12V po vypnutí motoru

Uživatelský avatar
Hymjar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: ned čer 21, 2015 8:46 pm
Bydliště: Liberec

12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Hymjar »

Ahoj,
řeším "závažný" problém. Když parkuju auto a vypnu motor (klíček dám do 1. polohy) tak mi nejde elektrika do okýnek ani šíbru. Což mě děsně sere, když přijedu a chci zavřít okýnka, tak musím nechat běžet motor => dát neutrál, zavřít okénka, pak dát jedničku a vypnout motor... několikrát se mi stalo, že jsem zapomněl buď dát neutrál (chcíplo mi to) nebo jsem pak nedal jedničku a málem odešel od nezabržděného auta.
Nejde nějak "jednodušše" upravit elektrika aby bylo +12V v první poloze klíčku?
Řeším to na Otíku 2007.
_________________
Subaru Outback 2,5 MT MY07 121kW
ex - Škoda Fabia combi 1,9TDi 2001 - auto zlaté nejen barvou
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od ozawasan »

Motor běžet nemusí ne? Vypnu motor a z polohy jedna přepneš na polohu dva. Jenom cvaknes, netocis dal, aby sepnul starter. Mně to naopak vyhovuje, páč si nikdo nehraje s hejblaty.. Tim myslím ty "kdy už tam budem" pacienty...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

ozawasan píše: Tim myslím ty "kdy už tam budem" pacienty...
::-DDD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Juras »

Hymjar píše: nebo jsem pak nedal jedničku a málem odešel od nezabržděného auta.
To nema rucni brzdu?
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Subaru70 »

..mám to taky tak. Stačí jen vypnout motor, vytáhnout okýnka a vypnout...Jinak taky mi to vyhovuje z důvodu těch ,,malejch a voraženejch lidí" co vozim vzadu a co stejně jako ty vaše neustále hučej ,,kdy už tam budem" zejména když jsem akorát vyjel z garáže :-).
Jediná nevýhoda je, že naopak když chci stáhnout okýnka při nenastartovaným autě, že mi to začně zbytečně žhavit (nevýhoda dieselu) jen proto abych stáhnul okna a pak zase vytáhnul klíček..to nemá moc logiku,ale budiž..toho by jsme asi našli více (dojezd okna o pod.)
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od zhor »

Nevím, vždycky jsem měl, že poloha 1 je, když se rožnou všechny kontrolky, poloha 2 startér. A při poloze 1 by měly jít okna normálně zavírat (včetně veluxu).

Nebo pak ješte zkusit přilepit na klíček připínáček, a jakmile šáhneš po klíčku, tak se píchneš a to ti připomene, že máš zavřít okna, a pak až opatrně otočíš klíčkem :811:
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5217
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od draconis »

Ty polohy jsou vlastně tři - když nepočítám "0", tak potom je ACC (jde rádio a zapalovač), I - zapnuté zapalování (jde vše), II - startování.

U některých automobilek - vlastně asi u většiny - jdou okénka i v režimu ACC (ačkoli některá auta ACC polohu nemají), ale u Subaru bohužel ne.

Jinak já to dělám jako ostatní - vypnu motor a pak klíček vrátím do polohy I.
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od thunderace »

Vím že to je jinej příklad ale já dojetí okýnek při běžícím motoru využívám přepnutím z plynu aby se to chvíli proběhlo na benzín před chcípnutím. Pacienti" kdy už tam budem "jsou dobrý a všude stejný::-DD:
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od VDC »

Hergot to jsou problémy. :-) Tak ty vokna zavřu těsně před tím, než zaparkuju, nebo holt těch 5 vteřin stojím na spojce...no a nebo teda holt na chvíli rozsvítím kontrolky...

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Mira »

Zavírám po dojetí při nastartovaným, po vypnutí nechci vracet klíček a vyšťavovat baterku. Holt to chce myslet na to co zrovna dělám a nespoléhat na zbytečný rozmazlující fičůry. Proto se mi už stalo, že druhej den příjdu k auto a okno u spolujezdce otevřený dokořán. O šíbru ani nemuvim, ten se mi taky už podařilo nechat otevřenej. Ještěže sem měl štístko na tu noc v absenci lapek a deště.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od vrgada »

To jsou mi problemy:-), Ja si naopak myslim, ze chvilka volnobehu, nez se zatahnou okynka delaji turbu v mem starem legacy jen a jen dobre. A to se samozrejme snazim dojizdet pianko, abch pak nemusel poslouchat praskani chladnouciho vyfuku a premyslet, zda nepribyla nejaka dalsi prasklinka v telese turba.
...
Jo a nejvetsi blbost je vyradit, uz se mi stalo, ze to v LPG modu chciplo a to turbo rozhodne vychladle nebylo, nastesti tam lze, pokud si to clovek uvedomi vrazit kvalt
...
Jinak to samozrejme nedostatek je. U stare ackove omegy stacilo otevrit dvere u ridice a okna sla zavrit i pri vytazenem klicku ze zapalovani
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

No, tak jsme si řekli, proč nás to nesere a že je to vlastně rozmařilost a teď řekneme, jak to teda řešit :-)

Už se to tady teda probíralo, takže jen zkratkovitě od nejjednoduššího:
1) moduly/alarm s dojezdy, připojí se přímo na motorky - spouštěcí impuls při zamknutí
2) úprava instalace a přidání pár relé, které se postarají o odpojení obvodu oken od zbytku auta a připojení k nově vytvořenému napájecímu okruhu a ten můžeme ovládat různě, jak se nám zlíbí, např:
a) dáme tam časovač, aby ty okna šly 1 minutu po vypnutí zapalování
b) vytvoříme logiku, kdy se náhradní obvod oken odpojí po zamknutí
c) kombinace a+b
d) cokoliv si vymyslíme

Čili vždycky se musíme vrtat do elektroinstalace a je to voser.

Až se budu nudit, tak to do svýho auta vytvořím :-) Včetně automatickýho dovření po dvojnásobnym zamknutí a zainteresuju do toho i sklápění zrcátek :-) A mohlo by to umět i dojezdy na všech oknech s použitím původních spínačů, tedy s logikou: krátké ťuknutí (řekněmě 0,5 sec) = dojede až na konec daného směru; držení (delší než 0,5 sec) = jede dokud držím.

Tak, stačí? :-)

Jinak já teď dovírám ještě s běžícím motorem - ono to i líp jede, protože je vyšší palubní napětí. Ale nebaví mě to, zejména protože všechny okna kromě řidičova se musí držet růčo.

Kamarád má každej tejden jiný auto a tak to vždycky zkouším a jsou 3 základní kriteria (který moje auto nesplňuje): 1) Jde přepnout duální klima na sync/mono? 2) Jezdí okýnka po vypnutí klíčku, případně po otevření dveří? 3) Mají všechny okýnka dojezdy?
A bohužel a čím dál tím častěji i největší sráče za pětpadesát tohle všechno mají. Aspoň, že nový OTB to má už taky... a předchozí to má tak jako napůl. Ale třeba nový WRX STI nebo poslední Forester? Raz dva tři, na všechno zapomeň :-D

Jejda, jsem se nějak rozvášnil :-) No každopádně, kdyby to někdo udělal, ideálně jako plug'n'play modul, tak beru :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Hymjar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: ned čer 21, 2015 8:46 pm
Bydliště: Liberec

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Hymjar »

ufff, to jste mi zas dali, ale třeb včera se mi podařilo zautomatizování zavírání šíbru před zaparkováním u baráku.
přítulkyně funguje bezvadně, jen nevím jak jí naučit zavírat okénka vzadu (u spolujezdce už to umí) :supeer:

Jak psal HonzaCZ: body 1-3 mě taky serou, hlavně když šáhnu po teplotě jen u řidiče a pak se divím že u sebe mám 20°C a u spolujezdce 25°C, chudák klima.
já bych to dal snad i jako povinnou výbavu vozidel a né se srát se Start-Stop apodobnými ....čovinami
_________________
Subaru Outback 2,5 MT MY07 121kW
ex - Škoda Fabia combi 1,9TDi 2001 - auto zlaté nejen barvou
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Klímě to nijak nevadí. Resp. když ta druhá není zbytečně nízká, pak by kompresor spínal častěji než je nutné. Ale jinak to obecně taky moc nevadí. Celá dvouzónovost u Subaru je jenom o tom, že to umí mixovat teplej a studenej vzduch pro každou stranu zvlášť. Takže místo jedný klapky na mixování vzduchu tam jsou dvě. Tím to končí. Já už se naučil točit prostě oběma. Je to debilní. Ale taky by se dalo pořešit. Ovládací panel s jednotkou komunikuje přes UART (seriový port), který by se dal odposlouchat a přidat elektroniku, která by tu teplotu uměla synchronizovat (posílala by nastavení i za spolujezdce). Samozřejmě by se to dalo nějak vypínat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Hymjar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: ned čer 21, 2015 8:46 pm
Bydliště: Liberec

Re: 12V po vypnutí motoru

Příspěvek od Hymjar »

UART a podobný komunikace (BAP,...) není problém, ale nějak už mě přešlo se hrabat do elektroniky v autě. Jednak je to tam takové chaotické, málo místa, hromada neoznačených drátů a ještě by člověk vykopal nějakého konstlivce... což mě přivádí na myšlenku:
V autě mi nejde tempomat (pustím ho, ale nejde aktivovat na rychlost)
Původní majitel několikrát řešil problém s čidlem ABS -> v autě je docela paskvil v elektrice, jak tam někdo "něco" hledal
není nějaká souvislost mezi ABS a tempomatem?
_________________
Subaru Outback 2,5 MT MY07 121kW
ex - Škoda Fabia combi 1,9TDi 2001 - auto zlaté nejen barvou
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“