Stránka 1 z 32

Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 9:17 am
od npeter
Nevíte, jaké minimální parametry má autobaterie v legacy/outbacku 2.0D MY2008?

Dožila mně 60 Ah / s.p. 390A a myslím, že není důvod nevyměnit ji třeba za 70 Ah / 500+ A

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 12:02 pm
od newli
viz stare vlakno a muj prispevek v nem: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... =30#p89485

resil jsem to skoro tyden :-D

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 12:39 pm
od HonzaCZ
Tak můžeš tam dát největší, co se tam vejde. Já tam dal přesně takovou, jaká tam má být...

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 2:10 pm
od Mira
Pozor na altík, aby to stíhal dobíjet. A na skladbě cest. Velkou baterku to nemusí stíhat dobíijet při cukačkách po městě a pak to tu baterku rychle vycuká. Proto někomu baterka vydrží 2 roky a někomu 8.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 2:16 pm
od HonzaCZ
Mira: To je pěkná blbost. Se zamysli nad tím, cos' napsal...

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 3:33 pm
od VDC
:-) to jo

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 4:10 pm
od npeter
Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.

Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada :655:

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 4:32 pm
od kiti
Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.

Nehraju si na chytráka bo elektrice nerozumím a nechápu ji. A to od doby když jsem zapojoval nový kabely v traktoru na učňaku a krasně to vyhořelo.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 4:40 pm
od HonzaCZ
npeter píše:Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.
No jasně, tak jestli je načatej článek, tak to má větší vnitřní odpor a tím pádem velký pokles napětí při startovacích proudech.
npeter píše:Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada
To je vtipný, že by se spletli v servisu? Nebo třeba nespletli ::-DD: Já bych původní Panasonic za nic neměnil, dokud by točila... v OTB vydržela skoro 10 let. V mym Legu už byla taky nějak podezřele brzo (po 6 letech) Banner a po roce jsem jí musel vyměnit, takže už tam nějakou dobu byla. Ty origo Panasonic baterky budou asi v kurzu.

kiti píše:Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.
Protože max. proud, který dává alternátor je pevně daný. Akumulátor s větší kapacitou trvá akorát delší dobu nabít tak, aby byl nabitý. Ale toho náboje do něj dostaneš +/- stejně, ať je kapacita malá nebo velká. Takže naopak do velkého akumulátoru při delších cestách dostanu víc náboje, tím pádem pak na cukačky po městě mám větší rezervu. Pokud při startování sežeru větší náboj, než tam za tu následnou cestu vrátím, tak samozřejmě náboj uložený v aku klesá. Čím víc ho tam bylo na začátku, tím větší šance, že zase pojedu delší cestu, kdy se to dobije na maximum.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 4:48 pm
od kiti
Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 4:59 pm
od HonzaCZ
kiti píše:Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Ne, nenapsal. "Velká" baterka se v tomto kontextu - tedy rozdíl v max. pár desítkách procent kapacity - nenabíjí obtížněji než "malá". Takže když jedu jednou týdně na chalupu dlouhou cestu a v týdnu skáču po městě, tak je lepší mít větší kapacitu. Vlastně mě nenapadá důvod, proč by nebylo vhodné mít co největší baterku, co se tam vejde.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 5:17 pm
od kiti
Tak to bys zase z toho udělal elektromobil tou velikou baterkou tedy vlastně akumulátorem.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 5:26 pm
od HonzaCZ
Jinak když vezmu, že altík tlačí už při 2500 ot/min cca 90A a je na něj převod minimálně 2:1 z řemenice, tedy tlačí tolik při otáčkách motoru 1250, tak to by člověk musel hodně startovat, aby si to vybil :-)

Jeden start máme 400A po dobu řekněme 3sec, tedy nějakých 1200C = cca 0,33Ah. A pokud řekneme, že režie provozu auta je 50A (světla, zapalování, informační systémy atd), tak nám zbývá 40A, které tečou do baterky. Když vezmeme účinnost otevřeného Pb akumulátoru 80 %, tak tedy 1200C / 40A / 0,8 = 37,5sec. Tolik vteřin trvá, než se do baterky natlačí náboj, který se spotřeboval při startu.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 5:43 pm
od newli
Me ten "zazracny" panasonic vydrzel jen 3 roky. Ale jezdil jsem dost kratke trasy a vyuzival v zime webasto.

Re: Baterie

Napsal: čtv čer 18, 2015 6:57 pm
od kiti
Tak to nechápu. Honzo dost dobrý