Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Zdravím, máte někdo typ jak se zbavit problému a to že př aktivním tempomantu nebo adaptivním tempomatu převodovka řadí od 100 km/h pouze 6. stupeň. 7, stupeň nezařadí. Když v manuálu přepnu na 7, v automatu si přehodí zase na 6. Při ježdění bez automatu převodovka řadí OK. Díky.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20649
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od námořník »

Víš, že tam je cvt a stupně jsou jenom virtuální?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Ano to vím. Ale bez tempomtu jede na 7 a nižší otáčky.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14879
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Tapan »

A v tom automatickém režimu to kolik točí? Ono to nemusí být nutně špatně :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Zhruba o 400 otacek vic... Nevim jestli spatne, ale logiku by to nemelo, kdyz za stejnych podminek po rovine bez tempomatu vali 7 kopec nekopec. Dekuju.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20649
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od námořník »

To bude nejlepší kontaktovat servis. Případně natočit na mobil, ať se tam s nima nemusíš dohadovat. Na tempomat by se to mělo chovat stejně jako na automat. To je bez debat. Pokud sis omylem nedal nějakej sportovni režim a nevšimnul si toho.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Mam natoceno. Jezdi kocatovym tempem, tak s nepotrebuji a i kdyby pri 130 by bylo dobre uz mit 7
i ve sportu. Dekuji.
Ja jsem tu vec napsal tady, treba nekdo vi, a treba je to banalita.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14879
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Tapan »

O 400 otáček víc než kolik? :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20649
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od námořník »

Banalita to možná bude, ale sám s tím asi nic neuděláš
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Příklad při 115 km/h točí 1850 na 7 a v tempomatu na 6 2150.
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14879
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Tapan »

Neviděl bych žádný problém v tom, že to na adaptivní tempomat nepodtáčí motor. Není to TDI. Nevím, jak ta logika pracuje, ale adaptivní tempomat si potřebuje občas přidávat, holt to možná drží vhodnější pracovní otáčky. U normální převodovky bych řekl, aby to nemuselo furt řadit, ale u variátoru...ty virtuální stupně jsou pěkná pitomost :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Protože mi odřeli dveře, byl jsem i s tím adaptivním tempomatem v servisu...při jízdách i semnou se to neprojevilo. Jakmile jsem jel sám, ihned. Do 105 km/h jede 7, vyšší rychlosti 95% času jede 6, resp nevyužívá delší poměry, ikdyž virtuální, při 120 km/h he rozdíl ve spotřebě cca 2l/100km
Technická podpora mi sdělila toto:
Podle vyjádření výrobce je to nastavení právě z důvodu aby při zapnutém adaptivním tempomatu byl motor schopen co nejrychleji reagovat na změnu rychlosti v provozu. Při klasickém tempomatu udržuje předvolenou rychlost a nemá důvod akcelerovat.
Pro lepší komfort má loni představený model Forester a nově příchozí model Outback možnost nastavení odezvy pedálu akcelerace ve 4 stupních. Možnost vybrat si mezi pomalou odezvou pro ekonomický provoz a nebo co nejrychlejší odezvou pro okamžité vyrovnání změny rychlosti v provozu.

Bohužel stávající model Outback BS 2015-2020 tuto možnost nemá.

S pozdravem

Martin Cermak
Technical & Aftersales Dpt.
SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5
Tel [420] 255 720 222
Fax [420] 255 720 113
Mail: martin.cermak@subaru.cz
www.subaru.cz
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od suubaru »

pokusím se pomoct:
CVT:
pokud jedeš na tempomat, cvt si zvýší otáčky. Důvodem je zjevně možnost účinnější regulace rychlosti díky vyššímu kroutícímu momentu motoru.
Proto taky tempomat obecně nesnižuje spotřebu paliva, leda u řidiče s cihlou na podrážce.
Všiml jsem si, že víš, jakou rychlost si cvt nasadilo, šest nebo sedm. Tohle vidíš jen při přepnutí převodovky do režimu manuál, který zablokuje určitou rychlost a taky navýší otáčky. Nejvyšší virtuální rychlost je sedm a takto virtuálně nastavená rychlost v režimu manuál nespustí otáčky do minima, kterého dosahuje při stejně rychlé jízdě na obyčejný automatický drive.

Tedy když jedeš ustálenou rychlostí třeba 115 km/h, při přehazování převodovky mezi auto/manual, otáčky měly v režimu manuál lehce povyskočit. Asi o 200-300 ot/min. Jízda v režimu CVT na manuál neshazuje otáčky motoru na konstrukční dno.
Například, jedu v klidu 115 km/h, cvt je v automatickém DRIVE, otáčky 1900 ot/min. Přepnu do manuálního módu. vidím, že je nastavený a uzamčený virtuální stupeň 7, a otáčky neklesnou pod 2100 ot/min. Přecvaknu převodovku zpátky doprava na automatický DRIVE, a otáčky klesnou opět do 1900 ot/min.

Jestli tento jev může být potlačen nastavením reakce akceleračního pedálu, podle slov p. Čermáka, nezkoušel jsem, nemám na čem.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Malysan76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: stř říj 28, 2020 2:01 pm
Jméno a příjmení: Pavel Maly

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Malysan76 »

Dobrý den. Děkuji za odpověď. dovolím si doplnit do Vašeho textu: MLUVÍM O CHOVÁNÍ AUTA PŘI AKTIVNÍM ADAPTIVNÍM TEMPOMATU PROSÍM
pokusím se pomoct:
CVT:
pokud jedeš na tempomat, cvt si zvýší otáčky. Důvodem je zjevně možnost účinnější regulace rychlosti díky vyššímu kroutícímu momentu motoru.
- CVT TOYOTY TOTO NEZNÁ V JAKÉKOLIV RYCHLSTI.
- V PŘÍPADĚ ADAPTIVNÍHO TEMPOMATU SE OTÁČKY NEZMĚNÍ DO RYCHLOSTI CCA 105 KM/H, TEDY DO TÉTO RYCHLOSTI SE CVT CHOVÁ STEJNĚ JAKO V AUTOMATU, KDY RYCHLOST OVLÁDÁM PEDÁLEM
PŘÍKLAD: JEDU 90 AUTOMAT, DÁM ADAPTIVNÍ JEDU STÁLE 90, OTÁČKY SE NEZMĚNÍ. TO JE VPOŘÁDKU. ALE JEDU 120, PŘEPNU NA ADAPTIVNÍ, OTÁČKY STOUPNOU 0 CCA 300-400 OTÁČEK A MOMENTÁLNÍ SPOTŘEBA CCA O 2 LITRY. MŮŽU PEDÁLEM PŘEŘADIT NA 7, OTÁČKY KLESNOU. PO CHVÍLI PŘEPNE NA "D", OTÁČY STOUPNOU, PŘEŘADÍM PÁKOU NA MANUÁL VIDÍM "6", PÁDLEM DÁM 7, OTÁČKY KLESNOU, PŘEŘADÍM PÁKOU NA AUTOMAT, CVT ZNOVU ZVÝŠÍ OTÁČKY
VYCHÁZÍ MI, ŽE SE CHOVÁ NESMYSLNĚ, KDYBY SE ADAPTIVNÍ TEMPOMAT TAKTO CHOVAL, NIKDY BY JEJ AUTOMOBILKY NEPRODALY, PROTOŽE TO NIKDO NEBUDE CHTÍT. PROTOŽE ARGUMENT VYŠŠÍHO KROUTÍHO MOMENTU JE NAIVNÍ A ZA DRUHÉ NIKDO NEBUDE OCHOTEM AKCEPTOVAT O DOST VYŠŠÍ SPOTŘEBU.
Proto taky tempomat obecně nesnižuje spotřebu paliva, leda u řidiče s cihlou na podrážce. (MYSLÍM, ŽE TEMPOMAT JE EFEKTIVNĚJŠÍ, OBECNÁ A MOJE ZKUŠENOST...OMEZUJE VÝKYVY SKOKOVÉHO PŘIDÁVÁNÍ PLYNU A JEHO UBÝRÁNÍ, COŽ NOHA BĚŽNĚ DĚLÁ, ŘEŠÍ PLYNULOST ALE RESPEKTUJI VAŠI ZKUŠENOST)
Všiml jsem si, že víš, jakou rychlost si cvt nasadilo, šest nebo sedm. Tohle vidíš jen při přepnutí převodovky do režimu manuál, který zablokuje určitou rychlost a taky navýší otáčky. U MĚ SE TO NEDĚJE A ANI NENÍ DŮVOD, MANUÁL ZKOPÍRUJE NASTAVENÍ Z AUTOMATU
Nejvyšší virtuální rychlost je sedm a takto virtuálně nastavená rychlost v režimu manuál nespustí otáčky do minima, kterého dosahuje při stejně rychlé jízdě na obyčejný automatický drive. ANO SOUHLASÍ, OTÁŘČKY A PŘEVED ZAČNE UPRAVOVAT DOLŮ, POKUD BY ŘIDIČ NEŘADIL SÁM, JE TO LOGICKÝ BEZPEČNOST PRVEK, ABY MOTOR DOKONCE NEZHASL.

Tedy když jedeš ustálenou rychlostí třeba 115 km/h, při přehazování převodovky mezi auto/manual, otáčky měly v režimu manuál lehce povyskočit. Asi o 200-300 ot/min.
V PŘÍPADĚ PŘEPÍNÁNÍ AUTO/MANÁL JE VŠE OK, ALE NIKOLIV PŘI POUŽÍVÁNÍ TEMPOMATU, JE JENDO JESTLI KLASICKÉHO NEBO ADAPTIVNÍHO VIZ VYSVĚTLENÍ VÝŠE
Jízda v režimu CVT na manuál neshazuje otáčky motoru na konstrukční dno.
Například, jedu v klidu 115 km/h, cvt je v automatickém DRIVE, otáčky 1900 ot/min. Přepnu do manuálního módu. vidím, že je nastavený a uzamčený virtuální stupeň 7, a otáčky neklesnou pod 2100 ot/min. Přecvaknu převodovku zpátky doprava na automatický DRIVE, a otáčky klesnou opět do 1900 ot/min. S TÍMTO PROBLÉM NENÍ, OTÁČKY SE MI NEMĚNÍ PŘI JAKÉKOLIV RYCHLSTI PŘI PŘEPÍNANÍ Z AUTOMATU NA MANUÁL, COŽ JE V POŘÁDKU. DLE MÉH LOGICKÉ...CO JE NASTAVENO V AUTOMATU SE PROMÍTNE DO MANUÁLU A TO NASTAVENÍ SE TAM "UZAMKNE A VÍCE MÉNĚ JE NA MĚ CO S PÁDLY UDĚLÁM, RESP V KRAJNÍM PŘÍPADĚ ZAČNĚ PODŘAZOVAT, COŽ JE TAKÉ SPRÁVNĚ.



Jestli tento jev může být potlačen nastavením reakce akceleračního pedálu, podle slov p. Čermáka, nezkoušel jsem, nemám na čem. TAKÉ NEVÍM, ALE NEMYSLÍM SI ŽE TOTO PROBLÉM ŘEŠÍ...V ZÁSADĚ TÍM ŘÍKAJÍ, ANO MÁME S TÍM PROBLÉM, NEUMÍME TO VYŘEŠIT, TAK TO OBCHÁZÍME CITLIVĚJŠÍM PEDÁLEM. TO BY ZASE NESEĚLO NA TO, ŽE DO 105 JE TO OK A NAD UŽ TO OK NENÍ. JAK TEDY NASTAVÍ PEDÁL NA TYTO DVĚ POLOHY???

KAŽDOPÁDNĚ MOC DĚKUJI.
PAVEL MALÝ
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14879
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback 2020 - tempomat, adaptivní tempomat

Příspěvek od Tapan »

Tempomat nemůže snižovat spotřebu, pokud se řidič aspoň trochu snaží. Tempomat jen drží stálou rychlost, ale neví, že cestou z kopce je vhodné přidat trochu víc, protože následuje táhlé stoupání, kde zase nevadí rychlostí trochu podkročit žádanou, protože následuje sešup, kde se chybějící rychlost nažene zadarmo. Tohle tempomat neumí a v blízké době umět nebude. Stejně tak tempomat neví, že se řidič blíží ke vzdálené koloně a je možné k ní doplachtit setrvačností.
Vím, že to není odpověď na otázku ani řešení problému, ale předpoklad, že na tempomat pojede auto úsporněji než dobrý řidič, je chybná. Tempomat je komfortní prvek, ten tam není kvůli spotřebě.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“