tak kedze na moj rozmer sa vraniky nerobia, nakoniec som sa pregooglil az do talianska a nasiel tam zlateho chlapika, co mi to za par dni zrobil, bo najprv tiez nemal ten rozmer, zohnal najlacnejsi export a uz su tu...
vysli ma na 90 eur kus.
vcera som ich bol obut na zadnu, v mojom pripade vacsinou hnaciu napravu. na prednej mam klasicke vredesteiny wintrac4 extreme, tiez nove. no a vysledok je masaker!!
proste tato kombinacia vredesteiny+gd neskutocne sedi, udupany neposypany sneh, panensky prasan neprejazdeny, lad, vsetko to, co som potreboval. vredesteiny by teoreticky mali lepsie zvladat hladky pevny povrch, GD zasa hlbsi sneh a blato... a to este nevyliezli kremiky...
isiel som s tym vcera na jedno fajne miesto, siroka cesta, udupany sneh, svah este vacsi ako u mna a skusal v bezpeci. prvykrat som vysiel jak nic bez hrabnutia, to iste na superpomalej 1 redukovana dole, bez smiknutia... tak som isiel do prostred toho najvacsieho stupaku, zastal a skusal sa pohnut dokopca. rucna uz ma ledva drzala, auto sa mi pohlo dole, kym som ho dostal do zaberu ( raz darmo uz som si bars zvikol na forestrovsky hillholder ) ale vysledok, v tom najvacsom kopci sa Liberty pohlo bez presmyknutia a to som skusal niekolkokrat, az kym uz manzelka prilis nelutovala to auto
potom som nasiel jednu vracacku v slusnom svahu, neposypany lad, zastal v strede a skusal co to spravi len na zadnom nahone bez uzavierky, bo na 4x4 to bola nuda
. cize auto naklonene, predne kolesa takmer plne vytocene, 4x4 vypnute, zadny nahon hrabal, ale posuval sa vpred az kym sa z toho nedostal, cize cele 2t auto vlastne na jednom kolese...
potom som si nasiel fajny zjazd z cesty do pola, asi 1m hlbka, postavil sa sikmo na krizenie naprav, prave predne, lave zadne na zemi, ostatne 2 striedavo kusok dokonca spolocne vo vzduchu a skusal sa pohnut na 4x4 zamknuty medzidif... na moje prekvapenie auto niekolkokrat za sebou bez zavahania vyliezlo, ziadne presmiky. a to uz si fakt nedokazem vysvetlit, ved tu uz nejde o gumy...
no suma sumarum, som z tejto kombinacie gum nadseny. az natolko, ze som vcera 90% mojej trasy, kvoli ktorej som presiel na suv, offroad isiel hore len na zadnom nahone a uplne s prehladom, kusok zacalo hrabat az v takom tom druhom najtazsom useku, ale vyslo s prehladom. len na zadnom!!!
tak ked som v tom vlakne "forester vs jeep vs vitara vs pajero" pochyboval, ci ma sem daco vyvezie tak spolahlivo, ako moj stary dobry forest, uz nepochybujem vobec. verim, ze upraveny forest, jak ma doro, vo vynikajucom stave na dobrych gumach je pecka, ale v porovnani s mojim staruckym zhumplovanym seriovym musim povedat, ze kral zomrel, nech zije kral!
s tymto som kupil liberty, v strede 3mm, v najhlbsom mieste 5mm
a tymito GD som to vymenil, vzorka starej michelin XPC