Stránka 1 z 3

Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 11:18 am
od artur
Ahoj,
planuji poridit nove XV 2018, kde byl mel byt system EyeSight. Vzledem k tomu, co se deje na ceskych cestach mam vsechna auta vybavena kamerou s nahravanim. Ale napadlo me, ze preci kdyz uz za prednim sklem XV jsou 2(nekdy i 3) kamery, ze tam preci nebudu rvat dalsi. Nevite teda nekdo jestli je mozne z techto kamer nahravat obraz? At uz nejakou oficialni cestou, ci nejakou dodelavkou?

Diky

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 11:33 am
od Kolben
Rekl bych, ze tohle mozne neni a nikdy nebude (pokud to nevzejde nekdy v budoucnu z automobilky samotne). Protoze zasah do toho systemu by mohl klidne znamenat rozbiti si huby.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 11:56 am
od Juras
V nějakým pořadu, kde eyesight představovali říkali, že ty kamery mají hodně mizerný rozlišení, takže video z toho by asi nebylo k ničemu, když by nebyla čitelná třeba rz.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 12:07 pm
od RallyCAD
Taky jsem o tom uvažoval, ale nemá to smysl. Technicky by to asi šlo a vzhledem k tomu,
ES má reakční vzdálenost přes 100m tak má asi patřičné rozlišení, jenže taky má údajně
akční záběr asi 35° a to je málo.
Navíc je jakýkoliv zásah smluvně zakázaný a pokud by se do toho někdo napojil, výrobce se zříká
zodpovědnosti a tím platnosti záruky. Tudíž by byla blbost chtít tyto záběry použít v případě nehody,
protože tím by se vlastně majitel auta přiznal k narušení bezpečnostního systému...

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 1:46 pm
od artur
Popravde jsem spis doufal, ze to bude nejaka defaultni vlastnost toho systemu, ze by se tam proste nekde strcila sd karta a bylo by vyresene.

to RallyCAD - a jsi s tim spokojeny? Funguje to dobre v kolonach? A co hlidani pruhu?

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 9:28 pm
od suubaru
Nekde jsem cetl, ze je tam nejaky zaznam, smycka. A servis jej umi v pripade potreby stahnout. Cerna skrinka.
Pri prevzeti auta s ES podepisujes respektovani veci okolo teto techniky.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: stř črc 12, 2017 10:46 pm
od Kolben
Es v kolonach funguje parádně. Tam ne není co řešit. Horší je to s rozpoznáváním při velkých rozdílných rychlostech. Tzn. Ty jedeš 180 sát a dojíždís auta co jedou 130. Psychicky to nevydržís a začneš sám brzdit. Hodně na prdel je když se pruh uvolní. Auto nedá plný plyn ale jen odhadem jednu miliontinu plynu. Takže ses brzda provozu. Je třeba mu pomoci plynového pedálu pomoci. Při delším stání v koloně se systém deaktivuje a je třeba se rozjet a nastavit ho znova. Hlídání pruhu funguje tak super že já si ho vždy deaktivuju. Rozpozná i přejeti 2cm čáry v prostředku silnice jak se spojují dva pruhy černym asfaltu a otravné to pípá. Ale pozor neplést si to se systémy v prémiových značkách. Tohle jen a pouze pípá. Žádná korekce řízení se nekoná. Pořád je třeba řídit. Tot asi v kostce vše.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: úte zář 26, 2017 4:22 pm
od jkotek
No, já mám s ES (v OTB) poněkud opačné zkušenosti. ES začíná brzdit dříve, než bych začal sám - respektive začne brzdit (motorem) v okamžiku, kdy chci zahájit předjíždění kamionu. A odpich při uvolnění pruhu před sebou se mi zdá také dostatečný. Ale já žádný rychlík nejsem ;-)
Jedna věc je ale na ES nebezpečná - někdy sleduje i vůz, který přejel do zpomalovacího/odbočovacího pruhu a snaží se zpomalit na jeho rychlost. Prostě "neumí myšlenku opustit" a očekává, že také odbočím. Zatím se mi nikdo do kufru nepodíval a raději před dálničními sjezdy ES vypínám.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: úte zář 26, 2017 6:47 pm
od Paja
Já jsem si v Levorgu na ES zvykl velice. Jak už bylo napsáno, záznam by měl jít použít v případě nehody jako důkaz, píšou o tom v návodu. Stáhnout ho může ale jen servis. Taky by se mi líbilo, kdyby to nahrazovalo kamerku a mohl jsem z toho stahovat co chci sám, ale nejde. Každopádně je to myslím dobrá věc. Používám adaptivní tempomat i ve městě. Na dálnici to chce trochu cviku, začne zpomalovat opravdu docela brzo, když se vychytá správný okamžik, dá se jet a pčedjíždět plynule. Akcelerace je možná trochu vlažná, taková "gumová", pomáhám taky plynem. Popojíždění v kolonách super. Hlídíní jízdních pruhů - u Levorga i sám kroutí volantem. Nic násilnýho, prostě jemně naznačuje, že cesta vede jinam než jedeš. Dokonce funguje krásně i v prudších zatáčkách - vyzkoušeno v Itálii v Apeninách). Při blinkru samozřejmě neřve a nekroutí. Občas vidí (na mokru) i spáru v asfaltu. Zatím se mě za 11000km stalo 2x, že by nefungoval - vlhké ráno, zamlžené kamery, odmlženo za 30s. Podruhé silné protisvětlo při západu slunce. Vyzkoušena i mlha, silná déšť, noc, déšť v noci - vše ok.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon kvě 07, 2018 1:22 pm
od jursat
Kolben píše:Při delším stání v koloně se systém deaktivuje a je třeba se rozjet a nastavit ho znova.
Netreba, staci sa dotknut plynu

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon kvě 07, 2018 5:29 pm
od Fleggy
Kolben píše:Hlídání pruhu funguje tak super že já si ho vždy deaktivuju. Rozpozná i přejeti 2cm čáry v prostředku silnice jak se spojují dva pruhy černym asfaltu a otravné to pípá. Ale pozor neplést si to se systémy v prémiových značkách. Tohle jen a pouze pípá. Žádná korekce řízení se nekoná. Pořád je třeba řídit.
Existují dvě varianty - hlídání jízdního pruhu, které funguje, jak popisuješ a pak ještě aktivní sledování jízdního pruhu s podporou řízení. Funguje při rychlostech nad cca 50 km/h plus musí být splněny další podmínky. Dnes jsem to zkoušel v Levorgu MY2018 a docela to funguje. Nedrží tě to uprostřed pruhu, ale při těsném přiblížení k čáře tě vrátí zpět, když se necháš "přetlačit".

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon kvě 07, 2018 6:40 pm
od námořník
Podívali jste se kdy to Kolben psal a co má za auto?

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon kvě 07, 2018 6:49 pm
od Fleggy
Pravda, už to bude skoro rok starý příspěvek, což jsem si nevšiml. Kolben v něm sice popisuje své zkušenosti, ale tak, jako by ES obecně vůbec neumělo udržet auto v pruhu. Pokud to před rokem opravdu neumělo, tak se omlouvám.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon zář 23, 2019 4:16 pm
od romik
Pročetl jsem si vícero příspěvků k chování adaptivního tempomatu, ale nenašel jsem návod, jak si poradit, když dojíždím v pravém pruhu auto.
Situace je taková, že jedu tacho cca 150 km/h, dojiždím osobák, který dle odhadu jede cca 130 km/h, tedy ne moc velký rozdíl, dojiždím ho tedy delší čas, dálnice prázdná, větší rychlosti.
Vzdálenost nastavená "na krátko" (forester MY18), ozve se píp a hned otáčky dolů.
Ani chvíli na reakci řidiče, aby dal třeba blinkr a vybočil do levého pruhu, aniž by motor snížil otáčky.
Takže znovu popohnat plynem, počkat na vytočení a dosažení původní rychlosti.
Pokud to nechám zrychlovat automaticky, tak mne zezadu každé auto dojede, což je opět nepoužitelné.
Ano, mohu použít klasický tempomat a hlídat si dojezdy sám.
Pokud je ale provoz na dálnici kombinovaný a zrovna se nevyskytne auto, které "chce" jet podobně rychle jak já, tak je adaptivní tempomat docela k ničemu.
Buď se na někoho zavěsím a snažím se jet za ním, bohužel rychle vybočí, odpojí se, v pravém pruhu zrovna dojíždím pomaleji jedoucí auto a znovu píp.
A tak pořád dokola, těžko se odhaduje ta vzdálenost, jak to kamery vyhodnotí a začne se brzdit buď motorem nebo brzdami.
Dá se to nějak ovlivnit? V servisu mi řekli že ne.
Kdyby se dala ta prodleva reakce auta při dojíždění nějak nastavit, úplně zbytečně to celou funkčnost kazí.
V kolonách, hustém provozu dobrá věc, až na tu detekci brzdového světla, kdy nevím, jestli brzdím motorem, nebo už byly zapojeny brzdy.
To paradoxně zhoršuje bezpečnost, kdy mám auto za kufrem a brzdím, ale auto za mnou to neví.
Různé situace při dojiždění netřeba uvádět.
Není nějaké "udělátko", aby se mi na palubce něco rozsvítilo nebo píplo, že svítí brzdové světla?
Má něco takového Outback? Forester to prý žádný nemá.

Re: Nahravani videa s EyeSight

Napsal: pon zář 23, 2019 5:07 pm
od Sába
Ahoj, pročetla jsem vaše příspěvky a mám otázku. On lze zapnout i jiný než adaptivní tempomat ? Týká se XV 1,6. Je fakt, že adaptivní tempomat je fajn v koloně třeba v tunelu, kdy přizpůsobí rychlost těm přede mnou, ale na dálnici to znamená ho buď vypnout úplně nebo vyjet doprava zbytečně brzo, protože následné "zrychlení" u XV 1,6 nic moc. Díky za případné rady.