Alternátor a dobíjeni

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
plukovník

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od plukovník »

hamoun píše:no ... protoze si je baterka vezme po odberu po startu ...
... vyraz "altik laduje" asi nebude uplne spravny ... lepsi je "baterka bere" ... a bere porad a vse, co muze (vzhledem ke stavu nabiti) a co ji altik je schopen dat ...
pokud je plne nabita, nedostanete tam nic ... pokud neni plna, bere "co ji kdo da" ... a to tak rychle, jak jen ji to jde ...

Odesláno pomocí Tapatalk
...není to tak úplně pravda.
Baterka, pokud je plně nabita, nebere téměř nic, ale jedině v případě, že je na ni přiloženo napětí 13,6 V.
V případě, že je nabíjena konstantním napětím 14,4 V, může i v případě plného nabití proud dosáhnout klidně třeba 8 A.
Záleží na tom, v jaké je kondici a co je to za typ baterie.

Co jsem vysledoval u svého Forestera SJ, u akumulátoru je hlídaný nabíjecí-vybíjecí proud a nabíjecí proud je řízen nějakým algoritmem.
Když jsem měřil nabíjecí proud u nového akumulátoru s vlastním napětím naprázdno 12,8 V klešťovým ampérmetrem, po nastarování, po asi dvoudenní odstávce, proud do baterie byl po dobu asi 10 minut 40A, dále 25A a asi po štvrthodině volnoběhu, kdy se motor volnoběhem ohřál a otáčky volnoběhu klesly z počátečních cca 1800 na standartních 750, dobíjecí proud do baterie klesl na cca 2A při dobíjecím napětí 14,2 V.

Každopádně neplatí, že v zimě, kdy je mínus 20 a ztěžka nastartuješ, tak je třeba půlhodinovou jízdu, aby se akumulátor patřičně dobil.
Já bych to tipoval spíš tak na 15 sekund... ;-D
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

Vážným zájemcům o problematiku doporučuji tento dokument: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

Dokument o teorii baterek je pěkný, ale toto vlákno vzniklo, jako dotaz na dobíjení u "impreza 92kw 2003".
Proto nechápu ani to měření na novém ekologickém modelu se start/stop systémem. Tam se to musí chovat jinak, než u našich historiků. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

Nojo, sorry za offtopic, já se jen pokusil vrátit do reality tvrzení o patnáctivteřinovém dobití v zimě...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

To se nemáš za co omlouvat. Já jen chtěl upozornit, že je z toho opět obecné vlákno o dobíjení, ale ten původní problém je dost specifický.
Na druhou stranu chápu, že tu nemůže mít každý typ alternátoru své vlákno a tak to asi bude vhodné probírat vše v jednom. Jinak by jsme si asi moc nepokecali. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
J4rek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 28, 2016 6:56 am
Jméno a příjmení: Jarda

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od J4rek »

presne ,nevedel jsem jestli mam v haji regulator,alternator a nebo to tak ma byt pac subaru vlastnim chvily a kdyz rozsvitim svetla tak subo se zacne dobijet 14,5V ,jen jsem se lekl kdyz sem meril pri volnobehu ze s vyplyma svetlama to melo pouze 12,5V a mohl jsem pridavat plynu jak chtel a stale stejne.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

Má alternátor nějaké svépomocí servisovatelne části? Dají se po domáckou měnit uhlíky nebo tak něco?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

Myslím, že na alternátoru si doma vyměním cokoliv. Jen sehnat správný náhradní díl. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

Hmm... to jsem se moc nedozvěděl. Nový alternátor stojí asi 120€, sadu uhlíků jsem nikde nenašel. Špatně mi to dobíjí, baterka je jasně mrtvá z roku 2014 nebo starší, ale jde mi i nějaké rušení do couvací kamery, tak řeším jestli se mi 300000 něco nechce naznačit i altík. Zatím vyměním baterku a uvidím.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

Neříkej, že jsi nenašel uhlíky. Kouknu na kelly a originál díl se dá najít bez problému: https://www.autokelly.cz/Product/SUB-23 ... 1006369951
Já bych to za tu cenu nekoupil, protože různých uhlíků mám zásobu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

Zase jestli koupíš nový za 120€, tak bych v tom ani uhlíky neměnil. To je škoda práce. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od HonzaCZ »

A to začalo rušit z ničeho nic? V autě je normální, že tam jsou různý ruchy, ale to určitě víš. :-/
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od mnov »

Tak "mrtvá" baterka to napětí z alternátoru moc nevyfiltruje. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

HonzaCZ píše:A to začalo rušit z ničeho nic? V autě je normální, že tam jsou různý ruchy, ale to určitě víš.
Na začátku to nerušilo vůbec, pokud se pamatuju. Pak rušily svíčky a jejich kabely brutálně kamery i rádio, po výměně zbytkové rušení kamer zůstalo, rádio je skoro bez. Ale můžu srovnat frekvenci rušení s otáčkami motoru, tím by se to dalo rozlousknout. Na kameře to v podstatě přímo odečtu :-).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Alternátor a dobíjeni

Příspěvek od outback »

Jsem si to zhruba spočítal, a altík to být nemůže, ten se točí moc rychle. Je to asi něco v zapalování, aby to byl altík bych musel mít 6 pulsů na otáčku, tj zhruba 5kHz na volnoběh, a to tam není, je to o dost níž.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“