Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Právě je pon úno 18, 2019 12:09 am
Prohození pneumatik ze zadní nápravy na přední
Autor |
Zpráva |
Uživatel fóra
Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm Příspěvky: 140 Bydliště: Plzeň
|
Zdravím. Někde jsem četl (asi na starým webu, tady to nemůžu najít) a asi je to i v manuálu, že by se měly po určitým počtu km (asi 10 tis. km) prohodit u AWD aut přední kola za zadní, a to ještě křížem - a to nejspíš z toho důvodu, aby se kola sjížděla pokud možno stejnoměrně (těžší předek, lehčí zadek - jinak mi důvod nenapadá). Tak jsem to s letníma (a vlastně i zimníma) teď udělal. No a od tý doby tak od 40 -50 km/hod nepříjemně hučí přední levý kolo (dělalo to i na zimních, ale na letních - jak jsou asi tvrdší, bo co - je to horší). Je fakt, že jsem to neprohodil křížem, ale jen LP za LZ a PP za PZ - kvůli vzorku a směru otáčení. Už jsem myslel i na loučící se ložisko, ale to to nejspíš nebude, jelikož se kolo na heveru nevrklá a taky když to nafouknu krapet víc (cca 2,5 ATM) tak už to skoro není slyšet. Taky jsem prováděl test jízdy po tramvajovým páse (rozuměj: po koleji) a nic - hučení drnčení žádný. Tak mi napadá, že je to kolo - teď zrovna LP, původně LZ - prostě jinak (okem to nepostřehnu) sjetý. Tak se chci zeptat: 1) Vyplatí se vůbec křižmo přehazovat zadní za přední a sjiždět tak gumy "stejnoměrně" nebo je lepší nechat je dožít na svých místech. 2) Máte s tím někdo zkušenost...?
_________________Subaru Outback 2004 2,5i AT Subaru Outback 2006 3,0R
|
stř dub 18, 2012 12:59 pm |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm Příspěvky: 950
|
osobně jsem zastánce prohazování přesně kvůli stejnoměrnýmu sjíždění...u nás v cz platí dvojnásob, že pravá strana jde pryč rychlejc jak levá, předek zase kvůli brždění apod...
k tomu hučení - nic jiného než nestejné sjetí gum dané třeba špatným huštěním nebo vyvážením mne nenapadá...
skoro bych řek, že eliminace vyšším fouknutím tomu odpovídá, možná by stálo za to tu gumu prověřit, esli není někde vyboulená bočnice nebo tak...
GO máš OK?
_________________ čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.0 H6 MY05 ex Subaru Legacy 2,2 MY92
|
stř dub 18, 2012 1:35 pm |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am Příspěvky: 765
|
No ja to ted delam tak, ze si uz neznacim kde ktery kolo bylo a kdyz je nasazuju tak vyberu 2 s lepsim vzorkem dopredu a ty horsi dam dozadu. pokud sou smerovy tak je jasny ze je dam bud stejnen nebo vymenim predni se zadnim, pokud smerovy nejsou tak vubec netusim kde predtim ktery kolo bylo. Nemel jsem s tim zatim zadnej problem. zkus si nechat zmerit geometrii, jestli ti to nejede nejak sejdrem.
_________________ Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot) Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
|
stř dub 18, 2012 1:42 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm Příspěvky: 140 Bydliště: Plzeň
|
Na geometrii jsem chtěl zajít dřív než začnu podnikat nákladnější kroky... Ale ještě před tím pro začátek zkusím gumy vrátit a uvidím...
_________________Subaru Outback 2004 2,5i AT Subaru Outback 2006 3,0R
|
stř dub 18, 2012 1:44 pm |
|
 |
Závislý uživatel
Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am Příspěvky: 7581 Bydliště: Nové Hrady
|
Ja teda prehazuju jen predni a zadni, ackoliv by se podle manualu melo i krizem a s rezervou (pokud je stejna jako kola na aute, coz u nas prakticky neni). Krizem neprehazuju asi ze zvyku, kvuli smerovym zimnim gumam.
_________________ Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
|
stř dub 18, 2012 2:07 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm Příspěvky: 140 Bydliště: Plzeň
|
No a když přehazuješ, tak nic... myslím, žádný pazvuky... ?
_________________Subaru Outback 2004 2,5i AT Subaru Outback 2006 3,0R
|
stř dub 18, 2012 2:12 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm Příspěvky: 369 Bydliště: LT
|
Přehazování pneu křížem nepřichází v úvahu, pokud jsou pneu směrové. Když jsem v minulosti směrové neměl, křížem jsem je přehazoval, ale nijak blíž jsem o tom nepřemýšlel. Zkoušel jsi kola dát zase na původní pozice, jestli ten zvuk zmizí?
_________________ ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT) BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT) Kawasaki W650
|
stř dub 18, 2012 2:17 pm |
|
 |
Předseda klubu
Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm Příspěvky: 26703 Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
|
Petře řekl bych, že když chvíli vydržíš, tak to zmizí, až si to sedne. Pokud to nevydržíš, mělo by to zmizet, když to přehodíš tak jak jsi to měl. 
_________________http://monstersubaru.euhttps://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 Toyota Previa 4WD 2.4 ´97 Subaru-Robin Generator 3 kW
|
stř dub 18, 2012 3:19 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: ned zář 06, 2009 10:40 pm Příspěvky: 140 Bydliště: Plzeň
|
Zkusim to přehodit zítra. Uvidíme... 
_________________Subaru Outback 2004 2,5i AT Subaru Outback 2006 3,0R
|
stř dub 18, 2012 3:20 pm |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm Příspěvky: 753 Bydliště: Olomoucko
|
Ono to je myslím komplikovanější. * směrovost (předepsaný smysl rotace) * pravo-levost (některé pneu mají předepsané venkovní/vnitřní strany) 1. bez orientace - gumy můžeme přehazovat libovolně (tím myslím, že když je sundám, můžu tu konkrétní pneu nasadit na kterékoliv kolo auta, a jsem schopen dodržet orientaci gumy) - kola s nasazenými pneu taky libovolně 2. předepsaná rotace (většinou šípový vzorek, ale středově symetrický) - gumy libovolně - kola jen v rámci jedné strany (tj.jen výměna přední za zadní, na pravo-levé bychom museli sundat pneu z kola) 3. předepsaná strana (točit se může jakkoliv, vzorek nesymetrický) - gumy opět libovolně - kola taky libovolně 4. obojí (to jsem reálně ještě neviděl) - musí se koupit dva páry kol patřičné orientace. - výměna jen předo-zadní. Myslím, že typický je ten případ č. 2 Viděl jsem č.3, ale myslím že jsou v menšině a spíš šlo o reklamní trik a o č.4 jsem zatím nezavadil, ale z logiky věci by existovat teoreticky mohly. Jen bych chtěl vidět ty lidi ve skladech, jak to chystají.
|
stř dub 18, 2012 3:26 pm |
|
 |
Zkušený uživatel
Registrován: čtv srp 05, 2010 4:25 pm Příspěvky: 369 Bydliště: LT
|
PavelG: Přesně tak, vyčerpávající výčet možností, já byl jen trochu líný to takhle podrobně psát a zjednodušil jsem si to slovem "směrový". Měl jsem v podstatě na mysli situaci, kdy se kolo s ohledem na dezén nedá dát z jedné strany na druhou, aniž by se nejdřív otočila pneumatika na disku.
_________________ ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT) BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT) Kawasaki W650
|
stř dub 18, 2012 4:55 pm |
|
 |
Vášnivý uživatel
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am Příspěvky: 765
|
Cislo 3 stranovy sou treba nokiany WR G2 zimaky, ty zrovna mam. Nemusim s nima resit kam ktery kolo dat, akorat se nemuzou otocit na disku, ale to sem stejne nikdy nedelal.
_________________ Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot) Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
|
stř dub 18, 2012 11:23 pm |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm Příspěvky: 13785 Bydliště: Praha
|
Já přehazuju jen přední <-> zadní. Levý <-> pravý ne. Směr točení jsi dodržel? Dokážu si představit, že kolo, který se 10k km točí na jednu stranu, tak když ho pak otočíš, tak bude hučet. Taky si vzpomínám, že na Sieře jsem měl jednou starší gumy a ty hrozně hučely, protože byly ztvrdlý. Tak třeba vzadu jsi je jenom neslyšel, nebo jakožto míň zatížený tolik nehučely?
_________________V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE)  [ vlákno o autě] Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
|
pon dub 30, 2012 11:46 am |
|
 |
Člen_SubaruFanClubu
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm Příspěvky: 2021 Bydliště: Kyje, okres Jičín
|
Pavel G: koukam, ze uz jsem mel asi vsecko :) posledni dobou mam teda spis 3ku, 4ku jsem mel na jednech Nokianech
|
úte kvě 01, 2012 11:10 pm |
|
 |
Uživatel fóra
Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am Příspěvky: 149 Bydliště: Rousínov
|
Je tu někdo, kdo by do pravidelné rotace kol přidával i rezervu?
Chci na jaře obout celoroční AT pneu, tak si říkám, že bych jich vzal rovnou 5 ks a přezul i rezervu, na které je sice netknutá, ale zato dost přestárlá guma (od výroby, takže už načala 14 rok).
No a když budu mít 5 stejných kol, tak mi dává smysl je pravidelně točit (dle manuálu po 12.500 km) všechny včetně rezervy.
Jinak by buď jedna ležela bez využití (lepší scénář, bez defektu) a po uplynutí expirace by byla zase zralá na výměnu, nebo v případě defektu pneumatiky, která má dejme tomu polovinu vzorku sjetou, bych vlastně ke 3 stejnoměrně sjetým gumám přidal novou, která bude mít na průměru třeba 1cm navíc, což asi taky není ideální.
Akorát rotace 5 ks by vyžadovala měnit kola i křížem, takže by ty gumy nesměly být směrové (pokud se AT vůbec dělají směrové - pokukuju po nových GG AT/3).
Co vy na to?
_________________ Forester SG 2.0i 2003
If it's stupid but it works, it isn't stupid
|
čtv úno 02, 2017 11:48 am |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|