Protektory ano či ne

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

Naprosto souhlasím s názory VDC. :!:
No tak především je asi dobrý si uvědomit, na co člověk auto používá.
:wink: :811:
Třeba se zimními protektory fy. Vraník, je obecná spokojenost, systém Green Diamond navíc velmi zajímavý. :826: http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php
Určitě je lepší koupit si nové Vraníky, ::-DD: než jezdit na starých, tvrdých, nebo ojetých (pod 4 mm) zimákách. :!: :850:
Poměrně slušné vysvětlení, jak to bylo s protektory před dvěma lety, je zde http://www.tipcar.cz/tema__protektorova ... -2594.html . :-)
Zkrátka strašení nekvalitou a ohánění se strachem o život je blbost ::-DD:
O život se bojím i na zánovních pneu. Jednak můžu na něco najet, jednak se nedá věřit úplně, v podstatě ničemu...... :wink:
Nikdy nikdo z nás neví, jak jeho cesta skončí.... :wink:

Každá, i nová pneu se má zajíždět, t. zn. prvních 500 až 1000 km přehustit o 10 až 15 % a jezdit 2/3- až 3/4-rychlostí.
Už při tom by se projevila vada.

Samozřejmě, pro nás letní protektory nemají cenu, ale obecně je protektor plnohodnotná náhrada pro klidného řidiče v obyčejném - nesportovním provozu.
Pro terénní provoz jsou velmi výhodné. :!:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1678
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od CoZmo »

"Každá, i nová pneu se má zajíždět, t. zn. prvních 500 až 1000 km přehustit o 10 až 15 % a jezdit 2/3- až 3/4-rychlostí. Už při tom by se projevila vada."

Neprojevila.
1) těžko někoho donutíš jezdit na 2-4 rychlostní stupeň, to je dost nesmyslný požadavek v roce 2010. To je fakt neuvěřitelná blbost, neuraž se. Kdyby toto doporučil jediný výrobce pneu, tak už zkrachoval. Navíc se obecně předpokládá zhoršování vlastností ojetím, nikoliv zlepšení a stabilizace dezenu jeho oškrábnutím o asfalt. A případná vada se projeví i bez toho a věř tomu, že ji poznáš. Proběhne převážení, kontrola tlaku, přehození kol a víš, že jedno je blbě a neni to mechanická závada vozu.
2) Přehuštění o 10-15 % si uděláš v létě při 90km/h na pár kilometrech...tak 20-30 ujetých. Pro chování pneu to nesmí mít vliv. Opradu zkuste to někdy si proměřovat chování tlaku v pneu s ohledem na jízdu...mně k tomu kdysi donutila utíkající guma, začínal sem u pumpy na 2,2 a po 60km sem dorovnával na 2,6. To neni 10%.

"protektor je plnohodnotná náhrada" - protektor je náhrada. Plnohodnotná nikdy, protože nikdy nemůže mít vlastnosti ani životnost shodné s pneumatikou, na kterou je nabastlenej.
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21968
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od HonzaCZ »

CoZmo:
1) Harry, určitě nemyslel kvalty, ale dvě třetiny až tři čtvrtiny rychlosti, na kterou je člověk zvyklej - prostě jezdit o trochu pomaleji.

2) Výrobce samozřejmě udává doporučený tlak, který se má použít na studenou gumu, takže počítá s jejím zahřátím a zvýšením tlaku. Zase. Harry pravděpodobně myslel zvýšit o těch 10-15% ten základní tlak. Takže ten "zvýšený" po jízdě na dálnici bude ještě vyšší...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1678
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od CoZmo »

Honzo, i kdyby harry myslel pomalejší jezdění než moje obvyklý, tak je to zase blbost a ještě větší. Pneu má danej rychlostní index a každej jezdí jinak, takže když prvních 1000 km budu jezdit v přítelkyni autě o 1/3 pomalejc jak mám ve zvyku, tak stejně pojedu rychlejc jak ona. Takže se dozvíme ještě větší prd a jenom se v tom nesmyslu motáme a můžeme se klidně zhádat.

2) tlak v pneu neudává výrobce pro pneu....bože můj, jaxi tohle moh vymyslet???? Tlak v pneu udává výrobce automobilu vzhledem k zatížení atp. u daného tipu vozu. Gumy, co mám na autě může někdo na jinym foukat na 1,8; já mám předepsáno 2,2 a standartně foukám 2,4, což bych měl jenom při narvanym voze. Takže se zase nejedná o přefukování a hodnota 10-15% je zcestná, nic neříkající blbost.
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

CoZmo:
Je to tak, jak píše HonzaCZ.

Možná jsem se vyjádřil příliš zkráceně, psaní mi dělá potíže, chybí mi kousek pravé ruky.

Doplňuji:

1. Rychlost se týká údaje Si /Speed index/ na pneu. :!:

2. Tlak se týka tlaků doporučených výrobcem vozidla. :!:
Na př:
títek pneu.JPG
Tech.data 001.jpg
1. Není na tom nic složitého, a nic co by nešlo praktikovat. :!:
2. Je to staré doporučení výrobců pneumatik.
:idea:
Naposledy upravil(a) Harry dne pon dub 19, 2010 12:05 am, celkem upraveno 1 x.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21968
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od HonzaCZ »

CoZmo píše:Honzo, i kdyby harry myslel pomalejší jezdění než moje obvyklý, tak je to zase blbost a ještě větší. Pneu má danej rychlostní index a každej jezdí jinak, takže když prvních 1000 km budu jezdit v přítelkyni autě o 1/3 pomalejc jak mám ve zvyku, tak stejně pojedu rychlejc jak ona. Takže se dozvíme ještě větší prd a jenom se v tom nesmyslu motáme a můžeme se klidně zhádat.
Prostě jsi zvyklej na nějakou rychlost a když budeš jezdit pomaleji, tak máš víc prostoru zvládnout nějakej problém, kterej by vznik defektem u nový gumy, kterou ještě nemáš "prověřenou". A je jedno o jakou rychlost jde absolutně, ale relativně. Jinak pochop, že já se toho názoru nezastávám, jen ti vysvětluji, jak jsem to pochopil, tak se se mnou nehádej :-)
CoZmo píše:2) tlak v pneu neudává výrobce pro pneu....bože můj, jaxi tohle moh vymyslet???? Tlak v pneu udává výrobce automobilu vzhledem k zatížení atp. u daného tipu vozu. Gumy, co mám na autě může někdo na jinym foukat na 1,8; já mám předepsáno 2,2 a standartně foukám 2,4, což bych měl jenom při narvanym voze. Takže se zase nejedná o přefukování a hodnota 10-15% je zcestná, nic neříkající blbost.
Ale prosim tě, copak jsem napsal výrobce pneu? To, že ty sis to tak domyslel neznamená, že to tak bylo myšleno. Předpokládal jsem, že každému dojde, že myslím výrobce automobilu, protože to je logický. Hodnota je napsaná na autě, ne na gumě (tam možná tak maximální povolená). Tak nerejpej. :diky:
PS a "typ" v tomto smyslu se píše s Y :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1678
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od CoZmo »

Jako motoristická latina dobrý. Celkem si Harry tvých názorů vážím, ale teorii o zajíždění pneu už nevytahuj, je to pohádka. To bychom taky mohli zajíždět novej volant, nový stěrače a novej chladič, aby se nám novotou nepřehřál a my na to mohli reagovat.

Po 100 km od přezutí je vhodné zkontrolovat utažení šroubů na kolech. Pak je dobrý kontrolovat tlak a GO. No a čas od času vzorek a jeho rovnoměrné sjíždění. A konec.

Pokud je to staré doporučení výrobců pneu...nech mě hádat, někdy z roku 1960? Chjo...dřív se dělalo věcí, co už se nedělaj, třeba se opravovali duše u pneumatik...ale možná se šeredně pletu, co já vim, manuál sem k pneumatice ještě nedostal...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

Ona to není ani tak motoristická latina jako osvědčená praxe.
Jak je to doporučení staré přesně, nevím, ale v r. 1960 jsem ještě měl jiné zájmy, takže to bude mladší.....

Každěho občas něco překvapí, takový je život.

Mne třeba trochu překvapilo, že se musí
(na Subaru) zajíždět vyměněné brzdy, ale tak nějak jsem to pochopil....
Byla o tom na SC dalekosáhlá diskuse (teď ji nemohu najít).

Daleko víc mne ale překvapilo povinné zajíždění spojky, tomu jsem také z počátku nechtěl věřit. http://www.subaruclub.cz/msgboard_posts ... ssage17490
Ovšem "amigo" mi přesvědčil jasně a stručně.... :850:
cau, jen strucne "All XTD Racing Clutch Kit Required 500Miles Break-in Period." = Kazda XTD Racing spojka se zajizdi 500 mil = nejakych 800-850km

Ono je to v životě, jako v tom filmu Dědictví aneb Kurvahošigutentag http://filmovezvuky.fdb.cz/kurvahosigutentag.zip: ***"Paní doktorko, věříte v Boha?......" http://meteleskublesku.cz/?movie=18&PHP ... b23b0b794b :850: :811:

Některé věci jsou prostě k neuvěření.... :713: ::-DDD:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Albi »

u nové pneumatiky mi vždy bylo doporučeno ze začátku opatrněji, než si "sedne"; myslím, že je to kvůli tomu, že nová pneu může více klouzat, než se trochu obrousí ... nejsem si jist že jsem poslechl :845:

protektory jsou populární mezi offroadisty protože prorazit gumu za 2500 přece jen bolí méně než 8000, životnost se tam počítá spíše na počet výletů do terénu než km ::-DD:
ale kamarád si je pořídil na Patrola na běžné ježdění a po čase musely všechny pryč ...

zásadní problém protektoru je jednak že se lepí na použitou pneu, která již má něco za sebou, kord může být narušen atd, a dále že tento základ je guma která stářím degraduje ...

já tvrdím že protektory zásadně NEE a to i pro sváteční řidiče ! :1774:
ale samozřejmě chápu, že je to o penězích a určitě neplatí, že kdo je obuje, druhý den se rozseká, jen je to o zvýšeném riziku, případně horším komfortu a krátké životnosti, díky které se nakonec nemusí ani vyplatit (jako mně) ...

harry, zajet nové brzdy se co vím doporučuje pro všechna auta :idea:
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od M.Z. »

Nová pneu (stejně jako brzdy) se samozřejmě chvilku musí zajet, že to Cozmo nepoznal, je jiná věc, ale je to tak. Tohle jsem myslel, že ví každý Subarista. To sis nikdy nevšiml, že po přezutí ty gumy jakoby trochu kloužou a postupně se přilnavost zlepšuje?
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
SMARTIN
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 24, 2009 2:06 pm
Bydliště: Nový Hrozenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od SMARTIN »

S novýma pneu samozřejmě ze začátku opatrně. Při ježdění po městě a lážo plážo se nic neděje a nic se nepozná, ale motorkáři a hlavně Libor Novák ze Sezemic ( velkoobchod s motopneu ) by mohly vyprávět o rozsekanejch motorkách v první zatáčce.
SMARTIN
Subaru Outback '05 2,5i MT ( US verze )
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

Albi píše: harry, zajet nové brzdy se co vím doporučuje pro všechna auta :idea:
Albi, na protektory můžeš mít jiný pohled, ale upozorňuji Tě, že jsem o povinném opatrném "zabíhání" brzd poprvé dozvěděl na Subaru klubu. :!: :850:
U jiných aut dostaneš pouze upozornění, že nové brzdy nemají 100 % účinnost, tedy účinnost brzd zajetých. Což je celkem logické. :wink:

Ale nikdo, ani na motoristických webech, vyjma Subaru, nenabádá k jemnému, citlivému a opatrnému počátečnímu brzdění na nových brzdách. :!: :1774:

Albi, máš snad k disposici nějaký manuál, kde by se nabádalo k opatrnému brzdění při záběhu brzd s ohledem na samotné brzdy, tedy nikoliv pouze s ohledem na delší brzdnou dráhu?
Pokud ano, buď tak hodný a zkopíruj mi to! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

CoZmo píše:Jako motoristická latina dobrý.

Pokud je to staré doporučení výrobců pneu...nech mě hádat, někdy z roku 1960? Chjo...dřív se dělalo věcí, co už se nedělaj, třeba se opravovali duše u pneumatik...ale možná se šeredně pletu, co já vim, manuál sem k pneumatice ještě nedostal...
Je pravdou, že vývoj jde dál, mnoho věcí se změnilo. Také si lidé zvykli více riskovat....
Proto se slevuje z lecčehos, ale něco přeci jen zůstalo.
Tak tedy "Technický rádce" fy. Barum z r. 2004, str 2. ze 76, pravý sloupec , druhá polovina "Doporučuje se,...":
Rádce od Barumu_01.jpg
Takže teď to máš černé na bílém.
A to je to velmi ochuzené, patrně z obchodních důvodů.....

Pro protektory to (všechno, co jsem uvedl výše,) platí v neztečené míře. :!:

Nelibě nesu, když někdo ze mně dělá starého blbce.....
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3139
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Albi »

harry, jsme sice OT; ale o "zajíždění" brzd se píše v mnoha fórech, doporučuje to můj servisman a viděl jsem to i v nějakém "návodu" od brzd, už nevím zda kotoučů nebo desek (utkvělo mi to v paměti protože jsme řešili kolik vlastně km, byl tam rozdíl; běžně se říká 200-300) ... :idea:

jde prý o to že se musí trošku obrousit aby brzdily celou plochou a nepřehřívaly se lokálně ...
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Protektory ano či ne

Příspěvek od Harry »

Albi, V manuálu k autu to není. Nechci být ani demagog, ani OT. Necháme to do jiného vlákna. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“