Celoroční pneu
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Celoroční pneu
Uvažoval někdo o Michelin CROSSCLIMATE XL ?
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: letní pneu
Viděl jsem je i naživo a moc mě nepřesvědčily ... Podle mě nemají žádné "ostré" hrany, takže záběr na zmrzlém sněhu nicmoc.Marty73 píše:Uvažoval někdo o Michelin CROSSCLIMATE XL ?
Když už celoročky, tak mě zaujaly tyhle Nokian Weatherproof
Ale nevím, jestli se to hodí do vlákna "letní pneu"
Jinak já moc celoročky nemusím ... měl jsem na Forestrovi "Hankook Ventus ST RH06" a to bylo něco jako zde miliokrát propírané Geolandary ... to prostě nejelo dobře ani na suchém letním asfaltu.
Můj názor:
Pokud má někdo malý nájezd, ale potřebuje v zimě na sněhu jezdit, tak bych doporučil výhradně zimní pneu a nechat na autě celoročně až se sjedou. To bych doporučil i majitelům SUVeček, kteří semtam sjedou z cesty.
Pokud jezdí někdo jenom kolem komína po odklizených posolených středoevropských cestách posledních let, tak mu stačí i ty celoročky.
Kdo jezdí více, resp. si chce užít výhodod obou ročních období, tak holt musí mít dvě sady.
Re: letní pneu
Jo, zcela vážně. Koupil jsem ale nakonec Goodyear Vector 4Season a na daný účel přesně splnily očekávání, a tím je nemít na autě staré pneu. Při nájezdu 5-8 tis. km/rok reálně nemám šanci využít dvě sady pneu. Michelin byly dražší a spíš se mně zdály určením jako letní s nouzovým zimním provozem než celoroční, které jsou víc zaměřené na vlastnosti v zimě.Marty73 píše:Uvažoval někdo o Michelin CROSSCLIMATE XL ?
Prakticky: Loni jsem v zásadě dojížděl jinak vynikající zimní Dunlop Wintersport 3D, vzorek byl 4-5 mm, ale byly myslím 6 let staré. Už na mokru začaly zlobit, ale to, co jsem s nima zažil v čerstvém sněhu (do 5 cm), to byl mazec. Jinak nudné auto (2.0X AT 116kW) se stalo velmi zábavným, neboť jelo jenom dveřma bokem. Bohužel i tehdy, když jsem to nechtěl. Zastavit z 30kmh byla záležitost na desítky metrů. Zastavit z 30 kmh směrem dolů z 6% svahu nešlo, jelo to jak sáně. Abych měl srovnání, projel jsem si tu samou trasu s outbackem, kde jsem měl tou dobou úplně nové Conti TS850 a žádný problém, směr držely parádně, zabrzdily v zásadě "na místě". Druhý den jsem forestera přezul na už koupené 4Season a dva dny poté, při další nadílce, jsem je pořádně protáhl v podobných sněhových podmínkách + lehký terén a subjektivně se chovaly stejně jako TS850. Závěr pro mě je jasný, na druhé auto s malým nájezdem, do nehorského provozu jsou dnes celoroční pneu optimální volbou.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: letní pneu
Přesně to bych udělal, mít druhé auto pro ženu nebo na couračky po městě.npeter píše: Závěr pro mě je jasný, na druhé auto s malým nájezdem, do nehorského provozu jsou dnes celoroční pneu optimální volbou.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)