Baterie

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Odpovědět
plukovník

Re: Baterie

Příspěvek od plukovník »

Ať si z toho článku každý vezme, co uzná za vhodné ;-D

Ale po jeho přečtení a po roce a půl nasbíraných zkušeností a "zkoumání" záležitostí a elektrických parametrů kolem baterie typu EFB v mém Foresterovi MY17 a současně laborováním se dvěma nabíječkami typu CTEK, mohu konstatovat pouze jedno.
Takových 80% "poznatků" v tom článku jsou naprosté blbosti ! :-DDD
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Baterie

Příspěvek od námořník »

No to jsme se toho dozvěděli :-DDD
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Baterie

Příspěvek od bonboniera »

Plukovnik to tady slusne vyargumentoval, to se musi nechat :-)
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
plukovník

Re: Baterie

Příspěvek od plukovník »

Na nějaké široké argumentování nemám moc chuť, protože moje příspěvky tady nejsou zrovna moc oblíbené, ale co se týče toho článku, tak je možná lépe se zamyslet spíše nad diskusními ohlasy přímo pod tímto článkem.

Jinak to, co mě osobně např. nejvíce "roztesknilo" ::-((( , je "sdělení", že inteligentní dobíjecí napětí chvilkově dosáhuje hodnoty 16V !!!
V tomto případě by do baterie nabité na 70% kapacity musel téct proud asi tak 50A, popraskaly by všechny halogenové žárovky (pokud jsou ve výbavě) a řídící jednotka by vygenerovala poruchový kód B1133 (napětí baterie příliš vysoké) :-DDD

P.S.
Tak to "popráskání" je nadsázka, ale dvanáctivoltová halogenová žárovka je určena na napětí cca 13,5 V přičemž již při napájení napětím 14,5 V se její jmenovitá životnost snižuje na cca 50%.
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1906
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Baterie

Příspěvek od Fiba »

Tak jsem po osmi letech služby koupil znovu Exide EA640 a mladýmu do rézy "asijskou" EA654. Pokud vydrží zase těch 8 let, budu spokojený za ty prachy ,,,,| (*_^) |,,,,
Asi jsem měl nějakou předtuchu, když jsem je ve čtvrtek ráno objednal a mladej mi ten den večer volal, že mu baterka umřela a nenastartoval (měl v tom Vartu, které je nejspíš taky 8 let) :-D
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Baterie

Příspěvek od hamoun »

plukovniku ... tvoje prispevky nejsou neoblibene ... naopak tu teorii a informace o dobijeni jsi tu velmi dobre rozebral uz drive ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Baterie

Příspěvek od námořník »

Nenašel jsem v těch ohlasech nic nad čím by bylo dobrý se zamyslet. Ale rád si to nechám vysvětlit. První baterka mi nevydržela ani půl roku.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
plukovník

Re: Baterie

Příspěvek od plukovník »

hamoun píše:plukovniku ... tvoje prispevky nejsou neoblibene ... naopak tu teorii a informace o dobijeni jsi tu velmi dobre rozebral uz drive ...

Odesláno pomocí Tapatalk
No tak na to dobíjení jsem byl tak nějak vysazený už od začátku, co jsem toho Forestera koupil.
Ona se totiž ta originální Yuassa chovala nějak divně.
Záhy jsem zjistil, že po té čtyřměsíční cestě z JP byla téměř vybitá a při předprodejním servisu se na nějaké dobíjení zřejmě vysrali.
Zkrátka a dobře, po prvních ujetých cca 200 km a následně týdenním stání v garáži byla asi na 20% kapacity. její napětí naprázdno bylo cca 12,2 V.
Pak jsem si přečetl Travellerův příspěvek, jak mu jeho baterka šla do prdele asi po třech měsících a zavětřil jsem zradu.
Začal jsem baterii pravidelně dobíjet a záhy mě chytrá nabíječka CTEK začala sdělovat, že baterie jde do kopru.
Jenomže,
následně jsem zjistil, že ne baterie, ale ta nabíječka CTEK 7.0 je v hajzlu a ukazuje nesmysly.
Koupil jsem další nabíječku CTEK a pro jistotu ještě jednu baterii.
Následně jsem zjistil, že ta vadná 4,5 roku stará dobíječka CTEK má pět let záruku, tak jsem ji reklamoval.
Reklamace byla uznána a poslali mi novou.
Začal jsem badat, dobíjet, badat a zkoušet.
Nakonec se vše v dobré obrátilo.
Teď mám dvě baterie a dvě abíječky CTEK a spoustu poznatků o dobíjecím systému mého Forestera. >B-)
Naposledy upravil(a) plukovník dne ned lis 11, 2018 3:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Baterie

Příspěvek od námořník »

Myslím že dobíjecí cyklus u tebe se moc neliší od toho co bylo napsáno v článku. Alespoň u mě v Levorgovi to více méně souhlasí. Takže dobíjím, taky jako ty. Potom mi uniká těch 80% nesmyslů. Pro mě je totiž to hlavní sdělení že máš baterku pravidelně dobíjet. Teda pokud chceš aby déle vydržela.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
plukovník

Re: Baterie

Příspěvek od plukovník »

Ta potřeba pravidelného dobíjení je těch smysluplných 20% ;-D
Dobíjím pravidejně tak jednou za 14 dní (to jen tak pro jistotku, když mám ty dvě nabíječky), ale většinou to napětí naprázdno u baterie ve voze (té původní, 1,5 roku staré Yuassy) neklesne pod nějakých 12,45 V. Měřeno kalibrovaným multimetrem.
Za jízdy občas pro informaci také připojím přesný voltmetr, ale zatím jsem ještě nikdy nezjistil,že by palubní napětí v různých režimech jízdy a připojené různé zátěži kleslo pod nějakých 12,5 voltů, nebo přelezlo 14,5V.
(minimální a maximální napětí na řídící jednotce během jízdního cyklu lze samozřejmě snadno ověřit výpisem hodnot diagnostiky, což občas také ověřuji, stejně jako například, jen pro osobní informaci, maximální dosaženou hodnotu teploty oleje motoru, nebo zadního diferenciálu).

Jak už jsem se dříve zmiňoval, jsem člověk zvláštního ražení, který se vrtá v novém autě bez ohledu na nějaké "záruky", všemu musí přijít na kloub (jako např. jak je to s tím ohřevem stěračů, na což mu nikdo nebyl schopen odpovědět), kašle na garanční prohlídky v autorizovaných servisech, respektive už potřetí si ji udělal sám (a lépe)... :-DDD

P.S.
Jedna důležitá drobnost nebyla v článku zmíněna.
Totiž, že je potřeba nenechávat klíček ve spínací skříňce a to ani v poloze 1, kdy je napájen infotaintment, který někdy dokáže vymlátit baterku klidně za jeden den a to i v případě, že je vypnutý ;-D
O případném "standby" některých řídících modulů nebo akčních členů nemluvě
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od mnov »

Tohle je tedy objev moderní techniky. Ono už i staré SG si umí vypnout dobíjení. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24303
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Baterie

Příspěvek od sima »

Jestli to umí to nevím,bo při mém ježdění to věčně jen dobíjí ale shledáno že max to dá oněch zmiňovaných krásných 14,2V,víc ne,pak to padá,ale stejně ty volty bych bral s rezervou,ale nebudu to už raději dál rozepisovat,bo by pak všechny mé baterie co startovali dobře i v zimě by museli být prakticky dávno KO.
Musím říct,že dobíjení funguje na starém SG maximálně inteligetně,což jsem ani nečekal,teda inteligentně,že to neždímá zbytečně baterii,což se u nových aut říct teda určitě nedá <:-< ale to už tu bylo ixkrát řečeno...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Baterie

Příspěvek od Mira »

Na mým SG to dobíjení mám asi polámaný, nebo se loučí baterka. Ukazuje už pod 12V a netočí zdaleka tak, jak za mlada. Dobíjení přitom dle budíků fachčí normálně. Takže zkusim dobít, ale asi vybírám novou. Tadle myslím bude dobrá.
Přílohy
exedy.jpg
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1906
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Baterie

Příspěvek od Fiba »

Jen jestli si nepleteš Exide s Exedy, pedofile jeden :-D
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od VDC »

spojka nebo baterka... to máš fuk.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“