Baterie

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
Odpovědět
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Baterie

Příspěvek od npeter »

Nevíte, jaké minimální parametry má autobaterie v legacy/outbacku 2.0D MY2008?

Dožila mně 60 Ah / s.p. 390A a myslím, že není důvod nevyměnit ji třeba za 70 Ah / 500+ A
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Baterie

Příspěvek od newli »

viz stare vlakno a muj prispevek v nem: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... =30#p89485

resil jsem to skoro tyden :-D
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak můžeš tam dát největší, co se tam vejde. Já tam dal přesně takovou, jaká tam má být...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Baterie

Příspěvek od Mira »

Pozor na altík, aby to stíhal dobíjet. A na skladbě cest. Velkou baterku to nemusí stíhat dobíijet při cukačkách po městě a pak to tu baterku rychle vycuká. Proto někomu baterka vydrží 2 roky a někomu 8.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od HonzaCZ »

Mira: To je pěkná blbost. Se zamysli nad tím, cos' napsal...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od VDC »

:-) to jo

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: Baterie

Příspěvek od npeter »

Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.

Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada :655:
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Baterie

Příspěvek od kiti »

Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.

Nehraju si na chytráka bo elektrice nerozumím a nechápu ji. A to od doby když jsem zapojoval nový kabely v traktoru na učňaku a krasně to vyhořelo.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od HonzaCZ »

npeter píše:Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.
No jasně, tak jestli je načatej článek, tak to má větší vnitřní odpor a tím pádem velký pokles napětí při startovacích proudech.
npeter píše:Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada
To je vtipný, že by se spletli v servisu? Nebo třeba nespletli ::-DD: Já bych původní Panasonic za nic neměnil, dokud by točila... v OTB vydržela skoro 10 let. V mym Legu už byla taky nějak podezřele brzo (po 6 letech) Banner a po roce jsem jí musel vyměnit, takže už tam nějakou dobu byla. Ty origo Panasonic baterky budou asi v kurzu.

kiti píše:Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.
Protože max. proud, který dává alternátor je pevně daný. Akumulátor s větší kapacitou trvá akorát delší dobu nabít tak, aby byl nabitý. Ale toho náboje do něj dostaneš +/- stejně, ať je kapacita malá nebo velká. Takže naopak do velkého akumulátoru při delších cestách dostanu víc náboje, tím pádem pak na cukačky po městě mám větší rezervu. Pokud při startování sežeru větší náboj, než tam za tu následnou cestu vrátím, tak samozřejmě náboj uložený v aku klesá. Čím víc ho tam bylo na začátku, tím větší šance, že zase pojedu delší cestu, kdy se to dobije na maximum.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Baterie

Příspěvek od kiti »

Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od HonzaCZ »

kiti píše:Děkuji za vysvětlení.

Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Ne, nenapsal. "Velká" baterka se v tomto kontextu - tedy rozdíl v max. pár desítkách procent kapacity - nenabíjí obtížněji než "malá". Takže když jedu jednou týdně na chalupu dlouhou cestu a v týdnu skáču po městě, tak je lepší mít větší kapacitu. Vlastně mě nenapadá důvod, proč by nebylo vhodné mít co největší baterku, co se tam vejde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Baterie

Příspěvek od kiti »

Tak to bys zase z toho udělal elektromobil tou velikou baterkou tedy vlastně akumulátorem.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od HonzaCZ »

Jinak když vezmu, že altík tlačí už při 2500 ot/min cca 90A a je na něj převod minimálně 2:1 z řemenice, tedy tlačí tolik při otáčkách motoru 1250, tak to by člověk musel hodně startovat, aby si to vybil :-)

Jeden start máme 400A po dobu řekněme 3sec, tedy nějakých 1200C = cca 0,33Ah. A pokud řekneme, že režie provozu auta je 50A (světla, zapalování, informační systémy atd), tak nám zbývá 40A, které tečou do baterky. Když vezmeme účinnost otevřeného Pb akumulátoru 80 %, tak tedy 1200C / 40A / 0,8 = 37,5sec. Tolik vteřin trvá, než se do baterky natlačí náboj, který se spotřeboval při startu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Baterie

Příspěvek od newli »

Me ten "zazracny" panasonic vydrzel jen 3 roky. Ale jezdil jsem dost kratke trasy a vyuzival v zime webasto.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Baterie

Příspěvek od kiti »

Tak to nechápu. Honzo dost dobrý
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“