Stránka 1 z 5

Správné huštění pneumatik a chování vozidla

Napsal: ned kvě 10, 2015 4:24 pm
od sima
Stručně:na kolik řešíte krátkodobé dofukování hlavně zadních pneu při větší zátěži,například samotný řidič+ vozík naložený cirka 500-600 kg nákladem či větším?Jde mě o krátkou jízdu-cirka 20 km,zpět jen vozík víceméně poprázdnu,tam bych už větší dofuk opravdu neřešil vůbec.Nebo krátkodobou jízdu s 4-5 lidmi větší hmotnosti :-) průměr centový.Já si i 1-2x vzpomněl,když jsem tahal těžký vozík a pneu dofoukl a následně odfoukl,ale přijde mě to až příliš zbytečná starostlivost,zbytečná obava,rád bych nelítal furt kolem pneu:-)
Je jasné,tahání vozíku,vleku,či obytného přívěsu na delší trasu,tam bych se držel pneu štítku.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 6:50 pm
od kiti
No vzhledem k tomu že zátěž na tažné je dána a nemělo by se přesáhnout tak bych to na krátkou vzdálenost vůbec neřešil a spíš bych se věnoval rozložení zátěže na přívěsu.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 7:29 pm
od VDC
Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 10:54 pm
od Traveller
Na takové krátké vzdálenosti jak píšeš nemá cenu to řešit. To jen kdybys jel třeba s plně zatíženým autem nebo navíc s karavanem na dovolenou několik tisíc kilásků třeba do Chorvatska či Itálie. :811:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 11:21 pm
od sima
VDC píše:Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
To mě nerozumíš VDC,nebo já tobě ne,přeci naložený vozík,či karavan za autem je větší zátěž na zadní nápravu,právě proto se tak diametrálně odlišuje huštění zadních pneu,přitom přední zůstává stejné.Je jedno co na tu kouli zavěsíš...No svislé zatížení koule je 50 kg,to mě toho moc teda neřekne,to mám nějak pohlídat či spočítat? :-) Možná to myslíš tak,že při dodržení max.hmotnosti vozíku i s nákladem,která je dána výrobcem auta,by se měla dodržet svislá zátěž na kouli,ale v reálu to bývá stejně někdy jinak..Jinak ano,je jasné,že vždy je lepší náklad rozložit,to člověk ostatně ocení i pak při jízdě.
Důležité je,že tomu nijak neublížím,na krátkou trasu ne,v to jsem doufal,přeci nic nemůže být u auta tak cimprlich,ani snad japonec :-)

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 11:28 pm
od quickly
sima: na plečce (i na dehtovém forestíkovi) mám nafoukáno myslím 2,3 a za měsíc (v průměru najedu za měsíc cca 3900 km) mám 15x vozík do 500 kg, 2x do 750 kg, plně naložení (2x dospělí, 2x puberťáci 14 let, 2 psi (25 a 55 kg) a yorkshire) jezdíme tak 6x a nějaké dohušťování/odpouštění vůbec neřeším.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: ned kvě 10, 2015 11:44 pm
od sima
Jj OK,OK :850:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 7:47 am
od VDC
Šímo to mě opravdu nerozumíš. Na vozíku můžeš mít naloženo tunu a půl, ale když chytneš vlek za oj, tak ji vždycky musíš uzvednout. S vyjímkou terénních aut, by nemělo svislé zatížení tažného zařízení přesáhnout 50 kg. Takže když nakládáš káru, měl bys jí nakládat od nápravy na obě strany tak, aby byl náklad vyvážen, jen lehce na oj, aby se nepřizvedávala. V každém případě bys ji měl vždycky unést. Jakkoli jinak naložený vlek je naložený blbě. Nikdy jsem tudíž neřešil změnu huštění pneu, kvůli tomu, že potáhnu vlek a to ho standardně na chalupu tahám 120 km tam a zpět. Naopak se snažím co nejvíc krámů na káru naložit, abych ulevil autu.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 8:16 pm
od ferenc.74
VDC píše:Tlak v pneumatikách nemá s taháním vleku nic společnýho. Svislé zatížení koule by nemělo být větší,než 50 kg.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Já mám na forejsu tažný a max povolený zatížení koule mám 80kg. A s rozložením nákladu je to snad víc než jasný,musí to být rovnoměrně.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 8:33 pm
od mnov
Taky jezdím často na chalupu s vozíkem a huštění neřeším. Tam je opravdu důležité to rozložení hmotnosti na vozíku. Nejhorší je, když to zvedá auto.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 10:28 pm
od VDC
mnov píše: Nejhorší je, když to zvedá auto.
Třeba když vezeš na třímetrovém vleku, šestimetrový trámy... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 11:23 pm
od mnov
Nevím jak jsi to uhodl, ale je to tak. :-)

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 11:28 pm
od Doro
Na kratší vzd., jak pšou ostatní, cca 10 či 20 km nic neřeším a jedu opatrně, jsa si vědom, že něco táhnu.
Od cca 50 km bych to už řešil a přifoukl - tedy za předpokladu, že pojedu s plným vlekem. Tak daleko ale nejezdím (kdo jezdí např. s koněm, to řeší určitě a přifukuje).

Zase zapomínáte, že těch cca max. 80 kg, které jsou uvedeny/povoleny označují statické zatížení. Za jízdy je zatížení výrazně (v případě ostrého brzdění ZATRACENĚ) vyšší. Když si k tomu přidám díru v cestě atd., pak např. může být vyčerpána rezerva výšky pneu a akce poškoďgumuhned apod. atd. aj.
Ostatně už při jízdě z dlouhého prudkého kopce s naloženým vlekem dostane zadní náprava zabrat.
Doporučení v manuálu nejsou zprdelekost, ale proto, že se tím někdo zabýval hlouběji, než většina lidí aktuálně uvažuje. Riziko poškození čehokoliv se tímto eliminuje.....

A proto, jak pšu na začátku, to neřeším, ale jedu opatrně ::-DDD:

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: pon kvě 11, 2015 11:51 pm
od sima
Hoši "japonští",všem díky,VDC už ti rozumím 8) s tím naložením versus přizvedáváním vozíku to by mohlo být,to odpovídá tak nějak selskému rozumu.Budu se této zásady u nakládání i nadále a tím víc držet.Jinak jsem rád,že jsem se dočkal tolik reakcí,protože jsem tohle téme zde hledal a přímo toto nenašel,ale možná jsem jen málo a netrpělivě hledal.Třeba to pomůže dalším začátečníkům,či i pokročilým :850:
Doro ano této zásady se držím a jedu vždy opatrně pomalu,navíc to tahám opravdu do těžkého,táhlého velkého stoupání a jeden úsek je prostě mega krpál.V zimě je to tam opravdu drsné,severní strana a ledovice,furt sníh i když nikde okolo už není,řidiči se tomu spíš vyhýbají.Ale to jsem už vyučen,jednou jsem tam táhl vozík s xantií,prázdný a to jsem dostal po 27 letech řízení těžkou školu a to jsem myslel,že už jsem ledaco zažil a jen tak mě nemůže nic překvapit.Ouha všechno jinak,v půlce kopce jsem to otočil a musel odpřáhnout vozík,vozík začal ujíždět,auto taky,jezdil jsem po kopci na kolenou,byla totální ledovka,myslel jsem,že jiné řešení než rozmlátit auto o chalupu už není...tj povídání na dýl,ale od té doby mám těžký respekt k náhlé ledovce a k řízení vůbec,jako bych opět začínal :670: :-) Trvalo dobré dvě hodiny,než jsem to nějak šíleně za přispění zkušeného domorodce a nasazení řetězů a díky také nových vraníků s křemíky dokázal :670:On tam nechtěl jet tehdy nikdo,všeci to otáčeli jak viděli jak tam bruslím,traktor by se tam taky nedal...lesák dole se suzuki jimem na mě čučel jak vyjevený,když jsem to sjel a mával na mě,ať nahoru už nejezdím.
Ale jsem tomu rád,tímto se člověk vyučí nejlíp,dobře to dopadlo.

Re: Huštění zadních pneu při zátěži.

Napsal: úte kvě 12, 2015 9:28 pm
od VDC
Marku nezapomínáme, že těch 50 kilo je statická zátěž. Nicméně uvažuji-li v rovině prázdný auto, plná kára, tak i dynamické zatížení je pořád méně, než plný kufr. Něco jiného je, když je auto narvaný až po střechu a k tomu ještě zapřažená kára plná cihel... Prostě se vždycky snažím všechno těžší nacpat na káru a mít jí vyváženou, než mít krámy v kufru...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk