Baterie
Re: Baterie
Ká pořídil tu samou Vartu co tam byla. 1825 Kč .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Těžko říct. Ve výběru jsem měl i nějakej Banner za skoro 2600 a to říkal, že je blbý. Že tam je nějaká technologie oboustranných desek a že to nefunguje. Že měli dost reklamací. Pak tam za stejný prachy jako ta Exide byla polská Sznajder s nějakou vápno stříbrnou technologií. U tý říkal, že kvalita takovej průměr. Že do Felicie nebo auta na prodej by to použil.draconis píše:Nj, asi mají na Exide větší marži
A u Varty říkal, že zaspali vývoj. Že kvalita není špatná, ale že dneska žijou spíš z tradice. Že prostě ten Exide je z mého výběru to nejlepší. Lepší že je ještě Yuasa, ale tam jsem nenašel rozměrově to co jsem hledal.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
Já kupuju tady: https://www.autobaterie-vyhodne.cz
Docela fajn ceny, zdá se.
Docela fajn ceny, zdá se.
Re: Baterie
Pánové,
má někdo z vás ve své ekvipáži baterii zn. OPTIMA ?
Zajímalo by mě, jaké s ní jsou případně zkušenosti.
má někdo z vás ve své ekvipáži baterii zn. OPTIMA ?
Zajímalo by mě, jaké s ní jsou případně zkušenosti.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Baterie
optimu jsem kdysi měl ve favošovi a celkem ok nevím jak byla stará mi fungovala asi 2 roky normálně pak výměna za modrou vartu , odešla normálním způsobem slábla což je fajn je to lepší než z ničeho nic a konec
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Plukovníku já jsem plánoval nákup Optimy, že jako udělám autu dobře, pár let zpátky. Tenkrát jsem kupoval ve speciálce na baterie. Prodejci jsem vysvětlil, že bych rád, aby baterie měla co největší kapacitu, že jezdím s autem kempovat a na chalupu bez elektriky a že tedy z baterie různě odebírám energii, tak aby jí tam bylo co nejvíc. A pán mi vysvětlil, že zrovna na tohle je Optima úplně špatně. Že je skvělá tam, kde se vyžadujou špičkové startovací proudy a vůbec velké proudy, ale na tyhle trvalejší menší odběry jsou vhodnější klasické akumulátory a dát do auta u největší, co se tam fyzicky vejde.
Velkou výhodou Optimy je, že může pracovat v jakékoliv poloze. Takže když si offrouďáci dávají do aut druhou baterku, můžou jí dát na ležato. A pak jsou schopni využít těch velkých proudů třeba při nutnosti použít naviják bez motoru. Jinak ale běžný člověk její vlastnosti příliš nemá šanci využít. Za tu cenu, co stojí, se dají pořídit 2-3 normální špičkové baterie.
Velkou výhodou Optimy je, že může pracovat v jakékoliv poloze. Takže když si offrouďáci dávají do aut druhou baterku, můžou jí dát na ležato. A pak jsou schopni využít těch velkých proudů třeba při nutnosti použít naviják bez motoru. Jinak ale běžný člověk její vlastnosti příliš nemá šanci využít. Za tu cenu, co stojí, se dají pořídit 2-3 normální špičkové baterie.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
Jen tak mimochodem, tak úplně to sem nepatří, ale když už to předseda nakousl...
Jaký názor máte na způsob použití navijáku ?
Mít při tom motor nahozený, nebo raději vypnutý a naviják provozovat pouze a jenom na baterii ?
Jaký názor máte na způsob použití navijáku ?
Mít při tom motor nahozený, nebo raději vypnutý a naviják provozovat pouze a jenom na baterii ?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
No jednoznačně s motorem, je-li to možné.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
Ptám se proto, že "ÚDAJNĚ" použití navijáku s běžícím motorem je riskantní a důrazně se nedoporučuje!!!VDC píše:No jednoznačně s motorem, je-li to možné.
Tedy pokud ten naviják svým výkonem není určen pouze na vytažení toho ožralého cyklisty z příkopu, případně ke stažení kočky z lavice...
Vycházím z toho, že takový čtyřtunový naviják bere cca 400 i více A, a v případě že akumulátor není zcela v kondici a napětí při zatížení navijákem poklesne pod 10V, může se snadno stát, že z alternátoru, který dává cca max takových 170 A vyskáčou usměrńovací diody.
P.S.
Podle nejnovějších!! názorů "techniků" je "ÚDAJNĚ" stejně riskantní i startování druhého auta pomocí kabelů, v případech, že motor prvního auta je v běhu !
Samozřejmě, traduje se pravý opak...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Já tedy uvažuji tak, že je vše v kondici. Třeba uvažuji blbě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Určitě už to tady někde bylo, ale nechce se mi pročítat celé vlákno .
Mám ve Foresteru XT 2011 originál baterku, jede teď šestou zimu. Auto i při delším stání v mraze chytne okamžitě (max. na třetí "otočení"), jen při tom skoro zhasnou displeje a motor se samozřejmě točí ztěžka, ale to je v -10 stupních normální. Auto je zcela v originálním stavu bez jakýchkoli úprav, při provozu na baterku absolutně nijak nemyslím, používám prostě ty spotřebiče, které jsou potřebné, jezdím spíše delší trasy. V rámci prohlídky jsem si nechal loni baterku proměřit s výsledkem dle přiloženého obrázku.
A teď otázka: jak se projeví to, že je baterka "před smrtí"? Nerad bych někde zůstal viset, na druhou stranu se mi nechce preventivně měnit díl, který může ještě v pohodě fungovat. Kdy tedy baterku vyměnit tak, aby to nebylo zbytečně brzo, ale zároveň abych nečekal až na okamžik, kdy "zemře"?
Mám ve Foresteru XT 2011 originál baterku, jede teď šestou zimu. Auto i při delším stání v mraze chytne okamžitě (max. na třetí "otočení"), jen při tom skoro zhasnou displeje a motor se samozřejmě točí ztěžka, ale to je v -10 stupních normální. Auto je zcela v originálním stavu bez jakýchkoli úprav, při provozu na baterku absolutně nijak nemyslím, používám prostě ty spotřebiče, které jsou potřebné, jezdím spíše delší trasy. V rámci prohlídky jsem si nechal loni baterku proměřit s výsledkem dle přiloženého obrázku.
A teď otázka: jak se projeví to, že je baterka "před smrtí"? Nerad bych někde zůstal viset, na druhou stranu se mi nechce preventivně měnit díl, který může ještě v pohodě fungovat. Kdy tedy baterku vyměnit tak, aby to nebylo zbytečně brzo, ale zároveň abych nečekal až na okamžik, kdy "zemře"?
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Baterie
Myslím, že u dnešní baterky se to, že je "před infarktem", tedy že odejde některý článek, nijak neprojeví.
Na rozdíl od pravěkých "asfaltek", které slábly a slábly... až úplně zeslábly.
Takže já osobně měním akumulátor preventivně každých pět let, a ten vyměněný si nechávám jako záložní pro případ nouze...
Akumulátor v automobilu patří k těm nejlevnějším (přitom důležitým) součástkám a je obvykle levnější než aku do počítače který je mnohem menší, většinou i dražší a mění se kolikrát dřív...
Na rozdíl od pravěkých "asfaltek", které slábly a slábly... až úplně zeslábly.
Takže já osobně měním akumulátor preventivně každých pět let, a ten vyměněný si nechávám jako záložní pro případ nouze...
Akumulátor v automobilu patří k těm nejlevnějším (přitom důležitým) součástkám a je obvykle levnější než aku do počítače který je mnohem menší, většinou i dražší a mění se kolikrát dřív...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Baterie
Nevím, jestli to s tou cenou platí i pro baterku na stop-start, což bude i tvůj případ.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Baterie
To bylo na Plukovníka.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.