letní pneu

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

jorgge píše: Harry, jenže on ta asymetrie právě k přírodě patří. Každá ženská má jedno ňadro větší a druhé menší, jedno níže, druhé výše ... u některé je to poznat víc, u některé míň. Stejně jako když každý člověk má každou polovinu obličeje trochu jinou, stejně jako máš kulky v pytlíku jednu výš a jednu níž ::-DD:
Ale souhlasím s tebou, že u těch pneumatik to vypadá divně
Jorgge!
Máš naprostou pravdu! :-)
To, že mám už dneska hubu nakřivo, to jsi mi připomínat nemusel.... ::-DD:
Ale co platí v živé přírodě, neplatí stejně v matematice a fysice. :1774:
Přesto, že jsou to přírodní vědy. :!: ::-DDD:
:pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

Albi píše:já předpokládám, že konstruktéři snad vědí, co dělají !
nemáme motorky, ale dvoustopá vozidla ... asymetrie zatížení vnější a vnitřní strany pneu je zde podle mne přirozeně zohledněna asymetrickou konstrukcí ...
není to jednorázový výstřelek jednoho pochybného výrobce, ale dlouhodobý trend snad všech značek včetně těch renomovaných, který navíc zavádějí především u svých premiových modelů ... je to (snad) pokrok, a Harry, ty, který podporuješ nové technologie a trendy (no, buďme konkrétní: AT :-) ), pak konzervativně odmítáš něco, protože to "vypadá divně" ...

no, ale Galileo měl taky nakonec s tou kulatostí pravdu, tak kdo ví :811:
Albi, já opravdu v technice konservativní nejsem. :-)
Ale nejsem ochoten podporovat každou hovadinu, jen proto, že ji podporují miliony jiných.... :1774:
Hitlera taky podporovalo 70 milionů Němců z 80.... :wink: :845:

AT mi slouží lépe než MT, bez ohledu na to, že jsem chcípák. ale asymetrie u pneu je nedodělaná věc. :!:
Kdyby se asymetr. pneu dělaly obecně, tedy pro veřejnost zároveň směrové, tedy pravá a levá, jako pro F1, neřekl bych ani popel, a šel - jel to zkusit. :!: :850:

Ale tohle
2008_pneu_michelin_pilot_primacy_2.jpg
je nedodělaná odsouzení hodná
2008_pneu_michelin_pilot_primacy_3.jpg
pakárna! :850: ::-DDD:
Albi píše:já předpokládám, že konstruktéři snad vědí, co dělají !
Já ne. :!:
V Bibli stojí: "Jest mnoho povolaných, málo vyvolených". :wink:
Už jsem viděl řadu nesmyslů. :850: Byly do nich vloženy velké investice....
Ty se musí nějak vrátit.... :wink: :713: :655:

Albi, já jsem sice křesťan, ale mám židovské vychování (neplést s výchovou, :-) ). Kdyby tomuhle věřilo 9/10 lidí na světě, já to považuji za zhovadilost, a výmysl chorého mozku. :!: :850: ::-DDD:

Všimni si, prosím, že asymetr. pneu jsou na ústupu, (viz symetrický Conti Winter Contact TS 830 po asymetr. Conti Winter Contact TS 810, :!: ) :!:
a také faktu, že asymetrie desénů asymetr. pneu se výrazně REDUKUJE. :!: ::-DDD: :850:
Viz ContiSportContact2 a jiné.... :845: :-) :811:

Vzorek pneu, který přežil 20 let a stále vítězí! :!:
pirelli_p6_zoom1.gif
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od Albi »

mě asi neukecáš :845:
rozumím tomu, co chceš říci, selským rozumem bych se i přiklinil k tobě ...
ale mám z jistých důvodů tucha, že ti konstruktéři mají docela šikovné nástroje, jak to vše ověřit, spočítat, nasimulovat, otestovat lépe než my ... došli ke stejnému rozhodnutí postupně ve všech vývojových centrech, desítky laboratoří a zkušeben, tisíce mozků ...
zároveň ale mám představu, jakým způsobem tam probíhá rozhodování, takže ... kdo ví ...
:655:

no já myslím, že se mi bude jezdit dobře (a pokud ne ...:baseball: :845: )
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: letní pneu

Příspěvek od lojzmen »

Albi, ano, mají šikovné nástroje. Které vymyslel člověk. Možná více lidí. Ale ani tým nenahradí génia :-)

A tak se může stát, že globální oteplení na dvacet let dopředu šikovné nástroje předpoví každému jinak, nebo počasí maximálně na 5 dní.
Šikovné nástroje předpoví, kde je prach z Ejakulato. Co na tom, že tam nebyl :-)

Šikovnými nástroji se vymyslí plošný spoj nějaké elektroniky. A až je hotová celá série, zjistí se, že je zrcadlově obrácený :-)

A tak se šikovnými nástroji vymyslí asymetrické pneu. Co na tom, že v pravé dostaneš smyk. Beztak povědomně jedeš pravou pomaleji, tak se to ztratí.

Za vším je obyčejný člověk. Buď to nedomysleli, domysleli, ale nedokonali, nebo je to malý podvod=MARKETING.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

Albi píše:lojzmene, i ty ? ale ani ty mě neukecáš :845:

ta přirovnání jsou sice pravdivá (já také globální oteplování považuji za bublinu, ale pravdu ukáže až čas), ale trošku vzletná ...

mě tady chybí nějaký důvod, proč by nám vnucovali něco, co je horší, určitě ne proto, že by jim šlo či nešlo o naše dobro, ale prostě by neobstáli před konkurencí ...
(ale pokud má Harry pravdu, napadá mne zdůvodnění, proč v jednom testu pneu zvítězí a v jiném prohraje: němci na tom oválu kroužili doleva a angláni doprava :845: )
Albi, Ty mne také neukecáš.... ::-DD: :1774:
Tady jde proti Tobě logika, už při prvním pohledu. (Na ty gumy co jsem dal výše.)
Lojzmen Ti dal dost pádných přirovnání, já Ti jedno přidám: vzpomeň si na "kvalitu" našich zákonů! (Dělá je "elita" národa! ::-DD: ) ::-DDD:
Že je tam něco blbě, by podle těch fotek poznalo dítě ze třetí obecné.... :845:

Ovšem, jak říkal můj otec: "Každá věc má svého kupce".
(Taky mi někdy říkal: "Nehádej se, nech ho když je blbej! Kdyby nebyli na světě blbci, z čeho by jsme byli živi my?" :845:
To říkával opravdu, a není to myšleno na Tebe osobně. :1774:
Ty děláš jen jednu chybu, že dáváš přednost autoritám před vlastním úsudkem.)

Konkrétně mi vysvětli, jak je tedy možné, že obyčejná, nesměrová, "neasymetrická", ::-DD: dalo by se říci triviální nebo primitivní guma, jejíž desén někdo nakreslil před více než 20 lety, opět zvítězila ve své třídě, http://www.oeamtc.at/index.php?type=art ... id=1141277
a nechala za sebou řadu asymetrických pneu renomovaných firem. :?: :!: :?:
Vím že by mohla být i 5., ale proč za sebou nechala takové značky jako Bridgestone (Turanza ER300 Ecopia) nebo slavný Michelin (Energy Saver), či Goodyear (DuraGrip)? :?:
Proč neskončila tak stará nemoderní koncepce 19. z 19, nebo vůbec
na smetišti dějin? :!:
Jak to, že se tam drží přes 20 let? :?: :!:
Já si odpovím sám, ostatně jak je na řečnickou otázku zvykem. :845:
Je to tím, že v jednoduchosti je síla! :826: :811:
mě tady chybí nějaký důvod, proč by nám vnucovali něco
Důvod je jednoduchý: vývoj a investice do zavedení výroby stály mliardy, tak se to musí dělat a prodat. :!: Tečka. :wink: §

...a nebudeme nějakejm blbejm automobilistum dělat pravý a levý gumy! :1774:
Bylo by to sice solidnější, ale stálo by to další fůru peněz a navíc by byl zmatek v distribuci a hlavně v prodeji..... ...a na to se můžeme.... :zachod: :811:
Pořádná promoušn nás vyjde levnějc.... :845: :811: ::-DDD:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od Albi »

Nechtěl jsem v téhle diskuzi pokračovat, proto jsem smazal ten příspěvek, ale byls rychlejší ... :bp:

Snad jen nějaké poznámky:

Ano, kvalitní symetrická pneu dokáže jistě porazit (pod)průměrnou asymetrickou, a obecně vzhledem k těm drobným rozdílům ve výsledcích které by se daly skoro považovat za chybu měření, to může být i věc náhody. Proto ty testy beru s rezervou a proto nějaký zázračný rozdíl nečekám. Stačí to udělat drobně jinak a pneu v jednom testu špičková propadne.
(Ha, napadá mne vysvětlení pro ty asymetrické: jednou tam krouží doleva, jednou doprava! :supeer: )

P6 se tady neutkala se současnými nejlepšími pneu!

Ta P6-tka v tom testu zrovna nezáří, na suchu docela slabá, mokro dobrý ale tam jsou si hodně blízko, body dohání na opotřebení !

To co ti vadí na asymetrických pneu je nezdrcadlovost (stranovost), a to se týká jen těch příčných kanálků. Jenže všimni si, v tomto není zrcadlová ani ta P6, a to "podobně moc" jako třeba ta moje Dunlopka MAXX TT, také by se měla dělat levá-pravá !

Nesmysl vymyslí jeden, dva a vyhoří na tom, ale všichni ?? Nezávisle ? Kdyby další zjistili "to jsou ale blbcí, vždyť to nefunguje, my jim to natřeme", asi by se do toho nepustili taky ... navíc to co řešili jsou jízdní vlastnosti a to bylo ověřitelné okamžitě v rámci vývoje.
To není tako pumpe-duese jako jedno rozhodnutí jednoho konzernu, navíc se to jako chyba ukázalo až časem a provozními problémy atd.

Mluvíš o promoušn, ale nevšiml jsem si, že by někdo dneska nějak propagoval asymetrické gumy jako takové. Vždy propagují prostě daný model, mají svůj prémiový a snaží se vymyslet jeho přednosti (guma je hotová a pak přijdou markeťáci a udělají hezká videa a obrázky, ne obráceně) ...

V každém případě my to asi nevyřešíme, navrhuju mír! :pr:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

Máš recht, pokračování ztrácí smysl. :-) (P6 je nejlepší na vodě, proto jsem ji vzal....)
Promoušn jsem myslel to, které se dostalo asymetrickým gumám jako "vynálezu" při uvedení na trh.....

Nyní už to jen nenásilně pokračuje jako vysvětlení.
Takové ty řeči jako:
Druhy dezénů pneumatik
Symetrický - Nejlevnější typy pneumatik
Směrový - Používány stále častěji místo symetrických
Asymetrický - Dražší typy pneumatik. Nahrazují směrové.
a další kecy o perfektním odvodu vody (to vidím právě na těch fotkách :!: ). ::-DD:

Takže, útok na city, kdo chce mít lepší gumy než soused, ::-DDD: nebo prostě jen to nejlepší, měl by chtít asymetrické.... :wink:

Nechme toho, nějak bylo, nějak bude.... :-) :811:

Mír! :-) :pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: letní pneu

Příspěvek od hetzer »

jak sleduju vyvoj pneu tak mi to nez exaktni vedecke badani spis pripomina metodu pokus omyl. kdyby existoval recept na dokonalou pneu tak by stejnou vyrabeli vsichni a vsechny by byly stejne dobre.
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

Hetzere, v tom s Tebou naprosto souhlasím. :!:

Stále se jenom bádá, zkouší a vylepšuje. Pokrok je pomalý, ale ty občasné malé dílčí úspěchy jsou presentovány jako převratné..... :845: :713:
Nakonec se většinou ukáže, že to byl spíše omyl, než úspěch..... :811:

Zatím nikdo nenamíchal směs, která by v zimě netvrdla, a v létě se nemazala..... Stále musíme mít dvoje gumy. :!: :fuckoff:

Co je platné, že ti konstruktéři mají docela šikovné nástroje, jak to vše ověřit, spočítat, nasimulovat, otestovat lépe než my ...

To předpokládám, že lépe než my, poněvadž je to jejich obor. :!:
Já jsem se konstrukcí pneu nikdy nezabýval, tak je předpoklad, že o tom vědí více.
Ale asi málo k tomu, aby udělali něco, co podrží auto lépe na silnici.
Tak se jim nebudu klanět, a kupovat výplody chorých mozků nebo experimentátorů, kteří si hrají (malují nové desény) za naše peníze.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: letní pneu

Příspěvek od mack »

To je tak těžké něco vybrat,9 z 10 lidí doporučují a vždy se najde 1člověk,který ji pohaní :815: ,némá někdo skušenost s yokohama a drive,uniroyal rainexpert a pak co ty hankoky k 415 a h 714?Já se z toho zblázním :839: :839:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: letní pneu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Chlapi, já tedy nevím, ale jezdím na různých gumách už 26 let a mám-li být zcela upřímný, tak pominu-li protektory na Škodě Garde a jakési slicky na pošťácké dvanácettrojce (auta se dala stěží udržet na silnici), tak za normálních podmínek a při normálním způsobu ježdění bych řekl, že je celkem buřt, jaké gumy na autě jsou. Myslím, že kdyby drtivou většinu z nás posadili do auta, aniž bychom věděli, jaké má obuté gumy (mluvím o běžných současných), tak to ani v nejmenším nepoznáme :845: .
Současné gumy jsou už natolik dokonalé a svými vlastnostmi podobné, že výrobci spíš z marketingových důvodů různě inovují a vymýšlejí.
U zimních je to přeci jen trochu jiné, tam už rozdíly budou patrné.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: letní pneu

Příspěvek od Harry »

Tomáš1002 píše:Chlapi, já tedy nevím, ale jezdím na různých gumách už 26 let a mám-li být zcela upřímný, tak pominu-li protektory na Škodě Garde a jakési slicky na pošťácké dvanácettrojce (auta se dala stěží udržet na silnici), tak za normálních podmínek a při normálním způsobu ježdění bych řekl, že je celkem buřt, jaké gumy na autě jsou. Myslím, že kdyby drtivou většinu z nás posadili do auta, aniž bychom věděli, jaké má obuté gumy (mluvím o běžných současných), tak to ani v nejmenším nepoznáme :845: .
Současné gumy jsou už natolik dokonalé a svými vlastnostmi podobné, že výrobci spíš z marketingových důvodů různě inovují a vymýšlejí.
U zimních je to přeci jen trochu jiné, tam už rozdíly budou patrné.
V podstatě souhlasím! :826:
Upřímně řečeno, kdybych to byl býval věděl, ::-DD: jak budou na mokru a dokonce i na suchu, perfektně držet zimní Dunlopy WS 3D, :supeer: tak jsem je nekupoval užší (185/65 R15), koupil bych je v předepsaném rozměru (195/60 R15) a jezdil bych na nich i v létě a vyprdnul se na přezouvání.
Až bych je ojel, koupil bych před zimou nové.... :845: :811:
Takhle mám sice klid v duši, ale starost a výdaje navíc.... ::-DD:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: letní pneu

Příspěvek od hetzer »

Tomáš1002: ono jde prave o ty nenormalni podminky kdy ten rozdil ktery se normalne neprojevi je rozdilem mezi nehodou a zvladnutim situace - proste bezpecnostni rezerva
:drive:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: letní pneu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Hetzer: ale co to znamená? Že pro jedny gumy je bezpečnou rychlostí v konkrétní zatáčce 78 km/h a jiné zvládnou ještě 81 km/h? Nějak zásadně větší rozdíly v tom asi nebudou a jezdit takto na hranici v běžném provozu je hazard s jakýmikoli gumami tak jako tak.
Myslím, že ta hlavní bezpečnostní rezerva není v gumách, nýbrž v pilotovi, který má ve své moci jezdit tak, aby se do extrémních situací nedostal v žádných podmínkách (pokud tedy zrovna nepokouší osud na polygonu :drive: ).
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od HonzaCZ »

Tomáši, extrémní podmínka může nastat i když jedeš bezpečně nebo si myslíš, že jedeš bezpečně. Netvrdím, že se to někomu, kdo opravdu jezdí na bezpečnost stává často, ale vyloučit se to nedá. A jestli jsou gumy rozdílem mezi omotaným autem kolem stromu nebo jen vystrašeným řidičem tak je dobrý si dát na výběru záležet.

Otázka je, jestli testy, která tu jsou probírané a propírané mají vypovídající hodnotu o těchto vlastnostech gum (podle mě teda moc ne).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“