17" nebo 18"
17" nebo 18"
Tak me napadlo jestli nekdo má tady porovnání jak jezdí Legacy v porovnání na 17" a 18" kolech. Dívám se , že rozměr zůstává stejny 215x45x17 nebo 18....
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: 17" nebo 18"
Já teda srovnání nemám, ale na zimu už budu mít 17ky. 18ky vypadají dobře, ale ty díry po zimě mě ještě před přezutím zpátky na letní stály deset tisíc. Nejdřív levá pneumatika - bublinka - toho si všimli v servisu, vzhledem k tomu, že jsem měl pneu prakticky jen zajeté stačilo vyměnit jen jednu. To bylo v lednu. No a o pár týdnů později mě Kofilka na minisrazu na Rusavě upozornil na druhou bublinku - tentokrát pravá přední - takže zase nová pneu. A to podotýkám, a) že si nepamatuju na nějakou vyloženě silnou ránu z nějaké díry a b) jsou to XLka (Pirelli Sotto Zero II) - je fakt, že od té doby dávám na díry ještě daleko větší pozor, než předtím. Toliko mé faktické zkušenosti. Co se jízdního komfortu týče, nemohu říct, jelikož nemám srovnání, nicméně tipnul bych si, že na 17kách to bude o něco lepší. 18ky si ale asi nechám na léto, minimálně do doby, než sjedu i tu sadu pneu, co mám "do zásoby"...
Taky by možná stálo za zvážení nechat si od Subaru udělat ten papír o výrobcem oficiálně povolených rozměrech - já do toho jdu - né, že bych si chtěl dát na auto 19ky ::-DDD: , ale 215/45/R18 je blbý rozměr - drahý, nikdo je nemá na skladě atd...
Taky by možná stálo za zvážení nechat si od Subaru udělat ten papír o výrobcem oficiálně povolených rozměrech - já do toho jdu - né, že bych si chtěl dát na auto 19ky ::-DDD: , ale 215/45/R18 je blbý rozměr - drahý, nikdo je nemá na skladě atd...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: 17" nebo 18"
Na legacy mam 17 (na leto i na zimu) a za ty 3 zimy jsem uz 2 disky ohnul a jednu gumu znicil. Porovnani bohuzel taktez nemam, ale na ceske silnice bych 18 nechtel
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 186
- Registrován: stř črc 20, 2011 7:31 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Vokurka
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: 17" nebo 18"
Zde mé zkušenosti - léto 205/50 R17 Michelin Primacy HP (nechal jsem si z Imprezy) a zima 215/45 R17 XL Nokian WRA3 oboje na origo discích subaru.
Tovární rozměr pro Lego 215/45 R17 jednoznačně lepší jízdní vlastnosti.
Pokud jezdíš po lepších silnicích (rozuměj bez děr a "varhánků) tak bych se nebál ani těch 18tek, jinak jsou ty 17ky na české silnice tak tak.
Známý jezdí na legu GT r.v.2011 tovární rozměr v 18 léto i zimu, ale musí převažovat kola pomalu každý měsíc - větší kola víc trpí na horší silnici :839:
Tovární rozměr pro Lego 215/45 R17 jednoznačně lepší jízdní vlastnosti.
Pokud jezdíš po lepších silnicích (rozuměj bez děr a "varhánků) tak bych se nebál ani těch 18tek, jinak jsou ty 17ky na české silnice tak tak.
Známý jezdí na legu GT r.v.2011 tovární rozměr v 18 léto i zimu, ale musí převažovat kola pomalu každý měsíc - větší kola víc trpí na horší silnici :839:
SUBARU Legacy sedan 3.0R Comfort MY 2006
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
ex. Subaru Impreza 2.0D MY09 Executive Sport Edition
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17" nebo 18"
Já mám na šestihrnku na léto 18", na zimu 17" - oboje rozměr 215/45 - a zatím jsem nemusel převažovat. 18" jsou o trochu víc uskákané, ale velká spokojenost. Na loto Pirelli Zero, na zimu Nokiany WR2.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: 17" nebo 18"
Tož já mám na Legacy 17" a jezdím na 205x50x17. Na předešlém sedanu jsem měl 215x45x17 což je asi takový standart a oproti těm 215kám je to o něco měkčí a komfortnější...Te'd ale přemýšlím o návratu na 215ky pro trochu sportovnější jízdu...
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: 17" nebo 18"
Ja mam 18ky jak letni, tak zimni. Bilstein podvozek, kterej je tvrdej jako svina. A musim rict, ze komfort je hnedle lepsi nez 17ky runflaty co mam na BMW. A ty 18ky krasne sedej, ty sedej, to je nadhera jak oni sedej
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: 17" nebo 18"
Já šel u nového auta opačným směrem - na letních (no, letních, originální gumy jsou celoroční, což je supervynikající na vodě díky jejímu skvělému odvodu, ale na suchu asi trpí a v zatáčkách kníkají) jezdím originální disky 17", na zimu mám nazuty 16" originální disky z Forestera (tuším Enkei) a rozdíl mezi 16" a 17" je markantní - na 16" je jízda díky vyššímu vzduchovému polštáři měkčí, auto není tak tuhé a na příčných prazích tak uskákané. Nedokážu si osobně představit 18" rozměr a především výšku pneu, to by pro mě asi už byla jízda na hranici snesitelnosti = nemám rád udrncaná prkna. :bp:
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: 17" nebo 18"
Asi jsem citlivka, ale já považuji na naše silnice jako limitní snesitelný rozměr na mého Otíka 215/60/R16. Kdyby se tam vešly 15ky přes brzdy, což se nevejdou, uvažoval bych o nich. A i na takových balónech s mi vážně nezdá, že by Otík v zatáčkách nedržel, nebo vypadal blbě :850:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: 17" nebo 18"
Ja sel na impreze 08 do 18tek a 225/40 (klasicka, nikoliv runflar)a efekt je nasledujici: jizdni komfort trpi ale neni to nesnesitelne.ani na delsich cestach. Je to pouze o zvyk. Na druhe strane- a to bylo duvodem proc dat vetsi kola- je vyrazne sviznejsi reakce na zmeny smeru vlivem mensiho profilu. Celkove je auto mene pohodlne ale naopak znatelne obratnejsi. Vse je otazka priorit
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: 17" nebo 18"
ja si myslim, ze podobneho vysledku se da dosahnout i vhodnym vyberem gumy, ktera ma tvrde bocnice ...
ale vim, ze jezdis na stejnych gumach, jako ja ... S001 - nedovedu si predstavit, ze by se to mohlo chovat lip. guma neuhne ani o kousek, maximalne ujede bokem ... (oproti zimnim michelinum s mekkymi boky :( )
ale vim, ze jezdis na stejnych gumach, jako ja ... S001 - nedovedu si predstavit, ze by se to mohlo chovat lip. guma neuhne ani o kousek, maximalne ujede bokem ... (oproti zimnim michelinum s mekkymi boky :( )
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: 17" nebo 18"
Hamoun: pravda. Nevyjadril jsem se uplne nejpresneji, cili diky za doplneni. S klesajici sirkou bocnice a/nebo jeji rostoucí tuhosti ubyva jeji deformace pri rostoucim zatizeni a tim roste presnost reakci na prudke zmeny smeru. Vse ale na ukor komfortu. Zalezi ale i na vzorku a tvrdosti smesi. I na 18 lze sehnat komfortni gumu, ktera bude pohodlnejsi nez semislick na 17tce. Uprimne...pokud by se mi povedlo sehnat kovane origo 17tky ze starsiho sti, klidne se vratim na mensi rozmer. Prozatim ale 18 vyhovuje.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: 17" nebo 18"
a nechas si je pak (az je splasis) dat na bilo?? :718:
.. jasne, ja to chapu, cim nizsi profil, tim presnejsi rizeni ... nekdy si rikam, jak by se chovaly uzsi gumy ... (205) ...
.. jasne, ja to chapu, cim nizsi profil, tim presnejsi rizeni ... nekdy si rikam, jak by se chovaly uzsi gumy ... (205) ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: 17" nebo 18"
hamoun: no já nevím, mě by se zlaté docela líbily. Jenom je sehnat bude možná trochu kumšt... přecejenom my brzdaři jsme si docela omezili výběr dobrých kol...
Co se týče šířky 205, tam si nejsem jistý jestli se v rozměru 18 vůbec dělá nějaká rozumná pneu, natož výkonnostní.
ale při stejně tvrdé bočnici by měla být rychlost reakcí podobná, jenom dříve přijde prokluz.
Co se týče šířky 205, tam si nejsem jistý jestli se v rozměru 18 vůbec dělá nějaká rozumná pneu, natož výkonnostní.
ale při stejně tvrdé bočnici by měla být rychlost reakcí podobná, jenom dříve přijde prokluz.
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: 17" nebo 18"
ja na kola za rozumnou cenu cekal relativne dlouho ...
nevadilo by mi, zeby byla kola lehce podrena, planoval jsem lak, takze jsem cekal na cenu do +- 10-12tkc ...
nakonec mam bila po laku za tu horni hranici a nemusim to nikam davat ... (byl jsme pro ne v polsku)
mel jsem nabidky za 12 - 20tkc ... kola jsou, jenom koukat po inzeratech, pripadne si nejaky napsat - ze shanis ....
pis rovnou, ze chces STi kola, protoze ja na nich netval, chtel jsem ET a prumer (a ne WRX - kvuli brzd) a 90% nabidek bylo na WRX kola ... ...
nevadilo by mi, zeby byla kola lehce podrena, planoval jsem lak, takze jsem cekal na cenu do +- 10-12tkc ...
nakonec mam bila po laku za tu horni hranici a nemusim to nikam davat ... (byl jsme pro ne v polsku)
mel jsem nabidky za 12 - 20tkc ... kola jsou, jenom koukat po inzeratech, pripadne si nejaky napsat - ze shanis ....
pis rovnou, ze chces STi kola, protoze ja na nich netval, chtel jsem ET a prumer (a ne WRX - kvuli brzd) a 90% nabidek bylo na WRX kola ... ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008