Stránka 3 z 5

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: pát dub 14, 2017 10:23 pm
od sima
Jo tam,všichno ho vychvalují do nebes i mechoši.Mě se teda pneu sjíždí dobře,jen středy o 1 mm víc?Ale mám staré pneu,tak to už bylo a auto drží stopu jak má,bylo to děláno kdysi tam.Ty máš teda problém s autem po jeho práci?A nemůže být auto po havárce?Nevím,přijde mě to divné,když má už léta letoucí takovou dobru pověst.No že funguje na objednání to je přeci normální,aspoň u lidí co mají hodně práce,to mě fakt nevadí a že nahřívá švajcem a co jím nahřívá?Někdy je to jediné řešení,jak s elementy pohnout,tj běžná praxe,jinak zbývá už jen výměna a to by se taky nemuselo majiteli líbit,však to je na domluvě ne?Jiný by se na švajc vyprdl,nemazal se s tím...
Nebo ti nerozumím,možná jsi se na to všechno jen ptal,na to jak funguje???
Vím,že dělá práci v klidu,dá si u toho klidně kafe a oblíbenou tatranku a nikam nespěchá a mazlí se s tím,byl tam i švára,další spokojený zákazník,jeden z mnoha.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 9:05 am
od VDC
HonzaCZ píše: VDC : Tak si to nepředstavuj tak, že se guma prohne tak, že jedeš jenom po prostředku, ale tak, že prostě uprostřed běhounu je na silnici vyvíjen větší tlak, tedy i guma se víc v tom prostředku ojíždí.
Honzo to já samozřejmě chápu. Já foukám na OTB 2,3 atm jako Slávek a to je takové komfortní maximum. Víc se mi jevilo tvrdé, míň měkké. A právě si nedokážu moc představit, jaký větší tlak musí být v gumě, aby byl na její střed vyvíjen větší tlak a bylo vidět, že se na prostředku víc sjíždí. Kor u široké nízkoprofilové gumy.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 11:22 am
od Klop
sima píše: Nebo ti nerozumím,možná jsi se na to všechno jen ptal,na to jak funguje???
Ano to jsem se na vše ptal. :-)
Dneska najít důvěry hodného mechanika je problém.
Kolem pána jezdívám, i tlumiče by mi mohl testnout.

Geometrii mi dělali v Brně a mrčeli že bylo vše zatuhlé zrí a že museli nahřívat.
Ošidili to.

Hustím taky na 2.3 bar.

Děkuju za info a omlouvám se za malý OT.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 12:03 pm
od HonzaCZ
VDC: Jasně, ale tak konstrukcí pneu a jejím zatížením se to nějak rozplácne a ten střed běhounu je přecijen měkčí, tak ho to víc vypuzuje a víc se ojíždí.

Já u OTB foukal něco kolem 2,3 a samozřejmě vzadu o desetinku méně, to bych jinak nebyl já. :)
Teď u Lega (to má předepsané víc, myslím 2,3/2,2) foukám 2,5+, i když zimáky tolik ne.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 2:06 pm
od spm
koukam ze jsem asi jedinej, kdo to fouka podle tabulky :-DDD asi jsem houby rebel :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 10:49 pm
od sima
spm píše:koukam ze jsem asi jedinej, kdo to fouka podle tabulky asi jsem houby rebel

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Foukám o jednu desetinu víc(vlastně jsem tak foukal vždy na všech autech,taková malá bezvýznamná rezerva oproti doporučenému tlaku,ale furt lepší jak podhušťovat)než je uvedeno na štítku forestera.Je tam vyobrazení s menším zatížením a s větším.Beru to menší,jezdím většinou nezatížen a když v zátěži,tak jen blízko.Ale ani kdybych jel daleko a plně naložen asi bych to neřešil,nepřihušťoval.Už jsem to přestal u Forejse řešit,je to stejné jak u jiných aut,furt dokola.Takže klidně dám odvážně navíc i dvě desetiny :-D ale nemám proč,dojezd to má velký,plachtí to dobře a tvrdé je to už i tak dost.Jedině kdyby jezdil furt v zátěži,veliké zátěži.
VDC-ono nešlo taky o dvě desetiny tlaku.Tehdy bylo běžné slyšet v servisech:se vám sjíždí moc venkem pneu,přitom geo je dobrá,či nejde udělat,tak tam dejte o půl či rovnou atmosféru víc :-) A to myslím vážně,já se tím teda neřídil,mě šlo v autě vždy o pohodlí,o jízdní vlastnosti...ale byl člověk za vola :-) dneska by to snad už nikdo nevypustil,dneska se řeší každý prd i každá desetina atmosféry :-)

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: sob dub 15, 2017 11:42 pm
od Mira
sima píše: dneska by to snad už nikdo nevypustil,dneska se řeší každý prd i každá desetina atmosféry
Ha, ha. Mě v pneuservisu Golem nafučely 3,5. Na mou otázku proboha proč, mi borec povídá - no velký auto, vyšší tlak. A kola mi utáhli tak, že nešly povolit půlmetrovou trubkou. :-( Prostě odbornící.

Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03

Napsal: ned dub 16, 2017 6:24 am
od sima
A co jako?Se divíš?Golem ne:-) kua ale 3,5 to uz je pěkný tláček,dobrý mančaft!Škoda,že jsi jim neřekl zde populární výrok:A není to málo Antone Pavloviči?:-)

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: ned dub 16, 2017 12:00 pm
od modrásekpafka
Otázkou je, jaký tlak ukazuje manometr a jaký je skutečný tlak v pneumatice. Na Liberecku nefungují kompresory u poloviny čerpacích stanic, na ostatních měří při tlaku 2,0 bar 4 až 5 bar. Doma mám proto kompresor na 12V do zapalovače, ale ani on neukazuje správně a navíc mi vyhazuje pojistky v autě. Hustím tedy tak, aby přední pneumatiky nebyly rozpláclé a zadní o 0,2 baru méně, to je myslím si naprosto profesionální řešení. B-)

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: ned dub 16, 2017 10:56 pm
od spm
Já si na tohle pořídil ten příruční měřič. Vzal jsem ten bottari, který vyhrál nějaký test, akorát že jeden už vadný přišel a ten po reklamaci se rozbil po pár týdnech :-DDD Nicméně používám doteď (padá mu tlak, když se sundá, ale když se drží na ventilku, tak ukazuje v pohodě). Co se týče manometrů na kompresorech u benzinek, tak ty mi většinou ukazovaly ok, když se to nasadilo na ventilek, jakmile se tam ale přifouklo, tak to začalo ukazovat blbě. Pak jsem pořídil taky malý kompresorek na 12V, ten na manometru trpí stejným symptomem, co ty benzínkové, ale tam to nějak neřeším (nafoukám kousek přes a pak to upustím). Pojistku mi to zatím spálilo jenom ve Swiftovi, ale patrně jenom proto, že tam byla na tom okruhu 10A pojistka místo 15A co tam měla jít (a ještě zjevně v tomhle autě alternátor při volnoběhu nedává plný výkon, protože ten kompresor fungoval do doby, než se motor ohřál a otáčky spadly dolů :-D).

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: pon dub 17, 2017 12:09 am
od sima
modrásekpafka píše:Otázkou je, jaký tlak ukazuje manometr a jaký je skutečný tlak v pneumatice. Na Liberecku nefungují kompresory u poloviny čerpacích stanic, na ostatních měří při tlaku 2,0 bar 4 až 5 bar. Doma mám proto kompresor na 12V do zapalovače, ale ani on neukazuje správně a navíc mi vyhazuje pojistky v autě. Hustím tedy tak, aby přední pneumatiky nebyly rozpláclé a zadní o 0,2 baru méně, to je myslím si naprosto profesionální řešení.
Tak jestli tohle myslíš vážně,že je naprosto profesionální řešení... :-) Není co řešit,já mám léta letoucí z Lidlu digi měřák tlaku i hloubky pneu a funguje jak má.Nahustí mě přezuté pneu v pneu servisu,na požadovaný tlak,pak překnotroluju sám "lidlem",pak max jednou za půl roku a vše sedí =)Samozřejmě sem tam zkouknu okem,jen tak ze zvyku jestli není pneu víc rozpláclá.Či si přezouvám sám,nahustím na benzině,či na shellce,pak překontroluju,vše v cajku.Tu teda kompresory na benzině i na shellce fungují dobře,porovnáno s huštěním v servise i s mým Lidl měřákem.Už nevím,co k tomu víc napsat :-)

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: pon dub 17, 2017 12:19 am
od Mira
Manometr jsem měl v autě odjakživa. Pro mne součást povinné výbavy. Samozřejmě značka Kovo Brno. Měří dobře a bez zaváhání už 30 let.

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: pon dub 17, 2017 12:24 am
od sima
Já ho taky vždy měl,aj ty staré kovové,po tátovi,nevím jestli Brno :-D ale měl a nikdy jsem s nima neměl problém.

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: pon dub 17, 2017 12:59 am
od spm
Já podle oka už ani nekoukám, poznám na tom kulový. X-krát se mi stalo, že jsem přišel k autu, guma mi přišla placatá, zděšen jsem vytáhnul manometr, změřil a guma na nominálnim tlaku... Ono úplně stačí to postavit na malej hrbolek nebo něco a ta guma (zvlášť přední) vypadá úplně jinak...

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: pon dub 17, 2017 1:01 am
od sima
No a tj právě ono,když na to párkrát shlédneš a něco se ti nezdá a zkusíš 1-3 manometrem spolehlivým,víš už kdy je to jen chyba terénu,podkladu,či kdy ne,o tom mluvím...Jasně,že desetinu,dvě nepoznáš,ale poznáš anomálii,nenormální úbytek tlaku.