To si nemyslím. Tohle platilo u starých vozů s dynamem. Koukni do těch logů co jsem dával, jak to krásně drží napětí.outback píše:Naše starý auta nemají dimenzovaný dobíjejí na permanentní svícení
Baterie
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Baterie
Napětí to drží za normálních okolností. 10A je hodně, když vytlučeš o víkendu na chalupě 60Ah baterku k limitu a pak jedeš dvě hodiny domů, tak je rozdíl 20Ah - to může znamenat, že se vrátíš buď s plně nabitou baterkou, nebo ne - a na couračkách ve všední dny ve městě to pak moc nedoženeš.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Odběr světel ve dne mi taky vadí, ale alternátor to v pohodě zvládne a na dobíjení akumulátoru konstantním napětím to nemá vliv.
Já myslím, že Tomáš pochopil, že té startovací baterce nevyhovuje cyklické zatížení. Ty časté starty a popojíždění to klidně ustane. Na to je ta startovací baterka dělaná.
Já myslím, že Tomáš pochopil, že té startovací baterce nevyhovuje cyklické zatížení. Ty časté starty a popojíždění to klidně ustane. Na to je ta startovací baterka dělaná.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Baterie
Já nevím, nemám na to zcela jasný názor podložený čísly. Mám v autě poddimenzovanou baterku Varta neurčitého stáří, vystavoval jsem jí cyklickému zatížení podobně jako Tomáš, stála půl roku vybitá do mrtva než jsem auto koupil, vydržela u mne tři zimy a před tím kdo ví kolik, a pořád drží. Tak se v tom vyznej. Tomášovo pracovních verze co mi řekl do telefonu je, že všeobecně slovenské Exide nedosahují kvalit českolipské Varty. Uvidíme za dva tři roky.mnov píše:Odběr světel ve dne mi taky vadí, ale alternátor to v pohodě zvládne a na dobíjení akumulátoru konstantním napětím to nemá vliv.
Já myslím, že Tomáš pochopil, že té startovací baterce nevyhovuje cyklické zatížení. Ty časté starty a popojíždění to klidně ustane. Na to je ta startovací baterka dělaná.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Také jsem měl jednu takovou baterku, ani se nedal poznat výrobce, bylo na tom znát jen VW, ale nevím, kde takovou druhou koupit.outback píše:
.. Mám v autě poddimenzovanou baterku Varta neurčitého stáří, vystavoval jsem jí cyklickému zatížení podobně jako Tomáš, stála půl roku vybitá do mrtva než jsem auto koupil, vydržela u mne tři zimy a před tím kdo ví kolik, a pořád drží. Tak se v tom vyznej.
Jinak co jsem dával ty logy starší baterky, tak ta stále startuje traktůrek na chalupě, ale bude mít tak max. 10 Ah.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Baterie
Ta starší baterka vypadala ještě pěkně, tenkrát určitě 10Ah neměla, to by nebyl při startování tak malý pokles. Já mám tu starou baterku z přívěsu už těžce mrtvou, nominálně 60Ah (zřejmě C20), a na měřáku pořád dala 20Ah (C10). Přitom když jí dám z nabíječky rovnou do přívěsu a zapnu naplno stropní větrák, tak se sám vypne, protože detekuje pokles napětí jako u vybité baterie...okamžitě jde z 12.8V úplně do kolen.
V mé první Oktávce TDI po 400 000 km a 17ti letech teprve končí druhá baterka...to byly časy.
V mé první Oktávce TDI po 400 000 km a 17ti letech teprve končí druhá baterka...to byly časy.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Baterie
Mám Vartu Blue (560 410 054, D47), 5 let a už ztrácí dech, když je studená - poslední zimu párkrát zaváhala, ale teda zatím vždy to nakonec nastartovalo (nechat chvíli svítit světla, ona se ohřála a už to frčelo - ale na první zatočení třeba úplně zhasly kontrolky - to nemám rád). Tohle nerad nechávám na poslední chvíli, kór když se zase blíží zima. Přemýšlím, co koupit. Buďto zase tu samou - 5 let u baterky za 17 stovek mi přijde celkem fér. Nebo se mi vždycky líbily Exide. Konkrétně Exide Premium EA654. Co poradíte?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Baterie
Pokud se ti vejde... Mně EXIDE Premium EA640 přežila 8 zim, ale letošní už riskovat nebudu a koupím zas tu samou
Re: Baterie
Tak EA654 má stejný rozměry jako ta Varta D47 a oboje jsou "asijskej" typ, s kontakty navrch. Takže to bude sedět určitě.
Takže říkáš, že Exide Premium je ok? Jak dlouhý jezdíš trasy, jak moc startuješ?
Takže říkáš, že Exide Premium je ok? Jak dlouhý jezdíš trasy, jak moc startuješ?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Mám EA654 a jsem spokojenej. Zatím ji mám přes rok, nabíjel jsem ji jen jednou preventivně před Rumunskem. Ustála i několik hodin denně lednici a nabíječky napřímo, lednici jsem vypínal večer. Myslím, že ji měl i Tomáš předseda, ale odepsal ji svejma vybíjecíma cyklama s 1600W měničem . Pak zjistil, že na jeho styl se dělají duální baterie, který ten vybíjecí režim snesou. Tohle je primárně na startování a na to věřím, že bude fungovat dlouho a v poho. Exide mám několik let i na motorce taky OK.
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Re: Baterie
Většina cest je do práce a z5 a to je jen 3,5 kiláku nebo po městě tak do 5-10km. Delší trasy většinou jen v létě. Baterku jsem vždycky před zimou preventivně dobil a pak za zimu 1-2x taky víceméně preventivně. Nikdy se mi nestalo, že bych ji úplně vybil a nenastartoval. A vždy nabíjena bez odpojování přímo v autě nabíječkou Ctek.HonzaCZ píše:Tak EA654 má stejný rozměry jako ta Varta D47 a oboje jsou "asijskej" typ, s kontakty navrch. Takže to bude sedět určitě.
Takže říkáš, že Exide Premium je ok? Jak dlouhý jezdíš trasy, jak moc startuješ?
Možná že by ještě devátou zimu při častějším dobíjení přežila, ale už nechci riskovat. Odsloužíno má za ty prachy bohatě
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Já jsem po Rumunsku nadšenej z duální Varty, kterou jsem pořídil na základě tipu od outbacka. Pro mé používání je to opravdu to pravé. Celý týden byl puštěný měnič, jela lednička, dobíjely se přes noc powerbanky, baterky a telefony. Ráno to startovalo jako kdyby se nic nedobíjelo a to i dneska, po dvou dnech stání v kempu, kdy i měnič vypnula vestavěná podpěťová ochrana, nastavená na 10.5 V. Evidentně dobrá volba.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
OK, tak duální je v mym případě určitě zbytečná. Ale o Exide zatím mluvíte pěkně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Jen doplním, že ta duální stála 2600 Kč, což oproti 19 stovkám za Exide není nijak dramatický rozdíl. To píšu spíš pro ty, kteří by vlastnosti duální baterie opravdu využili.
Budu sledovat její chování a předávat informace...
Budu sledovat její chování a předávat informace...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20601
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Baterie
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat