Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
TPMS - senzory tlaku v pneumatikách 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 12, 2016 8:59 pm
Příspěvky: 171
Jeste k tem TPMS, kdyz uz jsem to tu minule zminil: dnes mi to pan Sedlacek v C&K ochotne (jak je u nej pravidlem) sparoval, nicmene se to musi opakovat pri kazdem prezuti, tedy 2x rocne. Tohle mi hlava nebere, ze si ridici jednotka pres nejaky jednoduchy script nezapamatuje 8 IDs na automaticke parovani, at uz je dohleda v jakemkoliv poctu v dany okamzik v dosahu jednotky. Tomu rikam opruz.


Sent from my iPhone using Tapatalk


úte lis 07, 2017 10:22 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 11, 2017 11:32 pm
Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Právě proto se to má dát klonovat. Ale jak jsem psal minule, u mně neúspěšně. Tak jdu v pátek na druhý pokus.

_________________
Subaru Outback 2.5i Premium MY2016


úte lis 07, 2017 11:47 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11155
Bydliště: Praha
Ono by stačilo, kdyby tam byly třeba 3 oddělený sady a mohl by si je člověk libovolně přepínat. Takových pí*ovin je dneska v autech, ale aby tam udělali takovouhle jednoduchou věc, to ne. Mám pocit, že je to záměr, pro další tahání peněz z lidí.

PS. Vyznáte se někdo nějak hlouběji v těch čidlech? Dají se koupit čidla (ideálně po jednom a dlouhodobě), s kterými by se dalo komunikovat jinak než s nějakým "jejich" bazmekem. Mám na mysli, kdybych si chtěl udělat vlastní sledování tlaku, nebo zaintegrovat do existujícího systému, tak zda se s těmi čidly dá nějak domluvit, nějakým otevřeným způsobem. Např. přes 433 MHz a jestli to má nějaký normální protokol nebo to šifrují, blokují a ještě je to na licencovaném pásmu...?

EDIT: Vzhledem k tomu, že existují ty přístroje na jejich programování, tak by to mohlo jít. Ale otázka, kolik je těch různých systémů, protokolů, frekvencí... Ještě mě napadlo, že Číňani prodávaj čidla, který mají sice svojí řídící jednotku, s kterou komunikují, ale ta dále komunikuje přes bluetooth s mobilem... tak tam už by se z toho něco dostat asi dalo. Ale že bych si chtěl do pneu/místo ventilku dávat nějaký čínský bazmeky... :-/

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř lis 08, 2017 12:20 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2636
Tak v licencovanym pásmu to určitě nebude, to by byl hroznej oser a hrozně drahý udělat to do auta, který se prodává různě po světě... Řekl bych, že po EU to pojede na jedný z těch volných frekvencí, takže nějakých 868MHz nebo koukám že i těch 433MHz je tu snad povolených. Našel jsem na netu třeba tohle: https://github.com/jboone/gr-tpms Takže postavit nějaký SDR bazmek a mohlo by to jít :-) (já bych se asi mohl dostat k ChameleonMini, ale nejsem si jist, jestli zrovna na tohle to bude použitelný...)

Ad čínský bazmek - oni se AFAIK většinou nedávají místo ventilku, ale jako čepička na ventilek... ale pořád chápu, že mít nějaký levný krám namáčknutý na tý špičce ventilku tak, že to drží tlak pneu přes to, není úplně ideální :-)


stř lis 08, 2017 12:41 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 402
Bydliště: Most
Hlavně, když už je to s drahejma čidlama, tak proč tam nejde přečíst někde tlak a teplota? Kdyby to někdo vyzkoumal jak to udělat, tak se hlásím jako zájemce.


stř lis 08, 2017 1:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11155
Bydliště: Praha
spm: Čepičky samozřejmě existují, ale to rozhodně nechci. Použitelné metody jsou 2: 1) místo celého těla ventilku, 2) nalepovací do pneumatiky zevnitř. To nalepovací se mi líbí nejvíc, protože to prostě není závislý na ventilku, ale zase to je dost drahý a taky tam je nějaký omezení rychlosti.

Ten projekt vypadá zajímavě... koukám, že DVB tuner se používá na ledacos... nedávno s ním crackovali centrál, teď zase TMPS... schválně jestli ten, co mám doma, to bude podporovat. :)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř lis 08, 2017 3:02 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 5518
Bydliště: Brno
Čidla nařídila EU, ale vymyslel tuším Mercedes. A ano, aby tahaly z firem a potažmo zákazníků peníze. Potřebujete čidla, ŘJ, jednotky na programování a klonování, prostě furt nový technologie. Ten vývoj automobilismu je obrovskej.

Jo a mám přezuto. Alešu [THNX]

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


stř lis 08, 2017 11:06 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 241
spm píše:
Tak v licencovanym pásmu to určitě nebude, to by byl hroznej oser a hrozně drahý udělat to do auta, který se prodává různě po světě... Řekl bych, že po EU to pojede na jedný z těch volných frekvencí, takže nějakých 868MHz nebo koukám že i těch 433MHz je tu snad povolených. Našel jsem na netu třeba tohle: https://github.com/jboone/gr-tpms Takže postavit nějaký SDR bazmek a mohlo by to jít (já bych se asi mohl dostat k ChameleonMini, ale nejsem si jist, jestli zrovna na tohle to bude použitelný...)

Ad čínský bazmek - oni se AFAIK většinou nedávají místo ventilku, …

433 a 434MHz tu povolene musi byt, ved na tom funguju dialkove ovladania k autam. Nemam uz po ruke krabicku od tych senzorov, ale podla mna to bola taka frekvencia.
Blbe je, ze naozaj ten servisny pristroj z toho krasne vycita presny tlak s presnostou na stotiny kPa. Videl som to, ked mi cez vikend klonovali cidla pri ich nacitavani.
Ani by som sa necudoval, keby sa k tomu dalo dostat aj cez SSM. Bolo by to super mat hoci len ako krabicku s jednocipakom a malym displejom niekde.

Tu je k tomu info: https://www.alligator-ventilfabrik.de/i ... MHz-590918 - ten mam ja.
Je to teda 434MHz.
Tu je este dalsi projekt: https://github.com/jboone/tpms

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16


Naposledy upravil Makovica dne čtv lis 09, 2017 1:06 am, celkově upraveno 2



čtv lis 09, 2017 12:14 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 11, 2017 11:32 pm
Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Me tam teď dávali 433MHz.

_________________
Subaru Outback 2.5i Premium MY2016


čtv lis 09, 2017 12:22 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11155
Bydliště: Praha
Mně se líbí totok https://www.autodily-pema.cz/snimac-tpm ... svEALw_wcB

433,92 MHz, co nacházím na různých snímačích, by neměl být problém. Akorát předpokládám, že komunikace je obousměrná, když se to nějak páruje?

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv lis 09, 2017 12:30 am
Profil ICQ
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 241
Obojsmerna by zrejme byt nemusela, pokial by sa jednalo o jednoduche senzory - neprogramovatelne, co len vysielaju svoj kod+info hodnoty.
Lenze tie programovatelne logicky musia aj prijimat pocas "napalovania" noveho ID.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16


čtv lis 09, 2017 1:07 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11155
Bydliště: Praha
Jj, už jsem si o tom něco načetl... Vypadá to dost jednoduše. Prostě to posílá furt dokola svoje ID, tlak, teplotu a samozřejmě nějaký zarovnávací data, kontrolní součet atd. Takže řídící jednotka jenom poslouchá a filtruje všechny ostatní ID než má povolený (= naučený). Jako největší problém vypadá tedy demodulace signálů do datové formy - rádiová část.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv lis 09, 2017 1:42 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2636
To s trochou štěstí bude v tom kódu... Ale napadá mě ještě jiná věc - u několika kolegů v práci jsem viděl, že auto začalo ukazovat gumy až po chvíli ježdění (jako fakt chvíli, objevilo se to asi po 300m, ale prostě po nastartování na parkovišti to neukazovalo nic). Přitom auto mělo určitě aktivní senzory, ne nepřímý systém - jednak to ukazovalo konkrétní tlak a jednak k autu jsou takový ty varování, že použití opravný sady na pneu zničí ty senzory, atd. Takže se nabízí otázka proč. Mně napadá, jestli to nemůže být nějaký připitomělý powersaving. Že to čidlo má nějakou jednoduchou pohybovou část a aby ušetřilo energii, tak začne vysílat data až když je to opravdu potřeba. Takže jestli je to tak, pak bude potřeba při hraní si na stole ty senzory ještě nějak probudit :-)


čtv lis 09, 2017 7:49 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 402
Bydliště: Most
Senzory jsou normálně viditelný, důvod proč jsou vidět až po nějaký době bude v řídící jednotce. Když mi je dělají tak je normálně načtou na stojícím autě.


čtv lis 09, 2017 10:47 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11155
Bydliště: Praha
spm: Některý senzory mají akcelerometr a jak píšeš - probudí se až při pohybu.

Jinak zatím jsem zjistil, že 433,92 MHz přijímač, který mám, tak umí ASK modulaci. Senzory používájí ASK a FSK a samozřejmě takto detailní informaci nikde neuvádí - uvádí jí akorát výrobci čipů pro ty senzory, ale tam se stejně nedozvíš, jaký senzor má jaký čip. Pokud by se to zkoušelo s tím DVB-T tunerem, tak ten asi dokáže demodulovat cokoliv, ale musí se to naprogramovat (Software Defined Radio). Taky je podstatný, že ty senzory se aktivují, až když tam je nějaký vyšší tlak, tedy na hraní na stole to asi moc nebude a musely by se uzavřít do něčeho, kde se dá zvýšit tlak.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


čtv lis 09, 2017 12:03 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: