Baterie
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Baterie
Přispěji se svou troškou do mlýnice. ::-DD: Mně nová origo baterka ve Forýskovi vydržela asi 3 měsíce a pak šla do kopru. Nevím co to bylo za značku, ale předpokládám, že nějaká japonská. :655: Došlo k "proseknutí" jednoho článku.
Nicméně, u předchozích aut, když jsem měnil baterku, jsem vždycky změřil prostor, který byl k dispozici a narval tam tu s největší kapacitou, která se v daném rozměru dala sehnat. Prostě přesně v duchu toho co psal Honza. Rozhodně není třeba se bát toho, že se větší baterkou něco pokazí!!! Je lepší mít pár Ah do foroty!!!
A ještě je důležitá jedna věc!!!!!! Dát pozor na to jestli je potřeba levá nebo pravá..., tzn. kde je plus a kde mínus..., kvůli kabelům. :845:
Nicméně, u předchozích aut, když jsem měnil baterku, jsem vždycky změřil prostor, který byl k dispozici a narval tam tu s největší kapacitou, která se v daném rozměru dala sehnat. Prostě přesně v duchu toho co psal Honza. Rozhodně není třeba se bát toho, že se větší baterkou něco pokazí!!! Je lepší mít pár Ah do foroty!!!
A ještě je důležitá jedna věc!!!!!! Dát pozor na to jestli je potřeba levá nebo pravá..., tzn. kde je plus a kde mínus..., kvůli kabelům. :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Baterie
HonzaCZ: Sorry, já to sice nedokážu spočítat, ale to, co psal kiti je praxí oveřená skutečnost - tj., pokud mám "zbytečně velkou" baterku, tak ji při občasných cukačkách po městě nestihnu dobít a v zájmu zachování její kondice ji musím čas od času dát nabít na nabíječku.
A je to poznat zejména v zimě.
Ano, delší cesta alespoň 1x týdně pomáhá, ale lidi jsou různí a auta používají různě.
A je to poznat zejména v zimě.
Ano, delší cesta alespoň 1x týdně pomáhá, ale lidi jsou různí a auta používají různě.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
To je samozřejmě pravda, že když budeš mít v autě místo 45 A.h. akumulátoru 150 A.h. baterku a k tomu slabej alternátor a neopustíš město, tak se skutečně stane, že ta baterka se nemusí nikdy plně dobít. Je to pak stejný, jako mít v autě 100 litrovou nádrž a jezdit furt na rezervu. Ale ten prostor, do kterýho se strká baterka, takovej rozdíl v parametrech neumožňuje a když se tam vejde místo 55 A.h. třeba 65 nebo 72 A.h., tak to má pouze a jedině samá pozitiva. Prostě větší zásoba energie.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
Souhlasím, energie není nikdy dost. Taky bych šel raději do 75Ah než do 50Ah, ale otázkou je, jestli je nutné mít v autě baterii, kterou nejsem schopen mým způsobem užívání auta udržet v nabitým stavu. Jestliže budu mít 90Ah furt na 50%, bude mít nižší životnost než 50Ah udržovaná na 80%. A to je myslím to, na co chtěl kiti poukázat. Prostě pravidlo "co největší se tam vejde" neplatí vždy.
Navíc cenový rozdíl - např.Varta black dynamic 45Ah 1000,-Kč vs. Varta black dynamic 90Ah 2300,-Kč
Navíc cenový rozdíl - např.Varta black dynamic 45Ah 1000,-Kč vs. Varta black dynamic 90Ah 2300,-Kč
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterie
Přátelé, ještě jeden fakt.
U nových Forestrů MY 2009 a výše je taková spotřeba el. energie, že se baterie ani na dlouhých štrekách nenabije na plnou kapacitu (ještě mám LPG a jezdím pořád s klimou). Než jsem se to od mechaniků dověděl, tak jsem co 2 roky musel měnit baterii, protože už nedržela kapacitu a nešla dobít. V současné době cca co 14 dní - měsíc šoupnu baterii na nabíječku a minimálně se to 3-4 hodiny dobíjí než je full.
Takže nové auta dobíjejte průběžně baterie nabíječkou...
U nových Forestrů MY 2009 a výše je taková spotřeba el. energie, že se baterie ani na dlouhých štrekách nenabije na plnou kapacitu (ještě mám LPG a jezdím pořád s klimou). Než jsem se to od mechaniků dověděl, tak jsem co 2 roky musel měnit baterii, protože už nedržela kapacitu a nešla dobít. V současné době cca co 14 dní - měsíc šoupnu baterii na nabíječku a minimálně se to 3-4 hodiny dobíjí než je full.
Takže nové auta dobíjejte průběžně baterie nabíječkou...
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
To je samozřejmě svatá pravda, ale takhle se ti to prostě nepovede, protože se ti tam 90 A.h. místo 45 A.h. nevejde. A když člověk užívá auto čistě jak přepravník z bodu A do bodu B, tak je rozhodně optimální tam dát to, co tam předepsal výrobce.
Ono to lze provozovat i obráceně, já už od listopadového srazu u Yohna mám v H6 pouze 44 A.h. baterku. Během srazu mi zdechla bez výstrahy baterka v autě, tak jsem tam strčil baterku ze zahradního traktůrku co jsem měl na chalupě a od té doby jí tam mám. A funguje to na ní naprosto v pohodě. A protože se mi doma urodila ještě jedna baterka se stejnou kapacitou, kterou jsem dal do traktůrku, budu tuhle baterku v Outbacku zatím používat, protože by jinak ležela ladem a to není pro baterku to nejlepší.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Ono to lze provozovat i obráceně, já už od listopadového srazu u Yohna mám v H6 pouze 44 A.h. baterku. Během srazu mi zdechla bez výstrahy baterka v autě, tak jsem tam strčil baterku ze zahradního traktůrku co jsem měl na chalupě a od té doby jí tam mám. A funguje to na ní naprosto v pohodě. A protože se mi doma urodila ještě jedna baterka se stejnou kapacitou, kterou jsem dal do traktůrku, budu tuhle baterku v Outbacku zatím používat, protože by jinak ležela ladem a to není pro baterku to nejlepší.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
yeti: Ano, proto jsem taky výše psal něco ve smyslu "v uvedeném kontextu". Tedy jak píše předseda, nejde o dvojnásobné kapacity, ale o kapacity vyšší v řádech max. o pár desítek procent. Jinak moc si nedokážu představit, že baterka je "udržována" stále na 50% úrovni nabití. Jako, že jezdíš přesně tak dlouhé trasy, že vždy dobiješ jenom to, co jsi spotřeboval startem a režií kolem? Tak v tom případě by stačilo jí dobít naplno a pak už bude stále plná, ne?
Já fakt nechápu, jak to myslíte s tím, že velká se bude nabíjet jinak, než malá. Ano rozdíly tam budou, ale na aku s rozdíly kapacity, o kterých mluvíme, budou ty nabíjecí rozdíly nepatrné.
Problém životnosti olověných aku je v tom, když se dostává pod nějakou úroveň nabití. Ideálně by se neměl dostávat pod úroveň nabití 90 %. Tak a teď otázka... mám plně nabitý akumulátor 50Ah a 70Ah... z kterého dostanu větší náboj když ho vybiju na 90 %? U kterého se tedy dřív dostanu do stavu, kdy už se více opotřebovává?
Jestli opomíjím ve své logice nějaký zásadní faktor, tak mě, prosím, někdo vysvětlete, jaký. Ideálně vědecky a ne "praxí ověřená skutečnost". Netvrdím, že to tak není, ale zajímá mě proč by to tak být mělo. Ono totiž v těhlech "praxí ověřených skutečnostech" koluje spoustu mýtů, nepřesností, je to podmíněné nějakými stavy atd...
Rudolfo: To tolik spotřebuješ za jízdy? Jako myslím různé měniče na 230V, nabíječky atd? Nevybíjí se ti to právě při stání? Nemáš tam něco, co ti žere při vypnutém ACC? To se mi fakt nezdá, že by to dostatečně nedobíjelo - od nikoho jiného se stejným Foresterem jsem to ještě neslyšel. Nemůžeš mít závadu na dobíjení? Jinak zapnutá klima (A/C) nijak nadměrně zatěžovat AKU nebude... max. něco žere el.mg. spojka na kompresoru, ale ten běží vždycky jen chvíli a větrák topení by jel tak jako tak.
Já fakt nechápu, jak to myslíte s tím, že velká se bude nabíjet jinak, než malá. Ano rozdíly tam budou, ale na aku s rozdíly kapacity, o kterých mluvíme, budou ty nabíjecí rozdíly nepatrné.
Problém životnosti olověných aku je v tom, když se dostává pod nějakou úroveň nabití. Ideálně by se neměl dostávat pod úroveň nabití 90 %. Tak a teď otázka... mám plně nabitý akumulátor 50Ah a 70Ah... z kterého dostanu větší náboj když ho vybiju na 90 %? U kterého se tedy dřív dostanu do stavu, kdy už se více opotřebovává?
Jestli opomíjím ve své logice nějaký zásadní faktor, tak mě, prosím, někdo vysvětlete, jaký. Ideálně vědecky a ne "praxí ověřená skutečnost". Netvrdím, že to tak není, ale zajímá mě proč by to tak být mělo. Ono totiž v těhlech "praxí ověřených skutečnostech" koluje spoustu mýtů, nepřesností, je to podmíněné nějakými stavy atd...
Rudolfo: To tolik spotřebuješ za jízdy? Jako myslím různé měniče na 230V, nabíječky atd? Nevybíjí se ti to právě při stání? Nemáš tam něco, co ti žere při vypnutém ACC? To se mi fakt nezdá, že by to dostatečně nedobíjelo - od nikoho jiného se stejným Foresterem jsem to ještě neslyšel. Nemůžeš mít závadu na dobíjení? Jinak zapnutá klima (A/C) nijak nadměrně zatěžovat AKU nebude... max. něco žere el.mg. spojka na kompresoru, ale ten běží vždycky jen chvíli a větrák topení by jel tak jako tak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Baterie
Kde jsou ty časy kdy jsem měl ve škodovce za zadními sedadly baterku 125 Ah. Na tu člověk dojel i z práce domů, když mu došel benzín ::-DD:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Baterie
Podle me tu figuruje zakon o zachovani energie.
Zkusim pouzit priklad:
Mam 2 plne kyble vody, jeden 10l a jeden 20l,
na nastartovani spotrebuju hrnek vody
motor bezi a alternator vyrabi vodu ktera kape stabilni rychlosti kalibrovanyma kapkama.
Nakape ten spotrebovany hrnek vody zpet driv do 10l, nebo do 20l, nebo je to stejne?
Zkusim pouzit priklad:
Mam 2 plne kyble vody, jeden 10l a jeden 20l,
na nastartovani spotrebuju hrnek vody
motor bezi a alternator vyrabi vodu ktera kape stabilni rychlosti kalibrovanyma kapkama.
Nakape ten spotrebovany hrnek vody zpet driv do 10l, nebo do 20l, nebo je to stejne?
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Baterie
Juras: postav to jinak:
Základní požadavek - chci mít vždy plný kýbl.
- z obou kýblů vyleju najednou půlku
- nechám do obou stejným tempem dokapávat vodu
- který kýbl bude dříve plný?
Základní požadavek - chci mít vždy plný kýbl.
- z obou kýblů vyleju najednou půlku
- nechám do obou stejným tempem dokapávat vodu
- který kýbl bude dříve plný?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Baterie
Jenže ty právě, myslím si stejně jako Honza, nevyliješ z obou kýblů půlku!!! Ty vyliješ z obou kýblů stejně, tj. přesně tolik, kolik potřebuješ třeba na start (pro zjednodušení) a přesně takové množství tam pak potřebuješ "dolít" zpátky!!!
Ale také nejsem elektrikář..., není to vidět a může to i zabít. ::-DD:
Ale také nejsem elektrikář..., není to vidět a může to i zabít. ::-DD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Baterie
yeti: Jenže start motoru nespotřebuje z obou kýblů půlku vody, jasný? Takže Juras to postavil přesně podle logiky, kterou používám já.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Baterie
Traveller: to nemusí být pravda. Ano, pokud budu vždy dodávat zpět tolik, kolik spotřebuju, tak není problém. Ale to se ti, zejména v zimě, nemusí podařit. Samovybíjení, necháš svítit světla, vyhřívání, rádio... Prostě se dostaneš na půlku "kýblu". A o tom mluvím celou dobu - tu odebranou půlku tam při pomalým doplňování budeš dostávat dýl. Bylo by to fuk, kdyby se kýbl nekazil tím, že je v něm jen půlka vody.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Baterie
yeti:
Vem to tak ze at nastane jakakoliv situace, tak budes odebirat stejne z vetsi i mensi kapacity a v tomto pripade jak rikas, ze se dostanu na pulku kyblu, tak ten mensi uz bude prazdnej uplne.
Vem to tak ze at nastane jakakoliv situace, tak budes odebirat stejne z vetsi i mensi kapacity a v tomto pripade jak rikas, ze se dostanu na pulku kyblu, tak ten mensi uz bude prazdnej uplne.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Baterie
yeti: Když přesně to samý uděláš u menší baterky, tak se dostaneš do hlubšího vybití a poškodíš jí mnohem víc...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno