? Dík
Odpovědět

Zpět na „Motor“