Vyčištění GX-204LE

Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3176
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj,
zkoušel někdo do tohoto rádia s 6x CD changer nacpat čistící CD?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od Mira »

Čistící kazety fungovaly, ale nějak nechápu jak vyčistit cd-čkem laser.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16138
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od quickly »

Na CD je polštářek, který se napustí čistící tekutinou, dá se to do mechaniky a pustí se. Jak čtecí hlava přejíždí přes polštářek, tak se čistí.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3176
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od dracekvo »

jj, přesně tak. Jen se ho bojím strčit do toho rádia s měničem. Cdčka tam jsou mezi takovejma plíškama a nevím, jestli by se tam kvůli tomu polštářku nějak nezaseklo.

Dřív mi načítalo cd s mp3 normálně. Ale teď mi píše check disk. Musím ho tam zkoušet dávat pořád dokola a jednou za čas se chytne. Po načtení už potom pořád hraje normálně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od Mira »

To mi dělaj starší ošoupaný vypálený CD, origo CD nikdy. Holt i životnost vypalovaček je omezená.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od draconis »

Mira píše:Čistící kazety fungovaly, ale nějak nechápu jak vyčistit cd-čkem laser.
Určitě efektivněji než probíhá čištění magnetofonové mechaniky... :) Čistící CD jsou běžná věc, která funguje, akorát se musí používat pravidelně jako údržba a taky pouze mokrou cestou. Dají se totiž koupit i levnější disky, kde není kapalina, ale pouze kartáček, který čočku jen tak pošmrdlá - to je naprosto k ničemu.

Jinak prakticky u všech slot-in mechanik je uvedeno, že se v nich čistící CD nesmí používat. Ani ne tak proto, že by se tam CD nějak zaseklo (ačkoli i to se může stát), ale zejména asi proto, že kapalina se z něj otře ještě předtím než se dostane k čočce a naopak se na to díky těm dvěma lamelám kryjícím vstup mechaniky nachytá akorát bordel. Většina CD má taky šipku, která má směřovat ven z mechaniky při vložení, aby vše fungovalo. U slot-in mechanik se při vložení CD pootočí, takže je to taky problém. Laserová čočka se totiž musí otřít o kartáček / textil s kapalinou na CD, tzn. musí se pokusit CD načíst. Což u většiny slot-in mechanik jednoduše nenastane...

Nejlepší cestou (obzvlášť pokud se to nikdy předtím nečistilo) je prostě rádio vyndat, rozebrat a vyčistit 2x za sebou ručně. Buď kapalinou od čistícího CD nebo lze také použít např. isopropylalkohol, který se dá koupit třeba v lékárně. Kápnout pár kapek na takové ty vatičky do uší (na tyčce) a zlehka krouživým pohybem čočku vyčistit. Pak se to nechá vyschnout cca 10 minut a otestovat. Pokud ani tohle nepomůže, tak už je v pytli samotný laser a nevyplatí se to opravovat. Nicméně většinou to nenačítá protože na čočce se po letech utvoří takový film a bordel, díky čemuž laser prostě správně nezaostří. Takže se dá říct, že v 90% případů pomůže vyčištění ručně. A pokud ne, tak hodit ze skály :)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od sima »

Přesně tak jsem vždy prováděl čištění,zkusil jsem cd a když nezabralo,tak jsem přístroj rozebral a vatičkou...když ani to nepomohlo,dala se přidat jak to jen nazvat-síla snímání čočky,asi větší napětí na ní či co,ale taky možná valím dobré bludy-potažením,přidáním jednoho šroubku mini potenciometru,či co to bylo,už je to dávno,přesně už nevím,ale pomohlo,ne na vždy ale dobrý rok dva to ještě hrálo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od draconis »

sima píše:dala se přidat jak to jen nazvat-síla snímání čočky,asi větší napětí na ní či co,ale taky možná valím dobré bludy-potažením,přidáním jednoho šroubku mini potenciometru,či co to bylo,už je to dávno,přesně už nevím,ale pomohlo,ne na vždy ale dobrý rok dva to ještě hrálo.
Tak to slyším prvně, ale nemyslím si, že by bylo možné, aby to něco vyřešilo - už z principu, jak snímací mechanismus optických disků funguje... Vlnová délka je jasně daná, laser ostří přes optickou čočku a pokud už je prostě příliš slabý, nemyslím si, že by se mu jakoukoli uvedenou amatérskou změnou mohlo pomoci... Nicméně i kdyby, tak určitě nelze globalizovat a použít to všude. Ale i tak si dál myslím, že je to blbost ;-D nebo budeš muset být konkrétnější, o jakou přesně úpravu se jedná... :-)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od sima »

Ty jsi odborník,přijdi si na to sám,se divím,že to neznáš :-D ;)
Vážně-tohle mě poradil kámoš,došel ke mě a řekl tímhle tomu přidej.To je vše co si tak pamatuju :-D ale snad to dokáže ten leaser ještě víc nabudit,jak to nevím,přes napětí,jak tranzistor třeba ;-D Fakt nevím,byla to věž od JVC,musím říct,že to fungovalo dál,samozřejmě ne na furt,ale stejně bych to vyhodil,takhle se to oddálilo,o nic nešlo.Kámoš-je to elektromeKanik říkal sám,že je to prasárna,ale když už se to má vyhodit...
Jestli si vzpomenu tak se ho Drakouši zeptám,snad si na to ještě vzpomene.
Edit-teď mě ještě napadá,že jsme mohli taky možná nějak čarovat s polouhou té čočky a ne se samotným laeserem,je to fakt už děsně dávno,tak se teda optám,samotného mě to trochu ještě zajímá :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od draconis »

sima píše:Ty jsi odborník,přijdi si na to sám
Děkuju, ale i tak jsem se dokázal těch cca 17 let obejít i bez toho, tak to možná ještě chvilku vydržím... Přece jen dneska už optické mechaniky moc nefrčí :-)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyčištění GX-204LE

Příspěvek od sima »

To bylo samozřejmě myšleno s nadsázkou,ne tedy ten odborník :-) ale to:přijdi si na to sám.
Toho kolegu jsem ještě nepotkal,pokud si tedy ještě na něco kloudného z té opravy vzpomene.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“