Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: Plzeň
Zdravím. Někde jsem četl (asi na starým webu, tady to nemůžu najít) a asi je to i v manuálu, že by se měly po určitým počtu km (asi 10 tis. km) prohodit u AWD aut přední kola za zadní, a to ještě křížem - a to nejspíš z toho důvodu, aby se kola sjížděla pokud možno stejnoměrně (těžší předek, lehčí zadek - jinak mi důvod nenapadá).
Tak jsem to s letníma (a vlastně i zimníma) teď udělal. No a od tý doby tak od 40 -50 km/hod nepříjemně hučí přední levý kolo (dělalo to i na zimních, ale na letních - jak jsou asi tvrdší, bo co - je to horší). Je fakt, že jsem to neprohodil křížem, ale jen LP za LZ a PP za PZ - kvůli vzorku a směru otáčení.
Už jsem myslel i na loučící se ložisko, ale to to nejspíš nebude, jelikož se kolo na heveru nevrklá a taky když to nafouknu krapet víc (cca 2,5 ATM) tak už to skoro není slyšet. Taky jsem prováděl test jízdy po tramvajovým páse (rozuměj: po koleji) a nic - hučení drnčení žádný.
Tak mi napadá, že je to kolo - teď zrovna LP, původně LZ - prostě jinak (okem to nepostřehnu) sjetý.
Tak se chci zeptat:
1) Vyplatí se vůbec křižmo přehazovat zadní za přední a sjiždět tak gumy "stejnoměrně" nebo je lepší nechat je dožít na svých místech.
2) Máte s tím někdo zkušenost...?

_________________
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Obrázek
Subaru Outback 2006 3,0R
Obrázek


stř dub 18, 2012 12:59 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm
Příspěvky: 912
osobně jsem zastánce prohazování přesně kvůli stejnoměrnýmu sjíždění...u nás v cz platí dvojnásob, že pravá strana jde pryč rychlejc jak levá, předek zase kvůli brždění apod...

k tomu hučení - nic jiného než nestejné sjetí gum dané třeba špatným huštěním nebo vyvážením mne nenapadá...

skoro bych řek, že eliminace vyšším fouknutím tomu odpovídá, možná by stálo za to tu gumu prověřit, esli není někde vyboulená bočnice nebo tak...

GO máš OK?

_________________
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92


stř dub 18, 2012 1:35 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am
Příspěvky: 765
No ja to ted delam tak, ze si uz neznacim kde ktery kolo bylo a kdyz je nasazuju tak vyberu 2 s lepsim vzorkem dopredu a ty horsi dam dozadu. pokud sou smerovy tak je jasny ze je dam bud stejnen nebo vymenim predni se zadnim, pokud smerovy nejsou tak vubec netusim kde predtim ktery kolo bylo. Nemel jsem s tim zatim zadnej problem. zkus si nechat zmerit geometrii, jestli ti to nejede nejak sejdrem.

_________________
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?


stř dub 18, 2012 1:42 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: Plzeň
Na geometrii jsem chtěl zajít dřív než začnu podnikat nákladnější kroky... Ale ještě před tím pro začátek zkusím gumy vrátit a uvidím...

_________________
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Obrázek
Subaru Outback 2006 3,0R
Obrázek


stř dub 18, 2012 1:44 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7554
Bydliště: Nové Hrady
Ja teda prehazuju jen predni a zadni, ackoliv by se podle manualu melo i krizem a s rezervou (pokud je stejna jako kola na aute, coz u nas prakticky neni). Krizem neprehazuju asi ze zvyku, kvuli smerovym zimnim gumam.

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


stř dub 18, 2012 2:07 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: Plzeň
No a když přehazuješ, tak nic... myslím, žádný pazvuky... ?

_________________
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Obrázek
Subaru Outback 2006 3,0R
Obrázek


stř dub 18, 2012 2:12 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm
Příspěvky: 369
Bydliště: LT
Přehazování pneu křížem nepřichází v úvahu, pokud jsou pneu směrové. Když jsem v minulosti směrové neměl, křížem jsem je přehazoval, ale nijak blíž jsem o tom nepřemýšlel. Zkoušel jsi kola dát zase na původní pozice, jestli ten zvuk zmizí?

_________________
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650


stř dub 18, 2012 2:17 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25152
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Petře řekl bych, že když chvíli vydržíš, tak to zmizí, až si to sedne. Pokud to nevydržíš, mělo by to zmizet, když to přehodíš tak jak jsi to měl. :845:

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř dub 18, 2012 3:19 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm
Příspěvky: 140
Bydliště: Plzeň
Zkusim to přehodit zítra. Uvidíme... :655:

_________________
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Obrázek
Subaru Outback 2006 3,0R
Obrázek


stř dub 18, 2012 3:20 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 751
Bydliště: Olomoucko
SLegacy píše:
Přehazování pneu křížem nepřichází v úvahu, pokud jsou pneu směrové.

Ono to je myslím komplikovanější.
* směrovost (předepsaný smysl rotace)
* pravo-levost (některé pneu mají předepsané venkovní/vnitřní strany)
1. bez orientace
- gumy můžeme přehazovat libovolně (tím myslím, že když je sundám, můžu tu konkrétní pneu nasadit na kterékoliv kolo auta, a jsem schopen dodržet orientaci gumy)
- kola s nasazenými pneu taky libovolně
2. předepsaná rotace (většinou šípový vzorek, ale středově symetrický)
- gumy libovolně
- kola jen v rámci jedné strany (tj.jen výměna přední za zadní, na pravo-levé bychom museli sundat pneu z kola)
3. předepsaná strana (točit se může jakkoliv, vzorek nesymetrický)
- gumy opět libovolně
- kola taky libovolně
4. obojí (to jsem reálně ještě neviděl)
- musí se koupit dva páry kol patřičné orientace.
- výměna jen předo-zadní.

Myslím, že typický je ten případ č. 2
Viděl jsem č.3, ale myslím že jsou v menšině a spíš šlo o reklamní trik a o č.4 jsem zatím nezavadil, ale z logiky věci by existovat teoreticky mohly. Jen bych chtěl vidět ty lidi ve skladech, jak to chystají.


stř dub 18, 2012 3:26 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm
Příspěvky: 369
Bydliště: LT
PavelG: Přesně tak, vyčerpávající výčet možností, já byl jen trochu líný to takhle podrobně psát a zjednodušil jsem si to slovem "směrový". Měl jsem v podstatě na mysli situaci, kdy se kolo s ohledem na dezén nedá dát z jedné strany na druhou, aniž by se nejdřív otočila pneumatika na disku.

_________________
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650


stř dub 18, 2012 4:55 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am
Příspěvky: 765
Cislo 3 stranovy sou treba nokiany WR G2 zimaky, ty zrovna mam. Nemusim s nima resit kam ktery kolo dat, akorat se nemuzou otocit na disku, ale to sem stejne nikdy nedelal.

_________________
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?


stř dub 18, 2012 11:23 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13124
Bydliště: Praha
Já přehazuju jen přední <-> zadní. Levý <-> pravý ne.
Směr točení jsi dodržel? Dokážu si představit, že kolo, který se 10k km točí na jednu stranu, tak když ho pak otočíš, tak bude hučet.
Taky si vzpomínám, že na Sieře jsem měl jednou starší gumy a ty hrozně hučely, protože byly ztvrdlý. Tak třeba vzadu jsi je jenom neslyšel, nebo jakožto míň zatížený tolik nehučely?

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon dub 30, 2012 11:46 am
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Příspěvky: 2014
Bydliště: Kyje, okres Jičín
Pavel G: koukam, ze uz jsem mel asi vsecko :) posledni dobou mam teda spis 3ku, 4ku jsem mel na jednech Nokianech

_________________
Subaru Outback BP 2.5i Comfort MT MY'08 | Subaru Forester SG 2.0 MT MY'05 | ex Subaru Legacy BH 2.5 MT MY'99


úte kvě 01, 2012 11:10 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 148
Bydliště: Rousínov
Je tu někdo, kdo by do pravidelné rotace kol přidával i rezervu?

Chci na jaře obout celoroční AT pneu, tak si říkám, že bych jich vzal rovnou 5 ks a přezul i rezervu, na které je sice netknutá, ale zato dost přestárlá guma (od výroby, takže už načala 14 rok).

No a když budu mít 5 stejných kol, tak mi dává smysl je pravidelně točit (dle manuálu po 12.500 km) všechny včetně rezervy.

Jinak by buď jedna ležela bez využití (lepší scénář, bez defektu) a po uplynutí expirace by byla zase zralá na výměnu, nebo v případě defektu pneumatiky, která má dejme tomu polovinu vzorku sjetou, bych vlastně ke 3 stejnoměrně sjetým gumám přidal novou, která bude mít na průměru třeba 1cm navíc, což asi taky není ideální.

Akorát rotace 5 ks by vyžadovala měnit kola i křížem, takže by ty gumy nesměly být směrové (pokud se AT vůbec dělají směrové - pokukuju po nových GG AT/3).

Co vy na to?

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


čtv úno 02, 2017 11:48 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: