Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1229 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Další
letní pneu 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 1177
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Tak jsem hodil na XTčko letní sadu kol, abych nehuntoval zimáky v těchhle vedrech, ale letní gumy mám ještě po původním majiteli, mají už dost za sebou, na přední a zadní nápravě jsou různé typy gum od různých výrobců a i nestejně sjeté, tak je dám pryč a přemýšlím, čím je nahradit. Poradíte?
Původně jsem myslel na ryze silniční gumy, ale nějak jsem dozrál k poznání, že nejvíce srandy užiju s autem v terénu a v blátě a aktuálně spíš přemýšlím o něčem takovém:
https://pneumatiky.heureka.cz/dunlop-grandtrek-at3-215-65-r16-98h
případně co nasadil kjell (jaké jsou dosavadní zkušenosti?), vypadají taky dobře a podle štítku by mohly být lepší za mokra...
https://pneumatiky.heureka.cz/continental-crosscontact-atr-215-65-r16-98h
Jezdím 90 % silnici a když jedu do terénu, tak hlavně pro zábavu. Chtěl bych gumu, která bude dobrá na suché silnici (vymetat klikaté okresky také patří k mým oblíbeným kratochvílím), umožní bezpečný přesun i na mokru (bez blbnutí, ale nerad bych i v bezpečné rychlosti někdy zažil horké chvilky) a neztratí se v terénu (les, bláto...). Taky by mi při běžném jezdění nemusely zvednout spotřebu o dva litry :-) Je mi jasné, že pneu z odkazu nebudou v terénu nikdy tak dobré, jako kvalitní čistiokrevná AT pneu, ale BFGoodrich All Terrain T/A KO2 nebo GT Grabber AT3 mi přijdou už dost špalky a jak jsem psal - většinu času trávím na asfaltu a nerad bych zabil vlastnosti auta právě na něm, o tu stabilitu auta a držení stopy ve svižně projetých zatáčkách klikatých okresek bych nerad přišel. Taky bych nerad najednou jezdil za 14 litrů, na hluk sere pes, si kdyžtak zesílím rádio :-D
Nějaké rady, zkušenosti? Předem díky!

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


stř dub 11, 2018 10:45 am
Profil
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2692
Bydliště: Most
Osobní zkušenost s nima nemám, ale mají za mokra E a C, tak to asi na okresky nebude to pravý ořechový.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř dub 11, 2018 11:01 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 1177
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Ano, Jirko, to jsem si samozřejmě všiml. Kdybych měl břichoplaza, vezmu Dunlop Sport nebo Myšáky a o ničem nepřemýšlím. Problém je, že cokoliv, co má aspoň teoretickou šanci v terénu, není na mokru lepší než C. Já se v dešti kravit nejezdím a umím se smířit s tím, že v dešti se pojede trochu opatrněji, ale teď na silničkách mi to za sucha drží v zatáčkách jak přibitý, o to bych nerad přišel...a to ze štítku bohužel nevyčtu :-(

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


stř dub 11, 2018 11:25 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 24643
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
C na mokru věřím, že půjde akceptovat. Osobně až budu vybírat nástupce svých Grabber AT, tak C na mokru budu považovat za snesitelnej parametr. Protože Grabber AT mají na mokru E a zodpovědně říkám, že kloužou jako kurva. Proto, ačkoli ty gumy jsou na suchu bezva, v terénu bezva, už bych do nich znova nešel, protože na čerstvě namonutém povrchu je to o zabití.
Jako hezká polosilniční pneumatika se mi líbí nové Grabber UHP. Ty jsou C na vodě a vypadají zajímavě.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř dub 11, 2018 11:38 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 1177
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Předsedo, díky za zkušenost, tím nám ze hry vypadávají Dunlopy, které jsou na mokru taky E. Ty Grabbery UHP - vzorek vypadá zajímavě, možná ještě trochu víc silnice, než ty Dunlopy a Contíky, ale jestli jsem dobře hledal, na mokru jsou taky E? Viz https://www.alukola.cz/general-tire-grabber-uhp-215-70-r16-100h-tl-letni-pneu-osobni-a-suv/

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


stř dub 11, 2018 12:17 pm
Profil
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2692
Bydliště: Most
Já osobně bych spíš věřil Continentalu :-). Nějaký ATčka (možná starší než to auto :-)) máme na SGčku a hučí jako kráva, ani není slyšet že profukujou okýnka :-). Takže přidaná hodnota.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř dub 11, 2018 12:22 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10054
Bydliště: Hradubice
SUV line od Nokianu mají "C" na mokro a krásně drží, takže za mne "C" je úplně v pohodě.

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
ex Forester 2.0D Active MY09


stř dub 11, 2018 12:23 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 7416
Bydliště: Česká Třebová
Má pravdu, místopředseda. (*_^) |,,,,

_________________
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


stř dub 11, 2018 12:28 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 04, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 1586
Bydliště: Roztoky
Ahoj,

mám na Nissanu Qashqai tohle.

https://pneumatiky.heureka.cz/matador-m ... e/#section

Vybíral jsem je za podobným účelem. Za mně spokojenost.
Pavel

_________________
Obrázek
Impreza 2.0 R-S MY08


stř dub 11, 2018 12:33 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 6696
Bydliště: Brno
Na silnici ubereš jízdní vlastnosti už profilem. Cokoli vyššího jak 215/60 už bude houpavý jak parník. Takže pak je asi lépe vybírat dle vlastností na mokru. Když už to houpe, ať to tak neklouže. :-)

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


stř dub 11, 2018 6:41 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 2677
Bydliště: Jemnice, Vysočina
Mira píše:
Na silnici ubereš jízdní vlastnosti už profilem. Cokoli vyššího jak 215/60 už bude houpavý jak parník. Takže pak je asi lépe vybírat dle vlastností na mokru. Když už to houpe, ať to tak neklouže.


Svatá pravda, já jsem se vytrestal jednou a vícekrát už to pokoušet nebudu >:( . Takže i když mám teď 255/35 19, tak na silnici nic jinýho než A na mokru nepřipadá v úvahu. Jenže ti co chtějí AT gumy to mají sakra složitější a je to tak o kompromisu a musím potom podle toho po té silnici i jezdit =) .

_________________
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT


stř dub 11, 2018 6:57 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6480
Bydliště: Valašsko
Taky mám ty své Rikeny C na mokru a je to absolutně v pohodě,v tomto směru jsem si nevšiml žádného rozdílu oproti předchozím myšákům,takže si myslím to samé co píšou kluci,že C by mělo být v pohodě.Stejně to člověk zjistí až je nazuje,jedna věc jsou udávané parametry,druhá pak co na cestě...ale taky docela věřím štítkům renomovaných výrobců,nějaké podivné neznámé číně ne,tam bych věřil že štítky nasází bez skurpulí jakékoliv.
Ať vybereš Tapane dobře.
Edit:předseda dal zkušenost,že E je špatně,tj dobré vědět!Dík za zkušenost =)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř dub 11, 2018 7:52 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm
Příspěvky: 340
K zamyšlení pro Tapana:
Dilema, jestli dát na forestera ryze silniční nebo AT gumy jsem řešil už třikrát. Po dvakrát jsem zvolil AT, i když ne tak ultimativní, jak sis vyhlédl. Zmiňoval jsem je pár příspěvků zpět. Oboje měly v popisu přesně to tvoje použití 90/10. Po dvakrát jsem došel k závěru, že jsou dobré pro přesun z bodu A do bodu B, ale ne na dovádění na okreskách. Ty první, pirelky, to vůbec nedávali, ty druhé, contíky, jakžtakž, ale zase o to rychleji odešly. A tak na potřetí jsem zvolil čistě silniční obutí pro obě auta a teprve teď jsem právě na těch okreskách spokojen...
Když už něco jako AT, tak bych doporučil ContiCrossContact LX2. Akorát počítej s výdrží tak 15tkm, možná 20... Rozhodně bych nedoporučoval šípový vzorek.

_________________
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
GSX400SH 88 & XJR1300 00


stř dub 11, 2018 9:22 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 2677
Bydliště: Jemnice, Vysočina
Taky si myslím že pokud se nejezdí nějaký extra terén, tak stačí silniční. Na H6 jsem měl silniční Contíky Premium Contakt už ani nevím kolik a rozmoklou louku po bouřce i polňačky a lesní cesty byly v pohodě, nezůstal jsem nikde a jednou jsem z morké louky táhl do kopce i kámošovu Fóbii 1,2, který se od splavu nahoru nedostal ani na potřetí ;-D . Byl jsem s nimi i na Šumavě u Toma a ten krpál za myslivnou daly v tom dešti taky, a tam jsem jim už moc nevěřil, ale bez zaváhání. No a na silnici to bylo za jedna, jak jízdní vlastnosti tak i spotřeba, na těch AT to bude na silnici určitě žrát o něco víc =) ....jo a vydrželi skoro 40 kkm :-)

_________________
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT


stř dub 11, 2018 9:57 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 6480
Bydliště: Valašsko
Jj subáro dokáže i se silničními zvládnout spoustu terénu,já fakt musím jen souhlasit,že kdo jezdí z většiny afsalt je lepší silniční pneu,bo i v lehkém terénu,kde "jiní" si vůbec netroufnou forejs jede a vyjede.Ono je pak škoda se s tím trápit na cestě,někomu to nemusí vadit,ale spotřeba+vlastnosti čistě letních-kvalitních pneu jsou jinde-je to přeci jen příjemnější poježdění o které se pak člověk připravuje.Což je právě u subaru ta strašná volba-čtyřkolka co umí na asfaltu komfort a přitom rychlost a bezpečí,vychutnat si to plnými doušky či to dost dobře zabít čistě terénními pneu...Musí každý zvážit sám kde a jak využívá plejádu,myslím,že si stejně každý věrný subarák musí touhle volbou projít sám :-)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř dub 11, 2018 10:12 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 1229 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: