Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od Mareka »

Jak píše Mira - kvalita prověřená dobou = http://www.kovovd.cz/pneumerice.php
Používám dva a jednou za rok (při přezouvání v servisu) si udělám referenční měření: přesnost +- 1kPa.

A když jste u těch hodnot tlaku, které volí pneuservisy: auto dovezené z D s plným servisem v autorizáku (s komentářem: u nás v Německu je vše pinktlich - viz moje vlákno) nafoukáno na 350 kPa.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od sima »

350 kpa,hm das ist ordung 8()
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
fajfka
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 13, 2012 7:07 pm
Bydliště: Praha

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od fajfka »

Kovo Brno je fakt dobrý ,srovnával jsem ho s dost drahým profi měřičem u známého v pneuservisu a lišily se o tloušťku ručičky.
Kdy jste si změřili tlak v rezervě? Abyste se nedivili jako kmarád,když píchnul v Rakousku a dojezdová galuska měla 1,5 Atp místo 4,5 Atp. No, k nejbližší pumpě vydržela a pak jsme kupovali nové gumy dozadu,ta píchlá to nepřežila.
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22542
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od spm »

Jsem rezervy v obou autech dofukoval teď při přezouvání taky... taky tam bylo něco lehce přes 1,5, nicméně tam jsou plnohodnotný, takže to nebylo zas tak dramatický...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od u-geen »

ja nakoupil nejaky cinsky digitalni levny a merej dobre... shodujou se s komunistickym "Kovem", coz se o novym "Kovu" co jsem kdysi koupil rict neda.
Hoki
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Příspěvek od Hoki »

ferenc.74 píše: Já mám na forejsu tažný a max povolený zatížení koule mám 80kg. A s rozložením nákladu je to snad víc než jasný,musí to být rovnoměrně.

To jsi mě uklidnil, já myslel 50 kg, místo vozíku dávám nosič, na něj občas kance , naposledy 85 kg + ten nosič 20 kg , tak jsem měl strach, aby se to neutrhlo, neb nevím, jak je to pod nárazníkem uchyceno, ale zatím dobrý.
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od nun »

V poslední době medituji nad správným huštěním pneumatik (mám nové pneu a nechci je ničit) a tady jsem nikde nenašel kloudnou odpověď.
Jde mi o konkrétní situaci
- jak správně hustit u mého Outbacka 2,5i AT r.v.2005 LPG - tedy zátěž v kufru cca 100kg navíc téměř trvale (mám ve zvyku mít obě nádrže do Full)

Původní originál obutí bylo 215/60/R16 a doporučené tlaky dle štítku na vozidle myslím že tam je předek 2,0 zadek 1,9-2,3 (musím znova kouknout)
Při tomto doporučeném huštění mi přijde že pneu jsou vizuelně dost podhuštěné (rovný asfalt žádný hrbolek)

Nyní mám na autě alternativní, schválené pneu 215/55/R17 Michelin PS4
- jaké je doporučené huštění v tomto rozměru pro daný vůz ?
- jaké tlaky máte dlouhodobě odzkoušené a doporučili by jste pro mou situaci ?
- kde najít odpověď na správné řešení bez dlouhodobého testování systémem pokus omyl ?
- zatím mi "pocitově" asi nejníž "ladí oku" tlaky předek 2,3 zadek 2,3 , ale nerad bych kvůli dobrému pocitu odrovnal nové gumy...
- podotýkám že měřím za studena, max. po kilometru klidné jízdy (jednou jsem to zkusil přeměřit po dlouhé jízdě a naměřený tlak mě skoro vyděsil...)
Naposledy upravil(a) nun dne pon črc 15, 2019 10:20 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od Tapan »

Taky bych za těchto okolností hustil 2,3 / 2,3. Nějakou desetinkou pneu určitě nezničíš. Toť pouze můj názor, faktury za novou sadu gum neproplácím :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od RadekN »

Jen takový dotaz, proč mít obě nádrže full? Není to zbytečné vození kil navíc? :-)
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od Jackylle »

RadekN píše:Jen takový dotaz, proč mít obě nádrže full? Není to zbytečné vození kil navíc?
Příprava na průser?
LPG jinak než vždy na plno nemá smysl, mizne rychle. A benzín... když už ne plná, tak aspoň polovinu, aby byla rezerva na pár set km. A kdyby nebylo v dosahu LPG...

Jinak k tématu... já Lego foukala na min 2,3 kPa, gumy to neničilo více než já. Tedy zimní vraníky jsou po 5 letech sjeté minimálně a rovnoměrně. Letní šly do kopru orvané na "závodech" :-DDD Teď má na léto staré zimní barumky, přefoukané a na to ježdění kolem komína není problém, ač jsem zásadním odpůrcem tohoto řešení.

Forest je taky nafoukaný o dost více než udává tahák na dveřích, vždycky se mi zdá, že když je to dle návodu, tak je to opticky moc zplacatělé. Číslo z hlavy nevím, bo to nemusím měřit tak často jako na Legu.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1671
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od CoZmo »

asi obecná zkušenost u subaru je, že výrobce doporučuje z nějakého důvodu tlaky, které se v provozu zdají nevyhovující...

já starý lego přefukoval a bylo to fajn, u OTB jedu 2.4 předek a 2.3 zadek, že prej H6 už něco váží a předchozí majitel to měl takto vyzkoušené. U starýho lega sem si foukání taky odsledoval dlouhodobym pozorováním.

Tzn. u tebe bych se také klonil k 2.3/2.3

Jinak subaru je svině citlivá, tzn. i tu jednu desetinu poznáš, tak zkoušej...tvrdší lepší sedí v zatáčkách...to, že při prohřátí na dálnici letí tlak vzhůru je věc obecně známá :-)

Gumy tim nepopravíš, pokud nepůjdeš stylem místo 2.3 rovnou 3.3...spíš si hlídej, ať máš všade stejně, von úbytek/rozdíl na jedné straně/gumě neublíží až tak pneumatice jako hnacímu ústrojí vozu. Tady je dlouhodobá zkušenost, že pokud přehazuješ zimní letní kola za kola a nepřezouváš jen ráfky, tak časem začne docházet k netěsnosti...

A stejnak je na prd, jak každej měřák měří co chce, taxi pořiď nějakej referenční, kterému možno věřit...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
puschpull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3768
Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr Püschel
Bydliště: Most, Korozluky
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od puschpull »

V tomto období (léto), mám nahuštěno tak, že po vyjetí z garáže ukazuje displej vpředu 2,2-2,25 a vzadu 2,15-2,2
Po ujetí pár kilometrů se ustálí vpředu na 2,4 a vzadu 2,3.
Když je hodně horko a jedu dlouho a rychle po dálnici tak vpředu 2,6 a vzadu 2,5.
Víc to neřeším, takto se mi zdá tlak OK. Důležité aby v levé i v pravé byl stejný.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od nun »

Tak jestli dobře chápu tak zatím všichni to řešíte taky pocitově . . .
mám rád tvrdá data a ty mi v případě huštění pneu chybí,
pokud tedy pominu hodnoty od výrobce na dveřích pro jiné rozměry pneu,
asi budu muset dál testovat těch 2,3 a popřípadě to zaplatit nerovnoměrně sjetým vzorkem

Je tu vůbec někdo, kdo dlouhodobě jezdí podle těch nízkých hodnot tlaku daných od výrobce ?
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1671
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od CoZmo »

přefukuju leta a žádnej nerovnoměrně sjetej vzorek se rozhodně nestal ani zimákům, ani letním.

Problém ti nastane v okamžiku nerovnováhy levá/pravá strana jak psáno výše. Zkus to pocitově a po sezoně uvidíš. S hodnotou 2.3 fakt neriskuješ asi nic. Přefoukává vícero subaristů, neni to výmysl jen nás dvou tady :-)
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Příspěvek od Doro »

Už sem to tu desik psal. Jezdím přesně dle štítku a více dávám jenom na dlouhou trasu (cca do 1000 km) s plně naloženým autem.
A ikdyž mám trvale max. 2,0 a 1,9, tak se mi mají pneu tendenci sjíždět mírně více ve středu (ne na krajích, ani ve čtvrtek nebo pátek... a už vůbec ne v pondělí. >>:-@@ ....fakt jenom ve středu ;-D ). Možná to je trochu díky těm delším trasám, ale ty sou jen cca 2 x za rok. Jinak s tlakem nehýbu.
Už sem s tím laboroval a s přehuštěnou bývají problémy více na mokru, kdy to hůř drží. Raději tam mám spíše nižší tlak. Životnost pneu mám vcelku slušnou a divím se, co vydrží.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“