Stránka 13 z 14

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: pát říj 16, 2015 6:38 pm
od Mira
Doro, divil by ses, jak někdo fouká pneu. Když mi na jaře přezouvali auto, povídali mi servisáci, že tam foukli 2,5! Povídám proč - prej velký těžký auto = vyšší tlak. Tak jsem jim ukázal ten štítek a mohli si krky ukroutit nad tou informací. A nechtěli věřit že to auto má pouhých 1,5 tuny. Mimo to kola utáhli takovým způsobem, že ručně jsem nebyl schopen je pak povolit. Momentový klíč pro ně byl neznámý pojem. Na přefouklých gumám je auto hrozně uskákaný, o opotřebení nemluvě.

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: pát říj 16, 2015 6:59 pm
od Mareka
Čestně přiznávám že taky foukám na cca 2.2-2.3.
Důvody jsou dva:
a) jsem líný častěji jezdit foukat = mírně přefouknu a pak jen průběžně kontroluju každé 3-4 týdny
b) mám na léto celoroční Klebery - jsou trochu měkčí a při rychlejším průjezdu zatáčkou (při tlaku 2.0) pískají - žena mi pak vyčítá že jezdím rychle)
Ale slibuju že se polepším (snížím tlak a budu jezdit ještě rychleji) ;-)

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 7:29 am
od M a r c e l
ja se teda priznam, ze mam taky 2.3 vsude, ted vzadu mnohem vic, pac jezdim hodne s vlekem...


2.5 je opravdu moc, je to pak strasne tvrdy a uskakany.


nicmene, vrany ET s odhadem polovinou vzorku ted na tom mokru, priznavam, ze prehustene, taky pekne klouzou...


Ty 2.0 schvalne taky zkusim, ale myslim, ze mi to nejak nevyhovovvalo, bud se ty gumy "zvejkaly" v zatackach, nebo to moc hucelo (jakoze vic moc nez normalne), nebo to moc zralo (jakoze vic moc nez normalne), uz nevim, ale zkusim to, zajima me rozdil v chovani auta, hned dneska to pres den ufouknu a testnu cestou domu (dest, mokro, mesto, dalnice, okresky, serpentyny)

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 8:29 am
od petr
no já myslím že na té změně směsi něco může být, kolikrát se ty samé gumy vyrábí uplně v jiné zemi třeba korea místo japoska a podobně :655: i když je fakt že nejhorší gumy co znám Bridg. dueler 684 byly made in japan takže možná lepší ta korea nebo čína

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 9:28 am
od Tiger
Tak GG TR jezdim teprve týden, ale na mokru jsou zatím dost dobrý. Jsou vyrobeny v Portugalsku. Je to velikej rozdíl oproti predchozim ztvrdlejm Michelinum. Ještě jsem zvedavej jaký budou v Milovicích.

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 10:13 am
od Doro
Abych řek pravdu, vždy se obávám, zda ty pneu budou i po roce na mokru funkční a děsím se typicky MP71, které 1. rok v pohodě, ale další masakr (osobně sem je naštěstí neměl).
U CCC, koupeno 08/2013, jsem se taky 2. rok nervózně vrtěl, ale fungují pořád stejně, jako po koupi, což mě dost uklidnilo. Ty předchozí stejně tak. Můžu kouknout na výrobce u obou (jedná stará je jako rezerva).

CCC je jinak výborná pneu, ale jestli bude mít takovou zkušenost i někdo další, je to v prd... a bude nutné jít prostě jinam. :baseball: :839:

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 10:16 am
od yohn
Doro píše:Tak dneska v Rožnově v uličkách cca 40-50 km/h a za parkujícím autem u krajnice na přechodu paní. Bo koukám hlavně po chodcích, zašlápnul jsem to okamžitě a stihl to ještě před přechodem. Paní rozumně čekala maskovaná autem, jestli může nebo jedou piráti . CCC kvilky a stál jsem hned. Žádný …
Pze mi to tak foukl a rekl servis, ze mam mit takhle nahusteno.

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 10:34 am
od Doro
Ohledně tlaku pneu je třeba se řídit doporučením výrobce... servisy o tom ví prd a to doslovně! Jejich názor zcela ignoruju (nepodíleli se na vývoji, dokonce někde ani neví, že nějaký vývoj u výrobce to opravdu mělo)
Na sloupku dveří je to napsáno jasně a srozumitelně. Mimo nutnosti změny tlaku v terénu, tak na asfaltě nevidím jediný důvod to měnit.

Ano, je možná menší spotřeba při vyšším tlaku, ale odnesou to naoplátku jiné díly na autě a jejich životnost je hned někde jinde. I s tímto je třeba počítat. Prostě, auto je ucelený systém zcela provázaný a něco měnit znamená promyslet důsledky.... doslova do posledního šroubku. Nevím sice, jak to funguje/nefunguje v současné době, ale bylo to mu tak určitě.

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 10:39 am
od Doro
Vážení, pokud někdo máte CCC (Continental CrossContact AT) pneu staré více než jedem rok, prosím hlaste stav chování na mokrém asfaltě.
Dík. :pr:

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 12:22 pm
od M a r c e l
Doro píše:Ano, je možná menší spotřeba při vyšším tlaku, ale odnesou to naoplátku jiné díly na autě a jejich životnost je hned někde jinde. I s tímto je třeba počítat. Prostě, auto je ucelený systém zcela provázaný a něco měnit znamená promyslet důsledky.... doslova do posledního šroubku. Nevím sice, jak to …
ano, v tomto mas pravdu


kola jsem schvalne vsechna ufoukl na 2.0, tak uvidime, co to vecer udela, jako na potvoru ale prestalo prset...

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 12:30 pm
od yohn
Bavime se o tlaku v pneumatikach jako o spousteci ruznych naslednych problemu a pritom vetsina z nas dobrovolne jezdi na jinych nez vyrobcem doporucenych kolech, svepomoci upravuje a liftuje podvozek a instaluje ruzny podlozky ;-)

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 12:58 pm
od vena
Nehledě kde všude s těma vesměs kombikama jezdí.:-)

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 1:33 pm
od M a r c e l
jo, to je pravda B-)
dokonce jsme ted soucasne v jinem vlakne zrovna resili, ze jsou to kombiky vsechno, teda Pára bude mit asi sedan, ze? ale to je trosku jinej pripad B-)

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 7:41 pm
od žužu
Tak jsem dnes přeměřil tlak a taky ufoukl, když je to teď tady tak v kurzu.
Mám od léta poprvé AT pneu, ale předtím jsem vždy hustil na 2,5 - 2,6 i v zimě a nezdálo se mi za celá ta léta, že by s tím byl nějaký problém. A to se subaru jezdím od roku 1996. Jak jsem to nafoukal podle výrobce na 2,0 tak mi to přišlo, že to plave i když stojím :845: .

Re: Nejvhodnější AT pneumatiky

Napsal: sob říj 17, 2015 7:50 pm
od VDC
No vzhledem k tomu, že jezdím o dost jiný gumy, než si myslel výrobce vozu, tak já se teda tím, co píše na sloupku neřídím. Řídil bych se, kdybych jezdil to, co tam patří. Foukám taky na 2,3 a i tak mám občas pocit, že jsou ty gumy nafoukaný málo. Takže se mi běžně stává, že jdu dofoukat, protože se mi to zdá měkký a ono je to v pořádku.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk