problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Ta baterka je určitě KO. Divím se, že to s ní jde natočit.
Svítí kontrolka dobíjení při zapnutí zapalování?
Svítí kontrolka dobíjení při zapnutí zapalování?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
jo svítí a zhasne hned po nastartování!! u peugeota svítí pořád i po nastartování ale tam to nevyleze výš než přesně na 18V asi to regulátor nebo něco takového zastaví, může to být pěkně zákeřné jestli to může v autě něco spálit kdoví kolik to snese třeba ta jednotka
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
petr> tak to jsem teda jeste nevidel :670: Zajimava zkusenost... Hlavne proto, ze mam v obou autech Varty, ale nejak me jejich kvalita nepresvedcuje.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
mi blbne ta bosh silver, já mám zatím s vartou dobré zkušenosti doteď jsem měl 4 a dobrý ale mám ty modré myslím blue dynamic nebo tak nějak, nevím jak ostatní typy, možná existujou i lepší to nevím, jen vím že třeba optima mi odešla po 4 letech ale tam to napětí určitě tak nestoupalo, jo a v motorce jsem měl banner ale to byla bída ted mam Yuasa na doporučení tak uvidím prý jsou jedny z nejlepších
Ještě se zkusím do te boshky nějak dostat a podívat se kolik je tam vody nebo co se tam mohlo stát, nižží napětí bych pochopil ale vyšší ??? nechápu :713:
Ještě se zkusím do te boshky nějak dostat a podívat se kolik je tam vody nebo co se tam mohlo stát, nižží napětí bych pochopil ale vyšší ??? nechápu :713:
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Jestli ta druhá baterka v Subaru normálně funguje, tak je určitě v háji ta Boschka. Holt se posrala nestandardním způsobem, jako ta moje, co mi uprostřed listopadové vyjížďky z vteřiny na vteřinu totálně chcípla. Nic nezkoumej a vyhoď jí. Stejně nic nevykoukáš. Ad Varta, už si ji nijak nedémonizuji, koupil jsem před 5 lety stříbrnou Vartu, jakože to bude ta správná volba. Po dvou letech šla bez výstrahy do kytek. Místo ní jsem sice koupil zase Vartu, modrou, ale bez jakéhokoli očekávání. Až mi vydrží aspoň 5-6 let, tak si o Vartě třeba přestanu myslet, že je to stejná sračka, jako cokoli jiného.
Od toho listopadu, co mi zdechla baterka v Outbacku jezdím s nějakou neznačkovou 44 A.h., kterou jsem na chalupě vyndal ze zahradního traktůrku. A zatím se rozmýšlím, co do Oťase koupím. Ale vidím to na experiment s nějakou neznačkou za málo peněz...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Od toho listopadu, co mi zdechla baterka v Outbacku jezdím s nějakou neznačkovou 44 A.h., kterou jsem na chalupě vyndal ze zahradního traktůrku. A zatím se rozmýšlím, co do Oťase koupím. Ale vidím to na experiment s nějakou neznačkou za málo peněz...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
no kdoví jestli je všechny nevyrábí nějací šikmoocí na stejné lince jen mění nálepky ::-DD:
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Nedělám si žádné iluze...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Mám takový dojem, že Varty dělají v České Lípě a tam co se pamatuji byla Akuma.
Jinak mám v autě pět let starou Vartu a zatím startuje. Já to však řeším obráceně. Baterku z auta preventivně vyhodím ještě, když funguje, ale už se mi zdá, že s tím hůř točí a dám ji do traktůrku na chalupu.
Jinak mám v autě pět let starou Vartu a zatím startuje. Já to však řeším obráceně. Baterku z auta preventivně vyhodím ještě, když funguje, ale už se mi zdá, že s tím hůř točí a dám ji do traktůrku na chalupu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Já to obráceně řešit nemohl, protože mi chcípla v traktůrku před dvěma lety a stál jsem před rozhodnutím, jestli koupit originál asi 20 A.h. za 1500, nebo autobaterku 44 A.h. za 850. Jak myslíte, že jsem se rozhodl...Jen jsem udělal větší kastlík.
Varta se samozřejmě vyrábí v Akumě, ale nevím jestli všechny typy, nebo jen některé.
Jinak já jsem taky míval s Vartou dobré zkušenosti, dokonce i s nějakou jejich levnou řadou, která se jmenovala myslím Perion, což měla být konkurence pro hypermarketové baterie. Tu jsem míval v Aru přes 5 let a dobrý.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Varta se samozřejmě vyrábí v Akumě, ale nevím jestli všechny typy, nebo jen některé.
Jinak já jsem taky míval s Vartou dobré zkušenosti, dokonce i s nějakou jejich levnou řadou, která se jmenovala myslím Perion, což měla být konkurence pro hypermarketové baterie. Tu jsem míval v Aru přes 5 let a dobrý.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
jo aro to bylo aspoň auto to se kazilo snad ještě víc než subaru ::-DDD:
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Tak tohle jsem nikdy neviděl, to je zajímavá zkušenost.petr píše:Přijdu k autu a změřím baterii a ukazuje 17,64V a to nemám nastartováno
To kolísání je dost velké.petr píše:Vyndal jsem ji a dal jsem jinou změřím ukazuje 12,71V. Nastartuji a kolísá to po chvilce kolem 13,8 až 14,8V.
Tohle je normální, protože kontrolka dobíjení je zapojena mezi plus pól pomocného usměrňovače a plus hlavního usměrňovače. Reguluje to jen napětí na pomocném usměrňovači a o tom jaké je napětí na baterce to nemá žádnou informaci. Mělo by stačit zapnout třeba světla a kontrolka by zhasla.petr píše: Baterii ze Subaru dám do Peugeota nastartuju a svítí pořád kontrolka dobíjení změřím a ukazuje to cca 18V raději to vypínám. …
Ovšem stejně by se měl chovat i ten regulátor v Subaru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
tak myslíš že je tam přece jen nějaký problém i krom te baterky? taky mi to vrtá hlavou nechtěl bych aby to zlikvidovalo novou baterii, asi tam vrazím tu starši z peugeota aspoň na nějakou dobu a budu to sem tam sledovat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Baterku tam dej klidně novou, ale připoj se na ní voltmetrem a koukej jaké je dobíjecí napětí při různých otáčkách. Nemělo by to jít přes 15V.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
Ty jo tak to taky slyším poprvé. Ale s tím bouchnutím ne, to jsem dokonce i viděl - jednomu známému bouchla při připojení nabíječky (připojil nabíječku nejdřív do 230V zásuvky a pak až připojoval kontakty k autobaterii). Ozvala se docela slušná rána a zachlístalo to strop garáže (cca 3m). Jemu se naštěstí nic nestalo, ale šok z toho měl slušnej, ještě asi pět minut seděl před autem na zadku a nebyl schopnej vstát...
Pak znám ještě jeden příběh od kamaráda - nabíjel baterku přes noc, ale jakožto angličtiny neznalý nechal na nabíječce zapnutý režim "Boost" a ne "Charge". Baterka určitě docela slušně vařila a ráno jí našel taky bouchlo, tak bacha na to...
Jinak Vartu jsem dřív používal a byla v pohodě, pak jsem do Kokty koupil Bosch Silver a makala naprosto bez problému přes 5 let (pak jsem auto i s ní prodal) - točila pořád stejně a nikdy nezklamala. Já s ní byl spokojený a spolu se mnou i víc lidí. Samozřejmě nevím, jestli se něco ve výrobě změnilo a dělají to teď jinak... Vlastně mě docela mrzelo, že jsem jí s Koktou prodal, ale neměl jsem jinou na výměnu a novou jsem kvůli tomu kupovat nechtěl. Chtěl jsem si Boschku totiž nechat do Suba. Fozzyho jsem koupil s nějakou neznačkou, údajně rok starou, ale zatím drží. Až exne, půjdu asi zase do Bosche.
Takže tolik jen zkušenost zase z mojí strany - já byl spokojený s Vartou i Boschem, akorát Varta umřela po asi 4 letech. Ale nebyla to Silver
Pak znám ještě jeden příběh od kamaráda - nabíjel baterku přes noc, ale jakožto angličtiny neznalý nechal na nabíječce zapnutý režim "Boost" a ne "Charge". Baterka určitě docela slušně vařila a ráno jí našel taky bouchlo, tak bacha na to...
Jinak Vartu jsem dřív používal a byla v pohodě, pak jsem do Kokty koupil Bosch Silver a makala naprosto bez problému přes 5 let (pak jsem auto i s ní prodal) - točila pořád stejně a nikdy nezklamala. Já s ní byl spokojený a spolu se mnou i víc lidí. Samozřejmě nevím, jestli se něco ve výrobě změnilo a dělají to teď jinak... Vlastně mě docela mrzelo, že jsem jí s Koktou prodal, ale neměl jsem jinou na výměnu a novou jsem kvůli tomu kupovat nechtěl. Chtěl jsem si Boschku totiž nechat do Suba. Fozzyho jsem koupil s nějakou neznačkou, údajně rok starou, ale zatím drží. Až exne, půjdu asi zase do Bosche.
Takže tolik jen zkušenost zase z mojí strany - já byl spokojený s Vartou i Boschem, akorát Varta umřela po asi 4 letech. Ale nebyla to Silver
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí
když baterie šumí a vaří uvolnuje se plynný vodík který rád bouchá při jiskření proto se připojujou nejdřív kontakty na baterku pak teprve do zásuvky, pokud nevaří a nešumi tak by plynovat neměla a bouchnout taky ne, ale i tak zbytečně nejiskřit. Jinak si taky myslím že varta i bosh nebo exide asi špatné nebudou a asi to bude i o tom jak který kus se povede nebo nepovede