Náhrada továrního centrálu
- YuriiGT
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 98
- Registrován: pát led 04, 2013 5:18 pm
- Jméno a příjmení: Jirka od Prahéé
Náhrada továrního centrálu
Takže definitivně dosloužil dálkověj centrál ve foresteru 98 a ať dělám co dělám, naprosto nejsem schopnej znova ten krám probrat k životu. Klíčkem ve dveřích řidiče se dá krásně odemknout všechno ale dálka je tuhá. Jal jsem se teda rozebírat palubku a vytáhnul krabičku s nikdy nenamontovanou dálkou co mi zbyla po úplně jiném autě.
Jakej byl ovšem šok, když jsem zjistil že Forester má nějáký dost netypický ovládání jehož funkci nejsem schopnej si odvodit a tudíž ani nahradit jinou řídící jednotkou.
Ze všech vodičů k tovární jednotce ovládá zámky pouze jeden (bílý) a to ještě jen umí zamykat když ho provedu na kostru ale opačný cyklus začne až v momentě kdy fyzicky zamknu řidičovy dveře a pozor odpojím kostru od bílého ovládacícho vodiče.
Řešil jste to někdy někdo?
Napadlo mne do řidičových dveří prostě natáhnout dva nové vodiče a dát tam normální motorek co by jenom tahal za táhlo odemykání ale rád bych to spíš vyřešil čistě elektricky místo podobných chujovin.
Jakej byl ovšem šok, když jsem zjistil že Forester má nějáký dost netypický ovládání jehož funkci nejsem schopnej si odvodit a tudíž ani nahradit jinou řídící jednotkou.
Ze všech vodičů k tovární jednotce ovládá zámky pouze jeden (bílý) a to ještě jen umí zamykat když ho provedu na kostru ale opačný cyklus začne až v momentě kdy fyzicky zamknu řidičovy dveře a pozor odpojím kostru od bílého ovládacícho vodiče.
Řešil jste to někdy někdo?
Napadlo mne do řidičových dveří prostě natáhnout dva nové vodiče a dát tam normální motorek co by jenom tahal za táhlo odemykání ale rád bych to spíš vyřešil čistě elektricky místo podobných chujovin.
Forester SF - RedDwarf / sice už takovej letitej agrostroj s milionem much ale furt mne baví!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Náhrada továrního centrálu
Jen špatně hledáš. To ovládání je naprosto normální a pro SG (určitě to bude stejné) jsem tu ty vodiče již popisoval.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- YuriiGT
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 98
- Registrován: pát led 04, 2013 5:18 pm
- Jméno a příjmení: Jirka od Prahéé
Re: Náhrada továrního centrálu
Dik, asi jsem pri vyhledavani pouzival spatny slova a musel jsem se prokousavat pres desitky stranek na kterejch se jenom rozebiralo jak se cistej klicky ale zadny schemata a rady jak zapojit jinej sem nenasel. Ted budu doufat ze mezi generacema nemenili barvicky kabelu
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... %A1n%C3%AD
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... %A1n%C3%AD
Forester SF - RedDwarf / sice už takovej letitej agrostroj s milionem much ale furt mne baví!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Náhrada továrního centrálu
Omlouvám se za předchozí mylnou informaci.
Pro zajímavost jsem kouknul do schémat od SF a je to jinak než u SG.
Ovládání je jedním vodičem (bílý) na pinu 7 konektoru B176. V odemčeném stavu by měl být spojený se zemí a při zamčení neukostřený.
Pro zajímavost jsem kouknul do schémat od SF a je to jinak než u SG.
Ovládání je jedním vodičem (bílý) na pinu 7 konektoru B176. V odemčeném stavu by měl být spojený se zemí a při zamčení neukostřený.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- YuriiGT
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 98
- Registrován: pát led 04, 2013 5:18 pm
- Jméno a příjmení: Jirka od Prahéé
Re: Náhrada továrního centrálu
Dík to mám radost! Evidentně mi to funguje jinak, mám podle mne problém se stávajícím centrálem jako takovým v posledním výkřiku funkčnosti byl nedávno schopný totiž jenom zamykat (nebo odemykat???). Zkusím se asi připojit přímo na motorky a na ovládání přes stávající jednotku hodím káko, beztak stála za vyližkoště.
Podle Tvého schématu a schématu co mám i já v servisním manuálu tam třeba konektor b175 vůbec nemám a mám tam nějáký menší jenom s 11 piny: https://photos.app.goo.gl/1qdKKvLsHQVv7VNK9 ale podle fotek by snad barvičky měly sedět.
LgB a RG tam taky mám, tak snad to budou ony.
Další výzva bude vystříhat z auta starej imobilizér a klubka kabelů co sou namotaný kolem středovýho panelu za rádiem. Nemam rád v elektru v autě takovej bordel :(
Podle Tvého schématu a schématu co mám i já v servisním manuálu tam třeba konektor b175 vůbec nemám a mám tam nějáký menší jenom s 11 piny: https://photos.app.goo.gl/1qdKKvLsHQVv7VNK9 ale podle fotek by snad barvičky měly sedět.
LgB a RG tam taky mám, tak snad to budou ony.
Další výzva bude vystříhat z auta starej imobilizér a klubka kabelů co sou namotaný kolem středovýho panelu za rádiem. Nemam rád v elektru v autě takovej bordel :(
Forester SF - RedDwarf / sice už takovej letitej agrostroj s milionem much ale furt mne baví!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Náhrada továrního centrálu
Schéma co jsem dával je z dokumentace SF EUDM 2001. Na starší dokumentaci nemám. Po zkušenostech s SG vím, že může být rozdíl i mezi jednotlivými ročníky.
Připojit jiné ovládání přímo na silové vodiče je také řešení.
Připojit jiné ovládání přímo na silové vodiče je také řešení.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- YuriiGT
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 98
- Registrován: pát led 04, 2013 5:18 pm
- Jméno a příjmení: Jirka od Prahéé
Re: Náhrada továrního centrálu
Takžéé to vypadá, že tak něják hotovo, úplně jsem vyhodil původní krabičkovitou řídící jednotku, šmiknul z ní čtyři dráty a použil jako napájení a přímé ovládání zámků. Sice jsem přišel o možnost ovládat centrál klíčem a nemám indikaci blinkry ale to jsou věci co jsou mi úplně ale úplně putna.
V mém případě to byly čtyři kabely hned z kraje konektoru co držím na obrázku v ruce.
Krajní dva RG a LgB ovládají zámky (střídají plus a mínus) a WB je stálé plus, jako GND jsem použil BLK hned vede ostatních. Kdybych to chtěl udělat čistěji zapojím i blinkry a ukostřil bych to někde na kastli ale takhle to krásně běhá
Možná to někdy udělám jináč, je tam dost elektriky na "uklid" teď jsem jen potřeboval aby to fachčilo
V mém případě to byly čtyři kabely hned z kraje konektoru co držím na obrázku v ruce.
Krajní dva RG a LgB ovládají zámky (střídají plus a mínus) a WB je stálé plus, jako GND jsem použil BLK hned vede ostatních. Kdybych to chtěl udělat čistěji zapojím i blinkry a ukostřil bych to někde na kastli ale takhle to krásně běhá
Možná to někdy udělám jináč, je tam dost elektriky na "uklid" teď jsem jen potřeboval aby to fachčilo
Forester SF - RedDwarf / sice už takovej letitej agrostroj s milionem much ale furt mne baví!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Náhrada továrního centrálu
Tak tohle se třeba u koncernových vozů schválně dělalo.YuriiGT píše:. Sice jsem přišel o možnost ovládat centrál klíčem
Hlavně že se to podařilo zprovoznit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT