Opravná sada na místo rezervního kola

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Pitváš se v tom spíš ty námořníku,nic ve zlém :-| Dle mě se mýlíš hlavně v tom,no nikdy se to důsledně neřešilo.Prostě se tam narvala nádrž lpg jako fajn řešení co se týče umístění nádrže a bylo,nějaká deformační zona nikoho nezajímala,stk ani nikoho jiného!Nikdo neřešil deformační zonu,jo řešil,ale jen vzhledem k tomu,že se nádrž lpg umístila podélně či příčně do kufru a to vzhledem k možnému ohrožení posádky,pak se to omezilo a pak se to myslím úplně zakázalo,oboje snad.Aspoň příčně jo,či podélně,to už včil nevím,ale vím,že se to řešilo.
Spojitost s rezervou a jejím nahražením čímkoliv bych tu rozhodně neudával...Nádrž lpg je furt plná plynu,je to furt bomba,když to řeknu blbě,i když hodně dobře a nadmíru naddimenzovaná,ale brát to jako bezpečnou deformační zonu mě přijde už hodně scestné.
Taky by mě zajímalo mimochodem,jak zjistíš,že rezerva je součást deformační zony u konkrétního auta,možná to jde zjistit,ale jak zjistíš,že rezervu v tomhle smyslu nahrazuje nádrž lpg to už vůbec netuším.Jak říkám,já bych tohle vůbec neřešil,jen se k tomu vyjadřuju tak nějak pro pořádek věcí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

Nikdo neříkal že je to bezpečná deformační zóna. To asi žádná deformační zóna není. Součástí def. zóny rezerva je pokud výrobce nedává jinak. Subaru jinak neudává, viz odkaz výše. Jiné než válcové nádrže mohou zasahovat do deformační zóny. Musí být umístěny min. 30cm od nárazníku. Takže pokud auto bez rezervy správně jezdit nesmí a s nádrží ano, tak ji nádrž nahrazuje. Chápu tvoje myšlenkový pochody, ale na věci to nic nemění.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od VDC »

Šímo má pravdu Námořník. S těmi deformačními zónami to tak opravdu je.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od spm »

Přijde mi to teda taky dost ulítlý, aby deformační zónu tvořilo něco, co se dá uživatelsky odstranit během deseti sekund a dá se čekat, že to tam taky ne vždy bude (až to původní kolo někde ulítne nebo to po výměně bude hozený někde v autě). Ale ono co dneska dává smysl :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

Řekni upřímně, kolik aut jezdí bez rezervy, protože mu ulitlo kolo :-). A týká se to starších aut co byly homologovaný s rezervou. Dnes už asi každý auto může jezdit s lepící sadou a rezerva je za příplatek. Jinak statisticky auto píchne jednou za 150t km. Pokud nemá zavistivý sousedy, jako já. Než jsem ho chytil tak jsem byl návštěvníkem pneuservisu každý 2 měsíce a pokaždý vrut v kole :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22543
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od spm »

To je takový to když se sere, tak se sere. Úplně vidim, jak to přezuju někde na dálnici, v tý rychlosti to píchlý kolo hodim ledabyle do kufru a než s tím někam dojedu, tak mi do toho kufru něco vletí :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

:-) :-) znám to, když se má dařit tak se bude dařit ať děláš co děláš :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od Tapan »

Tys ho chytil, hajzla? Gratuluju. A teď píšeš z cely, nebo tě vyšetřují na svobodě? :-D
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

námořník píše:Nikdo neříkal že je to bezpečná deformační zóna. To asi žádná deformační zóna není. Součástí def. zóny rezerva je pokud výrobce nedává jinak. Subaru jinak neudává, viz odkaz výše. Jiné než válcové nádrže mohou zasahovat do deformační zóny. Musí být umístěny min. 30cm od nárazníku. Takže pokud auto bez rezervy správně jezdit nesmí a s nádrží ano, tak ji nádrž nahrazuje. Chápu tvoje myšlenkový pochody, ale na věci to nic nemění.
Je to možné nehádám se,jde mě o to jak se věci skutečně mají.Jen mě to přijde furt kapku máklé :-) Ještě mě zajímá odkud čerpáš teda informace,určitě to tedy máš odněkud ofiko,myslím tím hlavně toto:když auto bez rezervy jezdit nesmí a momentálně má místo rezervy nádrž lpg,tak ji nádrž nahrazuje.
Teď navíc nevím co tím slovem nahrazuje myslíš,jestli nahrazuje rezervu samotnou jako prostředek určený k výměně kola(což je doufám se shodnem totální kravina :-) ;) ) nebo nahrazuje deformační zonu.Já furt hlavně nevím proč by nádrž lpg měla vůbec něco nahrazovat,odkud se ta myšlenka vzala [?]
Jo a shodnem se ale taky v tom,že když subaru nepovoluje jezdit bez rezervy,tak můžeš mít nádrž lpg a ještě musíš vozit rezervu(měl by jsi teda).Žádná opravná sada nic oficiálně neřeší,pokud to výrobce onoho modelu nepovoluje. [?]
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

Nepovoluje jezdit bez rezervy, protože auto je s rezervou homologovano a jsou s ní dělaný crasch testy atd. Vyndat ji z místa kam patří a jezdit bez ní není přípustný. V rámci zakona. Tohle je na stránkách ministerstva dopravy uvedených výše. Tím že ji dáš na střechu nic nezmeníš. Je to z roku 2009. Pokud ji tedy nahradiš homologovanou nádrží, tak už tam rezervu nedáš, nebo snad jo? Do roku 2009 jsi musel vozit rezervu v kufru. Podle metodiky ministerstva dopravy se tam ta nádrž dát může a je popsáno za jakých podmínek. Je to ve Wordu, a je to velký tak to sem nedám. Najdeš to bez problémů. Jedinej důvod proc by měla být u auta, staršího, rezerva v kufru je homologace. Pokud je na jejím místě homologovaná nádrž třeba na lentilky a všechno je schválený tak rezerva v autě bejt nemusí,ale stačí opravná sada. Už jenom z toho důvodu že tam ani být nemůže na místě kde má být. Mít ji hroznou v kufru může být i životu nebezpečný. Uf :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od mari75 »

Prostě jednoduše a krátce. Když je nádrž na plyn místo rezervy,tak je dovoleno mít opravnou sadu. A když je nádrž za sedačkami čili válcová nádrž,tak musí být i rezerva na svém místě =) . Což vlastně ničemu nevadí,protože ničemu nezavazí a je bezpečně umístěná.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Mmt mmt :-) pokud je auto homologované s rezervou,tak by jsi jí měl mít v autě,s tím nemá LPG nádrž nic společného.A žádná opravná sada ti nenahrazuje rezervu,to si jen lidi zjednodušují pravidla,já to chápu,ale v pořádku to není.Mluvíme teď o starších autech,nebo o autech kde je jednoduše rezerva od výroby,ale hlavně má auto homologované s rezervou.
Osobně jsem vždy tu rezrevu v kufru měl,hlavně skrz sebe,opravná sada vyřeší jen některé defekty,taky trochu skrz cajty za čárou a jejich možné mastné pokuty.Měl jsem ji upevněnou kurtnou,opět skrz sebe,šlo by to sotisfikovaněji,ale účel to splnilo.Není pravda,že by rezerva v kufru nemohla být,jen musí být řádně upevněna.Rezervu v kufru je upevněna a zvenčí nikoho neohrožuje,nepřesahuje hrany auta apod...Nějak ten problém s rezervou vyřešit přeci musíš,když máš místo pro rezervu zaplněné nádrží lpg a opravná sada oficiálně nic neřeší,protože...se mě zdá,že se točíme v kruhu námořníku :-D ;)
Ty ve finále tvrdíš,že i když je auto homologované s rezervou,tak pokud máš nádrž lpg umístěné v prostoru určeném pro rezervu a máš v autě opravnou lepící sadu tak rezervu mít v autě nemusíš a vše je takhle správěn,nehrozí ti žádný postih???To přeci není pravda ne,to nikde nepíšou,nikde jsem to nečetl,chci důkaz! :-D
Edit:ještě si pamatuji,jak mě plynař co dělá lpg celý život říkal,že rezerva být musí a že třeba rakušáci si na tomhle rádi smlsnou,vlastní zkušenost.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od VDC »

A nemluvě o tom, že ta rezerva v kufru by měla být uchycená. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Jj já o tom Tomáši výše mluvil ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

mari75 píše:Prostě jednoduše a krátce. Když je nádrž na plyn místo rezervy,tak je dovoleno mít opravnou sadu. A když je nádrž za sedačkami čili válcová nádrž,tak musí být i rezerva na svém místě . Což vlastně ničemu nevadí,protože ničemu nezavazí a je bezpečně umístěná.
Přesně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“