Bezklíčkový vstup a start - problem

Odpovědět
plukovník

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od plukovník »

jkotek píše:Ale to je naprosto zcestná implementace. Takto nemáš šanci bezpečně zamknout vozidlo, dokud jsi v jeho blízkosti. To abys neustále sledoval dveře u řidiče a pozpátku couval od vozu, dokud se nezdálíš z dosahu klíče. Jinak může za tvými zády kdokoliv hmátnout na kliku a je vymalováno. Zase jedna fíčura, kterou ve svém voze nechci.
Neber to tak tragicky, couvat nemusíš.
Vzdálenost pro zpětnou odpověď bezklíče, tedy dosah vysílacích antén v klikách vozidla je tak do jednoho metru. Na delší vzdálenost by musel mít zloděj zesilovač s anténou, jak pro hon na lišku.
No a pokud bys při opuštění vozidla chtěl jen tak pro jistotku dálkový ovladač (bezklíč) paralyzovat, tak částečně pomůže mít ho v kontaktu (v jedné kapse) s mobilem.Ale nezapomeň, až půjdeš zpátky do auta, že pokud je bezklíč v kontaktu s tím mobilem, bezklíčové otvírání i startování špatně funguje. Mobil,
přihlašující se do sítě částečně ruší frekvenci 433 MHz bezklíče.
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1877
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od jkotek »

plukovník píše:...částečně pomůže mít ho v kontaktu (v jedné kapse) s mobilem.Ale nezapomeň, až půjdeš zpátky do auta, že pokud je bezklíč v kontaktu s tím mobilem, bezklíčové otvírání i startování špatně funguje. Mobil, přihlašující se do sítě částečně ruší frekvenci 433 MHz bezklíče.
Tomuhle se mi nechce věřit. Mobil se sítí po zapnutí komunikuje jen velmi zřídka. Hlavně tehdy, když ztrácí signál jedné BTS a hledá jinou. Jinak většinou jen poslouchá a (například při příjmu hovoru) odpovídá až na výzvu ze sítě. No, ještě může neustále na pozadí datovat, ale takovým aplikacím se vyhýbám protože vycucnou baterii raz dva.
Navíc 433 MHz klíče je přeci jen o kus vedle než běžně používané GSM frekvence 800/900/1600. ModroZub to také asi nebude, ten běží (BLE) na 2400 MHz a NFC/RFID zase moc nízko (13,5 MHz).
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
plukovník

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od plukovník »

jkotek píše: Tomuhle se mi nechce věřit. Mobil se sítí po zapnutí komunikuje jen velmi zřídka. Hlavně tehdy, když ztrácí signál jedné BTS a hledá jinou. Jinak většinou jen poslouchá a (například při příjmu hovoru) odpovídá až na výzvu ze sítě. No, ještě může neustále na pozadí datovat, ale takovým aplikacím se vyhýbám protože vycucnou baterii raz dva.
Navíc 433 MHz klíče je přeci jen o kus vedle než běžně používané GSM frekvence 800/900/1600. ModroZub to také asi nebude, ten běží (BLE) na 2400 MHz a NFC/RFID zase moc nízko (13,5 MHz).
Vypadá to dost nelogicky, to přiznávám, ale vyzkoušej si to.
Přilož bezklíč na mobil, dej ho do kapsy a potom průběžně zkoušej odemykat dveře vozu uchopením za kliku a startovat bezklíčovým způsobem.
Neříkám, že to nikdy nepůjde, ale bude to nespolehlivě fungovat.
Tvrdím to jako někdo, kdo má "bezklíč" už více jak deset let, i když u jiné značky vozu.
Frekvence 433 MHz je sice o dost jinde než frekvence mobilů, ale zato ty až 2 W z mobilu k "přemáznutí" těch několika miliwatů ovladače přesto stačí.
Uživatelský avatar
vojtakrotky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: ned pro 09, 2012 11:04 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Krotký

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od vojtakrotky »

Čauves, nechci zakládat nové téma a chci se taky zeptat na start motoru.
Ale. Mám Imprezu 04 a mám v ní alarm od Jablotronu, který má dálkově spínací výstupy. A co já vymýšlím je to. Že bych pomocí jednoho z těch výstupů startoval dalkově auto.
Má tu pro mě v tomhle případě nějakou radu? Předem dík.
⏩⏩ https://www.instagram.com/krotkyrebuild/ ⏪⏪
Aktual: Impreza WRX STi V4
Aktual: Impreza WRX Wagon
Aktual: Legacy 3.0 H6 Spec.B
Ex: Impreza Wagon GT 98
Ex: Impreza WRX 04
Ex: Impreza WRX Wagon 04
Ex: Impreza GT 98
Ex: Impreza Forester S-Turbo 01
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od Mira »

To nepůjde, protože máš ještě čip imobilizéru v klíčku. I kdybys ten čip nechal v autě, tak co třeba zámek volantu, e? Stejně bys tam musel ten klíč vrazit a otočit. Nebo ho úplně vyřadit. No překopat celou spínačku, proč ne?
Dost harakiri kvůli takovýmu výmyslu. :-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
vojtakrotky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: ned pro 09, 2012 11:04 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Krotký

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od vojtakrotky »

To je fakt, na ten zámek volantu jsem kapku zapomněl. Nejsem si uplne jistej jestli ten alarm nemá vlastni imobilizer a jestli neni ten z klíčku vyřazen. Já jsem to neinstaloval. Takže bych to musel prozkoumat.
⏩⏩ https://www.instagram.com/krotkyrebuild/ ⏪⏪
Aktual: Impreza WRX STi V4
Aktual: Impreza WRX Wagon
Aktual: Legacy 3.0 H6 Spec.B
Ex: Impreza Wagon GT 98
Ex: Impreza WRX 04
Ex: Impreza WRX Wagon 04
Ex: Impreza GT 98
Ex: Impreza Forester S-Turbo 01
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od Mira »

Jablotron má svůj imobilizér, ale pochybuju, že by vyřadili ten v autě který komunikuje s ŘJ. Svítí ti na palubce symbol klíčku při zapnutí zapalování?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od Tapan »

To se zjistí jednoduše, rozebrat klíček, čip imobilizéru vyndat (nebo rovnou ztratit jako já) a zkusit nastartovat. Naštěstí jsem ho tenkrát našel, pouhých 5 hodin hledání...když je blbá hlava, no zkušenost k nezaplacení. Nechat ho někde poblíž spínačky nevím, dle mých následných experimentů musí být ve správné vzdálenosti a snad i správně natočen, dokud byl čip mimo klíček, oblbnout to se mi nepovedlo.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Bezklíčkový vstup a start - problem

Příspěvek od Mira »

Ta spínačka ten čip budí zapnutím zapalování, tudíž musí být fakt blizoučko. Navíc pochybuju, že by se servis autoalarmu pouštěl do takovýho zásahu tovární instalace. A už jsem viděl v autě 2 imobilizéry. Tovární a jablotron. Bylo mi záhadou, že se s tím někdo dělal, ale zákazník si objednal komplet instalaci, tak holt komplet. Chápal jsem to u aut bez imo, ale takhle ...
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“