Stránka 2 z 3

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 12:05 pm
od Traveller
Tak třeba já začnu tím, že při "rotaci" by se měl dodržet směr otáčení. Takže to vlastně není rotace, ale pouze prohazování předku se zadkem.
Toho případného rozdílu ve výšce bych se nebál, pokud to budeš mít jen na dojetí domů. To musí auto, pokud je v pořádku, bez problémů pobrat. Určitě máš o tom něco napsané v manuálu. Třeba při použití dojezdovky je omezená rychlost na 80km/h apod. Mrkni na to.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 12:08 pm
od HonzaCZ
Já bych do toho rezervu nepletl.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 12:12 pm
od Juras
Já bych rezervu nechal rezervou ať už je to dojezdovka, nebo plnohodnotný kolo. Já se k tomu chovám stejně, prostě leží v kufru a asi 2x za rok když přehazuju kola na sezonu do ní píchnu palcem jestli není prázdná. Nemám v plánu na tom jezdit a na dojetí do nějakýho servisu mě stačí i stará zpuchřelá.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 12:12 pm
od VDC
Podle mě je to dělání si pakárny. :-)

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 12:38 pm
od cleo
Co si pamatuju, tak u Ragulina se počítalo s rotací i u rezervy, ale nikdy jsem to nedělal. Jak píše předceda, je to pakárna. >B-)

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 1:17 pm
od Lawman
Díky za názory...na vyrobení pakárny jsem expert :)
Ačkoli jsem měl za to, že prohazovat 5 kol bude v konečnym důsledku menší pakárna, než jen 4. Jelikož mám jen 1 hever, tak to pátý kolo bych stejně musel použít, popř. to nějak podkládat.

Traveller: Pokud je guma symetrická a nemá předepsaný směr otáčení, tak by mělo být jedno, na které pozici je dané kolo namontované ne? Samozřejmě za předpokladu, že se dodržuje stejný interval výměny podle stejného vzorce - viz např. doporučení na webu Cooper tire:
Cooper-tire rotation.jpg
Cooper-tire rotation.jpg (41.36 KiB) Zobrazeno 4386 x

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 1:36 pm
od outback
Slyšel jsem, že když se kolo točilo na jednu stranu, a po přehození se točí na druhou stranu, tak že tam po přehození dochází k nadměrnému opotřebení, než si to za nějakou dobu sedne.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 1:41 pm
od Traveller
Nějaké podobné schéma jsem měl v návodu ke Škodě 110l. ;-D
Ale určitě jsem nedávno někde četl, a moc bych za to nedal, že to bylo v manuálu na foryna, když jsem ho koupil, že při přehazování zásadně nemíchat pravou a levou stranu. A ty Geolandary, které jsou sériově montované, určitě nejsou směrové.

Ale jinak tedy musím říct, že se mi to sjíždí tak nějak stejně. Jeden rok to mám nějak a další rok to při přezouvání ze zimáků jen prohodím předek- zadek. Ale upřímně řečeno jsem si nevšiml, že by se předek sjížděl jinak než zadek?!? Dělám to jen preventivně.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 1:53 pm
od cleo
Takto je to v manuálu Forestra

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: čtv úno 02, 2017 2:00 pm
od HonzaCZ
Lawman píše:Ačkoli jsem měl za to, že prohazovat 5 kol bude v konečnym důsledku menší pakárna, než jen 4. Jelikož mám jen 1 hever, tak to pátý kolo bych stejně musel použít, popř. to nějak podkládat.
No, tak si v jakymkoliv supermarketu koupíš kozičky a máš to. :)

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: ned led 13, 2019 11:29 am
od podvlada
Jak moc AWD pohonu vadí nestejnoměrně sjetý pneumatiky jak mezi nápravami, tak v rámci jedné nápravy? Mám teď pneu, kde jsou tři tak ~6 mm a jedna má přes 7 mm, tak vlastně nevím, kam jí fouknout a nakonec to asi bude stejně jedno, nebudu to řešit, protože nemám jak to řešit. :-D A je mi jasný že by byl větší rozdíl dát tam úplně jinej rozměr než stejnou jen jinak sjetou, ale stejně...

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: ned led 13, 2019 12:43 pm
od plukovník
U dnešních pneu s TPMS je nějaké prohazování kol zřejmě k ničemu...

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: ned led 13, 2019 1:25 pm
od petr
nedělal bych z toho vědu , zhruba 3 až 5 x za rok mám neopravitelný pruraz pneu koupím stejný typ pneu samozřejmě s novým vzorkem a dám to na auto a jezdím , takže každé kolo má vlastně jinak vysoký vzorek a auto jezdí , je fakt že pod 4mm pneu nepoužívám a kupuji jen zimní s vysokým vzorkem na zimu dunlop SJ6 (dochází mi zásoby) na léto Nexen Winguard výška vzorku je u obou cca 11mm

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: ned led 13, 2019 1:34 pm
od plukovník
petr píše:nedělal bych z toho vědu , zhruba 3 až 5 x za rok mám neopravitelný pruraz pneu koupím stejný typ pneu samozřejmě s novým vzorkem a dám to na auto a jezdím , takže každé kolo má vlastně jinak vysoký vzorek a auto jezdí , je fakt že pod 4mm pneu nepoužívám a kupuji jen zimní s vysokým vzorkem na zimu dunlop SJ6 (dochází mi zásoby) na léto Nexen Winguard výška vzorku je u obou cca 11mm
Tak to jseš tedy třída ...

Většina lidí má tak maximálně jeden neopravitelný průraz za celý svůj život.
To byl také jeden ze dvou důvodů, proč byly zrušené rezervy ve vozidle.
Statisticky je prý jeden defekt (vesměs opravitelný) na 100 000 km.

Re: Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední

Napsal: ned led 13, 2019 1:42 pm
od VDC
podvlada píše:Jak moc AWD pohonu vadí nestejnoměrně sjetý pneumatiky jak mezi nápravami, tak v rámci jedné nápravy? Mám teď pneu, kde jsou tři tak ~6 mm a jedna má přes 7 mm, tak vlastně nevím, kam jí fouknout a nakonec to asi bude stejně jedno, nebudu to řešit, protože nemám jak to řešit. A je mi jasný že by byl větší rozdíl dát tam úplně jinej rozměr než stejnou jen jinak sjetou, ale stejně...
Milimetr rozdílu na vzorku je zcela zanedbatelný a neřešil bych to.