Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 335 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další
Baterie 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Nevíte, jaké minimální parametry má autobaterie v legacy/outbacku 2.0D MY2008?

Dožila mně 60 Ah / s.p. 390A a myslím, že není důvod nevyměnit ji třeba za 70 Ah / 500+ A

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


čtv čer 18, 2015 8:17 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1531
viz stare vlakno a muj prispevek v nem: viewtopic.php?f=12&t=1825&start=30#p89485

resil jsem to skoro tyden :-D

_________________
_____________________________
DEAD: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv čer 18, 2015 11:02 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14283
Bydliště: Praha
Tak můžeš tam dát největší, co se tam vejde. Já tam dal přesně takovou, jaká tam má být...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 18, 2015 11:39 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 7283
Bydliště: Brno
Pozor na altík, aby to stíhal dobíjet. A na skladbě cest. Velkou baterku to nemusí stíhat dobíijet při cukačkách po městě a pak to tu baterku rychle vycuká. Proto někomu baterka vydrží 2 roky a někomu 8.


čtv čer 18, 2015 1:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14283
Bydliště: Praha
Mira: To je pěkná blbost. Se zamysli nad tím, cos' napsal...

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 18, 2015 1:16 pm
Profil ICQ
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 28148
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
:-) to jo

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv čer 18, 2015 2:33 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm
Příspěvky: 400
Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.

Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada :655:

_________________
FORESTER 2.0X AT MY07
ex OUTBACK 2.0D MY09
dále doma OUTBACK 2.5i MY07


čtv čer 18, 2015 3:10 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3359
Bydliště: Brno-venkov
Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.

Nehraju si na chytráka bo elektrice nerozumím a nechápu ji. A to od doby když jsem zapojoval nový kabely v traktoru na učňaku a krasně to vyhořelo.

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv čer 18, 2015 3:32 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14283
Bydliště: Praha
npeter píše:
Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.
No jasně, tak jestli je načatej článek, tak to má větší vnitřní odpor a tím pádem velký pokles napětí při startovacích proudech.

npeter píše:
Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada
To je vtipný, že by se spletli v servisu? Nebo třeba nespletli ::-DD: Já bych původní Panasonic za nic neměnil, dokud by točila... v OTB vydržela skoro 10 let. V mym Legu už byla taky nějak podezřele brzo (po 6 letech) Banner a po roce jsem jí musel vyměnit, takže už tam nějakou dobu byla. Ty origo Panasonic baterky budou asi v kurzu.


kiti píše:
Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.
Protože max. proud, který dává alternátor je pevně daný. Akumulátor s větší kapacitou trvá akorát delší dobu nabít tak, aby byl nabitý. Ale toho náboje do něj dostaneš +/- stejně, ať je kapacita malá nebo velká. Takže naopak do velkého akumulátoru při delších cestách dostanu víc náboje, tím pádem pak na cukačky po městě mám větší rezervu. Pokud při startování sežeru větší náboj, než tam za tu následnou cestu vrátím, tak samozřejmě náboj uložený v aku klesá. Čím víc ho tam bylo na začátku, tím větší šance, že zase pojedu delší cestu, kdy se to dobije na maximum.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 18, 2015 3:40 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3359
Bydliště: Brno-venkov
Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv čer 18, 2015 3:48 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14283
Bydliště: Praha
kiti píše:
Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Ne, nenapsal. "Velká" baterka se v tomto kontextu - tedy rozdíl v max. pár desítkách procent kapacity - nenabíjí obtížněji než "malá". Takže když jedu jednou týdně na chalupu dlouhou cestu a v týdnu skáču po městě, tak je lepší mít větší kapacitu. Vlastně mě nenapadá důvod, proč by nebylo vhodné mít co největší baterku, co se tam vejde.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 18, 2015 3:59 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3359
Bydliště: Brno-venkov
Tak to bys zase z toho udělal elektromobil tou velikou baterkou tedy vlastně akumulátorem.

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv čer 18, 2015 4:17 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 14283
Bydliště: Praha
Jinak když vezmu, že altík tlačí už při 2500 ot/min cca 90A a je na něj převod minimálně 2:1 z řemenice, tedy tlačí tolik při otáčkách motoru 1250, tak to by člověk musel hodně startovat, aby si to vybil :-)

Jeden start máme 400A po dobu řekněme 3sec, tedy nějakých 1200C = cca 0,33Ah. A pokud řekneme, že režie provozu auta je 50A (světla, zapalování, informační systémy atd), tak nám zbývá 40A, které tečou do baterky. Když vezmeme účinnost otevřeného Pb akumulátoru 80 %, tak tedy 1200C / 40A / 0,8 = 37,5sec. Tolik vteřin trvá, než se do baterky natlačí náboj, který se spotřeboval při startu.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv čer 18, 2015 4:26 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1531
Me ten "zazracny" panasonic vydrzel jen 3 roky. Ale jezdil jsem dost kratke trasy a vyuzival v zime webasto.

_________________
_____________________________
DEAD: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


čtv čer 18, 2015 4:43 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3359
Bydliště: Brno-venkov
Tak to nechápu. Honzo dost dobrý

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


čtv čer 18, 2015 5:57 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 335 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: