Koroze na voze (všeobecně)

Plechy, plasty, nárazníky, zástěrky, lak, okna atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

Honzo kdybys nesehnal, tak to zařídím v Plzni.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od HonzaCZ »

Díky Tome, zatím sonduju průchodnost tohohle řešení. Ono když jsem je teď prohlédl naživo, tak na tom nejsou tak špatně, jak to vypadalo z fotek. Jako kdybych si s nima pohrál s drátěným kotoučem, pasivoval je a natřel nějakým tím Hammeritem nebo Alkytonem a nakonec vystříkal voskem, tak jsem přesvědčenej, že by to stačilo. Ale zase když už mám druhý a nejsem časově omezenej, tak si říkám, že by ten zinek nebyl špatnej nápad. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od mnov »

Honzo, já bych se na zinkování ramen vykašlal. Vevnitř to nikdo od zbytků barev nevyčistí. Navíc jsou to vrstvené plechy. Tam bude nějaká dutinka a rameno se roztrhne. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
OndraH
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 609
Registrován: stř zář 09, 2009 4:39 pm
Bydliště: Střimelice

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od OndraH »

Honzo, máš na mysli galanický zinek? Já jsem nechával zinkovat v galvanovně Švestka v areálu výzkumných ústavů v Běchovicích, po domluvě tam i pískovali ale jestli disponují lisem, tak to netuším.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

Ne, Honza myslí žárový zinek a doporučil jsem mu to já. Na předních ramenou není nic vrstveného. Zrovna ramena na BP jsou poměrně dost otevřená, takže pokud to vypískuje někdo trochu poctivě, lze se tam dostat docela slušně. Povedlo se to i mě na mém. V zinkovně to před aplikací máchají v kyselině a ona to naruší docela slušně. Ten zinek zatekl i dovnitře docela slušně. Samozřejmě ne naprosto ideálně, taky vnitřky ramen jsou stříkané voskem. Ale já to dělal nejvíc a primárně kvůli ochraně zvenku, protože nic není tak otěruvzdorné, jako žárový zinek.
Jasně, že Honzovo mazlík není vystaven takovému otěru o terén jako Kredenc, kde přesto ty přední ramena dostávají pokouřit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od HonzaCZ »

No a tak teď mi řekněte, jak je to žárový vs galvanický? Vymáchat to v kyselině se musí tak jako tak. A pak se to buďto stříká žárovým a nebo se to taky vymáchá v lázni?

Ondro, ty Běchovice myslíš https://a-zcentrum.cz? Na ty jsem taky narazil.

Pak jsem narazil ještě na jednoho pána, ale zatím mám na něj jednu referenci a prej nic moc. Ten zase říkal, že se tam ty siláče nechaj až do konce a vylisujou se až po zinkování, pak se tam frknou nový a může se to lakovat, natírat atd.

Nějaké komentáře k uvedenému? Já s tím fakt nemám zkušenosti. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Honzo, já bych se na zinkování ramen vykašlal. Vevnitř to nikdo od zbytků barev nevyčistí. Navíc jsou to vrstvené plechy. Tam bude nějaká dutinka a rameno se roztrhne.
Jak jsem psal, já s tím fakt nemám zkušenosti, ale co by se na tom roztrhlo?
Přílohy
2021-01-23 15.35.52_.jpg
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

Honzo galvanické zinkování je dobré tak na šrouby nebo na drobnosti. Nanesená vrstva zinku je v desetinách mm. A odolnost vůči soli je mizivá.
Žárový zinek je v tloušťce násobně větší a zaleje spoje a sváry. A odolnost vůči soli je maximální.
Na žárové zinkování tam určitě silentbloky zůstat nemůžou. To musí ven.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
OndraH
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 609
Registrován: stř zář 09, 2009 4:39 pm
Bydliště: Střimelice

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od OndraH »

Jo, v tomhle případě máš Tomáši pravdu, u ramen nedává galvanické zinkování smysl. Navíc při galvanickém zinkování by uvnitř těch ramen prakticky žádný zinek nebyl.
Ale nevidím jediný důvod, proč by tyhle ramena nešly zinkovat žárově. Jediný "problém" bych viděl v tom, že oka na silentbloky by se mohly tou vrstvou zinku "zmenšit" a normální silentbloky by tam mohly jít hůř nalisovat. Ale to není nic, co by nešlo vyřešit.
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48971
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

To se před aplikací prostě trochu obrousí.
Ale lis si s tím poradí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od RadekN »

Jsem myslel, že i galvanika se potápí, pak by neměl být problém i s vnitřkem ne?
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od podvlada »

Asi potápí, ale je možný, že ten zinek neni rozpuštěnej v lázni (to by bylo to žárový asi?), ale nanáší se z elektrody, tak se asi nanese jen na povrch, kterej je "vidět"? Tipuju :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od marek.sm »

Nevím ale řekl bych, že proud v tý lázní půjde cestou nejmenšího odporu, tak poteče mezi vnějším povrchem a druhou elektrodou a nemá potřebu zabíhat někam dovnitř a prodlužovat si cestu.
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od ok1mpx »

Přesně tak! Elektrickej proud je jako lidi. Línej. A rád si zkracuje cestu. Třeba zkratem. :-DDD
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od mnov »

VDC píše:Ne, Honza myslí žárový zinek a doporučil jsem mu to já. Na předních ramenou není nic vrstveného.
Jsou to plechové výlisky a je na tom navrstveno příslušenství. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Karoserie, zasklení a exteriér vozu“