Dodatečné zapojení předních mlhovek

Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od dracekvo »

Já třeba zadní mlhovku používám, když je mlha ve dne, nebo za hustého deště na dálnici.
Prostě když špatně vidím auta předemnou, tak zapínám zadní. V noci je zadní mlhovka k zlosti, protože akorát oslňuje auta jedoucí za mlhovkářem.

Přední jen v noci při cestě do práce. Máme tu takové údolí mlh, kde fakt člověk jede krokem podle pangejtu. Tak se osvětlení krajnic hodí. Bílé čáry u krajnic samozřejmě nejsou.
Ale strašně mě dráždí u obou novějších aut, že musím například na té dálnici svítit i předníma, abych mohl pustit zadní.
Přemýšlím, že si vypínač na zadní mlhovku předelám zvlášť. Ale až vyřeším všechny ostatní problémy, takže asi nikdy :D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od námořník »

Tvl zase ta ojebaná legislativa,kdy není jasný kdy máš svítit mlhovkou.
V Německu je to jasně daný. Když nevidíš na víc jak na 50m,tak máš rozsvítit mlhovku a v tom případě když ji rozsvítíš, tak nesmíš jet rychleji než 50km/h.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od VDC »

Jirko tohle kdyby bylo v naší legislativě, tak jí stejně lidi budou používat tak jako teď. Svítiči by tvrdili, že nevidí na 50 metrů a ostatní by se na to vysrali, aby mohli jet rychlejš. :-D

Já doufám, že moje nový mlhovky budou svítit tak, aby mi dávalo smysl je zapínat. Byl bych rád, když už jsem za ně dal prachy. :-)
Doposud to tak nebylo. Nepoznal jsem rozdíl mezi rozsvícenými a zhasnutými mlhovkami.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od spm »

VDC píše:Já se musím podívat, jak to tam vlastně máme. Já to normálně nevím, protože zadní mlhovku jsem použil asi tak 2x a přední nikdy.
Musím se to naučit používat, když budu mít ty světýlka nový.
100% jsou tam světýlka jenom v těch tlačítkách, nicméně myslím, že na tu přední je světýlko zelené, ale za to bych ruku do ohně nedal. V palubce není nic.

Jinak tohle legislativní stanovení je podle mě ale taky úplně nahovno. Zrovna nedávno jsem vlítnul na dálnici do dost prudkýho lijáku, v podstatě už skoro za tmy. Takže vidět bylo celkem kulový. Stěrače puštěný na maximum, rychlost asi 100km/h a byl jsem jeden z těch nejrychlejších. Auta bez puštěné mlhovky po nějakých 70-80m už nevidím, protože v té liáně vody ty zadní světla vidět nejsou. Takže podle Německé legislativy je teda správně co? Mám jet dál to kilo bez puštěné mlhovky a když přede mnou bude stát kolona, tak zarazím tu brzdu do podlahy a budu se ze všech sil modlit, že to stačím dobrzdit? Protože taknějak to akorát vychází. Auto s puštěnou mlhovkou vidím na podstatně delší vzdálenost, takže stojící kolonu vidím. Nebo prostě pojedu 60-70km/h jenom kvůli tomu, že se za tmy nesmí svítit světlem, kterým by to jinak vidět bylo? Prostě, fakt mi to nepřijde jako nějaký super zákon...

(A jinak ano, taky super bylo, že to byla náhlá smršť, ze suché silnice jsem vlítnul do takového marastu a po 2km jako mávnutím proutku zase úplně sucho. Já tu mlhovku měl rozsvícenou a ten marast přestal přesně ve chvíli, kdy jsem předjížděl kamion. Nestačil jsem tu mlhovku vypnout dřív, než jsem se zařadil a ten penis na mě zezadu rozsvítil úplně všechno, co si na ten krám navěsil. Fakt se nedivím, že je slabší jedinci vybržďujou).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od námořník »

Tak náklaďák vybržďuje jenom jedinec slabý rozumem.
Jet kilo s mlhovkou mi smysl taky nedává, když vjedeš do kolony, tak jsi viděl velký kulový, ale hlavně mluvím o autech, u kterých mlhovka svítí jak má. Třeba u Š 105 svítí stejně jako normální koncový světla novějších modelů.
Zrovna v noci v dešti, když vidíš normální koncový světla, což je skoro vždy, když si někdo rozsvítí mlhovky, tak je to hodně nepříjemný. Na dálnici se to dá vydržet, ale když jede takovejhle moula před tebou na okresce, tak nemáš šanci ho předjet.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od dracekvo »

Za tmy samozřejmě, tam stačí obyčejná světla. Ale pokud ještě není úplná tma, nebo je dokonce den, tak zadní mlhovky na dálnici mají svůj význam.
V tomto videu je to krásně vidět jak je auto s mlhovkou o poznání lépe vidět.
https://www.novinky.cz/auto/clanek/mlho ... i-40112519
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od námořník »

Promin, ale já na tom videu vidím auta jako takový i bez světel dostatečně daleko.(i na mobilu) Na to nepotřebuju aby svítily mlhovkou.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od spm »

Tak co je teda v mém případě za tmy a silného deště správně? Normální koncová světla aut jsou vidět do těch 80 metrů. Takže je to víc než 50, tedy dle německých předpisů bez mlhovky. Zároveň ale 80 metrů na dálnici při rychlosti 100+km/h není kdovíjaká dobrá viditelnost. Pokud tam ty auta budou stát (a že mně se v okolí Prahy stává poměrně hodně často, že jedu normální rychlosti a ty auta předemnou stojí), tak budu brzdit dost na knop (a ten za mnou to třeba už ani nedobrzdí). Kdyby ten vepředu měl mlhovku, tak to, že se k němu blížím přes 100km/h zjistím o hodně dřív a dojedu to při lehkém brždění. Takže mně prostě přijde dost kravina v takovéhle situaci jet bez těch mlhovek, protože v rychlosti, kterou pořád za toho deště se dá po té dálnici jet, mně ty za mnou vidí dost na poslední chvíli...

Intenzita světel je pak taky jiná pohádka... zejména Berlingo mi přijde jako rekordman - jeho zadní světla dost často nejsou za tmy a jinak normální viditelnosti vidět vůbec, dokud člověk není úplně za ním.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od námořník »

Když někdo brzdí, tak vidíš brzdový a když to někde stojí, tak je dobrý zapnout blinkry. Intenzita obojího je srovnatelná s mlhovkou. Pokud jedeš tak, že nedokážeš zastavit, tak to je pak tvoje chyba.
Autoškolu jsem v D nedělal, tak nevím jak to přesně vysvětlují. Možná by to někdo vysvětlit dokázal. Behem 30 let co po Německu jezdím si ale všímám, že přílivem cizinců se nadužívání mlhovek zvyšuje i u aut s německou spz. (většina jsou ale stejně Poláci a Češi)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od spm »

Blinkr podle mě stejnou intenzitu mít nebude... alespoň teda není moc stejně pohoršenejch lidí, kteří by tu vyskakovali, že by tomu před sebou ty blinkry nejradši vymlátili, jak jim to vypaluje oči :-DDD (ale jsem línej jít hledat co je v žárovkách a mlhovkách za blinkry).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od zhor »

Souhlas s Jirkou, když tam bude kolona, tak většinou se stojí na brzdě, která má srovnatelnou intenzitu s mlhovkou (nebo spíš i větší protože svití víc stejně silných světel zároveň). Normální světla máš puštěný když jedeš. A pokud máš stěrače na nejrychlejší mód, tak je to silný déšť a tam bych tu mlhovku pustil. A hlavně bych asi zpomalil. Ono nikdy nevíš, jestli před tebou nechytl někdo hodiny, a nestojí autem kolmo na cestu a zadní brzdy a mlhovka mu nesvítí do pangejtu.

Jinak já se řídím jednoduchou poučkou. Když za sebou nikoho nevidím, a nevidím ani žádná světla, tak mlhovku zadní rožnu. Pokud mě někdo dojede, a v zrcátku vidím zřetelně světla, tak je logické, že by měl vidět moje zadní světla taky, tak ji vypínám, abych ho neoslňoval.

A ve městech bych zakázal mlhovky úplně. Nepamatuju mlhu ve městě, která by byla tak silná, že by vyžadovala mlhový světla, a spousta kreténů má mlhovky puštěný při viditelnosti 200+m a stojí v koloně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od spm »

Když výrazně zpomalíš, tak tě zase zezadu sundá kamion, kterej buď čumí do televize nebo se mu nelíbí tvoje mlhovka a stejně jede na omezovači... si nevybereš. Ale kdyby ty ostatní tu mlhovku měli, tak jednak aspoň vidíš to auto v dálce před sebou (takže pokud jede, tak tam nikdo přes silnici neleží) nebo uvidíš jak zmizne, když se roztočí. Když ale většina to nerozsvítí, takže na 100 metrů už neni vidět, jestli tam něco jede nebo jelo, tak je to prostě blbý no...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od námořník »

Tak pokud někdo jede kilem se zapnutejma výstražnejma blinkrama, tak mi to vadí úplně stejně, akorát se to stává o hodně méně častěji, než mlhovky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od quickly »

Já jsem naposled zadní mlhovku použil za dne na D11, kdy se za auty zvedala vodní tříšť a mlhovka jako jediná to prosvítila . Elišce jsem akorát vysvětloval výhody zadní mlhovky - bylo krásně vidět rozdíl bludička (denní svícení bez zadku) - bez mlhovky - s mlhovkou;. Jinak jakmile mám někoho blízko za s sebou a vidím ho (není vodní tříšť), tak zadní mlhovku ihned vypínám.

EDIT 14:56 zapínám nahrazeno vypínám
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Dodatečné zapojení předních mlhovek

Příspěvek od zhor »

spm píše:Když výrazně zpomalíš, tak tě zase zezadu sundá kamion, kterej buď čumí do televize nebo se mu nelíbí tvoje mlhovka a stejně jede na omezovači... si nevybereš. Ale kdyby ty ostatní tu mlhovku měli, tak jednak aspoň vidíš to auto v dálce před sebou (takže pokud jede, tak tam nikdo přes silnici neleží) nebo uvidíš jak zmizne, když se roztočí. Když ale většina to nerozsvítí, takže na 100 metrů už neni vidět, jestli tam něco jede nebo jelo, tak je to prostě blbý no...
No dyť jsem to tak psal, když za sebou nikoho nevidím, tak ji klidně pustím, abych byl vidět na co největší vzdálenost. Ale jak se někdo přiblízí, a je jasný, že mě vidí (vidím jasně světla, obrys auta) a už bych ho oslňoval, tak vypínám. A podle toho jak je to auto za mnou vidět v zrcátku, se rozhoduju, jestli má ta mlhovka ještě cenu nebo ne.

Quickly, když už ho vidíš, tak ji spíš vypneš ne?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“