Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Reset TPMS samodomo 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Příspěvky: 215
Bydliště: Praha
Ahoj,
je možné nějak bez diabnostiky vyresetovat nastavení TPMS? Co vím, tak si automobil bez zaregistrovaných ventilků sám načte ty, které jsou v pneumatikách.
Nyní mám ještě autom na zimních kolech a TPMS má zaregistrované zimní ventilky. Po výměně kol by mělo stačit vymazat tuto registraci a auto by si mělo samo načíst ventilky letních kol. Jde to ale provést bez návštěvy servisu?
Díky.

_________________
Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek


čtv dub 19, 2018 9:37 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 23082
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Téma jsem přesunul do, dle mého názoru, vhodnější sekce. Netýká se to jen Legacy...

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv dub 19, 2018 9:57 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 1710
Bydliště: Most
Nemyslím si že by to šlo. Aby jsi to mohl vymazat tak budeš potřebovat tu samou techniku jako na přepsání. Já osobně nechávám kola stejně vždycky vyvážit a tak už je nechám rovnou i přezout a načíst. Subaru si samo načte ventilky?

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


čtv dub 19, 2018 11:38 am
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3649
Bydliště: Praha
já je mám naklonovaný a když přehazuju kola zimní/letní, tak musím jen dodržet správně kola kam patří...Kdybych kolo dal místo na PP na PZ tak to bude hlásit chybu..

_________________
Subaru Forester 2,0i MT Comfort (MY16) Obrázek Spotřeba SUBARU Forester 2,0i Comfort (SJ)
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


čtv dub 19, 2018 11:45 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 362
Subaru70 píše:
já je mám naklonovaný a když přehazuju kola zimní/letní, tak musím jen dodržet správně kola kam patří...Kdybych kolo dal místo na PP na PZ tak to bude hlásit chybu..


A jsi si tím jistý, že to takhle funguje? Máš to vyzkoušené, nebo to jenom předpokládáš?
Tedy, že to bude hlásit chybu, když nedodržíš pozice jednotlivých kol, při další montáži na vozidlo?

Podle mých neověřených!!! informací nemají jednotlivá čidla rozlišovanou identifikaci. Chyba tlaku je řídící jednotkou tedy vyhodnocována jako celek.
Alespoň tedy u mého Active, který má na chybu tlaku pouze jednu malou kontrolku, nikoliv displej s ikonkami na jednotlivá kola ! <:-<

Pokud tomu je, jak píšeš, tak to soudruzi z japonských ostrovů zrovna moc dobře nevymysleli, vzhledem k tomu, že je u stálého pohonu 4x4 doporučováno stejnoměrné ojetí všech pneumatik namontovaných na vozidle, tedy případné vzájemné prohazování kol.

Dost by mě to zajímalo, přestože se u druhé sady kol míním na ty slavné TPMS vysrat ,,|,, (>_<) ,,|,,


Naposledy upravil plukovník dne čtv dub 19, 2018 12:17 pm, celkově upraveno 1



čtv dub 19, 2018 12:10 pm
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Příspěvky: 3649
Bydliště: Praha
Nezkoušel jsem je prohodit.Ale předchozí majitel si kola jednotlivě popsal aby mu to nepípalo. Často prý stačilo být blízko uskladněných kol a začalo mu to pípat protože PZ kolo na autě stálo u uskladněného kola které patřilo na LP.

_________________
Subaru Forester 2,0i MT Comfort (MY16) Obrázek Spotřeba SUBARU Forester 2,0i Comfort (SJ)
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i


čtv dub 19, 2018 12:16 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 362
Subaru70 píše:
Nezkoušel jsem je prohodit.Ale předchozí majitel si kola jednotlivě popsal aby mu to nepípalo. Často prý stačilo být blízko uskladněných kol a začalo mu to pípat protože PZ kolo na autě stálo u uskladněného kola které patřilo na LP.


Tak v tom případě je to nedůvěryhodná informace.

Mluvil jsem s člověkem který viděl nějaký záznam na scaneru a to rozlišení jednotlivých senzorů tam prý bylo u všech TPMS označeno indexem 1-4.
Nikoliv 1,2,3,4 u každého ze senzorů.
Ale na vlastní oči jsem to neviděl a co nevidím na vlastní oči, tomu prostě nevěřím, a zkoušet za tímto účelem jen tak mírnyxtýrnyx prohazovat kola se mi zatím nechce.

Navíc ta uskladněná kola nemohou nic vysílat, protože jejich senzory se aktivují až rotačním pohybem za jízdy a "usnou" přibližně do dvaceti minut po uvedení do klidu.

Takže ten člověk zřejmě kecá... :-DDD


čtv dub 19, 2018 12:26 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 01, 2016 5:09 pm
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
plukovník píše:

Tak v tom případě je to nedůvěryhodná informace.

Mluvil jsem s člověkem který viděl nějaký záznam na scaneru a to rozlišení jednotlivých senzorů tam prý bylo u všech TPMS označeno indexem 1-4.
Nikoliv 1,2,3,4 u každého ze senzorů.
Ale na vlastní oči jsem to neviděl a co nevidím na vlastní oči, tomu prostě nevěřím, a zkoušet za tímto účelem jen tak mírnyxtýrnyx prohazovat kola se mi zatím nechce.

Navíc ta uskladněná kola nemohou nic vysílat, protože jejich senzory se aktivují až rotačním pohybem za jízdy a "usnou" přibližně do dvaceti minut po uvedení do klidu.

Takže ten člověk zřejmě …


Byl jsem dvakrát u klonování ventilků a jednom ze servisů

http://www.tpms-expert.cz/tpms-experti

Nejprve musí obejít auto od levého předního kola a načíst každý z ventilků, ty se pak duplikují. Při duplikaci je označují aby nedošlo k záměně.
To, že se ve Foresterovi MY 2016 rozsvítí kontrolka, když se zaparkuje u druhé sady mám vyzkoušené

_________________
2005 Outback 3,0R
2018 Forester XT


čtv dub 19, 2018 4:35 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 394
jkotek píše:
Ahoj,
je možné nějak bez diabnostiky vyresetovat nastavení TPMS? Co vím, tak si automobil bez zaregistrovaných ventilků sám načte ty, které jsou v pneumatikách.
Nyní mám ještě autom na zimních kolech a TPMS má zaregistrované zimní ventilky. Po výměně kol by mělo stačit vymazat tuto registraci a auto by si mělo samo načíst ventilky letních kol. Jde to ale provést bez návštěvy servisu?
Díky.

Absolvoval som to na jesen, po kupe novych diskov a pneu.
Subaru nenacita nic, treba klonovat. T.j. kupit senzory, co su programovatelne (napr. Alligator sens.it) a skopirovat ich jeden za druhym. Alebo potom pri kazdom prezuvani programovat do RJ druhu sadu ID, co je blbost.
Kontrolka je spolocna, auto nerozlisuje pozicie, ani to tak nevie zobrazit. Ak vam zasvieti TPMS problem, to uz lahko spoznate letmym pohladom, kde je pruser, takze je to aj zbytocne. Zaujimavejsie by bolo mat na palubnom pocitaci obrazovku so 4 udajmi o tlaku, ako to maju niektore auta. Povacsine vyssej triedy. To je fakt minimum namahy pre vyrobcu toto spravit. Vtedy by na pozicii pochopitelne trochu zalezalo.

Teraz pri prezuvani na letne ma servisak presviedcal, ze nemoze zamenit predne kolesa za zadne, ako som chcel, lebo TPMS bude mat problem. Nemal som chut sa s nim natahovat, tak som mavol rukou, ale nabuduce ich zamenim. Eset ale pre istotu pozriem do serv.manualu, kde su umiestnene tie prijimace signalu.

Jozifek píše:
Nejprve musí obejít auto od levého předního kola a načíst každý z ventilků, ty se pak duplikují. Při duplikaci je označují aby nedošlo k záměně.
To, že se ve Foresterovi MY 2016 rozsvítí kontrolka, když se zaparkuje u druhé sady mám vyzkoušené

Na poradi vobec nezalezi. A kontrolka y teoreticky svietit nemala, ak budu tie sady mat dvojice identickych uz naklonovanych ID a nebude sa moc lisit ich tlak. A ta druha sada isto nebude aktivna, ked je niekde uskladnena.
Pri prevazani cerstvo prezutych pneu v kufri nie je ziaden problem.

Tie kolesa prestanu vysielat este skor ako po tych 20 minutach. Pri klonovani sme mali problem nacitat 2 senzory zo 4, lebo po par minutach zaspali, ako som cakal na prezutie a nie je to take jednoduche ich znovu aktivovat. Musi to byt seriozna jazda, nie len nejake pobuchanie a ponatriasanie zhodenej pneumatiky cakajucej na prezutie.
Ani nestacilo na zdvihaku otacat kolesami rukou. Musel som sa ist previezt tak 1km.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


čtv dub 19, 2018 4:58 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř čer 01, 2016 5:09 pm
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Já mám vyzkoušené, že na MY 2016 se kontrolka rozsvítí i když parkuju blízko druhé sady.

Teď jsem byl na klonování s MY 2018, čekal jsem v autě skoro hodinu, protože jsem přijel mimo pořadí a načetli vše bez problému.

V MY 2018 kontrolka nesvítí nikdy, zato občas bliká, když stojím na nějaké výrazné nerovnosti, ale to může být chyba systému, prověří v servise při garanční prohlídce.
Nestudoval jsem přesně jak TPMS funguje, ale protože má pomáhat bezpečnosti, tak předpokládám, že musí prověřit tlak pneu hned, jak se zapne zapalování.
Podle tvých zkušeností by mě v případě, kdy píchnu těsně před vjezdem do garáže nechal druhý den s prázdným kolem ujet možná i několik km a to by pak postrádalo smysl.

V servise, kde mi klonovalo již druhou sadu, používají na klonování něco hodně podobné

https://www.tooldesk.com/automotive/BTC ... -TPMS.aspx

a když spustí, po zadání typu a roku výroby vozidla, klonovací proceduru, tak jim to řekne běž k PP kolu, zmáčkni knoflík, až to pípne, běž k LP, pak LZ a na konec PZ.
Samozřejmě nemusí dodržet pořadí, ale z jakého důvodu by to dělali nevím.

_________________
2005 Outback 3,0R
2018 Forester XT


čtv dub 19, 2018 7:10 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 21, 2016 10:28 pm
Příspěvky: 394
Jozifek píše:
Já mám vyzkoušené, že na MY 2016 se kontrolka rozsvítí i když parkuju blízko druhé sady.

Teď jsem byl na klonování s MY 2018, čekal jsem v autě skoro hodinu, protože jsem přijel mimo pořadí a načetli vše bez problému.

V MY 2018 kontrolka nesvítí nikdy, zato občas bliká, když stojím na nějaké výrazné nerovnosti, ale to může být chyba systému, prověří v servise při garanční prohlídce.
Nestudoval jsem přesně jak TPMS funguje, ale protože má pomáhat bezpečnosti, tak předpokládám, že musí prověřit tlak pneu hned, jak se zapne zapalování.
Podle tvých zkušeností by mě v případě, kdy píchnu těsně …

A ta druha sada bola tvoja vlastna ? Lebo RJ by mala ignorovat ine, nenaucene IDcka. A mne sa ani pre vezeni druhej sady v kufri, s rovnakymi Idckami, nerozsvietila kontrolka.
To, ze to po dlhom stati nacitali, je s velkou pravdepodobnostou preto, lebo kodovacia masinka dokaze vyslat RFID signal, aby donutila senzor k aktivite a vyslaniu impulzu, takze to bolo vynutene.
Tie doby, kolko to este vysiela a ako casto, budu zavisiet na konkretnom type senzorov.

Ze auto okamzite po zapnuti zdetekuje maksiu gumu by som pochyboval.
TPMS by malo fungovat tak, ze zisti pokles tlaku o X % za Y minut.
Toto je z jedneho Subaru manualu k TPMS:
1. Prahová hodnota tlaku
EU: varování při 20% poklesu tlaku od nastaveného ‘Pwarm’, s přihlédnutím, že tlak
vzduchu stoupá během jízdy.
3. Rozsah rychlosti během kterého je prováděná detekce a čas detekce
EU: 40 - 120 km/h, čas detekce: 10 min.

Není specifikované pořadí registrace jednotlivých vysílačů. Jejich zapisování je libovolné.
Pokud neproběhne registrace vysílačů při záměně pneumatik na voze, nedojde k
ovlivnění funkce systému, nebudou pouze odpovídat polohy vysílačů vůči zobrazení na
SSM III.
Systém TPMS pracuje pouze za jízdy a to při rychlosti vyšší než 40 km/h (25 mph).
Tento systém také nemusí reagovat okamžitě při náhlém poklesu tlaku, například
velkým průrazem, proříznutím apod.

V nejakom naucenom poradi to robia podla mna preto, lebo na niektorych autach na tom zalezi, tak su tak nauceni a nic tym nepokazia. RJ si to asi vie pamatat podla pozicii (kodovanie cez SSM), ale z hladiska kontrolky a funkcie je to jedno. A klonovanie nejakym tretostranovym pristrojom nema nic spolocne s tym, ked sa uci RJ nove kody cez SSM.
Ale fakt moze zavisiet aj na modeli auta a verzie SW v aute, to sa moze zmenit casom.
Prijimac TPMS dat by mal byt na nasich autach len jeden, spolocny.

_________________
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F >:-f / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek


Naposledy upravil Makovica dne čtv dub 19, 2018 9:21 pm, celkově upraveno 1



čtv dub 19, 2018 8:24 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 362
Jozifek píše:

...Nestudoval jsem přesně jak TPMS funguje, ale protože má pomáhat bezpečnosti, tak předpokládám, že musí prověřit tlak pneu hned, jak se zapne zapalování.
Podle tvých zkušeností by mě v případě, kdy píchnu těsně před vjezdem do garáže nechal druhý den s prázdným kolem ujet možná i několik km a to by pak postrádalo smysl...



No tedy, ty bys mě skutečně rozesmál !!! :-DDD

TPMS má pomáhat bezpečnosti.... Hovno !!!

Žádné prověření tlaku hned po zapnutí zapalování se samozřejmě nekoná. Nevím, kdo ti takovou píčovinu nabulíkoval. :-/

TPMS byly vnuceni uživatelům vozidel z důvodu pochybné úspory pohonných hmot a potažmo nižších emisí CO2. Údajně polovina aut jezdí na podhuštěných gumách. >:-@
Ale ten pravý důvod byl zřejmě pouze ten, jak tahat nestydatě z lidí peníze.

Ze stejného důvodu jsou teď na pořadu dne úvahy o tom, že v létě budou muset být povinně na vozidle namontovány letní pneumatiky a jízda na zimních v létě bude pokutována, po vzoru Itálie, částkou do 50 000,- Kč (2 000,-€) ;-D


čtv dub 19, 2018 8:47 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 3628
Bydliště: Opava
ja myslim, ze v italii neresi zimni gumy, ale rychlostni indexy ...

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


čtv dub 19, 2018 9:23 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 362
https://www.autoweb.cz/zimni-pneu-lete- ... te-pokutu/


čtv dub 19, 2018 9:51 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 5738
Bydliště: Valašsko
No jestli je to pravda a že vypadá že jo,tak tohle mě přiznám se ani nenapadlo.To se přitom snažím jet s výbavou auta-požadujíc to ta či ona země a chovat se tam dle jejich předpisů,protože pokuty MŮŽOU být hodně mastné.Když jsem jel naposled do itálie a jezdil tam jak bohatýr skoro šest týdnů na zimácích(páč jsem koupil forejse a měl tam sjeté staré zimáky,i když se slušným vzorkem a jelo se na nich naprosto skvěle za všech podmínek-mega přívalové časté déště,vlastně celou cestu zpět,trocha sněhu na dálnici a hlavně hice,hice.Nepsal bych tu nesmysly,ale bylo to tak.Pneu Vredeisten to byly.Musím opravdu říct,ač nebudou mnozí věřit,že když bych porovnal všechny tyto podmínky co nás tam potkali,tak byly určitě lepší než mnohé letní pneu,o podivných značkách čínách ani nemluvím!
No proč to píšu-já byl za ně nakonec rád,protože při souvislé vrstvě sněhu na přechodu Brenner bych měl mít dle mě správmě zimáky.Tak by mě zajímalo jak by to řešili-před chvíli,když nesněžilo bych měl mít letní a potom hned zimní,asi vozit dvě sady,jasně :-) Ale to je jedno,měl bych se přizpůsobit,byť je to kravina jak hora.
Hlavně to taloši naštěstí nikdy neřešili a to nás stavěli dvakrát určitě,neřešily nesmysly,po čem šli byly doklady,původ,to hlavně,ptali se proč a kam cestujem,to samé rakušáci.
Chci říct,že je to dobrá békovina,ale raz je to tak,co já s tím nadělám,jen nevím,jak se tedy zachovat,když přijíždím v parném italském počátku září a odjíždím v půlce října,kdy je nahoře a kolikrát už i na dálnici sníh.Dvoje pneu,jasně...to je prostě utopie.Čím víc omezení tím hůře.
To samé s hlídaním tlaku pneu,to opravdu není o reálné snaze zvýšit bezpečnost na cestách,či řešit ekologii,ale to už se tu řešilo nejednou,je to jen další nesmysl z řad nesmyslů a tahák na peníze =)
Ufff,uf
Edit:ještě jsem si pročetl posléze diskuzi pod článkem a je taky možné,že autor píše hovna,jestli jo tak tohle mě fakt sere úplně nejvíc >>:-@@ protože jsem doteď nikde jinde nečetl a neslyšel o zákazu zimních pneu v itálii,o jakémkoliv zákazu.A ani místní taloši nám to nikdy neřekli a to jsme se bavili o tomhle,spíš nám ukazovali na letní pneu,když jsme odjížděli a zvedali prst,že nahoře je už zase sníh.Leda by to byla nějaká novinka,kokot aby se v tom vyznal,ale řešit to případně nebudu,nejde to.
A pravdu bude mít nakonec nejspíš Hamoun,itálie začla řešit v roce 2016 zmenšení rychlostního indexu na zimních pneu.Což teda kolikrát je taky pro řidiče špatně.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv dub 19, 2018 11:08 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: