...není to tak úplně pravda.hamoun píše:no ... protoze si je baterka vezme po odberu po startu ...
... vyraz "altik laduje" asi nebude uplne spravny ... lepsi je "baterka bere" ... a bere porad a vse, co muze (vzhledem ke stavu nabiti) a co ji altik je schopen dat ...
pokud je plne nabita, nedostanete tam nic ... pokud neni plna, bere "co ji kdo da" ... a to tak rychle, jak jen ji to jde ...
Odesláno pomocí Tapatalk
Baterka, pokud je plně nabita, nebere téměř nic, ale jedině v případě, že je na ni přiloženo napětí 13,6 V.
V případě, že je nabíjena konstantním napětím 14,4 V, může i v případě plného nabití proud dosáhnout klidně třeba 8 A.
Záleží na tom, v jaké je kondici a co je to za typ baterie.
Co jsem vysledoval u svého Forestera SJ, u akumulátoru je hlídaný nabíjecí-vybíjecí proud a nabíjecí proud je řízen nějakým algoritmem.
Když jsem měřil nabíjecí proud u nového akumulátoru s vlastním napětím naprázdno 12,8 V klešťovým ampérmetrem, po nastarování, po asi dvoudenní odstávce, proud do baterie byl po dobu asi 10 minut 40A, dále 25A a asi po štvrthodině volnoběhu, kdy se motor volnoběhem ohřál a otáčky volnoběhu klesly z počátečních cca 1800 na standartních 750, dobíjecí proud do baterie klesl na cca 2A při dobíjecím napětí 14,2 V.
Každopádně neplatí, že v zimě, kdy je mínus 20 a ztěžka nastartuješ, tak je třeba půlhodinovou jízdu, aby se akumulátor patřičně dobil.
Já bych to tipoval spíš tak na 15 sekund...