letní pneu

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Odpovědět
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: letní pneu

Příspěvek od Augi »

Kompromis semislicky vs. silniční guma jsem nechtěl řešit - proto už jedny semislicky mám, ale ty dávám prakticky jen na okruh. A kdybych naznal, že by byly ten den dobrý na projížďku, tak si je tam můžu za půl hoďky hodit.
Ale jak píšete, PS4S jsou kompromis - teda kompromis mezi chováním na suchu (kde bude AD08R asi o chlup lepší) a na vodě (tam povede PS4S). Nicméně s mým řidičským (ne)uměním se jeví PS4S jako lepší volba díky tomu lepšímu chování na mokru.
Díky za názory!
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2913
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od .dundee. »

A nebylo by lepší se naučit na semi-slickach na vodě? Mě osobně RE070 na Šumavě na mokru příjemně překvapily.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5786
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: letní pneu

Příspěvek od davidherda »

Já jsem byl mile překvapen právě AD08R na vodě.

Oproti Toyo Proxes T1R je to neuvěřitelnej skok jak na suchu tak i na mokru.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: letní pneu

Příspěvek od Augi »

dundee: Tak ono obecně by bylo dobrý se naučit řídit, ale beru to jako kontinuální a nikdy nekončící proces :-)
Možná ten rozdíl na mokru je takovej, že bych ho já se svýma schopnostma ani nepoznal.
Pak ale přichází ke slovu další metrika - životnost. Na AD08R jsem zatím slyšel jen chválu. Byly by na tom Micheliny výrazně hůře?
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2913
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od .dundee. »

To nedokážu říct. Mam zkušenost jen s RE070 a Continentaly. Z této dvojice vedou Potenzy.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19132
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: letní pneu

Příspěvek od hamoun »

potenza je skvela na suchu i na mokru ...
zpomalit se musi na vode ... kdyz hodne leje .... tam tu vodu neodvede ...

pokud jezdis rychleji zatacky, je guma s pevnymi vnejsimi boky, co se "neozvyka" (nema na vnejsku nejlepezadne drazkovani) podle me naprosto nutna ...

rychleji zatacky neznamena nic jineho nez treba vraceccky s cistou stopou na hranici adheze ... zadne silenosti ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: letní pneu

Příspěvek od Augi »

Hele, to je hodně dobrej postřeh. Teď tam mám (ještě od předchozího majitele) PS3 a je fakt, že nejvíc jsou odrbaný právě na krajích, kde lezou drážky do bočnice. Původně jsem to přisuzoval tomu, že jsem jakožto nováček párkrát neuhlídal tlak po zahřátí na okruhu, ale to zas nebyl takovej extrém, tak to možná nebylo to, co mi je tak odrbalo. A PS4 má drážkování velmi podobné.
Vracečky s pevnou stopou je přesně můj styl, takže Advany nebo Potenzy dávají větší smysl.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: letní pneu

Příspěvek od Bekr »

Tady je k danému tématu možná docela zajímavý srovnání:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Jinak ještě k tomu matlání čehokoli na náboj kola... Musím říct, že mi to jde, jako strojaři, proti srsti a naopak se všemožně bráním tomu, aby mi tam někdo něco patlal. Jenom vždycky obě dosedací plochy očistím co nejlíp drátěným kartáčem. Ale možná změním názor, až mi jednou ten disk k náboji přiroste. ;-D Se sundáním kola jsme měl problém jen jednou a je to už hodně dávno, když jsem si u favorita nechal stříknout v práškovej lakovně plecháče. Jak ten komaxit zredukoval vnitřní díru na disku, tak jsem to taky za boha nemoh dostat dolů. To je ale jinej případ...
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: letní pneu

Příspěvek od Traveller »

Já jsem nikdy na plochu mezi diskem a nábojem žádné mazání nedával a v životě se mi nestalo, že by kolo nešlo lehce nebo relativně lehce (třeba po úderu rukou) sundat?!?!? Co vy s tím děláte?!? :-/
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: letní pneu

Příspěvek od HonzaCZ »

Mně se to taky u mýho auta nikdy nestalo, a to i když jsem ještě nepatlal... ale bez patlání je to takový olezlý... ta hliníková tyčinka zachová obě plochy hezky zakonzervovaný... A že by tam nebylo dostatečný tření se fakt nebojím. Teda vazelínu, jako někteří, bych tam teda nedal, ale ta tyčinka je OK, to se dává i do závitů, je to proti zadření, zarůstání, tedy přesně pro tyto účely. Ono když pak člověk prorazí gumu někde na dálnici a nejde mu sundat kolo, tak už je pozdě tam něco napatlat... :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: letní pneu

Příspěvek od Traveller »

Ještě si dovolím trochu rozvést mazání závitů vs. velikost utahovacího momentu, resp. jeho snížení v případě mazaného závitu. Pro jistotu jsem to prokonzultoval s naším výpočtářem, abych vás moc nebalamutil.
My na ventilech samozřejmě mažeme všechny závity. U většiny maziv, které jsou tu známé pod pojmy měděnka, stříbřenka (belzona apod.) používáme koeficient tření v závitu 0,12. Nemazaný závit bereme koeficient tření v závitu okolo 0,15 (až 0,17). Samozřejmě to závisí na tom, jaká je drsnost povrchu stykových součástí.
Teorie nám tedy říká, že bychom v případě, že závit namažeme, měli úměrně snížit utahovací moment šroubu či matice, jak psal o stránku výše Jatros. Prostým výpočtem zjistíme, že by měl být snížen o cca 20%, pokud vezmeme součinitel tření 0,15. Pokud bychom vzali ten koeficient tření 0,17, tak to bude už skoro 40%.
Ale tření v závitu je jen jedna část, kterou musíme pro správné dotažení matice překonat. Stejně podstatné nebo ještě podstatnější je tření v dosedací kuželové ploše, která by se opravdu neměla mazat.
Takže mi, vzhledem k výše uvedenému, vychází, že snížení utahovacího momentu ze 110-120Nm na slabých 100Nm je u mazaného závitu tak akorát..., přesně jak psal Jatros.

PS: A jedna perlička na závěr pro zajímavost, co je také možné, když se k problematice přistoupí náležitě vědecky. :-DDD :-DDD :-DDD :-DDD :-DDD
Standardní šroub a matice s metrickým závitem M30 - matice normálně dotažená na čelo víka. ;-D Na šroub a matici byl použit kluzný lak a grafitové mazivo. Matice se utáhla momentem cca 1.000Nm a po sejmutí hydraulického utahováku se matice samovolně povolila o cca 1/4 otáčky. Kdybych to neviděl asi 5x za sebou na různých kusech, tak si řeknu, že si někdo dělá prd... :-DDD Dalo by se to nazvat třeba veselá historka ze života samosvornosti závitů.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: letní pneu

Příspěvek od spm »

Bekr píše: Jinak ještě k tomu matlání čehokoli na náboj kola... Musím říct, že mi to jde, jako strojaři, proti srsti a naopak se všemožně bráním tomu, aby mi tam někdo něco patlal. Jenom vždycky obě dosedací plochy očistím co nejlíp drátěným kartáčem. Ale možná změním názor, až mi jednou ten disk k náboji přiroste.
No, to je podle mě právě ten zásadní rozdíl. Já na to doteď taky kašlal. A kašlal bych na to klidně dál a bylo by mi to jedno, kdybych na tomhle autě nestrávil přezouváním 4 hodiny, přičemž 3,5 hodiny z toho je kopání do pravýho předního kola :-DDD (A přesně - když to člověk dělá doma na dvorku, tak je to ještě sranda... řešit to na zasněžený dálnici v noci v odstavném pruhu už taková sranda nebude :-DDD). Jenom teda furt nejsem moc moudrej co s tím, protože jeden doporučí vazelínu, druhý řekne že vazelínu by si tam teda nedal a doporučí tyčinku, která se už nedá koupit :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: letní pneu

Příspěvek od romull »

spm píše:
No, to je podle mě právě ten zásadní rozdíl. Já na to doteď taky kašlal. A kašlal bych na to klidně dál a bylo by mi to jedno, kdybych na tomhle autě nestrávil přezouváním 4 hodiny, přičemž 3,5 hodiny z toho je kopání do pravýho předního kola (A přesně - když to člověk dělá doma na dvorku, tak je to ještě sranda... řešit to na zasněžený dálnici v noci v odstavném pruhu už taková sranda nebude ). Jenom teda furt nejsem moc moudrej co s tím, protože jeden doporučí vazelínu, druhý řekne že vazelínu by si tam teda nedal …
spm: dej tam cokoliv, já to klidně namažu i prstem namočeným do motorovýho oleje :-D , jde zkrátka jen o to, aby to nepřirostlo =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11891
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: letní pneu

Příspěvek od Traveller »

spm píše:
No, to je podle mě právě ten zásadní rozdíl. Já na to doteď taky kašlal. A kašlal bych na to klidně dál a bylo by mi to jedno, kdybych na tomhle autě nestrávil přezouváním 4 hodiny, přičemž 3,5 hodiny z toho je kopání do pravýho předního kola (A přesně - když to člověk dělá doma na dvorku, tak je to ještě sranda... řešit to na zasněžený dálnici v noci v odstavném pruhu už taková sranda nebude ). Jenom teda furt nejsem moc moudrej co s tím, protože jeden doporučí vazelínu, druhý řekne že vazelínu by si tam teda nedal …
Kašlat na to nemusíš. Pokud jsi se už jednou "spálil" a přirostlo to k sobě, tak namazání těch dosedacích ploch podle mě nemůže ničemu vadit. Při utahovacím momentu cca 100-120Nm a velikosti závitu M12 nebo M12x1,5 (či kolik to Subaru má) tam je svěrná síla cca 45.000-50.000N. To jsou 4,5 až 5 tun na jeden šroub. Tzn. vynásob to 5 šrouby a výjde ti svěrná síla 20 až 25 tun, kterou je kolo přitahováno šrouby k náboji.
Zkus si "položit na beton" ten náboj, na něj polož kolo (ještě navíc středěné za centrovací otvor, takže to stejně nemá kam uhnout) a na to celé dej 20tun závaží..., schválně jestli s tím po namazání té dosedací plochy pootočíš. Já bych se skoro chtěl vsadit, že ne. :-DDD :-DDD :-DDD
Jasně, hodně jsem to zjednodušil a pominul, že velkou část momentu spolkne tření v dosedacím kuželu šroubu/matice vůči disku. I kdyby to spolklo polovinu, tak se stále, podle mě, nemá co stát, když to mázneš.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1678
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: letní pneu

Příspěvek od CoZmo »

hele vy subaristi, koukejte mi prosím zodpovědně poradit letňáky na otíka...chci mss patku nebo jaxe ten blbinec chránící disk proti orvání menuje, chci aby to bylo tiché a nezvyšovalo to spotřebu a zbytek je mi ukradenej...o přilnavost na vodě se stará subaru a nájezd je mi egál, stejně ty gumy dřív zestárnou než je orvu...sem totiž tak jemnej řidič, že ty minulý se rozsypaly na prach...po 4 letech asi.
barum apod. ignorujme, nějaký ultradrahý speciály od pirelli taky.
Koukal sem na michelin (zas jako obvykle vyber si z 20ti druhů), ty sou někde kolem 3.5tis za gumu, esli všechno ostatní bude za 2500, tak na to kašlu. Ale najít něco kolem 2tis by už smysl asi mělo.
215/55 r17
asi hledám na špatnejch webech boco...ale dozvědět se něco je peklo...
Mám hodně hrotit to, že otb je 4x4 nebo je to zas jen trik jak mě vorvat vo love? Ktery ty míšové případně sou fajn?
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“