Probíjející vstřikovač
Probíjející vstřikovač
Ahoj, je možné, že bych dostal ránu od vstřikovače?
Včera mi manželka volala, že to na plyn nějak poškubává tak jsem večer na rychlo zvednul kapotu, pohledem všechno OK, poslechem všechny vstřiky cvakaly, tak jsem s nima jen chtěl pohnout, jestli třeba není utřepanej drát a jak jsem šáhnul na druhej, tak jsem dostal pěknou pecku... Vypadalo to jako nějaké pokoutné probití, protože šupu napřímo od cívky si představuju jinak. Srovnal bych to tak s pionýrem .o)) Dal bych ruku do ohně za to, že jsem se ničeho jinýho nedotýkal, jen jsem šáhnul na vstřik. Ten se ale ničeho vodivýho nikde nedotýkal, připojenej jen hadičkama a dva tenký dráty napájení...
Tak mě napadlo, že může být poškozenej zapalovací kabel, přes kterej jsem na vstřik šahal, ale nedotkl jsem se ho. Každopádně jsem ho vyměnil, ale chod motoru se nezlepšil a na vstřik jsem už radši nešahal.
Jinak dle ženy jízda na benzín OK, kolísání na volnoběh se na benzín neprojevuje (ověřil jsem). Kolísání na LPG není tak výrazné jako když jsem měl v zimě zanešené vstřiky, ale poznat to je.
Prvotní myšlenka, že se to někde probíjí od svíčky, už tam jsou nějakou dobu, takže je dneska vytáhnu a zkontroluju, ale moc nadějí tomu nedávám.
Otázka zní - není možné, že má ten vstřik uvnitř nějak probitou izolaci, tzn. je vadnej a třeba i kvůli tomu úplně nestíhá a způsobuje špatný chod na LPG? Na druhou stranu se mi nechce věřit, že by ta malá cívečka naindukovala takové napětí, že bych dostal takovou šupu....
Jak by se ale jinak dostalo VN na ten vstřik? Dá se to VN nějak měřit, ať tam nemusím šátrat rukou?
Včera mi manželka volala, že to na plyn nějak poškubává tak jsem večer na rychlo zvednul kapotu, pohledem všechno OK, poslechem všechny vstřiky cvakaly, tak jsem s nima jen chtěl pohnout, jestli třeba není utřepanej drát a jak jsem šáhnul na druhej, tak jsem dostal pěknou pecku... Vypadalo to jako nějaké pokoutné probití, protože šupu napřímo od cívky si představuju jinak. Srovnal bych to tak s pionýrem .o)) Dal bych ruku do ohně za to, že jsem se ničeho jinýho nedotýkal, jen jsem šáhnul na vstřik. Ten se ale ničeho vodivýho nikde nedotýkal, připojenej jen hadičkama a dva tenký dráty napájení...
Tak mě napadlo, že může být poškozenej zapalovací kabel, přes kterej jsem na vstřik šahal, ale nedotkl jsem se ho. Každopádně jsem ho vyměnil, ale chod motoru se nezlepšil a na vstřik jsem už radši nešahal.
Jinak dle ženy jízda na benzín OK, kolísání na volnoběh se na benzín neprojevuje (ověřil jsem). Kolísání na LPG není tak výrazné jako když jsem měl v zimě zanešené vstřiky, ale poznat to je.
Prvotní myšlenka, že se to někde probíjí od svíčky, už tam jsou nějakou dobu, takže je dneska vytáhnu a zkontroluju, ale moc nadějí tomu nedávám.
Otázka zní - není možné, že má ten vstřik uvnitř nějak probitou izolaci, tzn. je vadnej a třeba i kvůli tomu úplně nestíhá a způsobuje špatný chod na LPG? Na druhou stranu se mi nechce věřit, že by ta malá cívečka naindukovala takové napětí, že bych dostal takovou šupu....
Jak by se ale jinak dostalo VN na ten vstřik? Dá se to VN nějak měřit, ať tam nemusím šátrat rukou?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Probíjející vstřikovač
Do vstriku prece vede normalnich 12V, tam bys pecku nikda dostat nemohl
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Probíjející vstřikovač
Slavek_xxx: No právě. Ale je tam cívečka. Na ni sázím. Jinak mi fakt není jasný co mě koplo
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Probíjející vstřikovač
Do moderních dýzlů s railem chodí do vstřiků od 70 do 150v, nevím jak u benzínů, ale nemůžou ty plynový vstřiky taky chodit na vyšší napětí?
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Probíjející vstřikovač
Plynové vstřiky jsou napájeny 12V a spínají se na kostru. Je to sice cívka, ale spíná se polovodičem a ten bude určitě mít zapojenu ochranou diodu proti indukovanému napětí.
Myslím že to probíjení bylo od zapalování. Zkus se za tmy podívat na běžící motor, zda to tam nejiskří.
Myslím že to probíjení bylo od zapalování. Zkus se za tmy podívat na běžící motor, zda to tam nejiskří.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Probíjející vstřikovač
To jsou ale primovstrikovy zarizeni s tlakem o nekolik radu vyssim. Ve starym Foresterovi je tupej neprimej benzinovej vstrik.Juras píše:Do moderních dýzlů s railem chodí do vstřiků od 70 do 150v, nevím jak u benzínů, ale nemůžou ty plynový vstřiky taky chodit na vyšší napětí?
Rekl bych, ze mnov ma pravdu, bude to od zapalovani nekde probijet.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Probíjející vstřikovač
No dyť říkám, že to nechápu. Snad to možná probíjí od těch svíček, ale proč jen na tom jednom vstřiku? Proč mě to nekopne, když šáhnu na motor...?
No, darmo tlachat. Dneska, pokud se k tomu dostanu, tak vytáhnu a očistím svíčky, ještě znovu dotlačím kontakty a uvidím.
S tím jiskřením to taky zkusím, ale včera byla tma a nic jsem neviděl. Je fakt, že jsem si svítil lampou, ale kdyby to sršelo, tak bych to pravděpodobně aspoň slyšel.
Když vyloučím probití a vznik vyššího napětí přímo ve vstřiku - kde jinde by se tam VN mohlo vzít? Žiju v domnění, že VN je pouze mezi cívkou a svíčkou.
No, darmo tlachat. Dneska, pokud se k tomu dostanu, tak vytáhnu a očistím svíčky, ještě znovu dotlačím kontakty a uvidím.
S tím jiskřením to taky zkusím, ale včera byla tma a nic jsem neviděl. Je fakt, že jsem si svítil lampou, ale kdyby to sršelo, tak bych to pravděpodobně aspoň slyšel.
Když vyloučím probití a vznik vyššího napětí přímo ve vstřiku - kde jinde by se tam VN mohlo vzít? Žiju v domnění, že VN je pouze mezi cívkou a svíčkou.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Probíjející vstřikovač
Taky to mohla být prostě jen statická elektřina. Jestli se vstřikovač něčeho dotýká a hýbe se to navzájem, tak se může slušně nabít.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Probíjející vstřikovač
mnov: nene, statická to nebyla. Statickej výboj je takovej ostřejší toto byl klasickej tupej "svíčkovej" kopanec.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Probíjející vstřikovač
Svíčky jsem zkontroloval, vypadají hezky. Žádný opaly, nánosy, nataveniny...
Včera jsem se odhodlal šáhnout na ten vstřik a ránu jsem nedostal. Ani na žádným jiným. Auto v noci nejiskřilo. Tak nevím, připadám si jako blbec...
Každopádně na benzín jede hezky, na plyn škube jako sviňa. V nádrži byla cca půlka plynu, tak jsem dotankoval pro jistotu na jiné pumpě (plyn z Vítkovic). Pořád stejný. Kuňa. Zase zlobí z ničeho nic. Je to tak 3tis po čištění vstřiků, ale tentokrát se to chová jinak než když byly zanešený - nemá tendenci chcípat. Volnoběh drží i když lehce kolísá a zdá se mi níž, než normálně. Při přidání plynu ochotně točí, nezdechá, ale škube i při konstantní klidné jízdě. Když ho nechám na volnoběh tak motor jde dle ucha pravidelně, vstřiky cvakají "normálně", ale z výfuku je slyšitelná nepravidelnost - jako by poprďával na 3 válce. Můžou se tak projevovat svíčky? Jsou sice hezky opálený, ale mají najeto tak 15tis. To by snad na LPG měly vydržet, ne?
Včera jsem se odhodlal šáhnout na ten vstřik a ránu jsem nedostal. Ani na žádným jiným. Auto v noci nejiskřilo. Tak nevím, připadám si jako blbec...
Každopádně na benzín jede hezky, na plyn škube jako sviňa. V nádrži byla cca půlka plynu, tak jsem dotankoval pro jistotu na jiné pumpě (plyn z Vítkovic). Pořád stejný. Kuňa. Zase zlobí z ničeho nic. Je to tak 3tis po čištění vstřiků, ale tentokrát se to chová jinak než když byly zanešený - nemá tendenci chcípat. Volnoběh drží i když lehce kolísá a zdá se mi níž, než normálně. Při přidání plynu ochotně točí, nezdechá, ale škube i při konstantní klidné jízdě. Když ho nechám na volnoběh tak motor jde dle ucha pravidelně, vstřiky cvakají "normálně", ale z výfuku je slyšitelná nepravidelnost - jako by poprďával na 3 válce. Můžou se tak projevovat svíčky? Jsou sice hezky opálený, ale mají najeto tak 15tis. To by snad na LPG měly vydržet, ne?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Probíjející vstřikovač
Jak mas starej filtr kapalny faze? 15 tisic km je pohoda i na nejlevnejsi svicky NGK. Ty vydrzely tak 30 tisic. Bosch platinum LPG co mam ted uz jsou v motoru asi 70 tisic a pocitam, ze do stovky budou makat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Probíjející vstřikovač
Slavek_xxx: To nevím. Měl by mít tak 20tis. Od zástavby neměněn. Kde to je?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Probíjející vstřikovač
Filtry by měly vydržet takovejch 30 000. Tak jak tu závadu popisuješ, bych to viděl na něco podobnýho, jako jsem měl já na podzim. Všechny vstřiky byly v podstatě funkční, ale 2 byly přicpaný. A to tak, že rafinát vytvořil uvnitř pístku takový ráfek, díky němuž vstřikovač nedával plnou dávku paliva, ale měl kratší krok, dával chudou směs. Ale funkční byl. A nešel vyčistit, protože nešel vyndat. Pomohla výměna vstřikovače.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Probíjející vstřikovač
Kde najdu ten filtr kapalné fáze? Ty vstřiky byly nedávno rozebraný, vyčištěný, auto jelo v klidu. Filtr plynné fáze se vyměnil a navíc se před něj přidal i další filtr. Takže mě napadlo, že reduktor třeba nedává správnej tlak, právě třeba kvůli zanešení filtru KF. Rád bych si to zkontroloval, než se mi v tom bude hrabat plynař.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Probíjející vstřikovač
vedou k němu plynové trubky to poznáš, vyšroubuješ tu spodní misku je to menší než filtr plynné fáze, nelekni se pořádně to psykne teda aspoň u mě celkem jsem se lekl