Správné huštění pneumatik a chování vozidla
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Jak píše Mira - kvalita prověřená dobou = http://www.kovovd.cz/pneumerice.php
Používám dva a jednou za rok (při přezouvání v servisu) si udělám referenční měření: přesnost +- 1kPa.
A když jste u těch hodnot tlaku, které volí pneuservisy: auto dovezené z D s plným servisem v autorizáku (s komentářem: u nás v Německu je vše pinktlich - viz moje vlákno) nafoukáno na 350 kPa.
Používám dva a jednou za rok (při přezouvání v servisu) si udělám referenční měření: přesnost +- 1kPa.
A když jste u těch hodnot tlaku, které volí pneuservisy: auto dovezené z D s plným servisem v autorizáku (s komentářem: u nás v Německu je vše pinktlich - viz moje vlákno) nafoukáno na 350 kPa.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
350 kpa,hm das ist ordung
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Kovo Brno je fakt dobrý ,srovnával jsem ho s dost drahým profi měřičem u známého v pneuservisu a lišily se o tloušťku ručičky.
Kdy jste si změřili tlak v rezervě? Abyste se nedivili jako kmarád,když píchnul v Rakousku a dojezdová galuska měla 1,5 Atp místo 4,5 Atp. No, k nejbližší pumpě vydržela a pak jsme kupovali nové gumy dozadu,ta píchlá to nepřežila.
Kdy jste si změřili tlak v rezervě? Abyste se nedivili jako kmarád,když píchnul v Rakousku a dojezdová galuska měla 1,5 Atp místo 4,5 Atp. No, k nejbližší pumpě vydržela a pak jsme kupovali nové gumy dozadu,ta píchlá to nepřežila.
fajfka
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22758
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Jsem rezervy v obou autech dofukoval teď při přezouvání taky... taky tam bylo něco lehce přes 1,5, nicméně tam jsou plnohodnotný, takže to nebylo zas tak dramatický...
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
ja nakoupil nejaky cinsky digitalni levny a merej dobre... shodujou se s komunistickym "Kovem", coz se o novym "Kovu" co jsem kdysi koupil rict neda.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec
Re: Huštění zadních pneu při zátěži.
ferenc.74 píše: Já mám na forejsu tažný a max povolený zatížení koule mám 80kg. A s rozložením nákladu je to snad víc než jasný,musí to být rovnoměrně.
To jsi mě uklidnil, já myslel 50 kg, místo vozíku dávám nosič, na něj občas kance , naposledy 85 kg + ten nosič 20 kg , tak jsem měl strach, aby se to neutrhlo, neb nevím, jak je to pod nárazníkem uchyceno, ale zatím dobrý.
- nun
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 202
- Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
- Jméno a příjmení: Miloš Kowol
- Bydliště: Třinec
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
V poslední době medituji nad správným huštěním pneumatik (mám nové pneu a nechci je ničit) a tady jsem nikde nenašel kloudnou odpověď.
Jde mi o konkrétní situaci
- jak správně hustit u mého Outbacka 2,5i AT r.v.2005 LPG - tedy zátěž v kufru cca 100kg navíc téměř trvale (mám ve zvyku mít obě nádrže do Full)
Původní originál obutí bylo 215/60/R16 a doporučené tlaky dle štítku na vozidle myslím že tam je předek 2,0 zadek 1,9-2,3 (musím znova kouknout)
Při tomto doporučeném huštění mi přijde že pneu jsou vizuelně dost podhuštěné (rovný asfalt žádný hrbolek)
Nyní mám na autě alternativní, schválené pneu 215/55/R17 Michelin PS4
- jaké je doporučené huštění v tomto rozměru pro daný vůz ?
- jaké tlaky máte dlouhodobě odzkoušené a doporučili by jste pro mou situaci ?
- kde najít odpověď na správné řešení bez dlouhodobého testování systémem pokus omyl ?
- zatím mi "pocitově" asi nejníž "ladí oku" tlaky předek 2,3 zadek 2,3 , ale nerad bych kvůli dobrému pocitu odrovnal nové gumy...
- podotýkám že měřím za studena, max. po kilometru klidné jízdy (jednou jsem to zkusil přeměřit po dlouhé jízdě a naměřený tlak mě skoro vyděsil...)
Jde mi o konkrétní situaci
- jak správně hustit u mého Outbacka 2,5i AT r.v.2005 LPG - tedy zátěž v kufru cca 100kg navíc téměř trvale (mám ve zvyku mít obě nádrže do Full)
Původní originál obutí bylo 215/60/R16 a doporučené tlaky dle štítku na vozidle myslím že tam je předek 2,0 zadek 1,9-2,3 (musím znova kouknout)
Při tomto doporučeném huštění mi přijde že pneu jsou vizuelně dost podhuštěné (rovný asfalt žádný hrbolek)
Nyní mám na autě alternativní, schválené pneu 215/55/R17 Michelin PS4
- jaké je doporučené huštění v tomto rozměru pro daný vůz ?
- jaké tlaky máte dlouhodobě odzkoušené a doporučili by jste pro mou situaci ?
- kde najít odpověď na správné řešení bez dlouhodobého testování systémem pokus omyl ?
- zatím mi "pocitově" asi nejníž "ladí oku" tlaky předek 2,3 zadek 2,3 , ale nerad bych kvůli dobrému pocitu odrovnal nové gumy...
- podotýkám že měřím za studena, max. po kilometru klidné jízdy (jednou jsem to zkusil přeměřit po dlouhé jízdě a naměřený tlak mě skoro vyděsil...)
Naposledy upravil(a) nun dne pon črc 15, 2019 10:20 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14875
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Taky bych za těchto okolností hustil 2,3 / 2,3. Nějakou desetinkou pneu určitě nezničíš. Toť pouze můj názor, faktury za novou sadu gum neproplácím
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Jen takový dotaz, proč mít obě nádrže full? Není to zbytečné vození kil navíc?
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Příprava na průser?RadekN píše:Jen takový dotaz, proč mít obě nádrže full? Není to zbytečné vození kil navíc?
LPG jinak než vždy na plno nemá smysl, mizne rychle. A benzín... když už ne plná, tak aspoň polovinu, aby byla rezerva na pár set km. A kdyby nebylo v dosahu LPG...
Jinak k tématu... já Lego foukala na min 2,3 kPa, gumy to neničilo více než já. Tedy zimní vraníky jsou po 5 letech sjeté minimálně a rovnoměrně. Letní šly do kopru orvané na "závodech" Teď má na léto staré zimní barumky, přefoukané a na to ježdění kolem komína není problém, ač jsem zásadním odpůrcem tohoto řešení.
Forest je taky nafoukaný o dost více než udává tahák na dveřích, vždycky se mi zdá, že když je to dle návodu, tak je to opticky moc zplacatělé. Číslo z hlavy nevím, bo to nemusím měřit tak často jako na Legu.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
asi obecná zkušenost u subaru je, že výrobce doporučuje z nějakého důvodu tlaky, které se v provozu zdají nevyhovující...
já starý lego přefukoval a bylo to fajn, u OTB jedu 2.4 předek a 2.3 zadek, že prej H6 už něco váží a předchozí majitel to měl takto vyzkoušené. U starýho lega sem si foukání taky odsledoval dlouhodobym pozorováním.
Tzn. u tebe bych se také klonil k 2.3/2.3
Jinak subaru je svině citlivá, tzn. i tu jednu desetinu poznáš, tak zkoušej...tvrdší lepší sedí v zatáčkách...to, že při prohřátí na dálnici letí tlak vzhůru je věc obecně známá
Gumy tim nepopravíš, pokud nepůjdeš stylem místo 2.3 rovnou 3.3...spíš si hlídej, ať máš všade stejně, von úbytek/rozdíl na jedné straně/gumě neublíží až tak pneumatice jako hnacímu ústrojí vozu. Tady je dlouhodobá zkušenost, že pokud přehazuješ zimní letní kola za kola a nepřezouváš jen ráfky, tak časem začne docházet k netěsnosti...
A stejnak je na prd, jak každej měřák měří co chce, taxi pořiď nějakej referenční, kterému možno věřit...
já starý lego přefukoval a bylo to fajn, u OTB jedu 2.4 předek a 2.3 zadek, že prej H6 už něco váží a předchozí majitel to měl takto vyzkoušené. U starýho lega sem si foukání taky odsledoval dlouhodobym pozorováním.
Tzn. u tebe bych se také klonil k 2.3/2.3
Jinak subaru je svině citlivá, tzn. i tu jednu desetinu poznáš, tak zkoušej...tvrdší lepší sedí v zatáčkách...to, že při prohřátí na dálnici letí tlak vzhůru je věc obecně známá
Gumy tim nepopravíš, pokud nepůjdeš stylem místo 2.3 rovnou 3.3...spíš si hlídej, ať máš všade stejně, von úbytek/rozdíl na jedné straně/gumě neublíží až tak pneumatice jako hnacímu ústrojí vozu. Tady je dlouhodobá zkušenost, že pokud přehazuješ zimní letní kola za kola a nepřezouváš jen ráfky, tak časem začne docházet k netěsnosti...
A stejnak je na prd, jak každej měřák měří co chce, taxi pořiď nějakej referenční, kterému možno věřit...
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3923
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
V tomto období (léto), mám nahuštěno tak, že po vyjetí z garáže ukazuje displej vpředu 2,2-2,25 a vzadu 2,15-2,2
Po ujetí pár kilometrů se ustálí vpředu na 2,4 a vzadu 2,3.
Když je hodně horko a jedu dlouho a rychle po dálnici tak vpředu 2,6 a vzadu 2,5.
Víc to neřeším, takto se mi zdá tlak OK. Důležité aby v levé i v pravé byl stejný.
Po ujetí pár kilometrů se ustálí vpředu na 2,4 a vzadu 2,3.
Když je hodně horko a jedu dlouho a rychle po dálnici tak vpředu 2,6 a vzadu 2,5.
Víc to neřeším, takto se mi zdá tlak OK. Důležité aby v levé i v pravé byl stejný.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
- nun
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 202
- Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
- Jméno a příjmení: Miloš Kowol
- Bydliště: Třinec
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Tak jestli dobře chápu tak zatím všichni to řešíte taky pocitově . . .
mám rád tvrdá data a ty mi v případě huštění pneu chybí,
pokud tedy pominu hodnoty od výrobce na dveřích pro jiné rozměry pneu,
asi budu muset dál testovat těch 2,3 a popřípadě to zaplatit nerovnoměrně sjetým vzorkem
Je tu vůbec někdo, kdo dlouhodobě jezdí podle těch nízkých hodnot tlaku daných od výrobce ?
mám rád tvrdá data a ty mi v případě huštění pneu chybí,
pokud tedy pominu hodnoty od výrobce na dveřích pro jiné rozměry pneu,
asi budu muset dál testovat těch 2,3 a popřípadě to zaplatit nerovnoměrně sjetým vzorkem
Je tu vůbec někdo, kdo dlouhodobě jezdí podle těch nízkých hodnot tlaku daných od výrobce ?
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
přefukuju leta a žádnej nerovnoměrně sjetej vzorek se rozhodně nestal ani zimákům, ani letním.
Problém ti nastane v okamžiku nerovnováhy levá/pravá strana jak psáno výše. Zkus to pocitově a po sezoně uvidíš. S hodnotou 2.3 fakt neriskuješ asi nic. Přefoukává vícero subaristů, neni to výmysl jen nás dvou tady
Problém ti nastane v okamžiku nerovnováhy levá/pravá strana jak psáno výše. Zkus to pocitově a po sezoně uvidíš. S hodnotou 2.3 fakt neriskuješ asi nic. Přefoukává vícero subaristů, neni to výmysl jen nás dvou tady
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správné huštění pneumatik a chování vozidla
Už sem to tu desik psal. Jezdím přesně dle štítku a více dávám jenom na dlouhou trasu (cca do 1000 km) s plně naloženým autem.
A ikdyž mám trvale max. 2,0 a 1,9, tak se mi mají pneu tendenci sjíždět mírně více ve středu (ne na krajích, ani ve čtvrtek nebo pátek... a už vůbec ne v pondělí. ....fakt jenom ve středu ). Možná to je trochu díky těm delším trasám, ale ty sou jen cca 2 x za rok. Jinak s tlakem nehýbu.
Už sem s tím laboroval a s přehuštěnou bývají problémy více na mokru, kdy to hůř drží. Raději tam mám spíše nižší tlak. Životnost pneu mám vcelku slušnou a divím se, co vydrží.
A ikdyž mám trvale max. 2,0 a 1,9, tak se mi mají pneu tendenci sjíždět mírně více ve středu (ne na krajích, ani ve čtvrtek nebo pátek... a už vůbec ne v pondělí. ....fakt jenom ve středu ). Možná to je trochu díky těm delším trasám, ale ty sou jen cca 2 x za rok. Jinak s tlakem nehýbu.
Už sem s tím laboroval a s přehuštěnou bývají problémy více na mokru, kdy to hůř drží. Raději tam mám spíše nižší tlak. Životnost pneu mám vcelku slušnou a divím se, co vydrží.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)