Nahravani videa s EyeSight
- artur
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 133
- Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
- Jméno a příjmení: Vit Artusenko
- Bydliště: Budišov nad Budišovkou
- Kontaktovat uživatele:
Nahravani videa s EyeSight
Ahoj,
planuji poridit nove XV 2018, kde byl mel byt system EyeSight. Vzledem k tomu, co se deje na ceskych cestach mam vsechna auta vybavena kamerou s nahravanim. Ale napadlo me, ze preci kdyz uz za prednim sklem XV jsou 2(nekdy i 3) kamery, ze tam preci nebudu rvat dalsi. Nevite teda nekdo jestli je mozne z techto kamer nahravat obraz? At uz nejakou oficialni cestou, ci nejakou dodelavkou?
Diky
planuji poridit nove XV 2018, kde byl mel byt system EyeSight. Vzledem k tomu, co se deje na ceskych cestach mam vsechna auta vybavena kamerou s nahravanim. Ale napadlo me, ze preci kdyz uz za prednim sklem XV jsou 2(nekdy i 3) kamery, ze tam preci nebudu rvat dalsi. Nevite teda nekdo jestli je mozne z techto kamer nahravat obraz? At uz nejakou oficialni cestou, ci nejakou dodelavkou?
Diky
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Nahravani videa s EyeSight
Rekl bych, ze tohle mozne neni a nikdy nebude (pokud to nevzejde nekdy v budoucnu z automobilky samotne). Protoze zasah do toho systemu by mohl klidne znamenat rozbiti si huby.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Nahravani videa s EyeSight
V nějakým pořadu, kde eyesight představovali říkali, že ty kamery mají hodně mizerný rozlišení, takže video z toho by asi nebylo k ničemu, když by nebyla čitelná třeba rz.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Nahravani videa s EyeSight
Taky jsem o tom uvažoval, ale nemá to smysl. Technicky by to asi šlo a vzhledem k tomu,
ES má reakční vzdálenost přes 100m tak má asi patřičné rozlišení, jenže taky má údajně
akční záběr asi 35° a to je málo.
Navíc je jakýkoliv zásah smluvně zakázaný a pokud by se do toho někdo napojil, výrobce se zříká
zodpovědnosti a tím platnosti záruky. Tudíž by byla blbost chtít tyto záběry použít v případě nehody,
protože tím by se vlastně majitel auta přiznal k narušení bezpečnostního systému...
ES má reakční vzdálenost přes 100m tak má asi patřičné rozlišení, jenže taky má údajně
akční záběr asi 35° a to je málo.
Navíc je jakýkoliv zásah smluvně zakázaný a pokud by se do toho někdo napojil, výrobce se zříká
zodpovědnosti a tím platnosti záruky. Tudíž by byla blbost chtít tyto záběry použít v případě nehody,
protože tím by se vlastně majitel auta přiznal k narušení bezpečnostního systému...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- artur
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 133
- Registrován: stř led 22, 2014 10:27 am
- Jméno a příjmení: Vit Artusenko
- Bydliště: Budišov nad Budišovkou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahravani videa s EyeSight
Popravde jsem spis doufal, ze to bude nejaka defaultni vlastnost toho systemu, ze by se tam proste nekde strcila sd karta a bylo by vyresene.
to RallyCAD - a jsi s tim spokojeny? Funguje to dobre v kolonach? A co hlidani pruhu?
to RallyCAD - a jsi s tim spokojeny? Funguje to dobre v kolonach? A co hlidani pruhu?
Re: Nahravani videa s EyeSight
Nekde jsem cetl, ze je tam nejaky zaznam, smycka. A servis jej umi v pripade potreby stahnout. Cerna skrinka.
Pri prevzeti auta s ES podepisujes respektovani veci okolo teto techniky.
Pri prevzeti auta s ES podepisujes respektovani veci okolo teto techniky.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Nahravani videa s EyeSight
Es v kolonach funguje parádně. Tam ne není co řešit. Horší je to s rozpoznáváním při velkých rozdílných rychlostech. Tzn. Ty jedeš 180 sát a dojíždís auta co jedou 130. Psychicky to nevydržís a začneš sám brzdit. Hodně na prdel je když se pruh uvolní. Auto nedá plný plyn ale jen odhadem jednu miliontinu plynu. Takže ses brzda provozu. Je třeba mu pomoci plynového pedálu pomoci. Při delším stání v koloně se systém deaktivuje a je třeba se rozjet a nastavit ho znova. Hlídání pruhu funguje tak super že já si ho vždy deaktivuju. Rozpozná i přejeti 2cm čáry v prostředku silnice jak se spojují dva pruhy černym asfaltu a otravné to pípá. Ale pozor neplést si to se systémy v prémiových značkách. Tohle jen a pouze pípá. Žádná korekce řízení se nekoná. Pořád je třeba řídit. Tot asi v kostce vše.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: Nahravani videa s EyeSight
No, já mám s ES (v OTB) poněkud opačné zkušenosti. ES začíná brzdit dříve, než bych začal sám - respektive začne brzdit (motorem) v okamžiku, kdy chci zahájit předjíždění kamionu. A odpich při uvolnění pruhu před sebou se mi zdá také dostatečný. Ale já žádný rychlík nejsem
Jedna věc je ale na ES nebezpečná - někdy sleduje i vůz, který přejel do zpomalovacího/odbočovacího pruhu a snaží se zpomalit na jeho rychlost. Prostě "neumí myšlenku opustit" a očekává, že také odbočím. Zatím se mi nikdo do kufru nepodíval a raději před dálničními sjezdy ES vypínám.
Jedna věc je ale na ES nebezpečná - někdy sleduje i vůz, který přejel do zpomalovacího/odbočovacího pruhu a snaží se zpomalit na jeho rychlost. Prostě "neumí myšlenku opustit" a očekává, že také odbočím. Zatím se mi nikdo do kufru nepodíval a raději před dálničními sjezdy ES vypínám.
- Paja
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahravani videa s EyeSight
Já jsem si v Levorgu na ES zvykl velice. Jak už bylo napsáno, záznam by měl jít použít v případě nehody jako důkaz, píšou o tom v návodu. Stáhnout ho může ale jen servis. Taky by se mi líbilo, kdyby to nahrazovalo kamerku a mohl jsem z toho stahovat co chci sám, ale nejde. Každopádně je to myslím dobrá věc. Používám adaptivní tempomat i ve městě. Na dálnici to chce trochu cviku, začne zpomalovat opravdu docela brzo, když se vychytá správný okamžik, dá se jet a pčedjíždět plynule. Akcelerace je možná trochu vlažná, taková "gumová", pomáhám taky plynem. Popojíždění v kolonách super. Hlídíní jízdních pruhů - u Levorga i sám kroutí volantem. Nic násilnýho, prostě jemně naznačuje, že cesta vede jinam než jedeš. Dokonce funguje krásně i v prudších zatáčkách - vyzkoušeno v Itálii v Apeninách). Při blinkru samozřejmě neřve a nekroutí. Občas vidí (na mokru) i spáru v asfaltu. Zatím se mě za 11000km stalo 2x, že by nefungoval - vlhké ráno, zamlžené kamery, odmlženo za 30s. Podruhé silné protisvětlo při západu slunce. Vyzkoušena i mlha, silná déšť, noc, déšť v noci - vše ok.
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon kvě 07, 2018 1:20 pm
- Jméno a příjmení: Rudo Jurdik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nahravani videa s EyeSight
Netreba, staci sa dotknut plynuKolben píše:Při delším stání v koloně se systém deaktivuje a je třeba se rozjet a nastavit ho znova.
Re: Nahravani videa s EyeSight
Existují dvě varianty - hlídání jízdního pruhu, které funguje, jak popisuješ a pak ještě aktivní sledování jízdního pruhu s podporou řízení. Funguje při rychlostech nad cca 50 km/h plus musí být splněny další podmínky. Dnes jsem to zkoušel v Levorgu MY2018 a docela to funguje. Nedrží tě to uprostřed pruhu, ale při těsném přiblížení k čáře tě vrátí zpět, když se necháš "přetlačit".Kolben píše:Hlídání pruhu funguje tak super že já si ho vždy deaktivuju. Rozpozná i přejeti 2cm čáry v prostředku silnice jak se spojují dva pruhy černym asfaltu a otravné to pípá. Ale pozor neplést si to se systémy v prémiových značkách. Tohle jen a pouze pípá. Žádná korekce řízení se nekoná. Pořád je třeba řídit.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nahravani videa s EyeSight
Podívali jste se kdy to Kolben psal a co má za auto?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Nahravani videa s EyeSight
Pravda, už to bude skoro rok starý příspěvek, což jsem si nevšiml. Kolben v něm sice popisuje své zkušenosti, ale tak, jako by ES obecně vůbec neumělo udržet auto v pruhu. Pokud to před rokem opravdu neumělo, tak se omlouvám.
Re: Nahravani videa s EyeSight
Pročetl jsem si vícero příspěvků k chování adaptivního tempomatu, ale nenašel jsem návod, jak si poradit, když dojíždím v pravém pruhu auto.
Situace je taková, že jedu tacho cca 150 km/h, dojiždím osobák, který dle odhadu jede cca 130 km/h, tedy ne moc velký rozdíl, dojiždím ho tedy delší čas, dálnice prázdná, větší rychlosti.
Vzdálenost nastavená "na krátko" (forester MY18), ozve se píp a hned otáčky dolů.
Ani chvíli na reakci řidiče, aby dal třeba blinkr a vybočil do levého pruhu, aniž by motor snížil otáčky.
Takže znovu popohnat plynem, počkat na vytočení a dosažení původní rychlosti.
Pokud to nechám zrychlovat automaticky, tak mne zezadu každé auto dojede, což je opět nepoužitelné.
Ano, mohu použít klasický tempomat a hlídat si dojezdy sám.
Pokud je ale provoz na dálnici kombinovaný a zrovna se nevyskytne auto, které "chce" jet podobně rychle jak já, tak je adaptivní tempomat docela k ničemu.
Buď se na někoho zavěsím a snažím se jet za ním, bohužel rychle vybočí, odpojí se, v pravém pruhu zrovna dojíždím pomaleji jedoucí auto a znovu píp.
A tak pořád dokola, těžko se odhaduje ta vzdálenost, jak to kamery vyhodnotí a začne se brzdit buď motorem nebo brzdami.
Dá se to nějak ovlivnit? V servisu mi řekli že ne.
Kdyby se dala ta prodleva reakce auta při dojíždění nějak nastavit, úplně zbytečně to celou funkčnost kazí.
V kolonách, hustém provozu dobrá věc, až na tu detekci brzdového světla, kdy nevím, jestli brzdím motorem, nebo už byly zapojeny brzdy.
To paradoxně zhoršuje bezpečnost, kdy mám auto za kufrem a brzdím, ale auto za mnou to neví.
Různé situace při dojiždění netřeba uvádět.
Není nějaké "udělátko", aby se mi na palubce něco rozsvítilo nebo píplo, že svítí brzdové světla?
Má něco takového Outback? Forester to prý žádný nemá.
Situace je taková, že jedu tacho cca 150 km/h, dojiždím osobák, který dle odhadu jede cca 130 km/h, tedy ne moc velký rozdíl, dojiždím ho tedy delší čas, dálnice prázdná, větší rychlosti.
Vzdálenost nastavená "na krátko" (forester MY18), ozve se píp a hned otáčky dolů.
Ani chvíli na reakci řidiče, aby dal třeba blinkr a vybočil do levého pruhu, aniž by motor snížil otáčky.
Takže znovu popohnat plynem, počkat na vytočení a dosažení původní rychlosti.
Pokud to nechám zrychlovat automaticky, tak mne zezadu každé auto dojede, což je opět nepoužitelné.
Ano, mohu použít klasický tempomat a hlídat si dojezdy sám.
Pokud je ale provoz na dálnici kombinovaný a zrovna se nevyskytne auto, které "chce" jet podobně rychle jak já, tak je adaptivní tempomat docela k ničemu.
Buď se na někoho zavěsím a snažím se jet za ním, bohužel rychle vybočí, odpojí se, v pravém pruhu zrovna dojíždím pomaleji jedoucí auto a znovu píp.
A tak pořád dokola, těžko se odhaduje ta vzdálenost, jak to kamery vyhodnotí a začne se brzdit buď motorem nebo brzdami.
Dá se to nějak ovlivnit? V servisu mi řekli že ne.
Kdyby se dala ta prodleva reakce auta při dojíždění nějak nastavit, úplně zbytečně to celou funkčnost kazí.
V kolonách, hustém provozu dobrá věc, až na tu detekci brzdového světla, kdy nevím, jestli brzdím motorem, nebo už byly zapojeny brzdy.
To paradoxně zhoršuje bezpečnost, kdy mám auto za kufrem a brzdím, ale auto za mnou to neví.
Různé situace při dojiždění netřeba uvádět.
Není nějaké "udělátko", aby se mi na palubce něco rozsvítilo nebo píplo, že svítí brzdové světla?
Má něco takového Outback? Forester to prý žádný nemá.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 123
- Registrován: ned dub 28, 2019 11:46 am
- Jméno a příjmení: Věra Klabíková
Re: Nahravani videa s EyeSight
Ahoj, pročetla jsem vaše příspěvky a mám otázku. On lze zapnout i jiný než adaptivní tempomat ? Týká se XV 1,6. Je fakt, že adaptivní tempomat je fajn v koloně třeba v tunelu, kdy přizpůsobí rychlost těm přede mnou, ale na dálnici to znamená ho buď vypnout úplně nebo vyjet doprava zbytečně brzo, protože následné "zrychlení" u XV 1,6 nic moc. Díky za případné rady.