moc to nesvítí :((

Odpovědět
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od u-geen »

Tak hlasim nasazeni Night Breaker Unlimited na Legacy... fakt je to hodne znat, a to tam i pred tim byly lepsi - Silverstary. U nich mi prijde jako by jejich svetlo neco "zralo", s protijedoucima vozidlama jsem jezdil chvili poslepu. Takze ted dobry. Jeste prijdou prelestit svetla, nejsou v nijak strasnym stavu, ale trosku matny jsou.
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od jammie »

chlapi prosim o radu. predne hmlovky chcem vymenit za pridavne dialkove. treba to napojit cez nejake rele alebo staci natiahnut kabel od dialkovych svetiel?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49323
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od VDC »

No přídavný světla by měly mít svůj vypínač a relé je vždycky dobrý tam dát

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od thunderace »

tak mě už o teda svítí :-) ale občas problém,nevíte čím by to mohlo být? přídavný dálky 2x100W, běžný relé asi 30A drát CU 1,5mm přes 15A pojistku přímo s baterie. Do relé signál napíchnutý zlodějkou z konektoru světla. No a občas prostě relé nerozepne, až musím vytáhnout pojistku a nechat to odstát. Silový kontakty na relatku už jsem zkoušel prohodit.
Zbytkový proud? Špatné relátko? :655:
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od Juras »

Asi vadný relé, měl sem to zapojený stejně a fungovalo to uplně normálně.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10660
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od Mira »

Pokrok nezastavíš, takže Osram tu má nový žárovky. http://tuning.autodoplnky.cz/night-brea ... 09954/?h=1
Nezkoušel už někdo? Já na auto nikdy nic jinýho než Osram myslim nepoužil. Začalo to Silver Star, ale ty nejsou nic moc, velký rozdíl to byl s Night Breaker amalinko lepší Unlimited. Teď svítím Cool Blue, ta bílá barva světla mi vyhovuje. No a teď mám zas brouka v hlavě, protože ty nové Laser by měly svítit ještě silněji než Unlimited a být bělejší jak Cool Blue. No mít přebytečnejch 7 stovek, běžím pro ně, ale nějaká reference by bodla.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5219
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od draconis »

thunderace píše:Do relé signál napíchnutý zlodějkou z konektoru světla
Zlodějka říkáš rychlospojce?
preview.jpg
preview.jpg (26.96 KiB) Zobrazeno 1896 x
Jestli jo, tak to je první, kde hledej chybu. Jednak je to prasárna a v autě to nemá co dělat (i když se to často používá). Za druhý to funguje tak, že se to prachsprostě zařízne to toho lanka, tzn. snižuje to průřez třeba i na polovinu. A v neposlední řadě se ten kabel může parádně přelámat, protože za tou kovovou destičkou je docela namáhanej a kabeláž v autě většinou pracuje (hýbe se).

Pokud chceš dlouhodobé a spolehlivé řešení, udělej to na něco krimpovacího nebo nejlépe pájkou.

Pokud není vadné relé, bude to pravděpodobně tou rychlospojkou.
vojtasbus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Myška

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od vojtasbus »

Obrázek

To je jak má elektrika na tažné. Nervy nad elektrikou tohoto vozu jsem ztratil již dávno. Vyměnil jsem svorky, vyztužil elektrikářskou páskou a se... kašlu na to. Tehle udělám až při generálce vozu.

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)

No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5219
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od draconis »

Pěkná prasárna... >:-f
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od Slavek_xxx »

vojtasbus> nechapu co k tomuhle bastleni vede - u levyho podbehu je vetsinou kosticka, kde jsou primo vyvody na tazny.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od u-geen »

Slavek: u Vitary?
vojtasbus: ja to mel u V6 obdobne, akorat zeleny zlodejky ;) Uz jsem to teda tak koupil
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od Slavek_xxx »

u-geen> aha, to nevim. Ja mluvil o Impreze.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od ok1mpx »

thunderace píše:...občas problém, přídavný dálky 2x100W, běžný relé asi 30A drát CU 1,5mm přes 15A pojistku přímo s baterie. Do relé signál napíchnutý zlodějkou z konektoru světla. No a občas prostě relé nerozepne...
100W při 12V je 8,3A, při 14,4V je to cca 7A. Může to být i víc, pokud výrobce počítá se 100W při 12V a při jízdě je napětí vyšší, než 14,4V, tak třeba 10A. Na tenkém drátu 1,5mm bude nějaký úbytek, proto možná důvod, proč pojistka vydrží, i když by součet měl být víc, než těch 15A na pojistce.
A proč to relé nerozepíná? Buď jde do cívky proud i po vypnutí, což by mohlo být způsobeno špatnou kostrou u některého ze světlometů, nebo to relé není na takový proud vhodné. To číslo 30 může být i označení svorky :-D . Pak by chtělo sehnat ještě jedno a dát ty světla zvlášť. Ovládání relátka by bylo vhodnější přepojit na cívku origo relé, už jenom z důvodu, že když řachne pojistka hlavních dálkových světel, tak přídavná budou svítit dál. A možná se odstraní i problém nevypínání relé. Ale ty kostry stejně očistit, pak to moc nesvítí :-D
Těch "zlodějek" bych se moc nebál, dodávají se normálně ke všem elektrikám u tažných. Spíš bych se bál pájeného spoje, u motorových vozidel nejsou dokonce podle nějaké normy povoleny, protože na přechodu tvrdé části (pocínované) na měkkou se ty tenké drátky lícny prostě uklepou.
Přílohy
VOLT-AMPER-OHM.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5219
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od draconis »

ok1mpx píše:Těch "zlodějek" bych se moc nebál, dodávají se normálně ke všem elektrikám u tažných.
Oni se dodávají ke spoustě věcem. Ne ale proto, že by to bylo dobré, ale proto, že je to prostě nejjednodušší a pro výrobce taky nejlevnější. A zapojí to s tím i člověk, který nemá po ruce žádné další vybavení.
ok1mpx píše:Spíš bych se bál pájeného spoje, u motorových vozidel nejsou dokonce podle nějaké normy povoleny, protože na přechodu tvrdé části (pocínované) na měkkou se ty tenké drátky lícny prostě uklepou.
Tak toho já se nebojím, i když crimpování je asi nejjednodušší, nejrychlejší a nejspolehlivější. Povoleny od jisté doby (dříve byly spoje v autech normálně pájené, ale časem se kvůli úspoře začalo používat crimpování) skutečně nejsou, údajně proto, že spoj cínem je považován za křehký. Kdysi jsem na to četl někde docela dost fundovaný článek od nějakého specialisty z vývoje Škodovky tuším. Bohužel už nemám link, sám jsem si ho chtěl před nějakým časem najít znovu a nenašel. Byl linkovaný někde na Jeep fóru.

Samozřejmě se to musí udělat dobře (odizolovat obě lanka, roztřepené konce dát proti sobě, "nasunout", jemně zamotat do sebe a pak pocínovat. Nakonec přetáhnout smršťovačku a vydrží to věky. Samozřejmě je problém, pokud se tímto způsobem spojují příliš tenké vodiče nebo jeden silný s tenoučkým, pak to je na pytel. Nicméně od cca 0,75mm výš naprosto bez problému.
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5219
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: moc to nesvítí :((

Příspěvek od draconis »

Jinak ten obrázek je boží! :-)
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“