problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

prosím opět o pomoc mám další problém - mám vysoké napětí při nastartované motoru a to i přes 20 voltů, měřeno na baterii při volnoběhu, po nastartování to začne pomalu stoupat od 14 voltu a stoupá to asi na 20,4 voltu tak za dvě tři minuty
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od SCOOTER »

Petře zakletý auto :655: ...já bych to nevydržel :657: .
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak to je jasnej problem regulatoru / alternatoru. Z toho klidne muzou byt problemy s kolisajicim volnobehem a chcipanim, protoze jednotka pri prepeti janci. Mam perfektniho autoelektrikare, akorat je ze Dvora Kralove, coz mas trochu z ruky. S autem rozhodne nejezdi, jinak nejen vyvaris baterku, ale muzes i odkourit jednotku!
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

co se s tím dá dělat aby se s tím dalo aspoň někam dojet, možná jsem s tím jezdil už dlouho, ten problém s volnoběhem je podle mě vyřešen viz jiné vlákno. V elektrice jsem schopen něco zapájet proměřit ale nic moc není to můj obor
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od kiti »

Diody doma v alternátoru neopraviš. Stejně se bude muset vymontovat a poslat na repas.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> tak par kilaku dojet samozrejme muzes. Ale alternatory i diodovy mustky se repasujou, bohuzel ve tvem okoli asi nikoho neznam :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od mnov »

Už jsem to psal v tom vlákně s volnoběhem, když tam kolega garmound dal tu poznámku. Pokud je zkratovaná jedna dioda, normální voltmetr to zblbne. Já bych na to koukl osciloskopem, ale to asi není rada co chceš slyšet.
Zkratovaná dioda na hlavním usměrňovači to nebude, protože to by se to pak vybíjelo i v klidu. Může být přerušená a to pak taky dělá bordel.
Jinak je tam pomocný usměrňovač, který napájí regulátor a tak jsem myslel zkratovanou diodu v něm.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od mnov »

kiti píše:Diody doma v alternátoru neopraviš.
Proč by to nešlo? Diod mám doma spoustu. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od VDC »

Petře škoda, že jsi na to nepřišel minulý týden, napsal bych ti, že se mi doma válí 3 funkční alternátory, což je pravda i teď, ale se zápalem plic nebudu schopen pro něj nejméně týden zajet. Ale nechal bych ti ho za lidovku...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

ok díky moc, ještě zkusím přehodit ty baterie co to udělá jestli to bude pořád stejné, VDC pokud budu potřebovat nový altík tak si jeden zamlouvám týden počkám mám druhé auto akorát ne 4x4 tak to chvíli vydržím, akorát že sněží a moc se nikde nedostanu bez 4x4 je tam všude led a starý hnusný sníh a ted přibýva nový
Mnov : Pořád mi není jasné jak se může zblbnout ten měřák při nastartovaném motoru to chápu ale při vypnutém motoru při měření na baterce je taky 20V a rychle to klesá to by rušený byt neměl ne? A ten regulátor nebo ty diody to je vše součást toho altíku nebo je to nějaká součástka co je i někde mimo alternátor? Jdu se v tom zase hrabat
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od Slavek_xxx »

To je prebita baterie. Musi pekne varit, hlavne bacha, aby nebyla nafoukla a nebouchla ti do ksichtu!!!
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

no právě že jsem z toho magor moc v ní ani nevaří a nešumí nafouklá není, možná je už napůl suchá, že se ani kontrolka nerozsvítí, nebo nějaký jiný problém, dopiju kafe a jdu na to furt tajně doufám že je to baterkou ale asi né
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od garmont »

Taky si myslim ze na 100% to bude altikem. Pokud budes davat jiny tak by mel mit idealne stejny vykon jako ten puvodni....
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

Tak je to divné ale asi je problém v baterii!!! :839: Přijdu k autu a změřím baterii a ukazuje 17,64V a to nemám nastartováno, nastartuji a pomalu to vylezlo na 20,4 V. Vyndal jsem ji a dal jsem jinou změřím ukazuje 12,71V. Nastartuji a kolísá to po chvilce kolem 13,8 až 14,8V. Baterii ze Subaru dám do Peugeota nastartuju a svítí pořád kontrolka dobíjení změřím a ukazuje to cca 18V raději to vypínám. vracím baterii do subaru a zase to vylezlo na 20,4V a víc to nestoupá. Baterie je to nejaká Bosh silver nevím jak stará. Ted nevím co dál jestli ji vyměnit hned nebo jezdit dál dokud funguje jestli to není riziko pro auto. To jsem měl špatné spaní že je v háji alternátor! To se mi ještě nestalo ale vždy jsem měl v autech Vartu blue dynamic a nebyl problém v Peugeotu je 11 let ale tam je perfektní dobíjení které drží přesně mezi 14,4 až 14,6 V a nekolísá. Jo a volnoběh drží krásně na cca 750 otáčkách po opravě toho konektoru :657:
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: problém s dobíjením - vysoké nabíjecí napětí

Příspěvek od petr »

ta baterie to je zahada stačí malý odběr - puštěný ventilátor na 1 a zaplé zapalování a napětí klesne hned na 10V, startér taky toči o dost pomaleji než s tou druhou baterii ale točí a natoči auto i v mrazu. Asi ji pro jistotu vyhodím než aby se kvůli ní něco posralo. Po odpojení na ní zase napětí samo vystoupalo za chvíli na 16,4 V :713: :713:
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“