Stránka 9 z 9

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: úte úno 13, 2018 7:49 pm
od plukovník
jkotek píše:Ale to je naprosto zcestná implementace. Takto nemáš šanci bezpečně zamknout vozidlo, dokud jsi v jeho blízkosti. To abys neustále sledoval dveře u řidiče a pozpátku couval od vozu, dokud se nezdálíš z dosahu klíče. Jinak může za tvými zády kdokoliv hmátnout na kliku a je vymalováno. Zase jedna fíčura, kterou ve svém voze nechci.
Neber to tak tragicky, couvat nemusíš.
Vzdálenost pro zpětnou odpověď bezklíče, tedy dosah vysílacích antén v klikách vozidla je tak do jednoho metru. Na delší vzdálenost by musel mít zloděj zesilovač s anténou, jak pro hon na lišku.
No a pokud bys při opuštění vozidla chtěl jen tak pro jistotku dálkový ovladač (bezklíč) paralyzovat, tak částečně pomůže mít ho v kontaktu (v jedné kapse) s mobilem.Ale nezapomeň, až půjdeš zpátky do auta, že pokud je bezklíč v kontaktu s tím mobilem, bezklíčové otvírání i startování špatně funguje. Mobil,
přihlašující se do sítě částečně ruší frekvenci 433 MHz bezklíče.

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: stř úno 14, 2018 9:28 am
od jkotek
plukovník píše:...částečně pomůže mít ho v kontaktu (v jedné kapse) s mobilem.Ale nezapomeň, až půjdeš zpátky do auta, že pokud je bezklíč v kontaktu s tím mobilem, bezklíčové otvírání i startování špatně funguje. Mobil, přihlašující se do sítě částečně ruší frekvenci 433 MHz bezklíče.
Tomuhle se mi nechce věřit. Mobil se sítí po zapnutí komunikuje jen velmi zřídka. Hlavně tehdy, když ztrácí signál jedné BTS a hledá jinou. Jinak většinou jen poslouchá a (například při příjmu hovoru) odpovídá až na výzvu ze sítě. No, ještě může neustále na pozadí datovat, ale takovým aplikacím se vyhýbám protože vycucnou baterii raz dva.
Navíc 433 MHz klíče je přeci jen o kus vedle než běžně používané GSM frekvence 800/900/1600. ModroZub to také asi nebude, ten běží (BLE) na 2400 MHz a NFC/RFID zase moc nízko (13,5 MHz).

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: stř úno 14, 2018 11:13 am
od plukovník
jkotek píše: Tomuhle se mi nechce věřit. Mobil se sítí po zapnutí komunikuje jen velmi zřídka. Hlavně tehdy, když ztrácí signál jedné BTS a hledá jinou. Jinak většinou jen poslouchá a (například při příjmu hovoru) odpovídá až na výzvu ze sítě. No, ještě může neustále na pozadí datovat, ale takovým aplikacím se vyhýbám protože vycucnou baterii raz dva.
Navíc 433 MHz klíče je přeci jen o kus vedle než běžně používané GSM frekvence 800/900/1600. ModroZub to také asi nebude, ten běží (BLE) na 2400 MHz a NFC/RFID zase moc nízko (13,5 MHz).
Vypadá to dost nelogicky, to přiznávám, ale vyzkoušej si to.
Přilož bezklíč na mobil, dej ho do kapsy a potom průběžně zkoušej odemykat dveře vozu uchopením za kliku a startovat bezklíčovým způsobem.
Neříkám, že to nikdy nepůjde, ale bude to nespolehlivě fungovat.
Tvrdím to jako někdo, kdo má "bezklíč" už více jak deset let, i když u jiné značky vozu.
Frekvence 433 MHz je sice o dost jinde než frekvence mobilů, ale zato ty až 2 W z mobilu k "přemáznutí" těch několika miliwatů ovladače přesto stačí.

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 2:23 pm
od vojtakrotky
Čauves, nechci zakládat nové téma a chci se taky zeptat na start motoru.
Ale. Mám Imprezu 04 a mám v ní alarm od Jablotronu, který má dálkově spínací výstupy. A co já vymýšlím je to. Že bych pomocí jednoho z těch výstupů startoval dalkově auto.
Má tu pro mě v tomhle případě nějakou radu? Předem dík.

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 2:51 pm
od Mira
To nepůjde, protože máš ještě čip imobilizéru v klíčku. I kdybys ten čip nechal v autě, tak co třeba zámek volantu, e? Stejně bys tam musel ten klíč vrazit a otočit. Nebo ho úplně vyřadit. No překopat celou spínačku, proč ne?
Dost harakiri kvůli takovýmu výmyslu. :-D

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 2:56 pm
od vojtakrotky
To je fakt, na ten zámek volantu jsem kapku zapomněl. Nejsem si uplne jistej jestli ten alarm nemá vlastni imobilizer a jestli neni ten z klíčku vyřazen. Já jsem to neinstaloval. Takže bych to musel prozkoumat.

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 6:16 pm
od Mira
Jablotron má svůj imobilizér, ale pochybuju, že by vyřadili ten v autě který komunikuje s ŘJ. Svítí ti na palubce symbol klíčku při zapnutí zapalování?

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:30 pm
od Tapan
To se zjistí jednoduše, rozebrat klíček, čip imobilizéru vyndat (nebo rovnou ztratit jako já) a zkusit nastartovat. Naštěstí jsem ho tenkrát našel, pouhých 5 hodin hledání...když je blbá hlava, no zkušenost k nezaplacení. Nechat ho někde poblíž spínačky nevím, dle mých následných experimentů musí být ve správné vzdálenosti a snad i správně natočen, dokud byl čip mimo klíček, oblbnout to se mi nepovedlo.

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Napsal: čtv říj 11, 2018 11:50 pm
od Mira
Ta spínačka ten čip budí zapnutím zapalování, tudíž musí být fakt blizoučko. Navíc pochybuju, že by se servis autoalarmu pouštěl do takovýho zásahu tovární instalace. A už jsem viděl v autě 2 imobilizéry. Tovární a jablotron. Bylo mi záhadou, že se s tím někdo dělal, ale zákazník si objednal komplet instalaci, tak holt komplet. Chápal jsem to u aut bez imo, ale takhle ...